![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan bijvoorbeeld stellen dat Open VLD op Vlaams niveau even goed/slecht scoort bij verkiezingen dan in de Belgische constructie. Maak u dus geen illusies dat er binnen een onafhankelijk Vlaanderen geen andere partijen dan vendelierspartijen zullen overblijven. Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2020 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verantwoordelijkheid afschuiven en gierigheid noem ik dat.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 mei 2020 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 17 mei 2020 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is het niet een basistaak van de Overheid om haar burgers te beschermen, in plaats van filmpjes te sponsoren om het zelf te doen? "We zijn in oorlog met een onbekende vijand", praatten onze politici de Franse president na. Gelukkig waren het geen gasmaskers dat we nodig hadden, of we moesten dat ook nog zelf maken. Federale Staat = BIG FAILURE... PS: van de gemeente heb ik vrijdag wel 1 mondmasker in de brievenbus gekregen. Dat zijn diezelfde maskers waarvan Maggie Mondmaskers Missing In Action heel de tijd zegt dat ze ó zo moeilijk te krijgen zijn. Er moest eerst een dubieus bevriend bedrijfje gevonden worden, zeker? ![]()
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 17 mei 2020 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() beter alles regionaliseren. Dan doen zowel de Walen als de Vlamingen hun goesting.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou vooral logischer en eerlijker zijn.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dienen de rusthuizen hier niet zelf voor te zorgen ? Wat heeft het federaal niveau hier mee te zien ? Zou het niet beter zijn dat het federaal niveau 100% was voor zorg ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Ministers' van brussel of de duitse gemeenschap voor jeugd, of zorg, of andere onzin die daar naast De Block zitten als nutteloze bloempot... Maar onderwijs ? Dat lijkt me de klok terug willen zetten naar 1970 en dat lukt niet meer. Het enige dat dat gaat opleveren is nog wat extra ruzie en het zal geen enkele verbetering met zich meebrengen. En als het is om de putten die het waals onderwijs heeft gegraven te dempen, geef toe dat dat ook geen motivatie is... Onderwijs en cultuur was de start van de regionalisering. Die 2 zou ik dan ook zeker binnen de regio's houden. Mag ik vragen vanuit welk motief je voorstelt om onderwijs te herfederaliseren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() fingers crossed dat u of uw naasten in alle sereniteit thuis kunnen overlijden Laatst gewijzigd door edwinp : 17 mei 2020 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut !
En alles rond geluidsnormen voor vliegvelden, stralingsnormen voor GSM terug federaal. De chantage door die veredelde gemeenteraad die de Brusselse regering is duurde lang genoeg. En de versnippering zorgt ervoor dat elke stakeholder maximaal blijft elke juridische procedure uitmelken. Eén procedure voor iedereen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20200214_0...nsten-politici Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20200214_0...nsten-politici |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel uzelf eens de vraag hoeveel Waalse partijen terug willen naar de unitaire staat;
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() SCHREEF HET OOK AL ELDERS/
Er is geen enkele Franstalige partij die met andere Franstalige partij mee in het bestuur wil voor de federale regering. Maar allemaal leggen de Franstalige partijen de schuld bij Vlaanderen en dan nu nog liefst bij NVA omdat dat de grootste Vlaamse partij is. In het verre verleden was kop van jut de CVP. Alleen hoerreede de CVP makkelijker met een behoorlijk aantal coloborateurs gehalte in de partij. Die gingen nadien even biechten en wasten nadien hun handen in onschuld. Hoe denkt men dan ooit nog een federale regering dat niet corrupt is samen te stellen. En dan zijn er die door de dwang van de vakbond (linkse invloed) zelfs weer willen her-federaliseren! Echte democratie >>>We moeten naar het Zwitserse politieke systeem dat de andere kantons >>> gewesten respecteert. Waar kantons >>> gewesten zelf beslissend zijn. Waar de bevolking via referendum keuze maakt en niet een particratie die alleen streeft de partij en hun kiesvee te begunstigen Waar kantons >>> gewesten of noem het hoe je wil vastleggen wat ze samen willen doen en wat niet!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |