Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2020, 07:45   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Een Trumpiaanse communicatie zou mss ook eens een virus kunnen zijn die van de States is overgewaaid naar hier.
Maar of het hier idd om een Trumpiaanse communicatie zou gaan dat wil ik hier gerust in het midden laten.
Is hij hier op getest geweest ?
Zoals ik in een ander draadje al schreef zou het een soort van Resident Evil (de films/games) zijn: een virus dat ontsnapt is of men het om de één of andere reden heeft laten ontsnappen??????

Virusuitbraak?

post #59

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2020 om 07:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 09:57   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Als het virus moe wordt, is het niet in Belgie

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 10:21   #43
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de man zou zeggen:"het R getal van dit virus bevindt zich nu rond 0.9 en de exponentiele groei is gestopt", denkt u dan dat A2-geschoold Belgie het zou verstaan ?

Hij moet communiceren voor het grote publiek en hij doet dat goed.
Nou, zo communiceert Nederland met diens burgers. Zo neerkijken op de lager geschoolde massa en anti-intellectualisme nog wat aanmoedigen vind ik eerder beschamend aan Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 april 2020 om 10:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 11:16   #44
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En bij jou evenmin.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 11:30   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de man zou zeggen:"het R getal van dit virus bevindt zich nu rond 0.9 en de exponentiele groei is gestopt", denkt u dan dat A2-geschoold Belgie het zou verstaan ?

Hij moet communiceren voor het grote publiek en hij doet dat goed.
Ik denk dat men bij gebrek aan epidemiologen in België virologen opvoert waarbij ik me vragen stelt hoe deze mensen voorbereid zijn om epidemieën in de bevolking in toom te houden en hun evolutie te voorspellen.

Citaat:
Steven Van Gucht startte zijn loopbaan bij Sciensano in december 2005 als Wetenschappelijk Medewerker van het Nationaal Referentielaboratorium voor Rabiës. Hij werd benoemd tot Hoofd van de Dienst Virale Ziekten in 2010. Sinds 2014 is hij ook Gastprofessor aan het Laboratorium voor Virologie van de Faculteit Diergeneeskunde aan de Universiteit Gent.

Vóór zijn loopbaan bij Sciensano werkte Steven Van Gucht als Doctoraal Onderzoeker aan het Laboratorium voor Virologie van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Gent. Hij behaalde een Doctoraat in de Diergeneeskundige Wetenschappen in 2005 en een Master in de Diergeneeskunde in 2000, beide aan de UGent. In 2007 verkreeg hij het FELASA Cat. C certificaat in Laboratory Animal Science aan de Universiteit Gent.
Ook Van Ranst hoor ik bedenkelijke zaken verkondigen, niet over de structuur van dit virus in een labo maar over hoe het in toom te houden. Zijn logica betreffende mondmaskers en social distancing raakt kant nog wal bv. België had de mondmaskers al lang dienen aan te raden voor iedereen naast social distancing. Van Ranst stelde dat gisteren nog voor als bijna twee niet compatibele alternatieven die eventueel na elkaar dienen ingevoerd te worden. WTF. Probeert hij op deze wijze zijn kar te draaien mbt mondmaskers of heeft hij een cursus massapychologie nodig.

Wat we zien is in een soort van on the job training van onze experten terzake. We hadden vooruitziender dienen te zijn.

Feit blijft. We waren slecht voorbereid en we zijn nog steeds amateuristisch bezig. Ondertussen legt de media veel te snel de schuld van de verspreiding van het virus bij de bevolking en niet bij het beleid zelf. Nieuwitems over fietsen of zitten op een bankje....really?! Echt niets beters in elkaar te knutselen!?

Laatst gewijzigd door Bach : 15 april 2020 om 11:33.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 11:35   #46
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Evenmin in Nederland waar anders geteld wordt.

Ik zie ook niet graag een motivatie van een overheid om het aantal slachtoffers te minimaliseren om het gekozen beleid te rechtvaardigen. Daarvan kan men België tenminste niet verdenken lijkt me.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 april 2020 om 11:36.
Oud 15 april 2020, 11:38   #47
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik in een ander draadje al schreef zou het een soort van Resident Evil (de films/games) zijn: een virus dat ontsnapt is of men het om de één of andere reden heeft laten ontsnappen??????

Virusuitbraak?

post #59

Wuhan = Racoon City

Laatst gewijzigd door Bach : 15 april 2020 om 11:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be