Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2020, 17:21   #41
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De lockdown heeft effect op het aantal zieken dat in het ziekenhuis belandt. Hoe minder patiënten, hoe beter het personeel zich kan houden aan veiligheidsprocedures.

Zonder lockdown waren de ziekenhuizen overspoeld geweest met patiënten. En ja, in principe hadden dokters en verplegers zich dan ook nog steeds aan dezelfde procedures kunnen houden, en 90% van alle ernstig zieken simpelweg de toegang kunnen weigeren. Maar dan was de epidemie ons boven het hoofd gegroeid.

Nu zijn we de epidemie voorlopig even de baas maar lopen we het risico dat de economische gevolgen ons gaandeweg boven het hoofd gaan groeien.
Waar zijn de ziekenhuizen nog overspoeld geweest buiten Bergamo?

Men focust zich maar al te graag op dat ene geval: geen lockdown=Bergamo-scenario.
Oud 17 augustus 2020, 17:44   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Waar zijn de ziekenhuizen nog overspoeld geweest buiten Bergamo?

Men focust zich maar al te graag op dat ene geval: geen lockdown=Bergamo-scenario.
Bij ons.
Als je weet dat onze gewone ziekenhuisbedden en intensive care qua capaciteit goed voorzien zijn voor normale tijden,
en als je dan ziet hoeveel covid's er opgenomen waren, dan kan je wel raden dat de normale ziekenhuisactiviteiten, buiten de dringende, niet meer mogelijk waren.

Ik herinner me dat in Frankrijk het leger en zelfs de tgv gebruikt werden om de patiënten te spreiden.

Vorige week nog moest het Spaans leger een tentenhospitaal oprichten op de parking van een Catalaans ziekenhuis.

Ik herinner me een Amerikaanse verpleegster die in het nieuws verklaarde te bedanken om tijdelijk te gaan werken in New York, niettegenstaande een premie die toch fenomenaal was.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 17:52   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat er dit jaar meer zijn dan de voorbij jaren. Voorbije nachten wat beten mogen verduren.
Vannacht ook mijn deel gehad.
Keiharde beten, alsof ze door het VB gestuurd zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:49   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een virus dat een allel oppikt uit een andere familie? Of dat door mutatie toevallig op dezelfde allel uitkomt? Het is niet onmogelijk.
Wel, corona virussen zijn positive-sense RNA virussen, en hun manier van dat RNA te repliceren is zo dat als er in een en dezelfde cel twee verschillende RNA virussen bezig zijn (een dubbel geinfecteerde cel, als het dier dus twee virussen heeft opgedaan), er allerlei willekeurige combinaties van de twee RNAs kunnen optreden. Dat is een gekende manier in de natuur waarop virussen zich met elkaar combineren. Natuurlijk zullen totaal verschillende virussen geen 'werkende' exemplaren op die manier ineen foefelen, maar als die virussen op elkaar lijken, of gelijkaardige functionaliteit hebben, kunnen die willekeurige combinaties wel degelijk een totaal nieuw hybride virus opleveren.

Wat de furine cleavage site betreft, het is een piepklein stukje.

Het zijn maar 4 aminozuren. Dat kan dus wel degelijk door mutatie gebeuren.

Furine is een menselijk enzyme dat als "knipmes" werkt, en herkent een opeenvolging van 4 aminozuren als plaatsen om te knippen.

Die plaatsen zijn Arg - X - (Arg of Lys) - Arg, ook wel geschreven als R - X - (R of K) - R.

Hier kan X gelijk welk aminozuur zijn. Als er dus in een proteine een RXRR of een RXKR voorkomt, kan furine die proteine daar knippen. Eventueel in omgekeerde volgorde.

En de spike proteine van SARS II moet daar geknipt worden om met de receptor ACE2 kunnen te interageren, en gebruikt hiervoor dus menselijk furine.

Nu had SARS I zo geen site hoewel dat er dicht bij kwam, die hadden RSVR (twee van de 3 R waren er al, het volstond bijvoorbeeld dat de V een R werd, een mutatie dus).

Er zijn wel verkoudheidscorona virussen die die site wel hebben, zoals HKU1 (die heeft RRKRR) of OC43 (die heeft RRSR), maar die zijn genetisch verder verwijderd van SARS II.

De virussen die het meeste op SARS II leken, hadden ze niet.

Citaat:
Met SARS-CoV-2 is de oorsprong van de uitbraak gecentreerd rond Wuhan. Het enige verband tussen Wuhan en SARS-achtige coronavirussen is de aanwezigheid van het lab waar die virussen bestudeerd worden.
Juist, en men was daar waarschijnlijk aan het experimenteren met het inlassen van furine sites, want hun rivalen hadden net dat gedaan, en daarover een artikel gepubliceerd. Het is daarom dat ik de piste van een ongeluk in het WIV plausibel vind. Maar dat maakt dat virus niet "apart". Het is gewoon zo dat bij de dichtste copains van dat virus, een furine site niet gekend was, en de corona virussen die dat wel hebben, niet zo dicht bij SARS II stonden. Maar het had ook in de natuur kunnen evolueren, en is dat misschien ook geweest.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:56   #45
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het had ook in de natuur kunnen evolueren, en is dat misschien ook geweest.
Dat is waar, maar in dat geval was er een spoor van besmettingen geweest vanuit Zuid-China. Even opvallend als dat van een rijdende tankwagen verf met een gat erin.

Zoals bij sars-cov-1 en ratg13.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:59   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar in dat geval was er een spoor van besmettingen geweest vanuit Zuid-China. Even opvallend als dat van een rijdende tankwagen verf met een gat erin.

Zoals bij sars-cov-1 en ratg13.
Juist, maar hiermee wil ik zeggen dat dit virus niet "apart" is. Het had evengoed een natuurlijk virus kunnen zijn, ZELFS al was het een ongeluk in het WIV.

Trouwens, het is heel goed mogelijk dat SARS II al veel langer rondwaart. Wij weten dat het al in november in Europa was, maar TOEN hebben wij daar niks van gemerkt. Op die manier kon het dus eigenlijk al een hele afstand afgelegd hebben van gelijk waar in de wereld. Natuurlijk dat de uitbraak toevallig op 500 meter was van het WIV is sneu. Maar toen die uitbraak zichtbaar werd, was het eigenlijk al maanden lang in omloop. Wie weet eigenlijk waar het vandaan kwam. We hebben toen ook niks gemerkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 augustus 2020 om 19:00.
Oud 17 augustus 2020, 19:25   #47
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar hiermee wil ik zeggen dat dit virus niet "apart" is. Het had evengoed een natuurlijk virus kunnen zijn, ZELFS al was het een ongeluk in het WIV.

Trouwens, het is heel goed mogelijk dat SARS II al veel langer rondwaart. Wij weten dat het al in november in Europa was, maar TOEN hebben wij daar niks van gemerkt. Op die manier kon het dus eigenlijk al een hele afstand afgelegd hebben van gelijk waar in de wereld. Natuurlijk dat de uitbraak toevallig op 500 meter was van het WIV is sneu. Maar toen die uitbraak zichtbaar werd, was het eigenlijk al maanden lang in omloop. Wie weet eigenlijk waar het vandaan kwam. We hebben toen ook niks gemerkt.
Is het denkbaar dat er een verband is met de mysterieuze 'damp'-doden die zich al eerder voordeden?

cf. https://www.theverge.com/2020/8/11/2...stanford-study
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 21:44   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Je kunt fred beter gewoon negeren. Dat doet hij ook met de feiten die niet in zijn complottheorie passen.
Je mag dit ook negeren. Bij mij doet dat alleszins een belletje rinkelen

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...uhan~a67e747f/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 21:46   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vaccin gaat niks fundamenteels veranderen hoor. De griep verdwijnt ook niet he.

Begint gij ook al ? Het is een klassieker nochtans. Ik zie niet wat daar zo "bijzonder" aan is.

Kunt ge uw vaccin op uw buik schrijven ook he.

Kijk, het zal niet de eerste keer zijn, en is ook niet de laatste keer, dat er een nieuw virus opduikt en de mensheid "teistert". Wij hebben de pest meerdere malen overleefd he, dit kan je daar toch niet mee vergelijken.

Maar zoals je zegt, we hebben geen remedies tegen een epidemie. Dan moeten we ook niet proberen te doen wat we toch niet kunnen he.
In Wuhan lijkt het virus nochtans verdwenen.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...uhan~a67e747f/
Oud 18 augustus 2020, 04:46   #50
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij ons.
Als je weet dat onze gewone ziekenhuisbedden en intensive care qua capaciteit goed voorzien zijn voor normale tijden,
en als je dan ziet hoeveel covid's er opgenomen waren, dan kan je wel raden dat de normale ziekenhuisactiviteiten, buiten de dringende, niet meer mogelijk waren.

Ik herinner me dat in Frankrijk het leger en zelfs de tgv gebruikt werden om de patiënten te spreiden.

Vorige week nog moest het Spaans leger een tentenhospitaal oprichten op de parking van een Catalaans ziekenhuis.

Ik herinner me een Amerikaanse verpleegster die in het nieuws verklaarde te bedanken om tijdelijk te gaan werken in New York, niettegenstaande een premie die toch fenomenaal was.
Wat ik vooral weet is dat onze ziekenhuizen maanden leeg gestaan hebben. Dat ze zelfs op het toppunt van de epidemie nog niet half gevuld waren. Dat er tentenkampen en corona afdelingen gebouwd zijn die nooit gebruikt zijn.
En ik weet ook dat veel behandelingen uit of afgesteld zijn zonder dat daar enige reden toe was, met ernstige gevolgen voor veel getroffenen patiënten.

Men heeft hier gewoon gezien dat china een tijdelijk hospitaal bouwde en dan in blinde paniek beslist om hier maar hetzelfde te doen en de echt nodige gezondheidszorg te schrappen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 06:00   #51
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen de meeste mensen hebben toen eigenlijk bijna niks meegemaakt. Of denk jij dat alle mensen de slag om Stalingrad hebben meegemaakt ?
Dat klopt. Er zijn er ook die Dresden hebben meegemaakt, Hamburg, Rotterdam, Warschau, Coventry. En laat ik ook niet de vreselijke hongerwinter vergeten die de burgers van St-Petersburg moesten doorstaan.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 augustus 2020 om 06:02.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 06:05   #52
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat als je op het WC zit, onder de douche of je gras afrijdt dat je steeds aan WO II/extreem-rechts moet denken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 07:12   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wuhan lijkt het virus nochtans verdwenen.
Welja, het volstaat van:

1) de epidemie te hebben laten voorbij razen
2) er nadien geen spel meer van te maken

en het is voorbij.

Als we de epidemie laten uitrazen (en misschien is dat al het geval geweest), dan is ze nadien voorbij he. Wat niet wil zeggen dat er geen zieken meer zullen zijn, maar de grote bergen lijken waar je geen weg mee weet, en de mensen die liggen te kreperen in de gangen van de ziekenhuizen, terwijl de verpleegsters zenuwinzinkingen krijgen, (een epidemie dus), dat is dan voorbij, gedaan en achter de rug.

Nadien zijn er zieken, zoals er kankerzieken zijn, en zo voort he. Het is te vroeg om te zeggen of we al in dat stadium zijn, of we eerst nog een golf moeten krijgen. Ik weet echt niet of we een zware tweede golf in het najaar zullen hebben of niet, met weeral bergen lijken die liggen te rotten op elke hoek van de straat, ziekenhuizen waar de kreperende zieken in de gangen liggen, en verpleegsters die weer ineen storten. Misschien wel. Maar als we dat nog eens meemaken, is het nadien gedaan.

We kunnen wel de onnozelaars uithangen, blijven testen, blijven vaststellen dat er nog zieken zijn, en blijven de maatschappij hiervoor om zeep helpen. Mochten we dat NIET doen, dan zouden we NU niet merken dat er iets aan de hand is. Zoals ze dat in 1890 niet zouden gemerkt hebben, dat er nog mensen waren met het virus van de epidemie. En zoals men in 1920 niet merkte dat er nog mensen het Spaanse griep virus hadden.

Zolang we dat WEL willen uitvissen, gaan we dood van de schrik zijn en domme dingen blijven doen.

Een epidemie moet uitrazen. Nadien is ze voorbij, wat niet wil zeggen dat er geen zieken meer zijn, maar wel dat er geen bergen lijken meer zijn en zieken waar we niet mee weten wat te doen.

Als je ze wil beletten van uit te razen, dan rek je de periode gewoon, maar het eindresultaat is hetzelfde ongeveer, behalve daarbij nog eens een kapotte maatschappij.

Stel, stel dat:

1) in 1890 het virus voor de pandemie toen het coronavirus OC43 was

2) men nadien testen kon doen.

Het OC43 virus hebben we NOG STEEDS, het geeft gewone verkoudheid.

Stel dat men toen op dezelfde manier zou gereageerd hebben als nu: telkens er een verkoudheidsepidemie was van OC43, scholen dicht, mensen met mondmaskers en cafe's sluiten, misschien zelfs elke winter 2 maanden lockdown. Dan zouden we dat NU NOG doen.

Kan je je onze maatschappij voorstellen dan ?

Het is omdat men destijds OC43 niet kon waarnemen, dat het voorbij was he. Maar het virus bleef duidelijk rondwaren, vermits het hier nog steeds is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 augustus 2020 om 07:15.
Oud 18 augustus 2020, 08:02   #54
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja, het volstaat van:

en het is voorbij.

Als we de epidemie laten uitrazen (en misschien is dat al het geval geweest), dan is ze nadien voorbij he. Wat niet wil zeggen dat er geen zieken meer zullen zijn, maar de grote bergen lijken waar je geen weg mee weet, en de mensen die liggen te kreperen in de gangen van de ziekenhuizen, terwijl de verpleegsters zenuwinzinkingen krijgen, (een epidemie dus), dat is dan voorbij, gedaan en achter de rug.

Nadien zijn er zieken, zoals er kankerzieken zijn, en zo voort he. Het is te vroeg om te zeggen of we al in dat stadium zijn, of we eerst nog een golf moeten krijgen. Ik weet echt niet of we een zware tweede golf in het najaar zullen hebben of niet, met weeral bergen lijken die liggen te rotten op elke hoek van de straat, ziekenhuizen waar de kreperende zieken in de gangen liggen, en verpleegsters die weer ineen storten. Misschien wel. Maar als we dat nog eens meemaken, is het nadien gedaan.

We kunnen wel de onnozelaars uithangen, blijven testen, blijven vaststellen dat er nog zieken zijn, en blijven de maatschappij hiervoor om zeep helpen. Mochten we dat NIET doen, dan zouden we NU niet merken dat er iets aan de hand is. Zoals ze dat in 1890 niet zouden gemerkt hebben, dat er nog mensen waren met het virus van de epidemie. En zoals men in 1920 niet merkte dat er nog mensen het Spaanse griep virus hadden.

Zolang we dat WEL willen uitvissen, gaan we dood van de schrik zijn en domme dingen blijven doen.

Een epidemie moet uitrazen. Nadien is ze voorbij, wat niet wil zeggen dat er geen zieken meer zijn, maar wel dat er geen bergen lijken meer zijn en zieken waar we niet mee weten wat te doen.

Als je ze wil beletten van uit te razen, dan rek je de periode gewoon, maar het eindresultaat is hetzelfde ongeveer, behalve daarbij nog eens een kapotte maatschappij.

Stel, stel dat:

1) in 1890 het virus voor de pandemie toen het coronavirus OC43 was

2) men nadien testen kon doen.

Het OC43 virus hebben we NOG STEEDS, het geeft gewone verkoudheid.

Stel dat men toen op dezelfde manier zou gereageerd hebben als nu: telkens er een verkoudheidsepidemie was van OC43, scholen dicht, mensen met mondmaskers en cafe's sluiten, misschien zelfs elke winter 2 maanden lockdown. Dan zouden we dat NU NOG doen.

Kan je je onze maatschappij voorstellen dan ?

Het is omdat men destijds OC43 niet kon waarnemen, dat het voorbij was he. Maar het virus bleef duidelijk rondwaren, vermits het hier nog steeds is.
Als ik het goed begrijp, zei je wel dat de Spaanse griep zijn gevaarlijkheid verloor doordat er overimmuniteit optrad en het virus moest muteren naar een minder schadelijke variant. De kans daarop bij corona is misschien wel kleiner.

Verder heb je gelijk, ik zou wel op basis van een duidelijke stijging in hospitalisaties mondmaskers binnen verplichten en eisen stellen aan de verluchting. Inderdaad is het verder absurd om de curve te willen 'platslaan' (waar iemand als Boudry voor pleit die tevens waarschuwde voor kritische visies die niet geheel absurd zijn omdat die meer 'gevaar' inhouden: tot daar het kaliber van de hedendaagse institutionele 'denkers'...).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 augustus 2020 om 08:04.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 09:25   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dries die ‘s nachts met zijn goedendag ‘slechte’ Vlamingen komt prikken!
Oud 18 augustus 2020, 10:55   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, het leven van alle dokters en verplegers als inzet...hoeveel verplegers en dokters zijn er dan al gesneuveld aan Corona?

En hier nieuwe bevindingen over immuniteit:

https://www.hln.be/wetenschap-planee...omen~ad25debd/

En verder nog wat ongenuanceerde conclusies. Blijvende hartschade...hoe kan men dat nu al weten. Lichte hartschade is ook hartschade.

Paar jaar geleden bleek toevallig bij een bloedonderzoek dat ik ook hartschade had. De waardes waaruit men dit afleidt zegt in feite niks aan gezien die nog altijd onder de maximumwaarde blijven. Niemand zal last hebben van die blijvende hartschade, als ze al blijvend is tenminste.

Gewoon te catalogeren als bangmakerij voor dummies.
We zullen dan maar het artikeltje van HLN geloven (blijkbaar het enige dat je hebt)....waarin sprake is dat ze ergens een vermoeden hebben

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2020 om 10:56.
Oud 18 augustus 2020, 11:08   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog géén mug gezien dit jaar.

Zou dat komen omdat het hier vol Lavendel staat of is mijn bloed niet zoet genoeg of willen de vrouwtjesmuggen net zoals de andere vrouwtjes mij niet 'bijten'.

Wat ik in de tuin wel al opgemerkt heb dat is dat er meer motten zijn en véél te weinig spinnen.

p.s.

Doet men op onze luchthavens ook controles zoals bij de uitzendingen van Border Security Australia?

Daar gaat het meestal om de drugsvangsten maar naast dat ook etenswaren die voor problemen kunnen zorgen. (ongedierte, kwalijke zaden, verrotingsverschijnselen, middelen voor het aanmaken van bepaalde 'geestverrijkende' producten?)

