Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2020, 11:59   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hadden al mods, maar nu hebben we ook nog eens een forum-kampbewaker.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:02   #42
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Neen, geluk brengen ze voor het grotere geheel zeker niet, misschien hier en daar een tijdelijk persoonlijk geluk. Maar op de lange termijn is hoe we bezig zijn totaal niet houdbaar.
Maar dat durven zeggen wordt afgedaan als racisme en daar mag niet over gesproken worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:02   #43
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer van den Berghe

Een goede Vlaming is geboren uit Vlaamse ouders en diens ouders zijn (waren) Vlamingen.

Er kan een uitzondering gemaakt worden bij gevallen waar bv. één oudervader of oudermoeder niet Vlaams was. Oudervader en Oudermoeder zijn de nieuw vastgelegde begrippen voor de ouders van uw ouders. Deze oorspronkelijk gebruikte begrippen werden later ten onrechte door de geleende vertalingen "grootvader" (= grand-père) en "grootmoeder" (= grand-mère) vervangen.

Gemengde huwelijken worden uiteraard niet meer toegestaan.

Hoogachtend
Wat is een Vlaamse ouder? Ik ben geboren uit Limburgse ouders. Maar weinig te maken met Vlaanderen. Trouwens, iemand die geadopteerd werd toen hij zuigeling was, of die als 9 jarige hier als vluchteling aankwam, alleen en nu 50 jaar oud is: is dat een Vlaming? Allemaal zo vaag en zo breed als het lang is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 12:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:05   #44
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hij heeft het eigenlijk niet over "nationaliteit", maar wel "etniciteit". De redenering die Depuydt opzet, is ook niet echt samenhangend. Waarom mag instroom van niet-Vlaamse elementen nu niet meer, terwijl hij die uit het verleden wel aanvaardbaar acht. Volgens hem mag ik mij legitiem Vlaming noemen ook al was een van mijn voorouders Oostenrijker. Alleen mag één van mijn kinderen niet langer met zijn Oostenrijkse vriendin trouwen... Waarom het ene wel mocht en het andere nu niet meer, is totaal onduidelijk.
Geachte heer van den Berghe

Indien één van uw voorouders zogezegd een Oostenrijker was, kan dit nu niet echt meer bewezen worden. Daarom wordt er beperkt tot het wel bewijsbaar volkschap (etniciteit) van de oudervaders en oudermoeders.

Om de Vlaamse aard van ons land te beschermen, dient de instroom van vreemdelingen met onmiddellijk ingang op te houden. Dit wordt door een groot deel van de Vlaamse bevolking ook gewenst.

De voorwaarden in bericht eenendertig is een poging om het Vlaamse volk op allerhande vlakken te verbeteren.

Tussen ons gezegd, ik zou uw zoon niet meer aanraden om te trouwen. Hij zal dit later ongetwijfeld op geestelijk en geldelijk vlak beklagen.
Mijn oudervader zei steeds: Ze mogen komen met hun handtas maar niet met hun reistas!

Hoogachtend
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:07   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reeks voorwaarden waaraan een goede Vlaming dient te voldoen in bericht eenendertig is nog niet volledig. Jammer genoeg was het voor u niet duidelijk dat ook de voorwaarden in bericht achtentwintig mee bedoeld werden.
Kortom, u plaatst hier maar wat berichten zonder enige inhoudelijke waarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:08   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien één van uw voorouders zogezegd een Oostenrijker was, kan dit nu niet echt meer bewezen worden. Daarom wordt er beperkt tot het wel bewijsbaar volkschap (etniciteit) van de oudervaders en oudermoeders.
Hoezo? Samen met mijn gezin gaan we jaarlijks op bezoek bij onze familie in Oostenrijk.
Oud 20 juni 2020, 12:09   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussen ons gezegd, ik zou uw zoon niet meer aanraden om te trouwen. Hij zal dit later ongetwijfeld op geestelijk en geldelijk vlak beklagen.
Vertel: wat is er mis mee?
Oud 20 juni 2020, 12:14   #48
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat is een Vlaamse ouder? Ik ben geboren uit Limburgse ouders. Maar weinig te maken met Vlaanderen. Trouwens, iemand die geadopteerd werd toen hij zuigeling was, of die als 9 jarige hier als vluchteling aankwam, alleen en nu 50 jaar oud is: is dat een Vlaming? Allemaal zo vaag en zo breed als het lang is.
Geachte heer uit het oosten

Indien men uw twijfelachtige wijze van denken doortrekt, kan men met "Limburgse ouders" ook mensen woonachtig in het verwaalst dorp Limburg/Wezer (Limbourg-sur-Vesdre) bedoelen of bij uitbreiding mensen woonachtig in het gebied van het voormalige Hertogdom Limburg.
Dit zal u ook niet gewild hebben.
De benaming "Limburg" voor het gebied bij benadering van het Graafschap Loon (Comté de Looz) is eerst tijdens het bestuur binnen het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden ontstaan, na 1815 dus.
Uw voorbeeld inzake een aangenomen kind is ook vaag. Een vluchteling uit een buurdorp?

Hoogachtend
Oud 20 juni 2020, 12:15   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Is het daarom dat Wimes als coronapremier vlug aan Griekenland beloofd heeft dat la Belgiqeu 100 ?* 200 jonge immigranten van hen zal overnemen... en dat naast de ongecontroleerde immigratie die nu de grenzen opnieuw open gaan opnieuw welig tiert???
Wat heeft dat in godsnaam met "De kinderen van de Holocaust" te maken ?

Weet je überhaupt waarover dat gaat ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 juni 2020 om 12:22.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:23   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat heeft dat in godsnaam met "De kinderen van de Holocaust" te maken ?

Weet je überhaupt waarover dat gaat ?
En wat heeft de kinderen van de holocaust te maken met deze draad??? Waren die kinderen vluchtelingen of juist niet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:24   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is een Vlaamse ouder? Ik ben geboren uit Limburgse ouders. Maar weinig te maken met Vlaanderen.
De geschiedenis is echt niet gestopt in 1795, hoor.

Nu heeft Limburg alles te maken met Vlaanderen. Het huidige Limburg. En het huidige Vlaanderen.

We spreken heus niet over het Limburg uit de Oostenrijkse tijd of het Vlaanderen van Boudewijn met de IJzeren Arm.
Oud 20 juni 2020, 12:24   #52
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Meneer van de Berghe

Ten eerste hebt u hier geen bericht met inhoudelijk waarde vermeld. Eerlijkheidshave vallen berichten van echt inhoudelijke waarde in andere draden te lezen. Ik aanvaard uw opwerping dus niet.
Ik bied met mijn voorstellen de oplossing voor allerhande vraagstukken terwijl jullie in hetzelfde bedje ziek willen blijven.

Ten Tweede is het uw goed recht om uw uitgeweken verwanten in Oostenrijk te bezoeken.

Ten derde trouwen is rouwen. Nogmaals: Een vast wijf in uw huis is geen goede zaak voor uw geestelijke en geldelijke gezondheid.

met mannelijke groeten
Oud 20 juni 2020, 12:33   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wat heeft de kinderen van de holocaust te maken met deze draad??? Waren die kinderen vluchtelingen of juist niet???

https://www.youtube.com/watch?v=tCEZX50n__Q

https://www.youtube.com/watch?v=JsafGuq9R88&t=162s

Vervang de joden door mensen met andere huiskleur of andere dan "rechtse" ideologie.

Snap je ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 juni 2020 om 12:35.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:35   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten Tweede is het uw goed recht om uw uitgeweken verwanten in Oostenrijk te bezoeken.
Helemaal geen "uitgeweken verwanten". Wel Oostenrijkers. Zoals ik al aangaf, ben ik van gemengde afkomst en heb ik mijn genealogische lijn Oostenrijks bloed. Het blijft een vreemde zaak dat u blijkbaar vroegere instroom van niet-Vlamingen aanvaardbaar vind, maar niet dat dit nu nog gebeurt. Wat moet er gebeuren met Vlaams-Nederlandse gezinnen? U weet toch dat er meer Vlamingen huwen met een Nederlandse partner dan bijvoorbeeld een Waalse. Waarom het tegenwoordig niet aanvaardbaar is om met een Nederlandse of Oostenrijkse partner te huwen, hebt u tot op heden niet uitgelegd.
Oud 20 juni 2020, 12:36   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten derde trouwen is rouwen. Nogmaals: Een vast wijf in uw huis is geen goede zaak voor uw geestelijke en geldelijke gezondheid.
Met zo'n mentaliteit zal er wel snel een einde komen aan het Vlaamse volk...
Oud 20 juni 2020, 12:38   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vervang de joden door mensen met andere huiskleur of andere dan "rechtse" ideologie.

Snap je ?
U zou toch moeten weten dat de reductio ad Hitlerum al lang geen hout meer snijdt. Het toont aan dat u gewoonweg nog nooit hebt nagedacht over asielbeleid, migratie, integratie... en blijkbaar die denkoefening ook niet wenst te maken.
Oud 20 juni 2020, 12:39   #57
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=tCEZX50n__Q

Snap je ?
Ik snap dat extreemlinkse agitproppers graag extreemrechts gedrag aan normale conservatieven willen toekennen, maar de realiteit is dat het Pim Fortuyn is die vermoord is.
Oud 20 juni 2020, 12:43   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte heer uit het oosten

Indien men uw twijfelachtige wijze van denken doortrekt, kan men met "Limburgse ouders" ook mensen woonachtig in het verwaalst dorp Limburg/Wezer (Limbourg-sur-Vesdre) bedoelen of bij uitbreiding mensen woonachtig in het gebied van het voormalige Hertogdom Limburg.
Dit zal u ook niet gewild hebben.
De benaming "Limburg" voor het gebied bij benadering van het Graafschap Loon (Comté de Looz) is eerst tijdens het bestuur binnen het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden ontstaan, na 1815 dus.
Uw voorbeeld inzake een aangenomen kind is ook vaag. Een vluchteling uit een buurdorp?

Hoogachtend
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. De naam voor die streek is nu Limburg. En ik voel me dus Limburger. En Vlaming? Het juridisch begrip 'Vlaanderen' bestaat niet eens zo lang. Historisch zijn we er niet zoveel mee. Bewijs is dat tijdens het VKN men nog altijd sprak in termen van Brabant en Vlaanderen (= de Vlaanders). En dan heeft men nog het begrip 'België'. Dat bestaat iets langer.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 12:52   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. De naam voor die streek is nu Limburg. En ik voel me dus Limburger. En Vlaming? Het juridisch begrip 'Vlaanderen' bestaat niet eens zo lang. Historisch zijn we er niet zoveel mee. Bewijs is dat tijdens het VKN men nog altijd sprak in termen van Brabant en Vlaanderen (= de Vlaanders). En dan heeft men nog het begrip 'België'. Dat bestaat iets langer.
De naam van het gewest waartoe de provincie Limburg behoort, is nu Vlaanderen. Op dat vlak is het ene even juridisch als het andere.

Als u uw redenering doortrekt, bent u historisch ook niet veel met "Limburg". Voor de Franse inval had de naam Limburg betrekking op een heel andere gebied.
Oud 20 juni 2020, 13:23   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hadden al mods, maar nu hebben we ook nog eens een forum-kampbewaker.
Forum-kapo, het wel iets, natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be