Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2020, 20:55   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is heel simpel: ik ben vandaag naar den Delhaize geweest. Iedereen draagt daar spontaan een mondmasker en gebruikt de handgel aan ingang en uitgang.
No sweat.

Resultaat: regio Oost Vlaams Brabant is quasi Coronavrij.
Ik ga al langer dan vandaag in het Brusselse naar Delhaize Carrefour & Aldi en hier draagt iedereen eveneens al sinds weken zie maanden een mondmasker. Ook op het openbaar vervoer en op de metro. Ook in alle kleinere winkels en op de markt. Nu ook als sinds een week op straat. Ook in café's. Zit je op een terras en je moet naar de wc moet dat met mondmasker.
Dat is hier ook al verplicht sinds weken. Hier en daar een zeldzame rebel maar laten we zeggen dat 98 % van de mensen de regeltjes volgt.
Overal worden de karren ontsmet en staat er handgel
Van waar komen die besmettingen dan alhier ?

Ik weet het allemaal zo niet......kan ook wat te maken hebben met de gemiddelde leeftijd.......enzovoort.

In Afghanistan zou 1 op de 3 mensen besmet zijn naar het schijnt. Maar gezien hun piepjonge bevolking weet er van die 10 miljoen blijkbaar niemand die weet dat hij besmet is en of heeft er last van.

Ik blijf het maar denken.....er klopt toch serieus iets niet met dat corona geval.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2020 om 21:02.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 20:55   #42
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mondmasker dragen en handgel gebruiken is terreur?
Alles onder bedreiging van geweld is dat.
Hoe definieer jij terreur?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 21:02   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ga al langer dan vandaag in het Brusselse naar Delhaize Carrefour & Aldi en daar iedereen al sinds weken zie maanden een mondmasker. Ook op het openbaar vervoer en op de metro. Ook in alle kleinere winkels en op de markt.
Dat is hier ook al verplicht sinds weken. Overal worden de karren ontsmet en staat er handgel
Misschien doen de bewakingsagenten en vakantiejobbers en ander allerlei personeel die ontsmettingsjob met de gedachte aan de volgende aflevering van De Simpsons? Of misschien is die handgel en dat ontsmettingsmiddel made in china? Of verspreiden duiven en kraaien het?
Misschien zijn mondmaskers nutteloos.
En die winkelkarren verplichten als telmethode klanten, dat is risico MAKEN. Het maakt dat klanten de keuze niet meer hebben om dat risico NIET te lopen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 21:03   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga al langer dan vandaag in het Brusselse naar Delhaize Carrefour & Aldi en hier draagt iedereen eveneens al sinds weken zie maanden een mondmasker. Ook op het openbaar vervoer en op de metro. Ook in alle kleinere winkels en op de markt. Nu ook als sinds een week op straat. Ook in café's. Zit je op een terras en je moet naar de wc moet dat met mondmasker.
Dat is hier ook al verplicht sinds weken. Overal worden de karren ontsmet en staat er handgel

Ik weet het allemaal zo niet......kan ook wat te maken hebben met de gemiddelde leeftijd.......enzovoort.

In Afghanistan zou 1 op de 3 mensen besmet zijn naar het schijnt. Maar gezien hun piepjonge bevolking weet er van die 10 miljoen blijkbaar niemand die weet dat hij besmet is en of heeft er last van.

Ik blijf het maar denken.....er klopt toch serieus iets niet met dat corona geval.
In grootsteden is sociale controle heel moeilijk denk ik. Hier op de boerenbuiten is dat eenvoudiger.
Oud 18 augustus 2020, 21:04   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Misschien doen de bewakingsagenten en vakantiejobbers en ander allerlei personeel die ontsmettingsjob met de gedachte aan de volgende aflevering van De Simpsons? Of misschien is die handgel en dat ontsmettingsmiddel made in china? Of verspreiden duiven en kraaien het?
Misschien zijn mondmaskers nutteloos.
En die winkelkarren verplichten als telmethode klanten, dat is risico MAKEN. Het maakt dat klanten de keuze niet meer hebben om dat risico NIET te lopen.
Winkelkarren verplichten vind ik ook de reinste onzin.Mensen zetten die om de haverklap van kant om iets uit de rekken te halen. Je bent er ook minder mobiel mee en daardoor kan je je minder concentreren op het afstand houden. Ik zou veel beter afstand kunnen houden gewoon met mijn boodschappentas zonder die kar.
Oud 18 augustus 2020, 21:06   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In grootsteden is sociale controle heel moeilijk denk ik. Hier op de boerenbuiten is dat eenvoudiger.

Dat is dan ook weer niet de waarheid. In de Ardennen zijn een paar kleine dorpjes met relatief veel besmetten.
Kijk eens diep in de Ardense bossen

Naam: 763.jpg
Bekeken: 378
Grootte: 62,7 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2020 om 21:08.
Oud 18 augustus 2020, 21:31   #47
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is heel simpel: ik ben vandaag naar den Delhaize geweest. Iedereen draagt daar spontaan een mondmasker en gebruikt de handgel aan ingang en uitgang.
No sweat.

