![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is nu de waarde van zo een 2de verblijf?
niks hé? 't is enkel een KOST ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn mijn inziens genoeg flikken die andere partijen genegen zijn dan die van hun burgemeester, die zullen klikken als er al te manifeste negaties van controle gegeven zullen worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar wie zou de lokale politie moeten klikken ? Neen. Het verklikken zou nog enkel kunnen gebeuren door afgunst bij buurtbewoners die je kop kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb een tweede verblijf. In de Ardennen. Vanaf dat ik er naar toe mag, direct.
Nu buiten dat, ik werk ook in de virus research. En beter een periode extra voorzichtig, dan te snel de veiligheidsmaatregelen te versoepelen. Er is géén medicijn hé. Geen vaccin. En mijn vrouw werkt op intensieve, op de Corona afdeling. Het aantal mensen dat daar op die 2 maanden is buitegestapt, is enorm laag. Zijt ge onvoorzichtig in Uw contacten, en het valt tegen met de besmetting, dan valt ge dood. Ik doe geen andere reizen meer. Spelen met de kinderen, en relaxen, en twee tempo's trager leven. Ik ben daar graag. Laatst gewijzigd door ^_^ : 15 mei 2020 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel goed om weten dat jullie graag naar jullie tweede verblijf gaan in de Ardennen. Wie niet trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, eens zo een idioot verbod erdoor kwam, ben je de zekerheid kwijt dat het niet kon he. Maw, eens je weet dat men om een vliegescheet U uw toegang tot uw woonst kan ontzeggen zonder hoogdringende reden, kan je nooit meer uitgaan van het principe dat het je eigendom is en je daar dus naartoe kan gaan.
Eens ge gefolterd zijt, zijt ge de illusie kwijt dat ge niet gefolterd kunt worden he. Die is dan *voorgoed* weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vastgoed of aandelen? De voor- en nadelen op een rij.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eigenaar betaalt ook een taks op z'n tweede verblijf. De kwestie is gewoon principieel en strookt niet met de logica van de versoepeling. Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2020 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Brulkikker aan zijn politie de opdracht zou geven "om niet teveel energie te steken in ...", dan zullen er wel een paar agenten zijn met een rode lidkaart, van en/of partij en vakboungd, om dat discreet aan hun lokale voorzitter te melden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De syndic wordt ieder jaar duurder. Nu is het de druppel die het vat doet overlopen. Hij zal het verkopen, zelfs al is het voor een relatief lage prijs. Hij is het str...beu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is van in het begin erg onhandig aangepakt.
Bij het ingaan van de lockdown, waren er strenge controles. Wie naar zijn tweede verblijf reed, beging een doodzonde. Het ware slimmer geweest om te zeggen: je mag wel naar je tweede verblijf, om alles in "lock down" te zetten (gas, elektriciteit ...), maar niet ronddolen en blijven hangen, want dat zou te gevaarlijke want te massale concentraties kunnen opleveren. Daarom wordt de dijk afgesloten; enkel toegankelijk voor wie er zijn voordeur heeft, en zelfs dan nog niet om te flaneren. En van bij de eerste versoepeling: je mag naar je tweede verblijf gaan als daguitstap of om er te verblijven, maar helaas, die dijk en het strand blijven afgesloten. Behalve van op je terras genieten van het uitzicht, is er dus niet veel te beleven; en veroorzaak je niet veel risico op verspreiding van virus. Ik kan me nu niet van de indruk ontdoen dat er een wanverhouding is tussen het risico van ginder het virus te verspreiden door tweedeverblijvers, en het verbod om er naar toe te gaan. Het is precies of die mensen moeten gekloot worden. Mensen die hun spaarcenten open en bloot in het binnenland geïnvesteerd hebben, en er met hun vakantieverbruik de economie doen draaien. Toch heel wat vaderlandsliever dan een onnozelaar als mezelf, die gaat overwinteren in Spanje.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Straf , eigenlijk.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, jouw logica, de logica vd versoepeling, waarvan je spreekt en waarmee de meesten hier wel akkoord zullen gaan , neem ik aan;
maar het was wel ook een beetje ironisch bedoeld; mensen die een 2e verblijf hebben, passen meer in het electoraat van een open-vld en die is er blijkbaar - vooralsnog - niet in geslaagd om betr maatregel te versoepelen. En dat vind ik straf.