Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2020, 18:34   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Antwerpen als hoofdstad.
Da gaade gij nie bepaele
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 18:44   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verlost u vooral van de Franstaligen. Wat de verfransing van de Vlaamse Rand betreft, zal u alle Franstaligen van Vlaanderen moeten buitenjagen. Veel geluk!
Dank u.

Het zal voor hen wel makkelijker zijn dat ze Nederlands leren, dan dat ze verhuizen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 18:59   #43
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verlost u vooral van de Franstaligen. Wat de verfransing van de Vlaamse Rand betreft, zal u alle Franstaligen van Vlaanderen moeten buitenjagen. Veel geluk!
Niet veel verschil tussen francofonie en moslims hé... Alle twee denken ze dat zij en zij alleen de waarheid in pacht hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 20:00   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het strikske doet wel erg zijn best om die helper van Sinterklaas terug de taalgrens over te schuiven...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 20:11   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat moeten? De faciliteiten afschaffen volstaat.
Oud 20 januari 2020, 23:17   #46
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we zullen ook zien hoe suïcidaal ze bij NVA zijn, want vergis u niet, zij staan exact voor dezelfde keuze.
De enige die weer zal verliezen en betalen is de kiezer.
Die met een electrische auto zijn er ook aan voor de moeite.
Laden aan de laadpalen prijs x 4 en bij de belastingen zijn ze al aan het uitrekenen hoe ze electrisch rijden gaan aanpakken zodra er genoeg zijn.
Oud 20 januari 2020, 23:58   #47
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zou dat moeten? De faciliteiten afschaffen volstaat.
Daar vrees ik voor.
Ga maar eens naar Tervuren.
De opmars van de Franstaligen is daar ook al goed bezig. Faciliteiten of niet.
Nu ja, zolang de Vlaming Frans zal blijven praten zie ik niet veel veranderen in deze zaak.
Idem in het Pajottenland, onze kust, etc....
Oud 21 januari 2020, 08:55   #48
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daar vrees ik voor.
Nu ja, zolang de Vlaming Frans zal blijven praten zie ik niet veel veranderen in deze zaak.
De Vlaamse onafhankelijkheid is de enige remedie tegen de verfransing.
Staatsgrens is de beste Taalgrens.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 09:28   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar vrees ik voor.
Dat klopt. De Vlaming werd op taalgebied grondig verbelziekt. In Limburg doen ze daar vandaag nog een schep bovenop.

Ik ben ook afkomstig van Limburg maar vertik het om in Brussel Frans te spreken. Brussel is officieel tweetalig dus spreek ik daar Nederlands. Ik ben daar meer dan eens vies voor bekeken maar dat verandert mijn houding ter zake niet. Integendeel! Een zaak waar ik niet in de taal van de meerderheid van dit Vlaamsvijandig land wordt geholpen stap ik buiten zonder boodschappen of zonder er te eten of te drinken.
Als iedere Vlaming dat zou doen was het rap afgelopen met de verbelzieking, maar ik kan alleen mezelf verplichten om voor mijn rechten op te komen. Toch vind ik dat de afschaffing van de faciliteiten een stap in de goede richting zou zijn. Het moet maar eens afgelopen zijn om van de Vlamingen te verwachten dat ze zich in hun eigen, officieel Nederlandstalige landsdeel aanpassen aan eentalig Franstaligen.
Oud 21 januari 2020, 09:31   #50
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De enige die weer zal verliezen en betalen is de kiezer.
Die met een electrische auto zijn er ook aan voor de moeite.
Laden aan de laadpalen prijs x 4 en bij de belastingen zijn ze al aan het uitrekenen hoe ze electrisch rijden gaan aanpakken zodra er genoeg zijn.
Niet dat ik erg veel laad aan een supercharger maar ik heb zo een prijsstijging nog niet opgemerkt.

Mijn zonnepanelen worden ook nog niet hoger getaxeerd omdat ik een elektrische wagen heb.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 09:33   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Vlaamse onafhankelijkheid is de enige remedie tegen de verfransing.
Staatsgrens is de beste Taalgrens.
Dat iseendoorslaggevende remedie, maar er is meer nodig om de verfransing een halt toee te roepen. Die begint met een verandering van de mentaliteit inzake de eigen taal van de Vlamingen.

Ik zal een Franstalige die mij in mijn eigen Vlaamse stad de weg vraagt zo goed mogelijk helpen....In het Nederlands en met gebarentaal.
Oud 21 januari 2020, 09:52   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar vrees ik voor.
U hoeft niets te verzen. Er is een precedent. De franstalige bourgeoisie in Gent en Antwerpen is zich volledig een het oplossen in de Vlaamse samenleving. Je ziet en hoort ze niet meer.

Ook in de rand zie je een evolutie. Veel rand-franstaligen hebben hun kinderen in Vlaamse scholen ingeschreven. Een deel van die kinderen zijn als gevolg aan het vervlaamsen. Verleden week vertelde een vriend mij dat zijn twee kinderen nu VB stemmen. En hij vond het zelfs niet zo erg. Hijzelf stemt NVA !

Ik verwacht helemaal geen problemen met die mensen indien Vlaanderen zich afscheidt en de faciliteiten afschaft. Die mensen zijn naar de rand uitgeweken omdat ze niet in Brussel of Wallonië willen wonen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 09:57   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat iseendoorslaggevende remedie, maar er is meer nodig om de verfransing een halt toee te roepen. Die begint met een verandering van de mentaliteit inzake de eigen taal van de Vlamingen.

Ik zal een Franstalige die mij in mijn eigen Vlaamse stad de weg vraagt zo goed mogelijk helpen....In het Nederlands en met gebarentaal.
Weet je wat het grote probleem hierbij is? Je weet niet of het om een Belg of een Fransman gaat. Van een Fransman verwacht ik immers niet dat hij Nederlands leert en dan maak ik daar ook geen probleem van om hem in zijn taal te helpen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 09:59   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Weet je wat het grote probleem hierbij is? Je weet niet of het om een Belg of een Fransman gaat. Van een Fransman verwacht ik immers niet dat hij Nederlands leert en dan maak ik daar ook geen probleem van om hem in zijn taal te helpen.
Maakt het iets uit ?

De nationaliteit ?

Zijn dat geen mensen, geen personen ? Die is uit vriendelijkheid wenst zo goed mogelijk te helpen ?

Of is alles wat jullie doen berekend binnen de nationalistische context ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 10:44   #55
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen laat CD&V bij monde van hun fractieleider in de kamer weten dat ze NVA niet lossen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ing~aa36f9c66/

Wellicht omdat ze dan de mooiste postjes kunnen binnenrijven als OVLD uit de boot valt...
Oud 21 januari 2020, 11:23   #56
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ondertussen laat CD&V bij monde van hun fractieleider in de kamer weten dat ze NVA niet lossen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ing~aa36f9c66/

Wellicht omdat ze dan de mooiste postjes kunnen binnenrijven als OVLD uit de boot valt...
Niet alleen dat, met NVA en PS aan boord situeert CD&V zich veilig in het midden. Met de regenboog zitten ze helemaal aan de rechterkant, en dus veel minder comfortabel want ze gaan constant naar rechts moeten trekken.

Vanuit het midden kunnen ze dan de klemtoon leggen in de dossiers die wel belangrijk zijn voor hun zoals de ethische dossiers en ARCO... Al de rest zal wel ergens in the midden terecht komen omdat noch PS noch NVA volledig zijn zin krijgt.
Oud 21 januari 2020, 11:24   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Niet alleen dat, met NVA en PS aan boord situeert CD&V zich veilig in het midden. Met de regenboog zitten ze helemaal aan de rechterkant, en dus veel minder comfortabel want ze gaan constant naar rechts moeten trekken.

Vanuit het midden kunnen ze dan de klemtoon leggen in de dossiers die wel belangrijk zijn voor hun zoals de ethische dossiers en ARCO... Al de rest zal wel ergens in the midden terecht komen omdat noch PS noch NVA volledig zijn zin krijgt.
je doet precies alsof er nog een Belgische regering komt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 11:28   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je doet precies alsof er nog een Belgische regering komt.
https://sceptr.net/2020/01/ps-geeft-...s-informateur/
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 11:29   #59
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht

Of dat zo zou zijn zal moeten blijken indien er ooit een regering komt zoals hierboven ook wordt aangehaald.

U suggereert dat CD&V door nog meer mossel noch vis partij te spelen electoraal zou winnen maar dat durf ik toch ten stelligste te betwijfelen hoor, die partij gaat sowieso de dieperik in.
Oud 21 januari 2020, 11:30   #60
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maakt het iets uit ?

De nationaliteit ?

Zijn dat geen mensen, geen personen ? Die is uit vriendelijkheid wenst zo goed mogelijk te helpen ?

Of is alles wat jullie doen berekend binnen de nationalistische context ?
Op zich maakt het natuurlijk niet uit. Het is een reflex om zo te denken vanuit een wrok-gevoel omdat wij zo behandeld worden in Brussel (en Wallonië).

Onlangs was ik Woluwe shopping in oil and vinegar. Ik zei goedendag bij het binnenkomen. Die trut zei domweg dat ze me niet ging bedienen in het Nederlands. Ikke van mijn tak maken natuurlijk. Haar baas kwam erbij staan en wist me te vertellen dat er twee officiële talen zijn in België: Frans en Engels.

Ik ben dan 15 minute om gereden om hetzelfde elders te kopen... (heb wel eerst op die manager zijn schoenen gespuwd )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be