![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Duits onderzoek heeft uitgewezen dat het virus zo goed als niet overdraagbaar is via oppervlakte contact.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handschoenen dragen om te gaan winkelen. Ik heb het ook al gezien en het nut ervan ontgaat mij volledig. Het grappige is dat er zelfs kwieten zijn die geconfronteerd worden met de onzin ervan, maar ze toch blijven dragen.
Zouden die gasten dan ook al het eten en drinken dat ze kopen een uur of 12 in quarantaine plaatsen? Ik zie ze al staan met hun handschoentjes in hun keuken thuis. Of wacht, waarschijnlijk denken ze daar dan niet meer aan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 juni 2020 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat zouden we beter eens voorleggen aan MVR om te zien hoe hij zich hier zou uitdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door veelvuldig wassen haal je namelijk de beschermlaag van je handen. Je gaat dan kloven krijgen en je handen raken sneller gewond bij bezigheden. Je maakt de huid van je handen ook week en je handen worden dus ook gevoeliger voor oppervlakte-besmetting. Het dragen van niet luchtdoorlatende nauw aansluitende handschoenen heeft dezelfde gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om besmet te geraken moet het echt in de luchtwegen of bloedbaan komen. Maar dat is iets dat allang geweten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
MVR probeert zich trouwens nergens uit te praten, hij is expert en jij niet, dus jij moet hem blindelings op zijn woord geloven en doen wat hij je opdraagt te doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het onderzoek toont aan dat het virus vanop een oppervlak niet meer aktief is ook al komt het in de luchtwegen terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat ik geen expert ben, op werk ben ik altijd de expert als de baas het zelf niet meer weet. Wie is er gestorven en heeft MVR God gemaakt? Ik heb de aankondiging dan zeker gemist. Of MVR moet dat heeft dat op twitter vermeldt hebben, dat kan want ik ben geen twitter gebruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om contact tussen huid en product te vermijden en zo een besmetting te veroorzaken. Citaat:
Tenzij het virus in-actief word gemaakt door contact met vaste harde stoffen. Dat wil dan opnieuw zeggen dat heel de lockdown een zinloos iets is geweest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie zich de luxe kan permitteren om x aantal keer per dag van handschoenen te wisselen is er geen probleem. vb wie de ganse dag de rekken in de winkels moet vullen.
Het zou best kunnen dat wie gaat winkelen een vers paar handschoenen aantrekt en ze nadien in de vuilbak gooit. Ik begin daar niet aan. Gewoon thuis handen wassen, zoals na een toiletbezoek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons op het containerpark staat een bak voor "harde plastics"....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ivm handschoenen, ik gebruik al langere tijd papieren zakdoekjes als ik iets buitenhuis vastpak -ook 'reeds ontsmette winkelkarren' tot nu toe jawel.
Die clipeez zijn een goed idee vind ik, maar (doorknipte) wc-rolletjes zijn imo nog beter, kan je achteraf gewoon weg kieperen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 12 juni 2020 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal niet makkelijk zijn om daar getallen op te plakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is allemaal een kwestie van kansberekening.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook verdient het aanbeveling alle gebruiksvoorwerpen en huisdieren regelmatig te ontsmetten en alle openingen zoals deuren en vensters van een aangepast sas te voorzien, zodat het virus niet kan binnen dringen. En in de gesloten ruimten thuis niet alleen een mondkapje en handschoenen te dragen maar ook beschermende kledij zoals bijvoorbeeld een muts. Beter blode Jan dan dode Jan!
![]() |