Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2020, 12:59   #41
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Lap, en ik zen just 3 maand gestopt.
Kan ik weer herbeginnen
Oud 14 mei 2020, 21:29   #42
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte Niet-Rokers

Een goed Vlaming rookt niet. Het wordt hoogtijd om deze achterlijke, zelfzuchtige verslaving voorgoed te verbieden.

Bij de teelt van dit overbodig gewas worden ook bestrijdingsmiddelen gebruikt waaronder een zeer schadelijke vette gele vloeistof om de groei van de niet rookbare scheuten te verhinderen.

De vadsige roker gooit zijn lege pakjes en peuken meestal op de grond of in de goot. Dit is een zeer groot deel van het sluikstorten en de watervervuiling. Bovendien sterven of worden heel wat dieren ziek door het inslikken van deze peuken. Ik heb zelfs hierdoor een eend zien overgeven.

De roker schaadt door het uitblazen van giftige rookdampen volledig bewust ook de gezondheid van de niet-rokende medemens. Dit is een wansmakelijk geval van slagen en verwondingen dat bovendien nog steeds ongestraft blijft.

De ergste roker is een rokende zwangere vrouw. Hoe kan een vrouw haar ongeboren kind op zo'n lage wijze ziek maken of zelfs doden?

Rokers zouden eigenlijk beter geen kinderen krijgen omdat ze minder gezonde kinderen voortbrengen (beschadigde erfelijkheid, lager geboortegewicht,...).

Rokers zijn geestelijk ook gek. Wie steekt er nu zijn geld in brand? Enkel gestoorden!

De vervloekte roker heeft een ziekelijke drang om een hun zelfzuchtig gedrag d.m.v. dergelijke schijnwetenschappelijke berichten te rechtvaardigen (in dit geval afkomstig uit een volledig onbetrouwbaar land). Laat u dus niet meer bedotten! Rokers zijn slechte mensen! Weg ermee!

U kan uzelf wel een beetje tegen ziekteverwerkers en smetstoffen (virussen) waaronder de Kroonziekte beschermen door het eten van vers gesneden knoflook.

Hoogachtend
Geachte Koenaard.

Ga eens kijken bij gelijk welke beenhouwer en je zal zien dat gerookt vlees stukken duurder is dan dat plat afgekookt vlees.
Ook is al meermaals aangetoond & bewezen dat gerookt vlees veel langer bewaart dan dat andere spul.

Besluit: Rokers zijn meer waard én leven langer.

Bovendien zijn het erg sociale mensen want dagelijks doen zij een gift aan de staat en daar kan alleen maar iedereen beter van worden.

Hoogachtend en steeds tot Uw dienst,
Kojak.

Laatst gewijzigd door kojak : 14 mei 2020 om 21:31.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 22:44   #43
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Geachte Niet-Rokers

Het lijk erop dat ik met mijn vorig bericht de zelfzuchtige rokertjes erg op hun wellicht niet meer werkende "staart" getrapt heb.

Ze blijven zoals gewoonlijk hun verderfelijke verslaving met de uitwerking op eigen en andermans lichaam (ook nageslacht) ontkennen of verkleinen. Om nog maar te zwijgen over de zeer grote vervuiling van de leefomgeving (peuken, pakjes, bestrijdingsmiddelen, rook).
Ze wijzen ook als gewoonlijk net als een kleuter met een beschuldigende vinger naar andere vadsige zaken om hun rottig gedrag te vergoeilijken.

Een goede Vlaming is niet te dik of gelovig, gokt niet, drinkt geen geestrijke of zoete dranken, heeft geen nutteloze huisdieren zoals een hond, begeeft zich te voet of met het rijwiel, laat geen rommel achter en bevuilt zijn mooie taal niet van vreemde woorden.
Zo kan het woord "regurgiteren" bv. bezwaarlijk nog Nederlandstalig geheten worden. Indien een dier bij vergissing en peuk inslikt en deze vervolgens terug uit de slokdarm poogt te stoten om verstikking te vermijden lijkt het rokertje niet te deren. Hieruit blijkt nogmaals de slechtheid van die bedorven lieden. Daarom hoop ik dat Vlaanderen zo snel mogelijk bij wet rookvrij wordt.

Lang geleden heb ik als kind enkele boeren moeten helpen bij de pluk van dit gewas en het naaien van de bladeren. Er werd ook gevraagd om de bloem van dit gewas af te snijden en vervolgens de stengel van bovenaf met een gele vetachtige vloeistof te besproeien. Hiermee werd de groei van de scheuten verhinderd. De scheuten groeien tussen het blad en de stengel.
Als het gewas niet besproeid zou worden, is deze bij de derde pluk reeds geheel met scheuten overwoekerd. Deze scheuten, indien gedroogd en versneden, worden door de rokertjes als bijna waardeloos beschouwd. De scheuten werden algemeen gerookt en zelfs opnieuw in de grond aangebracht voor een tweede groei net na de Tweede Wereldoorlog. Bij het besproeien van het gewas werd uitdrukkelijk gevraagd om niet de bladeren te besproeien. Dit gebeurde toch hier en daar met brandplekken in het blad als gevolg. Hierdoor zou het gedroogd blad minder zwaar worden en bijgevolg minder waard zijn. De naam van deze vloeistof werd mij niet verteld. Ze deelden mij echter wel mee dat de vloeistof destijds al verboden was omdat de gedroogde bladeren te veel sporen van deze schadelijke vloeistof bevatten.

Over afdrijving en geslachtsgemeenschap wens ik niet echt te spreken omdat ik beiden nog niet ondervonden heb. Toch zouden rokertjes volgens onderzoek veel meer moeilijkheden hebben bij de bedrijving van dit laatste dan gezonde mensen.

Hoogachtend
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 22:50   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Poe's law

geweldige trolpost Koenraad
Och,hij gaat er van uit dat een goede Vlaming niet rookt....

Wel ,ik ben géén goede Vlaming....

Case solved....

Ik moet wel zeggen, Koenraad en de Harry in een alliance ....

Dan krijgen we rookvrije microwezentjes....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 mei 2020 om 22:52.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 16:46   #45
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

geachte Niet-rokers

In het volgende reeds meermaals vermelde zin wordt vanaf nu het bijvoeglijk naamwoord "goed" weggelaten:

Een (goede) Vlaming rookt niet.
Nogmaals: Een Vlaming rookt niet!

Wat de hond betreft, heb ik me verkeerd uitgedrukt en volg ik de gedachtenhang van een bepaald oosters geloof:

De hond als werkdier bij bv. herders: JA
De hond als huisdier: NEEN

Deze dieren zouden beter ver weg op hun gemak in het wild leven.

Volgens dit geloof worden rokertjes door hun algehele vergiftiging ook als afvalligen (niets waard) beschouwd. Het is dus niet al slecht wat het geloof vertelt. Rokertjes zijn eigenlijk zelfs erger dan "niets waard" want ze zijn schadelijk.

Uiteindelijk zijn zowel de Kroonziekte als het rookgewas door de eigen mensen vanuit het buitenland binnengebracht. De niet reizende mens die de Kroonmaatregelen niet naleeft wordt scheef bekeken maar buitenlandse reizen worden binnenkort opnieuw toegestaan. Hierdoor zal jammer genoeg opnieuw meer onzin in ons land kunnen binnendringen.

Hoogachtend
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 13:53   #46
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Meneer Depuydt een Vlaming rookt niet, hij smoort of paft.

Ik heb ook begrepen dat ge altijd t drinkt.

Schol.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 14:04   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zoals 'wij' naast het roken nog verschillende andere verslavingen kennen kan het mij eigenlijk niet schelen dat iemand hij/zij een nicotine verslaving heeft en zij spijzen de 'lege' staatskas?

Mijn grootvaders zaliger en ook mijn vader rookten vroeger héél der dozen dure Havanna sigaren maar zij zijn allemaal kunnen stoppen met roken.

Mijn vader verontschuldigde zich zelfs naar mij toe al regelmatig omdat hij rookte in de wagen toen we op reis gingen naar Menton vroeger.

Ik kloeg toen als kind dikwijls over hoofdpijn met al die rook in de wagen.

Ik kan daar echt niet tegen.

Een vrouw die rookt komt bij mij niet binnen. (slecht voor de gordijnen :rofl )

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2022 om 14:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 21:17   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Lap, en ik zen just 3 maand gestopt.
Kan ik weer herbeginnen
Ja, als je ondertussen drie keer gevaccineerd bent.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be