![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of dit crapuul deze baldadigheden uit eigen initiatief pleegde of op vraag uit een bepaalde hoek zou moeten onderzocht worden. De vraag is: wie heeft het meeste voordeel bij die rellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Je bent jong, luid en niet ziek
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet 't ene wel en 't andere niet. Het greintje geloofwaardigheid dat 'experten & leiders' misschien nog hadden, zijn ze bij deze helemaal kwijt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen nu zien of het openen van cafe's een verhoging van de verspreiding geeft (een minder steile daling). Geeft ook aan waarom de naieve "60% moet ziek worden" ernaast zit: de bevolking is niet uniform. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2020 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je dat verbieden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je mensen verbieden in open lucht op 'n bankje te zitten?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Piet en Pol krijgen een boete omdat ze op een bankje zitten, Dries en Hannes krijgen een boete omdat ze op een bbq zitten, terwijl de Mustafa's en Mohammed's van deze wereld zonder problemen met 10000 man door de straten van brussel mogen marcheren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 juni 2020 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eerst moeten allen die er niet tegen kunnen, dood gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was de Spaanse griep. Er was ebola. Er was de Mexicaanse griep. En nu was er covid-19. En met die laatste zou het nu allemaal gedaan zijn met plezante dingen. Laat ons janken. 't Zal niet lang duren of we zijn het bijna vergeten. Ooit zal er een superpandemie komen. Veel besmettelijker en nog veel dodelijker. Misschien zal slechts 10 procent van de mensheid overleven. En ooit zal de zon doven. Dan doen we de boeken toe. Maar niet eer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is de allerenigste keer sinds het uitvinden van het schrift dat de wereld zo hevig heeft overgereageerd en zoveel dingen heeft stukgemaakt voor een epidemie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iets nieuws ontdekt wordt, is het meestal eerst enkel en alleen de ontdekker die dat weet, en gans de wereld vergist zich dan op dat punt. Die publicatie is mijn 'ontdekking', ik zou niet weten of iemand hetzelfde ergens gedaan heeft. Enerzijds was het gemakkelijk, en verwacht je dat dat allang gedaan is. Aan de andere kant is het een wereldje (epidemiologie) waar mensen meestal minder onderlegd zijn met wiskunde modellen dan in natuurkunde, wiskunde, of ingenieurswetenschappen. Het is daar dus misschien gemakkelijker simpele dingen "als eerste" te ontdekken. En nee, ik zeg helemaal niet dat dat nu juist is en de anderen allemaal verkeerd. Ik kan daar evengoed verkeerd zijn. Waar ik nu wel al enkele keren over geargumenteerd heb, is, dat, in tegenstelling tot de verwachtingen (ook de mijne), de WAARNEMINGEN allemaal in de richting gaan van 'de lockdown heeft niet veel gedaan op de propagatie, eens die vertrokken was'. Ik heb het enkel over de *lockdown* he (dus mensen verbieden van uit hun huizen te komen). Het kan zijn dat andere maatregelen, zoals maskers dragen, handen wassen, mooi weer, .... WEL dingen gedaan hebben, maar ook daar zijn de aanwijzingen niet enorm. Enkel voor "maskers" lijkt er iets te zeggen, blijkbaar. In feite is er quasi geen enkel gegeven dat aangeeft dat de lockdown WEL iets gedaan zou hebben (tot ieders verbazing, ook de mijne). De voornaamste aanwijzingen hiervoor zijn: 1) de daling van R was meestal al ferm ingezet VOOR de lockdowns werden afgekondigd. Maw, de besmettelijkheid was al serieus gaan afnemen. Men vindt niet echt een sterke wijziging in die trend op het ogenblik van het ingaan van de lockdown. 2) op het moment van opheffen van de lockdown is nergens een toename van R gezien. 3) landen zonder lockdown hebben ongeveer gelijklopende profielen met landen met lockdown: die hebben geen tientallen keren meer doden of zo, die hebben ook kleiner dan 1 worden van R gekend (dus dalende curves). Er zijn echter niet veel landen zonder lockdown. De meest gekende zijn Zweden en Brazilie. Zweden heeft een curve die pefect in het midden van het peloton van de Europese lockdown landen zit. Brazilie heeft hetzelfde verloop als Peru (waar wel een strenge lockdown is). Alle Latijns Amerikaanse landen hebben een gelijkaardig verloop (ik heb het over de *vorm* van de curve), en dat verloop is daar veel TRAGER dan in Europa. Maar ook daar divergeren ze niet naar die fameuze 0.6% doden die ons werden aangekondigd, die we zouden hebben zonder lockdown. Natuurlijk zijn er landen met lockdown geweest die de epidemie echt goed beheerst hebben. Noorwegen bijvoorbeeld. Maar er zijn ook landen zonder lockdown, zoals Zuid Korea, die in dat geval zijn. Echter, er zijn weinig landen zonder lockdown fenomeen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2020 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een wat lange link : https://ballotpedia.org/States_that_...pandemic,_2020
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net terug van in de stad te werken.
Het valt me serieus op dat die anderhalve meter op de terrassen in zeker 90% langs geen kanten opgevolgd is. Eerder zo een 20 cm. De mensen kunnen als ze dat willen elkaar kussen zonder zich te rekken. En niet alleen de bubbels, maar alle bubbels rondom ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juni 2020 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Florida gaan ze omdat het zo goed gaat Disneyworld heropenen.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |