![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op werk is het zelfs zo erg, dat overal assen op de grond (zelfs in kleine ruimtes!) worden gegooid, assen op bedieningspanelen, ed. Asbakken worden NOOIT door rokers zelf leeggemaakt, maar blijven overvol en open staan stinken. Neen, als je het mij vraagt, nicotine tast wel degelijk het sociaal gedeelte van de hersenen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik dacht dat de grootste doodsoorzaak nog steeds overgewicht was. Al of niet in combinatie met alcohol, nicotine, te weinig beweging en andere drugs.
Ik twijfel ook aan de kostenfactor. Als ik door nicotine sterf op mijn 66ste jaar heeft dat de staat toch een aardige stuiver opgeleverd, tegen wanneer ik lekker, met veel kunst en vliegwerk plus doktersrekeningen, blijf doorleven tot mijn 100ste levensjaar. Alleen al aan pensioen zou dat tussen de 100000 en 700000€ uitmaken. Ter informatie. Ik ben niet roker en niet drinker. Behalve suikers gebruik ik ook geen andere drugs. ![]() Toch nog even een kleine bedenking. Toen ik 25 jaar geleden stopte met roken woog ik 65 kgr. Ondertussen moet ik voordurend pogingen ondernemen om rond de 80 kg te blijven. Als gevolg(?) van dat overgewicht ben ik nu diabetiker, heb te hoge cholesterol, te hoge bloeddruk, heb al enkele keren in het hospitaal gelegen. Zou ik echt de maatschappij meer hebben gekost als ik was blijven roken? Mijn vader heeft zwaar gerookt en gedronken tot zijn 86 en is eigenlijk nooit ziek geweest. Toeval? Ik ken nog wel enkele mensen die er dezelfde levenstijl als mijn vader op na hielden met gelijk resultaat. Ken ook een niet roker en matig alcoholgebruiker die gestorven is aan longkanker op 56 jarige leeftijd. Ook toeval natuurlijk!
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 2 december 2004 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toch mee oppassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Met de rest heb ik meer problemen ![]() Natuurlijk heb je de staat veel geld opgeleverd. Maar waarom moet dat geld dan onnodig over de balk gegooid worden, als dat voor andere dingen gebruikt zou kunnen worden, wanneer niemand zou roken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen als uw vader en die enkele anderen. Onderzoek (over een periode van 50(!) jaar) heeft toch uitgewezen dat je als roker 10 jaar vroeger sterft. Dit betekent natuurlijk niet dat die uitzonderingen niet bestaan he. Al die andere bewijzen zijn ook in mindere of meerdere mate op iemand van toepassing: ieder lichaam reageert anders op deze stoffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende uitzonderingen, maar die bevestigen de regel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Sommige mensen zijn genetisch beschermd tegen (bepaalde vormen van) kanker, anderen zijn er extra gevoelig voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och in evergem aan de kanaalzone vallen ze ook als vliegen dood. Het zijn daar de fabrieken die staan te roken in hun plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van voor je geboorte liggen je kansen op succes, geluk, gezondheid etc. al voor 50% vast. Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 december 2004 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De volgende dag doe je hetzelfde. ___________________________ Wat gaat Bush zeggen als de eerste vrij verkozen regering van Irak de huidige regering opknoopt wegens collaboratie met een buitenlandse bezetter? De Openbaringen van Flippend Rund, 350 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
probeer eens niet zot te worden dan. zo stoem afhankelijk zijn van gedroogde bladeren in een papiertje hoort niet bij mijn romantisch ideaalbeeld van mezelf. neen, ze hebben mij goed te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens erger ik mij ook wanneer rokers de elementaire vormen van beleefdheid niet in acht nemen en ben ik dus ook voorstander van superboetes voor hun. Mensen zonder respect voor anderen mogen zwaar gestraft worden. Roken doe je namelijk niet onbewust.
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jampie : 3 december 2004 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |