Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2020, 14:44   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Hulde voor die man. Ik dacht vandaag ook net aan het feit dat die mondmaskerverplichting totaal disproportioneel is. Ik mag op een terras zitten praten zonder mondmasker maar als ik 2 meter van dat terras fiets, moet ik een mondmasker dragen. Totaal absurd ! En het haalt eigenlijk niets uit !
Het haalt niets uit? Wie of wat ben jij om daar een oordeel over te vellen? Het helpt in ieder geval a) om de verspreiding van uw eigen virussen af te remmen en b) om de kans dat je virussen van anderen inademt te verminderen. Zelfs al is het niet perfect, zelfs al wordt het quantum aldus verspreide virussen slechts met 50% verminderd, het helpt. En als de Overheid daar zo over oordeelt moet die egoïstische Truienaar dat in acht nemen. Basta! Ik zou graag zien dat een rechter hem veroordeelt voor een onverantwoord, lichtzinnig en tergend misbruik van het gerecht.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 15:01   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het haalt niets uit? Wie of wat ben jij om daar een oordeel over te vellen?
Veel publicaties en onderzoek.

Let op, in gesloten ruimte kan het bijdragen. In open lucht (en nee, niet aan tafel en zo) zijn er geen besmettingen. Het is dus idioot om mensen tot de ongemakken van maskers te dwingen als daar zo goed als geen enkele besmetting mee tegengehouden wordt. Als men daarvoor dan nog een boete krijgt, omdat men zich niet aan zo een ongemakken die nergens voor dienen wil houden, is het normaal dat men die idioten die zo dictatoriaal en nutteloos optreden, wil aanvallen he.

Wat men eigenlijk doet is ongelofelijk ingrijpend, en men gaat nu mensen boetes geven omdat ze frisse lucht willen ademen. Als men dan weet dat het tot niks dient (in open lucht), ja dan wordt men boos.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 16:44   #43
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Strak plan, ééntje om in te kaderen zelfs.
Hopelijk ben ik u dan ook tegengekomen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 17:49   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij volgt regels waar je het niet mee eens bent ? Als de regel is dat je joodse families moet melden, dan ga jij dat doen ? Want het is nu eenmaal de regel ?
Neen,
maar als ik jouw posts (soms eens) lees, dan krijg ik de indruk dat jij, mocht de regel zijn "je mag zeker geen Joodse families klikken", het wel zou doen. Alleen maar om contrair te zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 18:00   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen,
maar als ik jouw posts (soms eens) lees, dan krijg ik de indruk dat jij, mocht de regel zijn "je mag zeker geen Joodse families klikken", het wel zou doen. Alleen maar om contrair te zijn.
Nee, ik volg heel strikt regels waar ik mee akkoord ga. Het verkeersreglement is er zo een. Ik vind dat over het algemeen nogal logisch ineengestoken, en mocht men mij vragen: "wil je dat stemmen" dan zou ik voor stemmen. Hier en daar zitten er wat regelneverijen tussen, maar in 't algemeen is dat redelijk.

Ik ben iemand die over het algemeen nogal strikt regels volgt... als ik weet dat ze zinnig zijn. Het moet niet exact zijn zoals ik het zou doen, als het logisch ineen zit, en een redelijke balans bevat van wat ik win en wat mijn lasten zijn, dan is dat voor mij OK.

Maar ik moet regels kunnen zien als een afspraak, niet als de gril van een despoot. En als ze echt idioot zijn, gevaarlijk, nefast, en zo voort, dan heb ik helemaal niet de neiging om te zeggen "het moet nu eenmaal, het zijn de regels". Nee, dan zeg ik "dat is idioot, dat wens ik niet te doen".

Soms word je wel door idioten in blauw kostuum gedwongen om te doen alsof je ze volgt, maar dat doe je dan alleen maar zoals een slaaf de zweep wil mijden he.

Regels zijn "voorstellen tot gedrag". Als die voorstellen redelijk zijn, kunnen dat goeie ideeen zijn. Maar meer is dat niet he.

In gans deze corona affaire is het waanzin van A tot Z. Ik zal zeggen: er is 1 goeie regel: maskers dragen op openbaar vervoer. Bijna al de rest is bullshit, die incoherent, ineffectief, en schadelijk is. Sinds maart.

De schade veroorzaakt aan onze maatschappij, aan onze economie, aan de burgerlijke vrijheden, en ga zo maar door is GIGANTISCH en de winst is grotendeels niks niemendalle op sanitair vlak. De doden hebben we TOCH gehad, en in de mate dat we met grote schade wat jonge mensen belet hebben om ziek te worden, dat zullen ze in de komende maanden dan wel doen. En in de mate dat we er in zouden geslaagd zijn om wat doden te vermijden, gaan die in de komende maanden vallen.

Maar ondertussen zitten we in een maatschappelijke kramp waar we niet eens uit kunnen, met een chimera van een Deus ex Machina van een vaccin, dat waarschijnlijk toch niks (meer) gaat doen, omdat het oftewel niet goed genoeg werkt, oftewel te laat komt om nog iets tegen te houden, en hoogstwaarschijnlijk beide. Met een beetje "chance" is het zelfs een gevaarlijk ding.

En dat was te zien van in 't begin, de reden waarom ik dat hier dan ook geschreven heb. Zoveel idiotie heb ik nog nooit meegemaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 augustus 2020 om 18:06.
Oud 9 augustus 2020, 18:51   #46
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft gelijk natuurlijk maar hij zal waarschijnlijk geen gelijk krijgen van de handlangers van de regelneven, genaamd het gerecht.
Als er 1 corona dode valt in Sint-Truiden >>>> die man op pakken op medeplichtigheid aan onvrijwillig doden van…..Feitelijk zouden ze dat met al wie zich verzet tegen de corona maatregelen moeten doen >>> om hen zo te kunnen doen betalen om zo de kosten die gedaan werden door de gemeenschap om de corona veiligheid te bekostigen mee te vergoeden. Want hun egoïstische onwil zorgt wel degelijk voor meer kosten.

Tot hij/zij zelf ziek word heeft deze gezonde egoïstische persoon totaal geen respect voor anderen.

Waar mijn redenering zich op bezeerd
>>>>
Ik heb weliswaar te gevolge een anti kanker behandeling een revalidatie en daaraan gekoppeld Quarantaine periode van 35 jaar moeten doorstaan.

Mijn punt is de corona nevenwerkingen zijn nog ongekend en niemand weet hoelang sommige mensen die de ziekte overleeft hebben zullen moeten revalideren (doordat ze bv zuurstof tekort gehad hebben voor de hersenen) >>>tot hun leven echt terug levens waardig is, of wanneer het economische verlies door niet te kunnen werken eindigt.

Men heeft het over de dode…. En zoveel hebben er het hospitaal verlaten….. niet bij verteld word of ze dan verhuist zijn naar bv revalidatiecentrum UZ Pellenberg. En als men UZ Pellenberg mag verlaten zoals ik mocht….Hoelang duurt de revaluatie dan echt thuis… weken of 35 jaar zoals in mijn geval.

vb: Nu pas na 35 jaar alle dagen revalidatie oefening op hometrainer kan ik weer een beetje en in 1 verzet en eindje rijden!!! met een gewone niet ELEKTRISCHE fiets

Zolang men in de schijnwerper van het hospitaal of zelfs het revalidatie centrum staat word rekening met de persoon gehouden…. Echter de ervaring is dat eenmaal thuis je Uw plan kan trekken, iedereen met een grote boog om je heen loopt. En vooral niet te veel mag “gezaagd” worden tegen mutualiteit enz.

Dus wie zich nu weigert aan te passen en geen respect kan opbrengen voor de medemens en perse zen eigen ding wil doen moet dan ook maar de medeverantwoordelijkheid nemen dat hij/zij mede verantwoordelijk gesteld word aan de dood van een corona slachtoffer!

Maar ja in deze tijd dat de verantwoordelijken beslissing nemende geen beslissing durven nemen omdat ze zouden stemmen verliezen word het crapuul steeds ongenaakbaar

…. Geen vervolgingen, geen boete, zelf over hun identiteit word steeds angstvallig gezwegen…. Ze doen maar wat uit eindelijk steeds tot anarchie leidt! Gevechten met politie en orde troepen …..genoeg voorbeelden te zien op TV
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 augustus 2020 om 19:06.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:03   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Als er 1 corona dode valt in Sint-Truiden >>>> die man op pakken op medeplichtigheid aan onvrijwillig doden van…..Feitelijk zouden ze dat met al wie zich verzet tegen de corona maatregelen moeten doen
Wat een waanzin. De corona maatregelen beletten helemaal niet dat er corona doden vallen. En zeker maskerdracht in open lucht niet. Jullie zijn allemaal totaal zot geworden.

Wat daar gebeurt is het perfecte equivalente van iemand een boete te geven omdat hij zijn paternoster niet aan het opzeggen was. Dan komen er anderen af die zeggen: die moet verantwoordelijk gesteld worden voor de Ziekte die Onzen Lieven Heer op ons heeft afgestuurd. Hoe idioot kan je zijn ?

Was die man ziek ? Heeft hij iemand besmet door geen masker te dragen op een leeg plein ? Worden alle mensen die iemand besmet hebben, braafjes de totaal nutteloze corona regels volgend, verantwoordelijk gesteld voor de doden die misschien niet eens door HUN besmetting werden veroorzaakt ?

Denk jij nu echt dat je met gelijk welke maatregelen een epidemie tegen houdt, en zeker met niet-werkende maatregelen ?

Dit is, ik herhaal het, pure waanzin, ingegeven door bange mensen die de rede verloren zijn.

Ik kan aannemen dat men ongerust is vanaf een zekere leeftijd. Dan is het heel eenvoudig: blijf thuis en ontmoet niemand, in de komende 2 jaar. Zo. Dat is het enige dat je kan doen om een redelijke zekerheid te hebben dat je niet besmet kan worden. En spijtig genoeg is dat, voor oudere mensen, inderdaad de situatie waar ze zich in verkeren als ze de kans niet willen lopen om aan deze ziekte te sterven. Trouwens, voor de griep geldt hetzelfde, ik neem dus aan dat deze mensen zich ook elke winter 6 maanden opsluiten en niemand ontmoeten. Hierdoor vermindert natuurlijk hun "nuttige" resterende leven met de helft als ze graag mensen ontmoeten, maar ja, het is hun keuze.

Voor mensen zoals ik die een middelmatig tot klein risico lopen, geldt de volgende bedenking: ik beschouw "iemand ontmoeten en corona opdoen" als vergelijkbaar met "een kanker hebben". Ik heb meer kans om in de komende jaren een of andere kanker op te doen en daaraan te sterven, dan corona op te doen en daaraan te sterven. Ik doe niks speciaals, en kan ook niks speciaals doen, zoals mijn leven verzuren, om proberen die kanker te vermijden. Ik zie niet in waarom ik dat wel zou moeten doen voor corona. Heb ik op een zekere dag pech, wel dan heb ik pech, betrap ik corona en ga eraan dood. Zoals ik een kanker kan hebben en eraan dood gaan. Zo is het leven nu eenmaal, en velen gaan "te vroeg" heen.

Voor mensen jonger dan 40 jaar, die moeten zich deze ziekte helemaal niet aantrekken. De kans dat ze eraan dood gaan is kleiner dan dat ze in een auto ongeluk omkomen in het jaar dat komt. Ja, er zijn er die eraan dood gaan. Ja, er zijn er die in auto ongelukken omkomen. Daarom stopt men niet met auto rijden.

Zo. Stop nu met die waanzin, relax, en geniet van het leven voor zoverre onze zotte overheden U dat nog toelaten. En trek U corona niet aan. Wees voorzichtig voor zover U dat uw leven niet verzuurt. Let wat op met oudere mensen. En leef normaal. Er zijn zoveel andere manieren om dood te gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 augustus 2020 om 19:04.
Oud 9 augustus 2020, 19:05   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er 1 corona dode valt in Sint-Truiden >>>> die man op pakken op medeplichtigheid aan onvrijwillig doden van…..Feitelijk zouden ze dat met al wie zich verzet tegen de corona maatregelen moeten doen >>> om hen zo te kunnen doen betalen om zo de kosten die gedaan werden door de gemeenschap om de corona veiligheid te bekostigen mee te vergoeden. Want hun egoïstische onwil zorgt wel degelijk voor meer kosten.

Tot hij/zij zelf ziek word heeft deze gezonde egoïstische persoon totaal geen respect voor anderen.

>>>>
Ik heb weliswaar te gevolge een anti kanker behandeling een revalidatie en daaraan gekoppeld Quarantaine periode van 35 jaar moeten doorstaan.
Mijn punt is de corona nevenwerkingen zijn nog ongekend en niemand weet hoelang sommige mensen die de ziekte overleeft hebben zullen moeten revalideren tot hun leven echt terug levens waardig is, of wanneer het economische verlies door niet te kunnen werken eindigt.

Men heeft het over de dode…. En zoveel hebben er het hospitaal verlaten….. niet bij verteld word of ze dan verhuist zijn naar bv revalidatiecentrum UZ Pellenberg. En als men UZ Pellenberg mag verlaten zoals ik mocht….Hoelang duurt de revaluatie dan echt thuis… weken of 35 jaar zoals in mijn geval.

vb: Nu pas na 35 jaar alle dagen revalidatie oefening op hometrainer kan ik weer e beetje met een gewone niet ELEKTRISCHE fiets rijden!!!

Zolang men in de schijnwerper van het hospitaal of zelfs het revalidatie centrum staat word rekening met de persoon gehouden…. Echter de ervaring is dat eenmaal thuis je Uw plan kan trekken, iedereen met een grote boog om je heen loopt. En vooral niet te veel mag “gezaagd” worden tegen mutualiteit enz.

Dus wie zich nu weigert aan te passen en geen respect kan opbrengen voor de medemens en perse zen eigen ding wil doen moet dan ook maar de medeverantwoordelijkheid nemen dat hij/zij mede verantwoordelijk gesteld word aan de dood van een corona slachtoffer!

Maar ja in deze tijd dat de verantwoordelijken beslissing nemende geen beslissing durven nemen omdat ze zouden stemmen verliezen word het crapuul steeds ongenaakbaar

…. Geen vervolgingen, geen boete, zelf over hun identiteit word steeds angstvallig gezwegen…. Ze doen maar wat uit eindelijk steeds tot anarchie leidt! Gevechten met politie en orde troepen …..genoeg voorbeelden te zien op TV
Het overgrote deel van de besmettingen blijkt nu te komen van airco en luchtverversing systemen in verzorgingshuizen en ziekenhuizen. Met als direct gevolg zo'n 7000 doden ongeveer (75% van de doden komt uit verzorgingstehuizen, van de resterende werd 1/3 besmet in een ziekenhuis).

Wie ga je hiervoor aanklagen?

Ik vraag maar even.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 19:18   #49
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een waanzin. De corona maatregelen beletten helemaal niet dat er corona doden vallen.
De natuur is inderdaad de baas in deze

......alleen zijn het in mijn ogen egoïstisch gezonde mensen die weigeren te beseffen wat ziek zijn echt inhoud omdat ze liever hun ding doen.
En daardoor weigeren anderen te respecteren..... en of die mondmaskers helpen.... het zorgt wel voor een samenhorigheid in het streven de virus te overwinnen

Al de opsommingen om iets niet te doen is net zoals in de kleuterklas een kleinen die iets niet wil en dan maar krijsend de boel Opstelten zet.
Dus ja hen administratief aanhouden om hen nadien te veroordelen en hen te verplichten mee te betalen in de aangegane kosten om de corona te bestrijden!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 augustus 2020 om 19:30.
Oud 9 augustus 2020, 19:26   #50
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het overgrote deel van de besmettingen blijkt nu te komen van airco en luchtverversing systemen in verzorgingshuizen en ziekenhuizen. Met als direct gevolg zo'n 7000 doden ongeveer (75% van de doden komt uit verzorgingstehuizen, van de resterende werd 1/3 besmet in een ziekenhuis).

Wie ga je hiervoor aanklagen?

Ik vraag maar even.
Is dat zo? Met de hospitaal ziekte werden maatregelen getroffen .... onder andere wat betreft de airco ontsmetting .... waardoor het hospitaal ziekte gevaar toch werd ingebonden. Deze toepassing zal dus ook het verspreiden van corona tegen werken..... hoop ik.

Feit is weinig is nog gekend ten aanzien van het corona monster.... kan het tegen kou, vochtigheid enz... nestels het zich in....????

Juist daarom dat een algemeen maatschappelijk gedrag noodzakelijk is
Oud 9 augustus 2020, 19:30   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De natuur is inderdaad de baas in deze

......alleen zijn het in mijn ogen egoïstisch gezonde mensen die weigeren te beseffen wat ziek zijn echt inhoud omdat ze liever hun ding doen.
En daardoor weigeren anderen te respecteren..... en of die mondmaskers helpen.... het zorgt wel voor een samenhorigheid in het streven de virus te overwinnen
Het lijken mij eerder de bangen van de ziekte die egoistisch zijn, en willen dat anderen voorzorgen nemen en hun leven verzuren opdat ZIJ hun angsten (die misschien zelfs gerechtvaardigd zijn) kunnen verminderen.

Maw, mensen die bang zijn van de ziekte, willen absoluut dat anderen aan HUN voordeel denken, zodat ZIJ niet teveel maatregelen voor ZICHZELF moeten nemen. Dat is meer dan egoistisch: het is despotisch. Zij willen dat mensen die niet bang zijn voor die ziekte, zich moeten gedragen alsof ze er wel bang van zijn, en daarvoor zwaar aan levenskwaliteit inboeten.

1% die gaat sterven, wil dat 99% die niet gaat sterven, zware inspanningen doet. Dat is meer dan egoistisch, dat is dictatoriaal.

Mensen die deze ziekte niet hoeven te vrezen, moeten ook geen inspanning doen om zij die ze wel mogen vrezen, te ontzien he. De enige zaak die ze kunnen doen, is van die mensen niet thuis lastig te vallen. Maar als ze die mensen niet opzoeken, gaan ze die niet besmetten he, en als ze zelf die ziekte niet vrezen, moeten ze daar toch niks voor laten ?

Nog eens: mensen die deze ziekte niet willen opdoen, hebben een oplossing: thuis blijven en niemand ontmoeten in de komende 2-3 jaar. Zo. Hun probleem kunnen ze oplossen. Maar aangezien ze daar geen zin in hebben, wil die piepkleine minderheid dat 99% van de maatschappij in een kramp schiet voor een ziekte die ze niet vreest.

Waar zitten hem hier de egoisten ?
Oud 9 augustus 2020, 19:36   #52
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Ik ben er echt niet bang voor.maar realistisch
... maar ik wil wel het ziek zijn vermijden.
En dat een kortzichtige koppigaard dan voor langere circulatie van iets dat levensgevaarlijk kan zorgen pik ik niet.
Oud 9 augustus 2020, 19:41   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er echt niet bang voor.maar realistisch
... maar ik wil wel het ziek zijn vermijden.
Ik ook he. Maar dat gaat niet lukken. Vroeg of laat ga ik het betrappen he. En misschien ga ik daaraan dood, waarschijnlijk niet. Maar als het deze week niet is, zal het binnen 6 maanden zijn he. Omdat ik mij niet kan opsluiten voor 2 of 3 jaar. Ik heb een job, een gezin, .... dus ga ik het vroeg of laat vlaggen hebben. Tenzij ik bij de gelukkigen hoor, maar dan heb ik iemand anders zijn plaats ingenomen die ziek zal worden in mijn plaats he.

