Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2020, 23:23   #41
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij deze betoging was er geen organisator.
Dat was vorig jaar ook zo met de klimaatbetoging toen Greta Thunberg mee stapte: het verliep nogal wanordig.
De Brusselse burgemeester kon vooraf met NIEMAND onderhandelen.
Dit soort aktie groeit van onder uit...
Blijkbaar had hij wel zijn toestemming gegeven, hij kon die ook geweigerd hebben.
De betoging was op voorhand aangekondigd, door wie, dat weet ik nu ook niet.
Oud 8 juni 2020, 23:25   #42
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen dit wel beseft, maar er zit meer achter volgens mij.

Betogingen rond deze kwestie konden we wereldwijd zien, in bijna alle landen.
Had 'België' deze betoging nu verboden, dat zaten we nu met een ander probleem derbij.

Een opmerking die ik vandaag van iemand te horen kreeg en ik kan die man eigenlijk moeilijk ongelijk geven.
OK Hyacinth Bucket.

Ga dat even tegen de zelfstandigen zeggen die hun winkel verloren zijn. Dat wat mensen denken ergens in een uithoek van de wereld belangrijker is dan hun winkel heel te laten.

Vreemd standpunt van de comformisten hier. Normaal worden ze opgewonden van het klakkeloos naleven van nieuwe regels die hen opgelegd worden, maar als die regels botsen met het toelaten van betogingen waarvan je 100% zeker bent dat het prul wordt, gaan ze voor wetteloosheid en geweld.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 23:31   #43
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het toch komen dat het er wereldwijd hetzelfde aan toegaat?

Citaat:
Public health experts say they support George Floyd protests because 'racism is worse than the virus'

NYC Council Health Committee Chairman Mark D. Levine said if protests lead to a rise in cases, the blame lies with 'racism' not protesters

Former director of the CDC Tom Frieden tweeted his support of protesters this week, saying violence is a greater risk to public health than COVID-19.

Conservatives have blasted the experts 'hypocrites', after anti-lockdown protesters were slammed for holding mass gatherings back in April

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ypocrites.html

'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 23:37   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht

Omdat ze nu wereldwijd met maskers mogen rondlopen tiens.

Vandaag op kanaal Z....99,99% van alle plunderaars en manifestanten hebben hun masker op.

Ik wist dat daar vodden van ging komen.
Oud 8 juni 2020, 23:47   #45
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
OK Hyacinth Bucket.

Ga dat even tegen de zelfstandigen zeggen die hun winkel verloren zijn. Dat wat mensen denken ergens in een uithoek van de wereld belangrijker is dan hun winkel heel te laten.
Allez, met wat er de laatste tijd aan de hand is moet het toch duidelijk zijn dat er op aangestuurd wordt om het huidige economische model om te gooien. Kleine zelfstandigen zijn klein caliber economisch kanonnenvoer

Of bestaan er werkelijk simpelen die denken dat een GREAT RESET een weldaad voor de kleintjes gaat zijn? https://www.weforum.org/great-reset
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 05:00   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Dit is gewoon een deel van de Amerikaanse verkiezingscampagne, via sociale netwerken. Ga nu nog eens zeggen dat er geen buitenlandse inmenging is in de Amerikaanse presidentsverkiezingen he. De democraten hebben hun lesje geleerd van vorige keer toen Trump sociale netwerken gebruikte, he. Deze keer gooien ze zich er met alle macht in en de hele wereld smoelboekers loopt erin. (enfin, nee, dat komt hen OOK uit, de internatinale revolutie en zo, ze dromen van een 1917 en dergelijke).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 05:03   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen dit wel beseft, maar er zit meer achter volgens mij.

Betogingen rond deze kwestie konden we wereldwijd zien, in bijna alle landen.
Had 'België' deze betoging nu verboden, dat zaten we nu met een ander probleem derbij.

Een opmerking die ik vandaag van iemand te horen kreeg en ik kan die man eigenlijk moeilijk ongelijk geven.
Uiteraard. Dit is de weldenkendheidsgroepthink die in gang gezet is voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Gedachten zijn niet meer vrij he.

Het is wel ongelofelijk dat het met racistische betogingen tegen blanken moet gebeuren.
Oud 9 juni 2020, 09:47   #48
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar had hij wel zijn toestemming gegeven, hij kon die ook geweigerd hebben.
De betoging was op voorhand aangekondigd, door wie, dat weet ik nu ook niet.
In het 'journaal laat' verklaarde Close dat hij het opnieuw zou doen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 10:48   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
In het 'journaal laat' verklaarde Close dat hij het opnieuw zou doen.
Ondertussen lichtjes aangepast:

De Nationale Veiligheidsraad zal voortaan beslissen of betogingen kunnen plaatsvinden. Dat staat in een gezamenlijk persbericht van premier Sophie Wilmès (MR) en de Brusselse burgemeester Philippe Close (PS).
Close zei gisteren nog dat hij een dergelijke betoging opnieuw zou toestaan, maar na het onderhoud met de premier wilde hij dat niet meer herhalen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...veblog-9-juni/

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 juni 2020 om 10:49.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 10:53   #50
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dus het was uitlokking?

Manmanman
Nee, het was abdicatie, men heeft ze laten betogen goed wetend dat ze gingen plunderen.
Oud 9 juni 2020, 15:11   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fascisme kan, zal en mag niet worden getolereerd.
Sorry hoor.
Voorlopig staat er niet in onze grondvod dat betogingen van of door fascisten niet zouden mogen.
En op dat vlak moet de grondvod niet gewijzigd worden.

Ik denk trouwens krak hetzelfde van communistisch geïnspireerde betogingen.

Iets heel anders is: aan welke voorwaarden zouden zij (en vele anderen) mogen betogen?
Een belangrijk element voor mij: betogingen zouden veel meer gekanaliseerd moeten worden langs wegen/straten/... waar ze andere mensen niet kloten.
Een (vreedzame) betoging voor het parlement: dat is in elke democratie toegelaten. Niet bij ons.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 16:20   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik niet beweerd. Leg de woorden niet in de mond a.u.b..Er bestaan nog democraten, en veel zelfs. Als je vermoedt dat je leven beter kan worden door sympathie voor extreem rechts is dat uw probleem.
Ik heb nergens gezegd dat ik sympathie heb voor extreem rechts. Ik zeg alleen dat vrijheid van meningsuiting nogal belangrijk voor mij is. Dus al burgemeester Close betogingen van rechts verbiedt terwijl hij deze toelaat, dan is het een dikke hypocriet als hij beweert dat dit omwille van veiligheidsredenen is. En dan is Close vooral een burgemeester die de vrijheid van meningsuiting op een schandalige wijze inperkt. Uw riedeltje over facisme is daarbij niet alleen zever, het is ook nog eens irrelevant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 juni 2020 om 16:20.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 16:23   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorlopig staat er niet in onze grondvod dat betogingen van of door fascisten niet zouden mogen.
.
Het probleem is misschien wel met openlijk racistische betogingen zoals deze.
Tenslotte zijn dit extreem racistische betogingen, die een zwart ras boven een blank ras plaatsen.
Want ze zeggen dat (enkel) zwarte levens tellen.

Je zou eens moeten zien wat het geeft als er een betoging zou komen die zegt dat blanke levens belangrijk zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2020 om 16:23.
Oud 9 juni 2020, 16:54   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik denk trouwens krak hetzelfde van communistisch geïnspireerde betogingen.

Iets heel anders is: aan welke voorwaarden zouden zij (en vele anderen) mogen betogen?
Een belangrijk element voor mij: betogingen zouden veel meer gekanaliseerd moeten worden langs wegen/straten/... waar ze andere mensen niet kloten.
Een (vreedzame) betoging voor het parlement: dat is in elke democratie toegelaten. Niet bij ons.
Betogen is niet verboden.
Ik ben voorstander van vrije meningsuiting. Of wat dacht je.
Er zijn wel grenzen.
Aanzetten tot discriminatie, haat, geweld of segregatie tegen anderen, in het openbaar, doelbewust en om een welbepaalde reden is niet toegestaan.
En of het nu van links of rechts komt, is van ondergeschikt belang.

En wat een vreedzame betoging voor het parlement betreft. Ik weet het niet. Het zou mij niet verbazen dat samenscholingen voor bepaalde locaties niet worden toegelaten. Nogmaals, ik ben daar niet zeker van.
Oud 9 juni 2020, 17:21   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tenslotte zijn dit extreem racistische betogingen, die een zwart ras boven een blank ras plaatsen.
Want ze zeggen dat (enkel) zwarte levens tellen.

