Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2020, 21:05   #41
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En in heel veel landen is dat praktisch niet te krijgen.
In Thailand kan je het gewoon kopen voor 5 of 20 jaar.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 21:12   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Thailand kan je het gewoon kopen voor 5 of 20 jaar.
Alles is te koop. Zelfs een nationaliteit is te koop.
Nog eens het bewijs dat iedereen door iedereen wordt gediscrimineerd. De arme drommel door de welstellende de welstellende door de rijke en de rijke door de superrijke.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juli 2020 om 21:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 08:44   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Of zo misschien ...

Green Cards and Permanent Residence in the U.S.

Oud 17 juli 2020, 08:49   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik kan enkel tevreden zijn dat ik Turkije niet binnen mag. Ik wil daar dan ook niet naartoe.

Hopelijk laat men hier de Turken die naar ginder gaan niet terugkomen. Dat zou pas win-win zijn.
Dat zou inderdaad een win-win situatie zijn.

Ik begrijp nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die naar landen willen afreizen en daar meestal véél geld gaan uitgeven.
Oud 17 juli 2020, 09:08   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zou inderdaad een win-win situatie zijn.

Ik begrijp nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die naar landen willen afreizen en daar meestal véél geld gaan uitgeven.
Veel geld uitgeven? In Turkije? De meesten gaan er naartoe omdat het nog goedkoper is dan Spanje. Blankenberge- of Benidormvolk dus.
Oud 17 juli 2020, 16:24   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij Ford Genk werkten indertijd 60 nationaliteiten, waaronder heel veel Filipijnen.
Indertijd.

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 juli 2020 om 16:25.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 18:40   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel geld uitgeven? In Turkije? De meesten gaan er naartoe omdat het nog goedkoper is dan Spanje. Blankenberge- of Benidormvolk dus.
Nee.
De echte reden is veel eenvoudiger.

'Ze mogen mensen (broer, zus, ouders, ...) die nog ginds wonen, ondersteunen.
Natuurlijk doen ze dat massaal, temeer omdat ze dat mogen aftrekken van het belastbaar inkomen.

Het geld gaat echter niet naar de familie, dat gaat netjes op de eigen rekening.
Als ze in Turkije aankomen, hebben ze een hoop geld op "hun" rekening staan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:15   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zitten met twee soorten Belgen opgescheept. Dit zorgt voor een ferme discriminatie.

De eerste soort, de autochtone Belg en zij die alleen maar de Belgische nationaliteit hebben.

De tweede soort, degenen die een dubbele nationaliteit hebben, dit is naast de Belgische ook de nationaliteit van het land van herkomst.

De feiten:

HBVL maandag 13 juli 2020
Door de coronapandemie mogen Belgen deze zomer Turkije nog niet in, maar Belgen die ook de Turkse nationaliteit hebben zijn er wel welkom. “Zij worden in Turkije toegelaten dankzij hun Turkse paspoort. Als ze terugkeren doen ze dat met hun Belgische paspoort en worden ze als Belgen gezien”.

Wie doet hier iets aan?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200712_...in-quarantaine
De tweede 'soort' die naast de Belgische Nationaliteit (gekregen of gestolen?) nog een andere Nationaliteit hebben dat zou al lang ongedaan moeten gemaakt geweest zijn dat het nog toegelaten is. (dubbele Nationaliteiten dienen afgeschaft te worden)

Gaat iemand daat om de één of andere reden niet met akkoord zal die gelijk uitgezet worden naar land van herkomst.

Aan het bovenstaande zal een héle dikke MAAR vasthangen denk ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2020 om 19:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:24   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Herhaling van andere draad:
als Kim Clijsters de Amerikaanse nationaliteit aanvraagt, maar graag de b. zou behouden, moet haar dat dan verboden worden?
Wat doet dat meiske mis?

(en in mijn directe familie heb ik een soortgelijke situatie, maar dan niet met de usa, en beiden zijn Vlaams van geboorte)

Jullie bestrijden alle bezoekers van het bos. Terwijl je alleen de stropers moet bestrijden en niet de recreanten die het bosreglement secuur toepassen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:36   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
De echte reden is veel eenvoudiger.

'Ze mogen mensen (broer, zus, ouders, ...) die nog ginds wonen, ondersteunen.
Natuurlijk doen ze dat massaal, temeer omdat ze dat mogen aftrekken van het belastbaar inkomen.

Het geld gaat echter niet naar de familie, dat gaat netjes op de eigen rekening.
Als ze in Turkije aankomen, hebben ze een hoop geld op "hun" rekening staan.
IK bedoelde daarmee de autochtonen die naar Turkije op verlof gaan, niet de Turken van hier die naar ginder trekken.
Oud 18 juli 2020, 16:56   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De tweede 'soort' die naast de Belgische Nationaliteit (gekregen of gestolen?) nog een andere Nationaliteit hebben dat zou al lang ongedaan moeten gemaakt geweest zijn dat het nog toegelaten is. (dubbele Nationaliteiten dienen afgeschaft te worden)

Gaat iemand daat om de één of andere reden niet met akkoord zal die gelijk uitgezet worden naar land van herkomst.

Aan het bovenstaande zal een héle dikke MAAR vasthangen denk ik.
Goed plan.
Al kunnen de mensen, die wel akkoord gaan, niet vrijwillig hun Turkse nationaliteit opgeven.
Oud 18 juli 2020, 16:58   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling van andere draad:
als Kim Clijsters de Amerikaanse nationaliteit aanvraagt, maar graag de b. zou behouden, moet haar dat dan verboden worden?
Wat doet dat meiske mis?

(en in mijn directe familie heb ik een soortgelijke situatie, maar dan niet met de usa, en beiden zijn Vlaams van geboorte)

Jullie bestrijden alle bezoekers van het bos. Terwijl je alleen de stropers moet bestrijden en niet de recreanten die het bosreglement secuur toepassen.
Ofwel ben je lid van de club "België" ofwel ben je lid van een andere club, beide kan niet! (of zou niet mogen kunnen).
Oud 19 juli 2020, 20:53   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel ben je lid van de club "België" ofwel ben je lid van een andere club, beide kan niet! (of zou niet mogen kunnen).
Als je je gedraagt volgens de regels van beide clubs: waarom niet?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 21:22   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK bedoelde daarmee de autochtonen die naar Turkije op verlof gaan, niet de Turken van hier die naar ginder trekken.
Dat zal wel stilaan tot het verleden behoren. De eerste decennia zullen er geen toeristen nog naar Turkije kunnen. Al die nieuwe grote resorts zijn ten dode opgeschreven. Die gaan nooit meer open.
Oud 19 juli 2020, 21:26   #55
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal wel stilaan tot het verleden behoren. De eerste decennia zullen er geen toeristen nog naar Turkije kunnen. Al die nieuwe grote resorts zijn ten dode opgeschreven. Die gaan nooit meer open.
lol
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 21:26   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken heel wat mensen met de dubbele nationaliteit. En neen dat zijn geen Turken of Marokkanen. Behalve dat dit voor die mensen een gezonde troef is om administratieve of familiale redenen zie ik daar absoluut geen problemen mee...integendeel het maakt voor hun en vele instanties alles een pak eenvoudiger.

Uiteraard denken velen hier dat iedereen met de dubbele nationaliteit een gevaarlijke terrorist is die vrij van het ene land naar het andere huppelt.
Oud 19 juli 2020, 21:29   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
lol
Hoelang denk jij dat die gaan overleven zonder dat daar een kat komt ? 2 jaar ? 3 jaar ?
Oud 19 juli 2020, 21:47   #58
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niks belet autochtone Belgen van ergens anders een nationaliteit te bekomen ook he.

Stel dat je als autochtone Belg in de USA gaat leven. En de Amerikaanse nationaliteit krijgt. Mag je dan geen Belg meer zijn, als je later terug naar Belgie komt ?
Als ik vijf jaar of meer in Nederland woon, maak ik aanspraak op de Nederlandse nationaliteit. Mocht ik dat ooit overwegen, dan ben ik als EU-burger verplicht mijn Belgische op te geven.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 21:51   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als ik vijf jaar of meer in Nederland woon, maak ik aanspraak op de Nederlandse nationaliteit. Mocht ik dat ooit overwegen, dan ben ik als EU-burger verplicht mijn Belgische op te geven.
Voor EU burgers heeft die nationaliteit weinig belang. Er is vrij verkeer van goederen en personen. U heeft als EU burger overal dezelfde rechten plichten.
U mag zich als Hongaar in België vestigen en niemand kan je zelfs verplichten om één woord Nederlands of Frans te leren. Ben je van buiten de EU dan moet dat opeens wel.
Een hoogopgeleide Japanner die moet hier inburgeren...een boer uit het Bulgaarse hooggebergte niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juli 2020 om 21:52.
Oud 19 juli 2020, 21:54   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Er zijn talloze niet EU landen waar het niet hoeft je Belgische nationaliteit op te geven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be