![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.spectator.co.uk/article/...d-be-asked/amp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Officieel' groene zones, want er moet geld in het laadje komen (toerisme). Volgens mij worden er niet al te propere spelletjes gespeeld, tot het uitkomt. Nu al worden er nieuwe haarden gemeld, 9/10 omdat ze niet anders kunnen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De proef is in de pudding, hehe... ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was van in 't begin mijn probleem met een lockdown: als die werkt en je heft die op, dan is alle moeite voor niks geweest. "jamaar de ziekenhuizen". Is nu blijkbaar niet meer van tel. "jamaar tijd winnen om beter op te sporen". Werkt blijkbaar niet. "jamaar tijd winnen om een behandeling te vinden". Heeft niks gegeven. Dus waarom een lockdown, en wat daarna ? Of eeuwige lockdown, of tot aan een of ander vaccin in 2023 ? Serieus ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 9 juli 2020 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iemand me uitleggen waarom reizen naar een land waar procentueel minder besmettingen zijn dan in België, een gevaar kan zijn voor België?
In de periode dat men in het buitenland verblijft, is de kans op besmetting immers lager dan indien men dezelfde periode in België was verbleven. Veertien dagen verblijven in een land met minder besmettingen dan België is dus eigenlijk (vergeleken met België) al een soort quarantaine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee, ergens wat fruitplukkers die Corona krijgen en men draait heel de boel op slot, ook al is de afgelopen maanden bewezen dat die lockdown niks helpt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn bezorgdheid gaat meer naar situaties waarbij de kleurcode wijzigt tijdens een verblijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit jaar geen vakantiereizen naar het buitenland.
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Dus wel naar de Belgische kust, waar je de laatste weken op de koppen kan lopen, maar niet naar een rustige streek in het buitenland met minder besmettingen dan bij ons. Logica ?
En trouwens, zoals we al gewoon beginnen te worden, hebt U weer niet op de vraag geantwoord. U was voor een herinvoering van de lockdown, waarbij U zei dat iedereen maar thuis moet blijven (en ook niet naar de kust moet gaan of andere plekken met veel volk). Nu antwoord U alleen op reizen naar het buitenland. Mag ik er dus van uit gaan dat u voor een herinvoering van de lockdown bent in België tot het einde van dit jaar ?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verleden week zag ik op tv nog hoe politie rechter D'hondt zeer zware boetes uitdeelde aan mensen die de corona maatregelen hadden overtreden maar dat blijft ongestraft. Laatst gewijzigd door daiwa : 9 juli 2020 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het binnenland zou ik eerst de lokale autoriteiten hun verantwoordelijkheid laten nemen om alles veilig te laten verlopen.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lockdown wil zeggen "stay home order", ttz, huisarrest, behalve voor eventuele uitzonderingen zoals gaan werken, of boodschappen doen of zo.
Een lockdown op buitenlandse reizen wil niks zeggen. En waarom "buitenlandse", en niet provincie, stads of wijk grenzen ? Maar nog eens, hoe lang denk je dat men die maatregelen dan moet toepassen ? 1 jaar ? 5 jaar ? 40 jaar ? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2020 om 18:10. |
![]() |
![]() |