Je zou eens moeten zien wat het geeft als er een betoging zou komen die zegt dat blanke levens belangrijk zijn.
Het gaat om protest. Het is een kruitvat. Ondanks de afschaffing van de slavernij, het bannen van koloniale principes, stellen we vast dat in de buik van de maatschappij een zwarte Afrikaan nog steeds niet als 100% gelijkwaardig wordt beschouwd.

In de VS, de nieuwe wereld, werden de slaven massaal geïmporteerd. In de nieuwe wereld speelt de American dream nog steeds een rol. Je moet het zelf maken. Dat kunnen de zwarten niet, ondanks rijke filmacteurs die we op het scherm zien.

Zich de vraag stellen wat een betoging zou geven die zegt dat blanke levens belangrijk zijn zou weinig zinvol zijn. Blanken hebben niet te klagen.

Er werden en worden fouten gemaakt bij de aanpak.
Oud 9 juni 2020, 17:21   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betogen is niet verboden.
Ik ben voorstander van vrije meningsuiting. Of wat dacht je.
Er zijn wel grenzen.
Nee, juist niet. Dat is wat "vrij" wil zeggen. Je kan niet zeggen: je bent vrij om de kleur te kiezen, op voorwaarde dat het blauw of groen is.

Citaat:
Aanzetten tot discriminatie, haat, geweld of segregatie tegen anderen, in het openbaar, doelbewust en om een welbepaalde reden is niet toegestaan.
En dat is verkeerd, want dat kan een onderbouwde mening zijn. Soms kan men de mening toegedaan zijn dat men geweld moet plegen, dat men zich van zekere groepen dient te ontdoen. Alles in de natuur is zo. Uw immuun systeem gaat ook zekere dingen "haten".
Oud 10 juni 2020, 05:05   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om protest. Het is een kruitvat. Ondanks de afschaffing van de slavernij, het bannen van koloniale principes, stellen we vast dat in de buik van de maatschappij een zwarte Afrikaan nog steeds niet als 100% gelijkwaardig wordt beschouwd.
Men kan de mening toegedaan zijn dat kolonialisme een goeie zaak is he. En dat men inderdaad anderen kan veroveren en onderdrukken/uitroeien. Ik zie niet in waarom die mening "verboden" moet zijn als mening.

Het is een maatschappij beeld zoals een ander.

Ik heb het hier niet over "zwarten a priori beschouwen als inferieur" maar wel als volkeren die men kan veroveren en onderdrukken, als a posteriori inferieur beschouwen, de facto, vermits ze verliezen en wij winnen. En inferioriteit juist wil zeggen dat ze verliezen, en superioriteit wil zeggen dat men wint.

Maw, een volk is superieur als het een ander volk kan uitroeien of onderdrukken, en dat laatste is dan inferieur. Dat is niet op voorhand bepaald, het is de strijd die aangeeft wie superieur en inferieur is.

De dag dat wij veroverd worden en onderdrukt of uitgeroeid, zijn wij inferieur he. Meer is daar niet aan. Wat idioot is, is om naar eigen inferioriteit te streven. Maar goed, dat is iets dat zichzelf dus elimineert he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2020 om 05:08.
Oud 10 juni 2020, 07:19   #58
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Smijt eens een vrouw van 90 tegen de grond.

Maar er is geen probleem met politieoptreden in de VS, hoor. Dat is allemaal noodzakelijk om de criminaliteit tegen te gaan.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ffic-stop.html
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 08:22   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het punt is dat je als vrouw van 90 zou moeten weten dat je zwak bent, en dus niet ten strijde gaan als je niet wil verliezen he.
Oud 10 juni 2020, 09:05   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Maar er is geen probleem met politieoptreden in de VS, hoor. Dat is allemaal noodzakelijk om de criminaliteit tegen te gaan.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ffic-stop.html
Weet je nog dat in Catalonië er met de matrak op oude vrouwen werd geklopt? Tot bloedens toe. Je mag ook eens raden welke groep dat hier op dit forum aanvaardbaar geweld vond. (tip, het waren niet deVB-ers)
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be