Citaat:
En dat een kortzichtige koppigaard dan voor langere circulatie van iets dat levensgevaarlijk kan zorgen pik ik niet.
Dat doet hij niet. In feite doen werkende maatregelen dat LANGER circuleren. Uiteindelijk moet toch een zekere fractie van het volk ziek worden voor het stopt, en als we het lang laten duren, door afremmende maatregelen, gaat het zelfs veel en veel langer duren want gaan mensen verschillende keren ziek worden.

Knoop dat in uw oren: uiteindelijk moet het gros van de mensen ziek worden. MET maatregelen (die zouden werken) duurt dat langer dan zonder. Met NIET-werkende maatregelen waar we het hier over hebben, maakt dat uiteraard geen verschil, het veroorzaakt enkel ambras.

Met een beetje geluk hebben de maatregelen waaronder de lockdown niet veel uitgehaald, en zijn we dus al voor een goed stuk onderweg. Maar als we pech hebben, hebben die maatregelen gewerkt, en moeten er nu dus nog veel mensen ziek worden. Meer nog, als immuniteit verloren gaat, moeten vele mensen TWEE KEER ziek worden.

Een epidemie stopt men niet, ze stopt pas bij groepsimmuniteit, ttz, als voldoende mensen immuun zijn. Maatregelen kunnen dat enkel maar REKKEN IN DE TIJD. Meer niet.

Voor mensen die groot risico lopen, ware het veel beter geweest om een korte en intense piek te hebben. Dan moesten ze zich maar een korte tijd isoleren. Nu men het laat duren, moeten die mensen zich 2 of 3 jaar opsluiten wat niet gaat lukken en dus vergroot dat de kans dat ze het zullen betrappen.

Maar ja, dat zijn te moeilijke redeneringen voor mensen in paniek he die dictatortje gaan spelen. En blijkbaar ook voor al onze "virologen". Nochtans is het evident hoor, wat ik zeg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 augustus 2020 om 19:46.
Oud 9 augustus 2020, 19:54   #54
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ook he. Maar dat gaat niet lukken. Vroeg of laat ga ik het betrappen he. .
Klopt...... en daarom met zen allen er ALLES aandoen tot er een efficiënte vaccin bestaat tegen corona of dat de ziekte afzwakt ..... dat ons weer levensruimte bied.

De groeps immuniteit is niet bewezen.....!!!!
OH ja voor gezin zorgen..... vraagske als je het lot trekt en jaren invalide moet recupereren van corona besmetting wie gaat dan Uw familie onderhouden de ziekenkas? Je zal dan wel financieel veel moeten inbinden en vooral leren zwijgen hoor!
Want ziekenkas is statuut van abnormaal en zo word je dan ook behandeld door de maatschappij

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 augustus 2020 om 19:58.
Oud 9 augustus 2020, 19:57   #55
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

>>>>

Mijn punt is de corona nevenwerkingen zijn nog ongekend en niemand weet hoelang sommige mensen die de ziekte overleeft hebben zullen moeten revalideren (doordat ze bv zuurstof tekort gehad hebben voor de hersenen) >>>tot hun leven echt terug levens waardig is, of wanneer het economische verlies door niet te kunnen werken eindigt.

vb: Nu pas na 35 jaar alle dagen revalidatie oefening op hometrainer kan ik weer een beetje en in 1 verzet en eindje rijden!!! met een gewone niet ELEKTRISCHE fiets

