Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2020, 18:07   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is nu de waarde van zo een 2de verblijf?

niks hé?

't is enkel een KOST
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 18:11   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er gecontroleerd wordt zal het door de federale politie moeten gebeuren.
De lokale politie zal mijn inziens niet met de opdracht worden belast.
De kustgemeenten hebben er ook geen belang bij. Integendeel.
Er zijn mijn inziens genoeg flikken die andere partijen genegen zijn dan die van hun burgemeester, die zullen klikken als er al te manifeste negaties van controle gegeven zullen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 19:35   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn mijn inziens genoeg flikken die andere partijen genegen zijn dan die van hun burgemeester, die zullen klikken als er al te manifeste negaties van controle gegeven zullen worden.
Ja en ?
Naar wie zou de lokale politie moeten klikken ?

Neen. Het verklikken zou nog enkel kunnen gebeuren door afgunst bij buurtbewoners die je kop kennen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 19:36   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

niks hé?

't is enkel een KOST
Het is waar dat de notie van tweede verblijf waar je niet mag verblijven, een beetje het concept doodt...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 19:50   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niks hé?

't is enkel een KOST
Ik schreef een tijdje geleden nog dat er véél tweede verblijvers hun tweede verblijf zo snel mogelijk van de hand zullen doen en als ik hier in de buurt even rondwandel is het hek al van de dam. (kuststreek)
Oud 15 mei 2020, 19:55   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is waar dat de notie van tweede verblijf waar je niet mag verblijven, een beetje het concept doodt...
Voorlopig misschien wel. Met de nadruk op voorlopig.
Oud 15 mei 2020, 20:11   #47
^_^
Parlementslid

Standaard

Ik heb een tweede verblijf. In de Ardennen. Vanaf dat ik er naar toe mag, direct.

Nu buiten dat, ik werk ook in de virus research. En beter een periode extra voorzichtig, dan te snel de veiligheidsmaatregelen te versoepelen. Er is géén medicijn hé. Geen vaccin.

En mijn vrouw werkt op intensieve, op de Corona afdeling. Het aantal mensen dat daar op die 2 maanden is buitegestapt, is enorm laag. Zijt ge onvoorzichtig in Uw contacten, en het valt tegen met de besmetting, dan valt ge dood.

Citaat:

niks hé?

't is enkel een KOST
Ik doe geen andere reizen meer. Spelen met de kinderen, en relaxen, en twee tempo's trager leven. Ik ben daar graag.

Laatst gewijzigd door ^_^ : 15 mei 2020 om 20:11.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 21:01   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Ik heb een tweede verblijf. In de Ardennen. Vanaf dat ik er naar toe mag, direct.

Nu buiten dat, ik werk ook in de virus research. En beter een periode extra voorzichtig, dan te snel de veiligheidsmaatregelen te versoepelen. Er is géén medicijn hé. Geen vaccin.

En mijn vrouw werkt op intensieve, op de Corona afdeling. Het aantal mensen dat daar op die 2 maanden is buitegestapt, is enorm laag. Zijt ge onvoorzichtig in Uw contacten, en het valt tegen met de besmetting, dan valt ge dood.

Ik doe geen andere reizen meer. Spelen met de kinderen, en relaxen, en twee tempo's trager leven. Ik ben daar graag.
Wat jij en je vrouw beroepshalve doen doet binnen deze context weinig ter zake.
Het is wel goed om weten dat jullie graag naar jullie tweede verblijf gaan in de Ardennen. Wie niet trouwens.
Oud 15 mei 2020, 21:54   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wie geld heeft is dit gewoonweg een tweede verblijf, om te verpozen.
Voor anderen is het een investering.
Investeren in bakstenen werkt nog altijd.
Oud 16 mei 2020, 05:01   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig misschien wel. Met de nadruk op voorlopig.
Wel, eens zo een idioot verbod erdoor kwam, ben je de zekerheid kwijt dat het niet kon he. Maw, eens je weet dat men om een vliegescheet U uw toegang tot uw woonst kan ontzeggen zonder hoogdringende reden, kan je nooit meer uitgaan van het principe dat het je eigendom is en je daar dus naartoe kan gaan.

Eens ge gefolterd zijt, zijt ge de illusie kwijt dat ge niet gefolterd kunt worden he. Die is dan *voorgoed* weg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 10:28   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wie geld heeft is dit gewoonweg een tweede verblijf, om te verpozen.
Voor anderen is het een investering.
Investeren in bakstenen werkt nog altijd.
Ik dacht ook dat het investeren in bakstenen nog steeds werkt.

Vastgoed of aandelen? De voor- en nadelen op een rij.
Oud 16 mei 2020, 14:33   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, eens zo een idioot verbod erdoor kwam, ben je de zekerheid kwijt dat het niet kon he. Maw, eens je weet dat men om een vliegescheet U uw toegang tot uw woonst kan ontzeggen zonder hoogdringende reden, kan je nooit meer uitgaan van het principe dat het je eigendom is en je daar dus naartoe kan gaan.

Eens ge gefolterd zijt, zijt ge de illusie kwijt dat ge niet gefolterd kunt worden he. Die is dan *voorgoed* weg.
Zo redeneer ik niet. Toegang tot je bezit moet worden gerespecteerd.
De eigenaar betaalt ook een taks op z'n tweede verblijf.
De kwestie is gewoon principieel en strookt niet met de logica van de versoepeling.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2020 om 14:35.
Oud 16 mei 2020, 14:55   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en ?
Naar wie zou de lokale politie moeten klikken ?

Neen. Het verklikken zou nog enkel kunnen gebeuren door afgunst bij buurtbewoners die je kop kennen.
Ik zal duidelijker zijn, en als voorbeeld Middelkerke nemen.
Als de Brulkikker aan zijn politie de opdracht zou geven "om niet teveel energie te steken in ...",
dan zullen er wel een paar agenten zijn met een rode lidkaart, van en/of partij en vakboungd, om dat discreet aan hun lokale voorzitter te melden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 mei 2020, 15:07   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Brulkikker aan zijn politie de opdracht zou geven "om niet teveel energie te steken in ...",
dan zullen er wel een paar agenten zijn met een rode lidkaart, van en/of partij en vakboungd, om dat discreet aan hun lokale voorzitter te melden.
Middelkerke. Dat is toeval. Een van onze buren heeft een appartement in Middelkerke. Hij verhuurt het NIET. Hij moet steeds meer taksen, lasten,...betalen.
De syndic wordt ieder jaar duurder.
Nu is het de druppel die het vat doet overlopen. Hij zal het verkopen, zelfs al is het voor een relatief lage prijs.
Hij is het str...beu.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 15:08   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is van in het begin erg onhandig aangepakt.

Bij het ingaan van de lockdown, waren er strenge controles. Wie naar zijn tweede verblijf reed, beging een doodzonde.
Het ware slimmer geweest om te zeggen: je mag wel naar je tweede verblijf, om alles in "lock down" te zetten (gas, elektriciteit ...), maar niet ronddolen en blijven hangen, want dat zou te gevaarlijke want te massale concentraties kunnen opleveren. Daarom wordt de dijk afgesloten; enkel toegankelijk voor wie er zijn voordeur heeft, en zelfs dan nog niet om te flaneren.

En van bij de eerste versoepeling: je mag naar je tweede verblijf gaan als daguitstap of om er te verblijven, maar helaas, die dijk en het strand blijven afgesloten. Behalve van op je terras genieten van het uitzicht, is er dus niet veel te beleven; en veroorzaak je niet veel risico op verspreiding van virus.

Ik kan me nu niet van de indruk ontdoen dat er een wanverhouding is tussen het risico van ginder het virus te verspreiden door tweedeverblijvers, en het verbod om er naar toe te gaan. Het is precies of die mensen moeten gekloot worden. Mensen die hun spaarcenten open en bloot in het binnenland geïnvesteerd hebben, en er met hun vakantieverbruik de economie doen draaien. Toch heel wat vaderlandsliever dan een onnozelaar als mezelf, die gaat overwinteren in Spanje.

Oud 16 mei 2020, 15:10   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Middelkerke. Dat is toeval. Een van onze buren heeft een appartement in Middelkerke. Hij verhuurt het NIET. Hij moet steeds meer taksen, lasten,...betalen.
De syndic wordt ieder jaar duurder.
Nu is het de druppel die het vat doet overlopen. Hij zal het verkopen, zelfs al is het voor een relatief lage prijs.
Hij is het str...beu.
Er is een kans dat ik het zal kopen. Als de prijs nog wat zakt ...

Oud 16 mei 2020, 15:15   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Brulkikker heeft ondertussen al openlijk laten weten dat er lokaal geen controle gebeurt door de politie, en heeft aan de premier laten weten dat ze maar de federale moet sturen. Waarom sleur je daar dan nog rode lidkaarten of vakbonden bij ?
Oud 16 mei 2020, 16:19   #58
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo redeneer ik niet. Toegang tot je bezit moet worden gerespecteerd.
De eigenaar betaalt ook een taks op z'n tweede verblijf.
De kwestie is gewoon principieel en strookt niet met de logica van de versoepeling.
Nochtans, de regering bestaat uit liberalen en christen-democraten; de versoepeling vd lockdown ofwel de liberalisering van allerhande maatregelen is enigszins politiek gekleurd: het moet zijn dat de open vld zelf er de logica niet van inziet of op dat punt weggemanoeuvreerd werd.
Straf , eigenlijk.
Oud 16 mei 2020, 16:35   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nochtans, de regering bestaat uit liberalen en christen-democraten; de versoepeling vd lockdown ofwel de liberalisering van allerhande maatregelen is enigszins politiek gekleurd: het moet zijn dat de open vld zelf er de logica niet van inziet of op dat punt weggemanoeuvreerd werd.
Straf , eigenlijk.
Welke logica ?
Oud 16 mei 2020, 16:45   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke logica ?
Wel, jouw logica, de logica vd versoepeling, waarvan je spreekt en waarmee de meesten hier wel akkoord zullen gaan , neem ik aan;
maar het was wel ook een beetje ironisch bedoeld; mensen die een 2e verblijf hebben, passen meer in het electoraat van een open-vld en die is er blijkbaar - vooralsnog - niet in geslaagd om betr maatregel te versoepelen.
En dat vind ik straf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be