Een Delhaize per regio is verantwoordelijk voor een al dan niet epidemie.
Direct sluiten die dingen en we zijn ervan af.

In mei en juni werd er bij ons in de buurt amper een masker gedragen in de Delhaize, Lidl... en kijk quasi coronavrij.
Nu allemaal maskers en kijk quasi coronavrij.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 21:33   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
No sweat.

Wat moet ik nu hier op antwoorden?

Overal waar ik kom en dat is heel wat, binnen en uit het zicht draagt niemand iets.

Buiten in het zicht wel.

Die verpleegsters ook hoor.
Oud 18 augustus 2020, 21:35   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Een Delhaize per regio is verantwoordelijk voor een al dan niet epidemie.
Direct sluiten die dingen en we zijn ervan af.

In mei en juni werd er bij ons in de buurt amper een masker gedragen in de Delhaize, Lidl... en kijk quasi coronavrij.
Nu allemaal maskers en kijk quasi coronavrij.
Het is een lokaal probleem. We hebben hier ook erg weinig alt-right stemmers. Misschien is er een correlatie?
Oud 19 augustus 2020, 00:50   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nee, de vergelijking gaat helemaal niet op. DOVO zou een gezonde verzorger zijn met een deftig pak aan en lucht via een respirator
Maar dat kost geld en dat keren de WZC liever uit aan hun investeerders.
In plaats van DOVO zijn het zieke personeelsleden die met een mondmasker, "une petite fourchette a huîtres" of "une cuillère a entremets" een bom moeten ontmantelen. Dat werkt min of meer in een komische film, maar in de realiteit is dat best tragisch.
Als ik je goed begrijp. Dus toch die oude mensjes laten uitsterven in hun biotoop waarvoor ze duur betalen.
Verzorgers doen hun job en nemen risico's.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 augustus 2020 om 00:52.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 05:50   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kleinste "foutje" en een besmetting glipt er door.Zo simpel is het.

Waar zijn we op den duur allemaal nog mee bezig?

Ha,het antwoord is dagelijks op het nieuws,we zijn allemaal steeds MINDER overal mee bezig en de economie kraakt in haar voegen......Ondertussen doet "het virusje" exact zijn ding.......

In Frankrijk MOETEN vanaf september ook in de bedrijfsgebouwen mondmaskers (bekostigd door de werkgever) gedragen worden omdat de statistiek uitwijst dat nu de werkplaatsen de grote "besmettingsruimte" aan het worden zijn....

EIgenlijk begin ik al die "maatregelen" te vergelijken op een soort "Maginotlinie".....zeer indrukwekkend en kostbaar maar weinig ter zake doende.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2020 om 05:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 06:07   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke richting ? Terreur als je mondmaskers wil dragen, of als je die niet wil dragen ? Wie geeft wie slagen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 06:07   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een lokaal probleem. We hebben hier ook erg weinig alt-right stemmers. Misschien is er een correlatie?
Braaf kiesvee dus, dat doet wat men zegt van te doen
Oud 19 augustus 2020, 06:10   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het wel grappig dat jij op die ene Afghaanse test die waarschijnlijk alles behalve representatief is, blindelings wil voort gaan, maar een steviger statistische studie van de universiteit van Antwerpen die een zo representatief mogelijk bloedstaal vele keren heeft doorgevoerd, en in Belgie op 800 000 seropositieven uitkomt, een te verwerpen schatting noemt.

In Belgie kan je er dus van op aan dat meer dan 1 miljoen mensen het al gehad heeft. En misschien nog veel meer want verre van iedereen is seropositief, vooral de asymptomatischen.
Oud 19 augustus 2020, 06:11   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je blijft maar denken dat die terreur... ik bedoel die maatregelen als motief virus hinderen was, ipv de bevolking verder onder een juk plaatsen - vrijheden verder afnemen. Dat politici en andere blaffers de tegenstrijdigheden opstapelen.
Ik denk dat politici inderdaad geen "groot plan" hebben, maar als een kieken zonder kop rondkakelen. En ja, ze krijgen wel een kick van macht. Maar daar zit geen samenzwering achter, dat is gewoon totale dommigheid, paniek en groepthink, meer niet. Het effect is hetzelfde, dat wel.

Men heeft hier de combinatie van enkele elementen:

1) idioten van politici. Dat wisten we al, maar nu panikeren ze. Ze zouden immers "verantwoordelijk" kunnen zijn voor een dode. Dat komt ook door onze woke maatschappij waar we niet meer aanvaarden dat wij gewoon een speelbal zijn van de natuur en daar deel van uit maken, en onszelf een soort van halfgod status aanmeten, dat wij alles onder controle hebben. De politici, die normaal gewoon zijn om hun nutteloze spelletjes onder elkaar op kosten van de burger te spelen, en hun naieve dada's door te drukken, maar elkaar tegenwerkend, worden nu geconfronteerd met iets dat oncontroleerbaar is, iets wat ze niet meegemaakt hebben.

2) gefrustreerde dokters. De medische wereld staat in zijn onderlijfje. Een schijnbaar banale zaak zoals een virus, en ze kunnen er niet meer tegen doen dan 100 jaar geleden. Dat, terwijl ze ZELF de illusie hadden van gigantisch vorderingen te hebben gemaakt. Moeten vaststellen dat men niet meer kan dan 100 jaar geleden, is heel heel moeilijk voor het ego van die mensen, die dachten dat ze goden waren. Dus zeggen die vanalles wat tot nu toe puur academische spielerei was. Ze nemen hun eigen zever voor waarheid, en stellen vast dat het niet juist is.

3) idioten van biostatistici. Een vergelijkbare toestand: de speelgoed modelletjes die principes van epidemie aangeven, en die ze al jaren aan studenten vertellen, werden gedacht als de werkelijkheid in alle details te beschrijven. Tot hier toe kon men dat, want nooit werden epidemieen heel nauwkeurig gevolgd, dus de speelgoed modelletjes waren compatiebel met de ruwe dingen die men ergens over epidemieen wist. Maar ze zijn gewoon veel en veel te simplistisch om menselijk gedrag mee te beschrijven. Die idioten denken dat ze voorspellingen kunnen maken die numeriek accuraat zijn, zoals economen denken dat ze voorspellingen kunnen maken die numeriek accuraat zijn. Terwijl er enkele principes zijn, maar men daar verder niks mee kan doen omdat de werkelijkheid veel te complex is, en de data ontbreken.

4) internationale organisaties die aandacht willen en die vol zitten met politiek benoemde "experten", die meer oog hebben voor imago dan voor wetenschap.

Dat maakt een mix die totaal vatbaar is voor groupthink, uit angst, onwetendheid en imago lust.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 augustus 2020 om 06:20.
Oud 19 augustus 2020, 08:05   #56
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat politici inderdaad geen "groot plan" hebben, maar als een kieken zonder kop rondkakelen. En ja, ze krijgen wel een kick van macht. Maar daar zit geen samenzwering achter, dat is gewoon totale dommigheid, paniek en groepthink, meer niet. Het effect is hetzelfde, dat wel.

Men heeft hier de combinatie van enkele elementen:

1) idioten van politici. Dat wisten we al, maar nu panikeren ze. Ze zouden immers "verantwoordelijk" kunnen zijn voor een dode. Dat komt ook door onze woke maatschappij waar we niet meer aanvaarden dat wij gewoon een speelbal zijn van de natuur en daar deel van uit maken, en onszelf een soort van halfgod status aanmeten, dat wij alles onder controle hebben. De politici, die normaal gewoon zijn om hun nutteloze spelletjes onder elkaar op kosten van de burger te spelen, en hun naieve dada's door te drukken, maar elkaar tegenwerkend, worden nu geconfronteerd met iets dat oncontroleerbaar is, iets wat ze niet meegemaakt hebben.

2) gefrustreerde dokters. De medische wereld staat in zijn onderlijfje. Een schijnbaar banale zaak zoals een virus, en ze kunnen er niet meer tegen doen dan 100 jaar geleden. Dat, terwijl ze ZELF de illusie hadden van gigantisch vorderingen te hebben gemaakt. Moeten vaststellen dat men niet meer kan dan 100 jaar geleden, is heel heel moeilijk voor het ego van die mensen, die dachten dat ze goden waren. Dus zeggen die vanalles wat tot nu toe puur academische spielerei was. Ze nemen hun eigen zever voor waarheid, en stellen vast dat het niet juist is.

3) idioten van biostatistici. Een vergelijkbare toestand: de speelgoed modelletjes die principes van epidemie aangeven, en die ze al jaren aan studenten vertellen, werden gedacht als de werkelijkheid in alle details te beschrijven. Tot hier toe kon men dat, want nooit werden epidemieen heel nauwkeurig gevolgd, dus de speelgoed modelletjes waren compatiebel met de ruwe dingen die men ergens over epidemieen wist. Maar ze zijn gewoon veel en veel te simplistisch om menselijk gedrag mee te beschrijven. Die idioten denken dat ze voorspellingen kunnen maken die numeriek accuraat zijn, zoals economen denken dat ze voorspellingen kunnen maken die numeriek accuraat zijn. Terwijl er enkele principes zijn, maar men daar verder niks mee kan doen omdat de werkelijkheid veel te complex is, en de data ontbreken.

4) internationale organisaties die aandacht willen en die vol zitten met politiek benoemde "experten", die meer oog hebben voor imago dan voor wetenschap.

Dat maakt een mix die totaal vatbaar is voor groupthink, uit angst, onwetendheid en imago lust.
Heel goede samenvatting.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be