En heeft u al richtlijnen om kanker te vermijden gevolgd, zoals niet drinken, niet roken, masker dragen tegen luchtvervuiling, gezond eten...
Of heeft u gewoon het varken uitgehangen en heeft u uw leven te danken aan de centen van de maatschappij.
Niet vergetend dat kanker 25% voor de jaarlijkse sterfgevallen zorgt en voor de ziekteverzekering een zware kost is.
Oud 9 augustus 2020, 20:00   #56
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
En heeft u al richtlijnen om kanker te vermijden gevolgd, zoals niet drinken, niet roken, masker dragen tegen luchtvervuiling, gezond eten...
Of heeft u gewoon het varken uitgehangen en heeft u uw leven te danken aan de centen van de maatschappij.
Niet vergetend dat kanker 25% voor de jaarlijkse sterfgevallen zorgt en voor de ziekteverzekering een zware kost is.
U hoeft geen kanker of corona te krijgen om lastig te doen ..... hopelijk gaat het U verder goed
Oud 9 augustus 2020, 21:11   #57
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
U hoeft geen kanker of corona te krijgen om lastig te doen ..... hopelijk gaat het U verder goed
U heeft zich dus niet aan alle regeltjes gehouden, dit maar om aan te tonen dat uw standpunt niet realistisch is.

Uw verhaal is schrijnend waardoor u natuurlijk niet meer objectief bent zoals bijna iedereen reageert in uw geval.
Het is weinige gegeven na groot persoonlijk leed nog objectief te zijn met betrekking tot dit leed.
Oud 9 augustus 2020, 21:40   #58
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel publicaties en onderzoek.

Let op, in gesloten ruimte kan het bijdragen. In open lucht (en nee, niet aan tafel en zo) zijn er geen besmettingen. Het is dus idioot om mensen tot de ongemakken van maskers te dwingen als daar zo goed als geen enkele besmetting mee tegengehouden wordt. Als men daarvoor dan nog een boete krijgt, omdat men zich niet aan zo een ongemakken die nergens voor dienen wil houden, is het normaal dat men die idioten die zo dictatoriaal en nutteloos optreden, wil aanvallen he.

Wat men eigenlijk doet is ongelofelijk ingrijpend, en men gaat nu mensen boetes geven omdat ze frisse lucht willen ademen. Als men dan weet dat het tot niks dient (in open lucht), ja dan wordt men boos.
Hier weer een andere modellenmaker.
tussen de 7000 en 31.000 dat is ook weer lekker nauwkeurig.

Citaat:
Voor Nederland geldt: als het huidige beleid wordt voortgezet, staat het totaal aantal doden op 1 december op zo’n 10.000 (de statistiek erachter zegt: ergens tussen 7000 en 31.000 doden, maar vermoedelijk dichter bij die 7000). Met vanaf vandaag mondkapjes erbij ligt het rond de 6600. De prognoses zijn gebaseerd op de allerlaatste cijfers, dus inclusief de toename in het aantal besmettingen van de afgelopen weken.
Cijfers voor alle landen.

https://covid19.healthdata.org/netherlands
Oud 10 augustus 2020, 06:32   #59
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Want ziekenkas is statuut van abnormaal en zo word je dan ook behandeld door de maatschappij
Gelukkig maar is het statuut van ziekenkas abnormaal... stel je voor dat dat het nieuwe normaal wordt? Wie gaat dat bekostigen?

Laatst gewijzigd door Erra555 : 10 augustus 2020 om 06:32.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 07:04   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt...... en daarom met zen allen er ALLES aandoen tot er een efficiënte vaccin bestaat tegen corona of dat de ziekte afzwakt ..... dat ons weer levensruimte bied.
We moeten alles doen, terwijl we weten dat het niet gaat lukken ? Rare redenering. Als je weet dat het toch niet gaat lukken, is proberen zinloos. Als je weet dat proberen zinloos is, en schade veroorzaakt, is het toch dom van toch te proberen ?

Citaat:
De groeps immuniteit is niet bewezen.....!!!!
Dan werkt een vaccin ook niet he.

Citaat:
OH ja voor gezin zorgen..... vraagske als je het lot trekt en jaren invalide moet recupereren van corona besmetting wie gaat dan Uw familie onderhouden de ziekenkas?
Als ik morgen een kanker heb, wat dan ? Toch gebeurt dat veel meer he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be