Ik sta er soms versteld van bij de uitzendingen dat ik luidop zeg: wat nemen die allemaal mee op reis pffffffff

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2020 om 11:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 11:53   #58
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen dan maar het artikeltje van HLN geloven (blijkbaar het enige dat je hebt)....waarin sprake is dat ze ergens een vermoeden hebben
Jij moet niks geloven net zoals ik al uwe doom en gloom niet geloof.

Mijn leven is er wel comfortabeler door: ik heb geen schrik van het befaamde virus dat mij blijvende hartschade gaat bezorgen.

Ik heb in mijn opleiding destijds voldoende lessen in statistiek gekregen. Gevolg is dat ik die doemdenkerij-artikels, gelijk "corona kan dit en dat tot gevolg hebben" en "het kan iedereen treffen" perfect kan plaatsen.

Geen beter middel tegen paniekzaaierij, sensatie en ongenuanceerde, onvolledige conclusies als kennis van statistiek.

Dus post gerust nog maar artikels van één of andere prof die heeft vastgesteld dat het ook impotentie kan veroorzaken.

Als we de sigarettenpakjes mogen geloven zou iedere roker al intussen kanker, blind, kortademig, onvruchtbaar en impotent moeten zijn. Want "roken KAN dat veroorzaken".
Oud 18 augustus 2020, 12:16   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welja, het volstaat van:

en het is voorbij.

Dat is nu net wat ze in Wuhan niet hebben gedaan. U heeft nog altijd niet door dat alle vrienden landjes van China waar tienduizenden Chinezen rondwandelden in Februari geen besmettingen tellen of verwaarloosbaar. Ook de Afrikaanse landen waar China massaal in investeert blijven buiten schot.
Alle ZO Aziatische landen die aanleunen bij de VS delen wel in de klappen.....net als islamitisch Indonesië.

Er klopt iets niet zoveel is duidelijk.
Oud 18 augustus 2020, 12:26   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij moet niks geloven net zoals ik al uwe doom en gloom niet geloof.

Mijn leven is er wel comfortabeler door: ik heb geen schrik van het befaamde virus dat mij blijvende hartschade gaat bezorgen.

Ik heb in mijn opleiding destijds voldoende lessen in statistiek gekregen. Gevolg is dat ik die doemdenkerij-artikels, gelijk "corona kan dit en dat tot gevolg hebben" en "het kan iedereen treffen" perfect kan plaatsen.

Geen beter middel tegen paniekzaaierij, sensatie en ongenuanceerde, onvolledige conclusies als kennis van statistiek.

Dus post gerust nog maar artikels van één of andere prof die heeft vastgesteld dat het ook impotentie kan veroorzaken.

Als we de sigarettenpakjes mogen geloven zou iedere roker al intussen kanker, blind, kortademig, onvruchtbaar en impotent moeten zijn. Want "roken KAN dat veroorzaken".
Of jij of ik nu al dan niet bang zijn is weinig relevant.

Ik weet ook wel als ik vandaag iets lees dat dat morgen weer helemaal kan worden weerlegd.

En ja ik weet ook wel dat paniekzaaierij en sensatie de reden van bestaan is geworden van media en politiek.

Maar ik probeer er gewoon wat wegwijs in te worden......en probeer te zoeken wat het meest met de waarheid strookt. Niet meer of niet minder.

Maar we kunnen niet buiten het feit dat de ganse wereld op zijn kop staat. Mijn vraag is dan hoe dat zou mogelijk zijn indien dit virus een flut virusje is ? Vergeet niet dat toerisme is stilgevallen .....vliegtuigen staan te verkommeren aan de grond.....hotels geen kat zien....er een pak minder auto's kleren worden verkocht .....alles ..Sportwedstrijden kunnen niet meer ....films liggen aan banden ....concerten ...feestzalen...mensen mogen zelfs niet meer huwen studenten kunnen niet meer op een normale manier naar de les.....en zo kunnen we nog uren doorgaan

Mijn persoonlijke conclusie is is dat er iets niet klopt. Maar wat ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2020 om 12:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be