Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2020, 11:17   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
En nog een tweede geheimke, het gaat ook niet meer weggaan.
Volgens de meeste Franse wetenschappers zeker niet voor 2027.
Volgens mij zouden veel zelfstandigen er beter aan doen stilaan op zoek te gaan naar een andere bezigheid. Want het één na het andere zal weer op slot moeten.
Horeca campings hotels dancings en bars mogen het vergeten. Spijtige zaak.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juli 2020 om 11:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 11:26   #42
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij zouden veel zelfstandigen er beter aan doen stilaan op zoek te gaan naar een andere bezigheid. Want het één na het andere zal weer op slot moeten.
Of een alternatief idee, stoppen met ons zo aan te stellen voor een virus dat een IFR in dezelfde orde van grootte als griep heeft.
Leer ermee leven, stop met die onnutige lockdowns en zoek naar de beste behandelingsmethode.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 11:28   #43
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor.
Als maatschappij aanvaarden we enorm veel collateral damage.
Denk niet alleen aan griepdoden en andere besmettelijke ziektes, maar ook aan alle doden door hongersnood, obesitas, teveel suiker, luchtverontreiniging, verkeersongevallen, enz ....
Die wereldwijd paar honderdduizend coronadoden (laat het er zelfs een paar miljoen zijn)zijn veel te weinig om onze maatschappij en levenswijze grondig te veranderen. Zeker gezien de kans dat je Corona krijgt, laat staan eraan dood gaat erg klein is.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 13:17   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
klootjesvolk moet op het strand kunnen liggen he

en de ecovoetafdrukvliegmasjientrip nemen we er graag bij

lol
Met hun vette kont in het warme zand willen liggen. Maar over het land waarin ze op dat ogenblik vertoeven weten ze geen kloten. En het interesseert hen ook geen bal. Maar wel met wat ze rond zeven/acht uur deze avond hun dikke pens zullen vullen. Meer moet da niet zijn...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 13:20   #45
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met hun vette kont in het warme zand willen liggen. Maar over het land waarin ze op dat ogenblik vertoeven weten ze geen kloten. En het interesseert hen ook geen bal. Maar wel met wat ze rond zeven/acht uur deze avond hun dikke pens zullen vullen. Meer moet da niet zijn...
Tja, als dat voor hen belangrijk is, is dat goed genoeg, hé.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 6 juli 2020, 15:21   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het gaat hem vooral om het zuipen van liters alcohol. De sociaal aanvaarde drug.
Serveer ze daar alleen frisdrank en water en er gaat geen kat meer naar die all-inn toestanden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juli 2020 om 15:22.
Oud 6 juli 2020, 15:24   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem vooral om het zuipen van liters alcohol. De sociaal aanvaarde drug.
Serveer ze daar alleen frisdrank en water en er gaat geen kat meer naar die all-inn toestanden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 15:34   #48
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen zijn zeer optimistisch over corona, valt me op. Dat gaat evolueren over de jaren natuurlijk. Interessante psychologie wel.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 15:40   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Mensen zijn zeer optimistisch over corona, valt me op. Dat gaat evolueren over de jaren natuurlijk. Interessante psychologie wel.
Zolang de besmettingsgraad kan gehouden worden zoals we die nu in Belgie hebben kunnen we mits wat maatregelen zoals oa afstand houden en mondmaskers op drukke plaatsen een redelijk normaal leven leiden.
Als het echter de verkeerde kant opgaat kan het zeer snel weer de toestand van maart-april zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 juli 2020 om 15:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 15:52   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blijf jij maar in Vlaanderen dan. Op uwe steenweg wonen tussen uw flitspalen en uw frietkoten en halve fietspaden met meer putten dan stenen en straten van gebarsten beton.
Ik blijf (voorlopig) op overwintering gaan in Spanje. Daardoor weet ik dat dat een apenland is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 15:53   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zolang de besmettingsgraad kan gehouden worden zoals we die nu in Belgie hebben kunnen we mits wat maatregelen zoals oa afstand houden en mondmaskers op drukke plaatsen een redelijk normaal leven leiden.
Als het echter de verkeerde kant opgaat kan het zeer snel weer de toestand van maart-april zijn.
Beetje ernstig blijven.

Zie jij nog ergens mensen die zich wat aantrekken van maatregelen ? Zelfs in de WZC loopt alweer bijna iedereen binnen en buiten zonder masker.....enkelingen ontsmetten nog hun handen.
Mondmaskers in winkels zijn een rariteit. Aan de kassa is het weer drummen als weleer.
Loop eens na 22 uur door de stad in het weekend en weet me te zeggen of je nog ergens mensen ziet die zich nog maar een beetje gedragen naar de maatregelen.
Oud 6 juli 2020, 15:57   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk z'n meug.

Kijk, een vijftal jaren geleden geraakte ik aan de praat met een koppel aan de Turkse riviera in Side. Zo'n in een all-in met alles drop en draan. Gewoon overdreven qua drinken en eten.
Van de vrouw begreep ik dat ze voor de eerste keer op reis waren.
Op de derde dag wilde ze eigenlijk terug naar huis, omdat er geen choco was voorzien, want ze at thuis elke dag choco op haar boterhammen.
Zij en haar man dronken geen druppel alcohol. Hij was een marathonloper die bij +30 graden toch liever wat kilometerkes ging lopen.

Ja, er zijn veel zuipers, vooral als het gratis is, en velen kennen hun eigen grenzen niet als alles inbegrepen is in de prijs.

Zolang niemand strafbare feiten pleegt zou je het niet mogen verbieden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 15:59   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat in deze draad nogal wat domme mensen twee dingen echt met mekaar verwarren en doorstrengelen.
Twee ambetantigheden ivm corona:
ten eerste: zelf ziek worden, heel ambtenant,
ten tweede: in lock down moeten gaan als gezonde mens, ook redelijk ambetant.

Ik kan (en zal) perfect op reis kunnen gaan zonder risico voor het eerste, door het reisdoel wat uit te kiezen, en door me te gedragen

Maar dat tweede, daar kan ikzelf geen kloten aan doen. Want dat is het gevolg van risicogedrag van anderen. Welke anderen?
- autoriteiten die nalaten strengere en juistere maatregelen te voorzien in wetgeving,
- autoriteiten die nalaten de juiste maatregelen te handhaven (betogingen toelaten ...
- kiekens van medeburgers

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 16:00   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf (voorlopig) op overwintering gaan in Spanje. Daardoor weet ik dat dat een apenland is.
Spanje is geen apenland.
Integendeel. We kunnen er nog iets van leren.
Oud 6 juli 2020, 16:10   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Elk z'n meug.

Kijk, een vijftal jaren geleden geraakte ik aan de praat met een koppel aan de Turkse riviera in Side. Zo'n in een all-in met alles drop en draan. Gewoon overdreven qua drinken en eten.
Van de vrouw begreep ik dat ze voor de eerste keer op reis waren.
Op de derde dag wilde ze eigenlijk terug naar huis, omdat er geen choco was voorzien, want ze at thuis elke dag choco op haar boterhammen.
Zij en haar man dronken geen druppel alcohol. Hij was een marathonloper die bij +30 graden toch liever wat kilometerkes ging lopen.

Ja, er zijn veel zuipers, vooral als het gratis is, en velen kennen hun eigen grenzen niet als alles inbegrepen is in de prijs.

Zolang niemand strafbare feiten pleegt zou je het niet mogen verbieden.
Per puur toeval ben ik één keer in zo een all-in beland. Ik kon mijn ogen niet geloven omtrent de hoeveelheden alcohol die daar werden gezopen.

Ik heb daar geen probleem mee en ben zelf niet vies van wat drank maar volgens mij gaat 90 % daarheen om zich alle dagen half lazarus te zuipen. Vooral die Engelsen waren simpelweg Junkies.

Dat begint al van in de ochtend.

Maar niks mis mee. Ieder diertje zijn pleziertje.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juli 2020 om 16:11.
Oud 6 juli 2020, 16:15   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan (en zal) perfect op reis kunnen gaan zonder risico voor het eerste, door het reisdoel wat uit te kiezen, en door me te gedragen

Maar dat tweede, daar kan ikzelf geen kloten aan doen. Want dat is het gevolg van risicogedrag van anderen. Welke anderen?
- autoriteiten die nalaten strengere en juistere maatregelen te voorzien in wetgeving,
- autoriteiten die nalaten de juiste maatregelen te handhaven (betogingen toelaten ...
- kiekens van medeburgers
Kijk, als het blijkbaar de algemene wens is van de bevolking om geen maatregelen te hebben, en (dus) wat meer ziek te worden, waarom kan de overheid dat niet respecteren en mensen laten doen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 16:18   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als het blijkbaar de algemene wens is van de bevolking om geen maatregelen te hebben, en (dus) wat meer ziek te worden, waarom kan de overheid dat niet respecteren en mensen laten doen ?
De overheid heeft als belangrijkste taak zijn burgers te beschermen.
In dit geval ervoor te zorgen dat ze zo weinig mogelijk ziek worden en dood gaan.

Is uw vraag hiermee beantwoordt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 16:21   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nee, de overheid heeft als belangrijkste taak zichzelf in stand houden. Leden van de overheid (regering en zo) hebben als belangrijkste taak nieuwe mandaten te bekomen.

En in een land met enige democratische pretenties, is de overheid theoretisch verondersteld te doen wat de burger wenst.

Maar zelfs in het idiote geval van "burger beschermen" (wat een dwaas idee is) zou de overheid een zware fout maken door meer schade te veroorzaken door zijn niet-gewenste remedie eerder dan door niet tussen te komen. De reden waarom "de burger beschermen door hem dingen te verbieden" een dwaas idee is, is dat elke burger VRIJ is dat uit eigen beweging te doen. Als gij thuis wilt zitten en geen vliegtuig pakken, kunt gij dat. Daarvoor moet men U niet dwingen. De overheid beschermt U dus niet door U te dwingen, ge kunt dat vanzelf.

Het is alles behalve bewezen (en er zijn veel argumenten voor het omgekeerde) om te beweren dat de maatregelen van de overheid, in de mate dat ze al zelfs maar minder corona doden zouden veroorzaken, VOORZEKER minder doden zal veroorzaken door economische neergang in de toekomst. Maw het is alles behalve bewezen dat die maatregelen het volk beschermen, en waarschijnlijk is het zelfs zo dat het meer volk dood doet.

Die getallen zijn zo goed als zeker orden van grootte groter dan de paar eventuele en onbewezen geredde corona slachtoffers die ze zou gered hebben volgens onbewezen maatregelen.

Mocht de overheid in alle geval doden willen vermijden, dan zou de overheid elk gemechaniseerd transport moeten verbieden. Maar daardoor gaat natuurlijk de economie veel meer naar de knoppen en gaan er veel meer economische doden vallen door honger en zo. Dus doet ze dat niet. Maar hier doet ze iets gelijkaardigs.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 16:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 16:30   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat in deze draad nogal wat domme mensen twee dingen echt met mekaar verwarren en doorstrengelen.
Twee ambetantigheden ivm corona:
ten eerste: zelf ziek worden, heel ambtenant,
ten tweede: in lock down moeten gaan als gezonde mens, ook redelijk ambetant.

Klinkt voorbarig. Je kan ook thuis ziek worden, juist. In het buitenland ziek worden en je partner niet op bezoek mogen krijgen, en thuis willen geraken, zou wel eens lastig kunnen worden.
Ik heb de indruk dat momenteel de experten annex politiek op deze gevoelens inspelen.
Oud 6 juli 2020, 16:56   #60
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In dit geval ervoor te zorgen dat ze zo weinig mogelijk ziek worden en dood gaan.

Is uw vraag hiermee beantwoordt ?
Als dat zo is, waarom is tabak dan nog steeds toegelaten ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be