Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2019, 20:35   #41
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dus ik herhaal die vraag en u gelieve te antwoorden met ja of neen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 20:36   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Oooo, ze kunnen er geen huis van kopen. Dan is 't goed hé, laat maar zo, dat systeem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 20:40   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oooo, ze kunnen er geen huis van kopen. Dan is 't goed hé, laat maar zo, dat systeem.
Daarnet in het journaal sprak men van theoretische bedragen tot +85k€. Daar kunnen ze in hun heimat-zandbak-land een gans dorp voor kopen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 december 2019 om 20:40.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 20:41   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben er zeker van dat een kwart van de kiezers van Groen en pvda bereid zijn om hun huis van 360.000 euro te verkopen aan een asielzoeker, voor 36.000 euro.
Respect voor die altruiïsten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 december 2019, 20:47   #45
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker van dat een kwart van de kiezers van Groen en pvda bereid zijn om hun huis van 360.000 euro te verkopen aan een asielzoeker, voor 36.000 euro.
Respect voor die altruiïsten.
Nog geen update gehad van uw debatfiches, want wat ge eruit slaat is maar pvertjes.

Ps. Hebben jullie een mol bij het vb, waren ze van plan de nva te kakken te zetten dat jullie wel moesten reageren op die manier
Oud 30 december 2019, 08:01   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kinderlozen krijgen helemaal niets dus een toontje lager aub
Ik weet niet hoe u het hier durft te schrijven.
Gij liet u zot verklaren om aan de vetpotten te kunnen zitten.

Zelfs dat was niet genoeg, u moest daarbij ook nog eens de zelfstandige bestelen.

Aan mensen zoals u gaat de SZ en de staat kapot.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 08:02   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Neen de essentie van de zaak is dat de NVA met niks kann pronken en dus Maar met dergelijke gat-achterlijke Nonsens moet afkomen om in beeld te blijven, nieuwe vlaamsche achterlijken is de juiste naam voor deze loosers-partij.
Dus de asielzoekers krijgen geen bom (achterstallig) kindergeld eens ze erkend zijn?

Genoteerd!
Oud 30 december 2019, 08:07   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel andere systemen waarbij een hulpbehoevende verder geholpen kon worden. Maar met eigendom kan u voor het OCMW geen hulpbehoevende zijn.
Toch wel hoor.

Je mag zelfs enkele 10.000 euro's hebben en toch steun krijgen.

De juiste bedragen ken ik niet, maar een bedrag van enkele duizend euro mag niet in rekening gebracht worden.

Als je bijvoorbeeld 20.000 euro hebt, dan mag er maandelijks maar enkele honderden euro's in mindering gebracht worden van het leefloon.

Als een leefloner gaat werken, dan wordt niet z'n hele loon in mindering gebracht, voor een bepaald bedrag krijgt ie dan vrijstelling, net om de leefloner te stimuleren om te gaan werken.
Oud 30 december 2019, 08:55   #49
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus de asielzoekers krijgen geen bom (achterstallig) kindergeld eens ze erkend zijn?

Genoteerd!
Ze kregen dat van de vlaamsche NVA regering en nu dat het afgeschaft werd maken ze er tamtam rond, de hypocrieten.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 december 2019 om 09:00.
Oud 30 december 2019, 09:14   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch wel hoor.

Je mag zelfs enkele 10.000 euro's hebben en toch steun krijgen.

De juiste bedragen ken ik niet, maar een bedrag van enkele duizend euro mag niet in rekening gebracht worden.

Als je bijvoorbeeld 20.000 euro hebt, dan mag er maandelijks maar enkele honderden euro's in mindering gebracht worden van het leefloon.

