Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Anonimiteit op het internet
JA, anonimiteit moet blijven 55 84,62%
NEEN, anonimiteit afschaffen 10 15,38%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 23:34   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Dat vind ik maar zwak, als je onrecht wil tegen gaan , dan moet je ook elk onrecht even hard veroordelen. DAt je je specifiek voor iets wil inzetten is niet meer dan juist. Je kan je inderdaad niet met alles bezig houden. Maar je mag toch niet blind zijn voor het ander, wat je hier op het forum maar al te veel toepast.
Als ik me goed herinner had de PVDA, de laatste Stalinisten van België, zowat 20.000 stemmen bij de laatste verkiezingen. Het Blok bijna 1 miljoen. Daar moet ik geen tekeningetje bijmaken zeker? Kort gezegd: het gevaar komt van rechts.
Oud 2 december 2004, 23:34   #42
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Mijn mening is dat het een verstandige wet is en een goed doordacht en uitgetekend arrest is. Nu nog de dodaties intrekken zodat we de propagandamachine van het VB verlammen of toch aanzienlijk vertragen.

Dat klopt, ik ben enkel geïnteresseerd in de Nieuwe Orde, van vroeger tot op heden, en de rode draad die daar doorheen loopt. Ieder zijn hobby. Wat was die van jouw weer?
U hebt recht op uw mening en ik op de mijne ... leuk toch!
Wat hobby's betreft, daar heb ik te weinig tijd voor. Maar het lezen van historische werken (o.m. over de holocaust, het fascisme en de Tweede Wereldoorlog maar ook over tal van andere periodes) is wel één van mijn favoriete hobby's (ben van opleiding historicus).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 23:35   #43
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als ik me goed herinner had de PVDA, de laatste Stalinisten van België, zowat 20.000 stemmen bij de laatste verkiezingen. Het Blok bijna 1 miljoen. Daar moet ik geen tekeningetje bijmaken zeker? Kort gezegd: het gevaar komt van rechts.
De laatste bommencampagne in dit land kwam van extreem-links.
Oud 2 december 2004, 23:36   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Maar het lezen van historische werken (o.m. over de holocaust, het fascisme en de Tweede Wereldoorlog maar ook over tal van andere periodes) is wel één van mijn favoriete hobby's (ben van opleiding historicus).
Dan kan mijn website je misschien wel interesseren:

Naam website: Baron Jean de Sélys-Longchamps
Webadres: http://users.pandora.be/amarcord/selys/
Inhoud:
Sterke, ongewone en minder bekende waargebeurde feiten en verhalen uit de Tweede Wereldoorlog. Over het Verzet, de Collaboratie, Ware Helden, Holocaust, Hitlers Beulen, Vergeten Vervolgden, Het Waanzinnige Derde Rijk en de Nieuwe Orde van vroeger tot op heden. Rijk gedocumenteerd met meer dan 2.000 foto's, verslagen en documenten en duizenden links. Uitsluitend in de Nederlandse taal.
Oud 2 december 2004, 23:38   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
De laatste bommencampagne in dit land kwam van extreem-links.
Klopt, de CCC 20 jaar geleden. De bende bestond uit drie jonge mannen en 1 vrouw (de typiste) en hebben allemaal hun straf uitgezeten.

Ps: Kan je er nog altijd niet goed van slapen?
Oud 2 december 2004, 23:41   #46
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Klopt, de CCC 20 jaar geleden. De bende bestond uit drie jonge mannen en 1 vrouw (de typiste) en hebben allemaal hun straf uitgezeten.

Ps: Kan je er nog altijd niet goed van slapen?
Ik stel voor dat u die vraag stelt aan de weduwen van hun slachtoffers en aan de extreem-linkse "anti-fascisten" die Carette met vlag en wimpel stonden op te wachten aan Leuven Centraal.
Oud 2 december 2004, 23:44   #47
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u die vraag stelt aan de weduwen van hun slachtoffers en aan de extreem-linkse "anti-fascisten" die Carette met vlag en wimpel stonden op te wachten aan Leuven Centraal.
De Bende van Nijvel, die in dezelfde periode opereerde, zou volgens bepaalde auteurs gevormd zijn uit extreemrechtse rijkswachters die in het totaal zowat 28 slachoffers hebben gemaakt met de bedoeling het systeem te destabiliseren. Ik heb er indertijd een vijftal boeken over gelezen en ik acht die thesis redelijk geloofwaardig.
Oud 2 december 2004, 23:47   #48
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De Bende van Nijvel, die in dezelfde periode opereerde, zou volgens bepaalde auteurs gevormd zijn uit extreemrechtse rijkswachters die in het totaal zowat 28 slachoffers hebben gemaakt met de bedoeling het systeem te destabiliseren. Ik heb er indertijd een vijftal boeken over gelezen en ik acht die thesis redelijk geloofwaardig.
Dat is een thesis, evenwel zonder een flard van echt bewijs. U schakelt wel snel over op nieuwe thema's.
Oud 2 december 2004, 23:49   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat is een thesis, evenwel zonder een flard van echt bewijs. U schakelt wel snel over op nieuwe thema's.
Ik was je gewoon aan het nalopen toen je over bommen van links begon. Wat had dit weer te maken met anonimiteit op het net?

[size=1]Ps: ik ben niet links (voor het VB ben ik extreemlinks, raar hé?)[/size]
Oud 2 december 2004, 23:52   #50
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik was je gewoon aan het nalopen toen je over bommen van links begon. Wat had dit weer te maken met anonimiteit op het net?

[size=1]Ps: ik ben niet links (voor het VB ben ik extreemlinks, raar hé?)[/size]
Het had te maken met uw bewering dat er geen gevaar dreigde van links maar wel van rechts.

Tussen haakjes, ik vind onze tegenstrevers in de Siegfried Verbeke-thread maar zwakjes vanavond.
Oud 2 december 2004, 23:58   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Het had te maken met uw bewering dat er geen gevaar dreigde van links maar wel van rechts.
Ik vind dat de PVDA met 20.000 kiezers inderdaad geen gevaar vormen. Bovendien zijn ze bondgenoten in de strijd tegen extreemrechts. Of draai het gerust om: iedereen die tegen extreemrechts is en een revival van de Nieuwe Orde bekampt is mijn bondgenoot.

Citaat:
Tussen haakjes, ik vind onze tegenstrevers in de Siegfried Verbeke-thread maar zwakjes vanavond.
Ik heb er een aantal op mijn negeerlijst staan (fieseler, radicaal, ancapa, extreem) omdat ik hun gespam wat vervelend begon te vinden. De enige interessante in die draad is Jan van den Berghe, een echte revisionist/negationist die nog weet waarover hij spreekt. Maar deze bekende Blokker durft het blijkbaar niet meer aan om zijn argumenten te spekken met teksten vanop de website (********) van Siegfried Verbeke.

Laatst gewijzigd door thePiano : 2 december 2004 om 23:59.
thePiano is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 00:05   #52
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de PVDA met 20.000 kiezers inderdaad geen gevaar vormen. Bovendien zijn ze bondgenoten in de strijd tegen extreemrechts. Of draai het gerust om: iedereen die tegen extreemrechts is en een revival van de Nieuwe Orde bekampt is mijn bondgenoot.
Hier ben ik het met u oneens. Het is niet omdat iemand zich een "antifascist" noemt dat hij/zij een bondgenoot is in de strijd voor democratie. De fout die u maakt is precies dezelfde als diegene die de Duitse burgerlijke partijen maakten toen ze dachten dat iedereen die maar de Communisten wou bekampen voor hen een nuttige bondgenoot was.
Oud 3 december 2004, 00:16   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het met u oneens. Het is niet omdat iemand zich een "antifascist" noemt dat hij/zij een bondgenoot is in de strijd voor democratie. De fout die u maakt is precies dezelfde als diegene die de Duitse burgerlijke partijen maakten toen ze dachten dat iedereen die maar de Communisten wou bekampen voor hen een nuttige bondgenoot was.
Tijdens WOII was het verzet een amalgaam van alle strekkingen, religies en politieke overtuigingen. In het zicht van de nakende ondergang was er geen tijd voor verschillen, of werden ze onderdrukt. Vooral extreemlinks formeerde zich in de Gewapende Partizanen/Partisans Armées om met wapens collaborateurs uit te schakelen en de vijand zoveel mogelijk schade toe te brengen.
Oud 3 december 2004, 00:19   #54
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Jozef Ostyn @ thePiano:

Citaat:
....Men moet toch een beetje zin voor redelijkheid behouden.
Daar zit juist het probleem bij onze Piano!
Een idioot die de jodenvervolging ontkent begaat volgens onze vriend een zwaardere misdaad dan een terrorist die een buslading mensen opblaast.
Door zijn blinde haat is hij alle zin voor proportie kwijt gespeeld.
Jammer, t' is nochtans geen domoor....

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 00:22   #55
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Een idioot die de jodenvervolging ontkent begaat volgens onze vriend een zwaardere misdaad dan een terrorist die een buslading mensen opblaast.
Waar in ons land is er ergens een buslading mensen opgeblazen?
Oud 3 december 2004, 00:45   #56
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sympathisanten van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis tot je bondgenoten rekenen is wel heel slim. Maar ja, ze zijn maar met 20.000 om Stalin en Zedong te aanbidden. Misschien zijn hun slachtoffers van een minder kaliber? Untermenschen?
Langs de andere kant zit je wel met groteske beschuldigingen
te fulmineren tegen het VB die je geen strobreed in de weg legt om je maligne fantasmen te verspreiden.
Blijkbaar zijn ze toch zó gevaarlijk niet?
Je ontgoochelt me meer en meer door je éénzijdige en paranoïde kijk op de wereld, Piano.

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
Oud 3 december 2004, 00:47   #57
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar in ons land is er ergens een buslading mensen opgeblazen?
Droevig personage....

Over Steve Stevaert:
Oud 3 december 2004, 09:03   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Integendeel. Heb vanmorgen op wandeling in Gent 3 PVDA-plakkers en een anti-NSV-betoging-affiche verwijderd.
het verwijderen van communistische propaganda is een fulltime job in de leuvense aula's. Ik kan het weten
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 09:52   #59
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

De politiek van België heeft meermaals bewezen alles behalve democratisch te werken.
Nu ga je ook de enige spreekbuis van 'Jan Modaal' controleren.
Het begin van een dictatuur, want een bepaalde groep die opkomt voor een ander standpunt, kan zo geweerd worden.

Als je nuchter zou nadenken, mag je eigenlijk blij wezen dat er die fora zijn, zo krijg je nog eens af en toe te lezen wat er onder de mensen leeft.
Een slimme politicus zou daarop kunnen inspelen.
Dommeriken (links-extremisten) leggen liever alles aan banden, ten voordele van hun eigen gedachtengoed uiteraard.
Niet bepaald een democratische instelling.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 10:16   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

De enige reden waarom anonimiteit voor autoritaire figuren als Piano dient afgeschaft te worden, is omdat ze dan met hun dictatoriale censuurwetten nog wat verder kunnen gaan. Stel je voor dat iemand uit eigen beweging naar een website gaat, daar uit eigen beweging iets leest dat hem niet aanstaat, en dan uit eigen beweging niet uitlogt maar blijft lezen, neen dat kan niet zomaar. Dan liever de gedachtenpolitie erop loslaten, zodat zij die blijkbaar zo lomp zijn om zaken te lezen en blijven lezen waar zij een probleem mee hebben, en zij die niet doorhebben dat een tekst op het net maar uit onschuldige pixels bestaat, zich in alle rust kunnen begeven in een internetlandschap waar alleen de door het regime goedgekeurde teksten te zien zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be