Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2020, 18:44   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tot er een vaccin is.
Binnen 2 of 3 jaar als het goed gaat. Zou een huzarenstukje zijn he. Tot nu toe duurde dat 10 jaar.

En normaal gezien is de epidemie dan allang voorbij, ttz, heeft een groot deel van de wereldbevolking het gehad, en komt het nadien nog enkel terug bij mensen die het al eens gehad hebben, die nu en dan eens een "maagdelijke" aansteken, en waarvan er hier en daar ene de pijp uit gaat.

Zoals met de Spaanse griep ook is gebeurd. Stel dat ze in 1921 een vaccin tegen de Spaanse griep hadden. Wat zou dat opgeleverd hebben ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2020 om 18:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 18:47   #42
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tot er een vaccin is.
Die boodschap begint op een papegaai te lijken.
Maatregelen tot er een vaccin is. De duur daarvan maakt niet uit dan?
Als het vaccin er pas is over 10 jaar, dan moeten we maar 10 jaar zo gaan leven?

Dat noem ik geen solidariteit meer maar eerder complete zelfverloochening.
Oud 17 juli 2020, 18:59   #43
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar hoeveel jaren zou jij de grenzen willen dichthouden en reizen verbieden dan ?
Tja als je een economische activiteit door omstandigheden niet zowel binnen bepaalde krijtlijnen als met winstgevendheid kan organiseren dan is er inderdaad een serieus probleem.

Je vraag is veel breder en nog serieuzer dan Corona. Je kan het aantal mensen dat rond de wereld vliegt niet blijven laten groeien, wij gaan daar toch mee moeten leren leven als samenleving. En vooral om ervoor te zorgen dat niet alleen de rijken plezier hebben in de toekomst.

Als je vraagt, is er een oplossing die ons toelaat terug te gaan naar business as usual en flinke economische en bevolkingsgroei en drie of vier buitenlandse vakanties per jaar voor de gemiddelde loontrekkende dan denk ik dat niet.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:06   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
T
Je vraag is veel breder en nog serieuzer dan Corona. Je kan het aantal mensen dat rond de wereld vliegt niet blijven laten groeien, wij gaan daar toch mee moeten leren leven als samenleving. En vooral om ervoor te zorgen dat niet alleen de rijken plezier hebben in de toekomst.
Waarom zou dat niet kunnen blijven groeien, tot iedereen alle reisplezier heeft dat hij wil ? Wat is dat nu voor een defaitisme ? Uiteraard is het zo dat als je de natuurlijke drang wil belemmeren, enkel rijken het kunnen doen, zoveel is zeker. Want het wordt dan iets schaars, en dus duur. Maar waarom zouden we dat schaarse organiseren, dat is toch pure waanzin ?

Citaat:
Als je vraagt, is er een oplossing die ons toelaat terug te gaan naar business as usual en flinke economische en bevolkingsgroei en drie of vier buitenlandse vakanties per jaar voor de gemiddelde loontrekkende dan denk ik dat niet.
Toch wel, uiteraard is dat mogelijk. De mensheid gaat niet eeuwig meegaan he, wij moeten enkel nu genieten van het leven dat wij nu leiden. Wat de toekomst brengt heeft geen enkel belang, we gaan allemaal dood, de mensheid gaat er ook mee ophouden, niks is duurzaam. Wat telt is het plezier nu. Meer is er niet. Het leven dat is nu, niet morgen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2020 om 19:06.
Oud 17 juli 2020, 21:04   #45
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou dat niet kunnen blijven groeien, tot iedereen alle reisplezier heeft dat hij wil ? Wat is dat nu voor een defaitisme ? Uiteraard is het zo dat als je de natuurlijke drang wil belemmeren, enkel rijken het kunnen doen, zoveel is zeker. Want het wordt dan iets schaars, en dus duur. Maar waarom zouden we dat schaarse organiseren, dat is toch pure waanzin ?

Toch wel, uiteraard is dat mogelijk. De mensheid gaat niet eeuwig meegaan he, wij moeten enkel nu genieten van het leven dat wij nu leiden. Wat de toekomst brengt heeft geen enkel belang, we gaan allemaal dood, de mensheid gaat er ook mee ophouden, niks is duurzaam. Wat telt is het plezier nu. Meer is er niet. Het leven dat is nu, niet morgen he.
Allemaal goed en wel, je kan feesten tot het vat leeg is maar dan moet je daar consequent in zijn en kan je ook geen hypotheek of verzekering sluiten, geen investeringen toen met hoop op veel opbrengst in de toekomst, want er is dan geen toekomst. Daar wringt het schoentje.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 06:03   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, je kan feesten tot het vat leeg is maar dan moet je daar consequent in zijn en kan je ook geen hypotheek of verzekering sluiten, geen investeringen toen met hoop op veel opbrengst in de toekomst, want er is dan geen toekomst. Daar wringt het schoentje.
Eh, ja. Uiteraard. Wat is het probleem daarmee ?

Natuurlijk moet je wel nog aan volgende week denken. Niet aan "binnen een jaar". Maar volgende week moet je wel nog kunnen feesten he. Dat men niet op lange termijn moet investeren is evident. Maar ik begrijp niet waarom men geen hypotheek zou sluiten, dat is juist fantastisch: je kan NU direct wonen en de andere hoopt tevergeefs op uw afbetaling he Subprime-kwadraat, he.

Je moet wel nog voorzien voor de komende goeie jaren van uw leven, maar dat is het dan ook, he. Nadien is toch idioot, zou ik denken. Als ik al die mensen zie die dingen opzij willen leggen "voor hun oude dag" is dat toch idioot ? Zo plezant is die oude dag toch niet, in vergelijking met de dag nu ? Het is toch beter van die oude dag gewoon te vermijden en er op tijd mee te stoppen, nee ? Uiteraard leg ik niks opzij voor mijn "oude dag". Ik wil die "oude dag" niet.

Ik begrijp daar het probleem niet bij. Of dacht jij dat je eeuwig ging leven ?
Je leeft nu, en misschien nog volgende 'week'. Je gaat "binnen een maand" nog reutelen, maar het zou beter zijn om daarvoor te stoppen. En wat nadien komt, heeft toch totaal geen belang meer, daar ga je nu geen moeite voor doen he, en het plezante van nu voor omzeep helpen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2020 om 06:03.
Oud 24 juli 2020, 21:49   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het ergste moet zeker nog komen, de gevolgen van de corona maatregelen.

Bewaar maar gerust dit bericht, in België en de rest van de EU zijn we nu van die corona af. We hebben lage groepsimmuniteit breikt en zal nog slechts sluimeren in de achtergrond. Zelfs een piek van 50 doden per dag voor België lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

.
Ondertussen staan we weer vlak bij een totale Lockdown

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200724_96630040
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be