Als een leefloner gaat werken, dan wordt niet z'n hele loon in mindering gebracht, voor een bepaald bedrag krijgt ie dan vrijstelling, net om de leefloner te stimuleren om te gaan werken.
Maar geen eigendom, eerst het eigen huisje verkopen, dan pas ging het OCMW iets doen voor de hulpbehoevende.
Oud 30 december 2019, 09:19   #51
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar geen eigendom, eerst het eigen huisje verkopen, dan pas ging het OCMW iets doen voor de hulpbehoevende.
Ja, Ook als je eigenaar bent van een huis of een appartement kan je recht hebben op een leefloon. Het OCMW kan je dus niet verplichten om je huis te verkopen voordat je hulp kan krijgen. Maar je eigen woning telt mee als een vorm van inkomsten. Als je in je eigen woning kan wonen, spaar je de kosten van huur uit. Die inkomsten tellen mee bij de berekening van je leefloon.

https://www.helderrecht.be/nl/vraag/...van-een-woning

Dat was bijna 40 jaar geleden al zo bij iemand die ik ken al zo toen die onverwachts zonder inkomen zat.
Oud 30 december 2019, 09:22   #52
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
https://www.mi-is.be/nl/faq/wordt-vo...van-betrokkene

Ja, spaargelden worden aanzien als een roerend kapitaal. Het gaat hier om de volgende berekening:
Er wordt rekening gehouden met 6 % van de schijf tussen € 6.200 en € 12.500 en met 10 % van de boven die schijf gelegen bedragen.
Deze berekeningswijze moet ook vermeld worden in de beslissing van het OCMW.

Je kan dus zelfs met spaargeld recht hebben op een leefloon.
Oud 30 december 2019, 10:12   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Misbruik dient tegen gegaan te worden naar het zou me in dit geval niet verwonderen moest Jambon in dit geval zo eentje gepulled hebben:

Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 10:15   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ja, Ook als je eigenaar bent van een huis of een appartement kan je recht hebben op een leefloon. Het OCMW kan je dus niet verplichten om je huis te verkopen voordat je hulp kan krijgen. Maar je eigen woning telt mee als een vorm van inkomsten. Als je in je eigen woning kan wonen, spaar je de kosten van huur uit. Die inkomsten tellen mee bij de berekening van je leefloon.

Dat was bijna 40 jaar geleden al zo bij iemand die ik ken al zo toen die onverwachts zonder inkomen zat.
De situatie die ik gezien heb, was dat dan gewoon willekeur van een OCMW medewerker?
Oud 30 december 2019, 10:21   #55
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misbruik dient tegen gegaan te worden naar het zou me in dit geval niet verwonderen moest Jambon in dit geval zo eentje gepulled hebben:

waar is de foreigner zijne aifoon?
Oud 30 december 2019, 10:26   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog geen update gehad van uw debatfiches, want wat ge eruit slaat is maar pvertjes.

Ps. Hebben jullie een mol bij het vb, waren ze van plan de nva te kakken te zetten dat jullie wel moesten reageren op die manier
De dag dat je mij zou bejubelen voor mijn uitspraken, ga ik papieren halen voor mijn euthanasie-aanvraag.

Oud 30 december 2019, 11:05   #57
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'dat systeem' werd ingevoerd door de regering van Geert Bourgeois. Als ik me niet vergis viel dat onder de bevoegdheid van Jo Vandeurzen. Maar ik mag toch aannemen dat de N-VAers in die regering niet lagen te slapen?

Of het nu over 2000, 30000 of 80000 euro gaat, het is inderdaad idioot om kindergeld uit te keren voor een periode waarin de overheid alle noodzakelijke kosten voor die kinderen betaalde. Volledig akkoord dus met de afschaffing.

Maar daar gaat de heisa niet over. Voor zover ik gehoord heb, heeft zelfs Groen niet geprotesteerd tegen de afschaffing van 'dat systeem'. Wel over het feit dat een minister-president er blijkbaar niet in slaagt om zijn beleid met terzake doende argumenten te verdedigen, maar verhaaltjes erbij moet verzinnen. Verhaaltjes die niet de essentie zijn, maar wel burgers tegen elkaar opzetten. Met zo'n verhaaltjes is niemand gebaat. Niet de allochtonen, niet de autochtonen, niet de politici, niet de burgers.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 11:11   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kregen dat van de vlaamsche NVA regering en nu dat het afgeschaft werd maken ze er tamtam rond, de hypocrieten.
Neem vlug uw pilleke.
Oud 30 december 2019, 11:11   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik geen weet van, zit toch al vele jaren in het OCMW.
Oud 30 december 2019, 11:13   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt helemaal, tenzij de woning nog afbetaald moet worden. Dan geldt de afbetaling alsof het huur is voor de woning. Het bedrag is wel gelimiteerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be