![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal voor hen wel makkelijker zijn dat ze Nederlands leren, dan dat ze verhuizen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Niet veel verschil tussen francofonie en moslims hé... Alle twee denken ze dat zij en zij alleen de waarheid in pacht hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het strikske doet wel erg zijn best om die helper van Sinterklaas terug de taalgrens over te schuiven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat moeten? De faciliteiten afschaffen volstaat.
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die met een electrische auto zijn er ook aan voor de moeite. Laden aan de laadpalen prijs x 4 en bij de belastingen zijn ze al aan het uitrekenen hoe ze electrisch rijden gaan aanpakken zodra er genoeg zijn.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar eens naar Tervuren. De opmars van de Franstaligen is daar ook al goed bezig. Faciliteiten of niet. Nu ja, zolang de Vlaming Frans zal blijven praten zie ik niet veel veranderen in deze zaak. Idem in het Pajottenland, onze kust, etc....
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staatsgrens is de beste Taalgrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook afkomstig van Limburg maar vertik het om in Brussel Frans te spreken. Brussel is officieel tweetalig dus spreek ik daar Nederlands. Ik ben daar meer dan eens vies voor bekeken maar dat verandert mijn houding ter zake niet. Integendeel! Een zaak waar ik niet in de taal van de meerderheid van dit Vlaamsvijandig land wordt geholpen stap ik buiten zonder boodschappen of zonder er te eten of te drinken. Als iedere Vlaming dat zou doen was het rap afgelopen met de verbelzieking, maar ik kan alleen mezelf verplichten om voor mijn rechten op te komen. Toch vind ik dat de afschaffing van de faciliteiten een stap in de goede richting zou zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn om van de Vlamingen te verwachten dat ze zich in hun eigen, officieel Nederlandstalige landsdeel aanpassen aan eentalig Franstaligen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zonnepanelen worden ook nog niet hoger getaxeerd omdat ik een elektrische wagen heb.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal een Franstalige die mij in mijn eigen Vlaamse stad de weg vraagt zo goed mogelijk helpen....In het Nederlands en met gebarentaal.
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook in de rand zie je een evolutie. Veel rand-franstaligen hebben hun kinderen in Vlaamse scholen ingeschreven. Een deel van die kinderen zijn als gevolg aan het vervlaamsen. Verleden week vertelde een vriend mij dat zijn twee kinderen nu VB stemmen. En hij vond het zelfs niet zo erg. Hijzelf stemt NVA ! Ik verwacht helemaal geen problemen met die mensen indien Vlaanderen zich afscheidt en de faciliteiten afschaft. Die mensen zijn naar de rand uitgeweken omdat ze niet in Brussel of Wallonië willen wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nationaliteit ? Zijn dat geen mensen, geen personen ? Die is uit vriendelijkheid wenst zo goed mogelijk te helpen ? Of is alles wat jullie doen berekend binnen de nationalistische context ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen laat CD&V bij monde van hun fractieleider in de kamer weten dat ze NVA niet lossen:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ing~aa36f9c66/ Wellicht omdat ze dan de mooiste postjes kunnen binnenrijven als OVLD uit de boot valt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vanuit het midden kunnen ze dan de klemtoon leggen in de dossiers die wel belangrijk zijn voor hun zoals de ethische dossiers en ARCO... Al de rest zal wel ergens in the midden terecht komen omdat noch PS noch NVA volledig zijn zin krijgt.
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U suggereert dat CD&V door nog meer mossel noch vis partij te spelen electoraal zou winnen maar dat durf ik toch ten stelligste te betwijfelen hoor, die partij gaat sowieso de dieperik in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onlangs was ik Woluwe shopping in oil and vinegar. Ik zei goedendag bij het binnenkomen. Die trut zei domweg dat ze me niet ging bedienen in het Nederlands. Ikke van mijn tak maken natuurlijk. Haar baas kwam erbij staan en wist me te vertellen dat er twee officiële talen zijn in België: Frans en Engels. Ik ben dan 15 minute om gereden om hetzelfde elders te kopen... (heb wel eerst op die manager zijn schoenen gespuwd ![]()
![]() |