Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2020, 13:19   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ervaringsdeskundige, of...?
Wat een vraag. Natuurlijk.
Toen ik er woonde zat ik van vroeg in de ochtend tot s'avonds laat op Chinese forums. Ik liet België dan al vlug achter me. Ik integreer me snel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 augustus 2020 om 13:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 14:32   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een vraag. Natuurlijk.
Toen ik er woonde zat ik van vroeg in de ochtend tot s'avonds laat op Chinese forums. Ik liet België dan al vlug achter me. Ik integreer me snel.
Nu pas begrijp ik de diepere expertise.
MVR is er niks tegen
Oud 25 augustus 2020, 22:06   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu pas begrijp ik de diepere expertise.
MVR is er niks tegen
Ja veel expats hun lichaam is dan wel aan de andere kant van de wereld maar hun geest is blijven hangen in de lage landen. Ze integreren zich niet. De taal leren is een eerste vereiste.
Oud 26 augustus 2020, 00:22   #44
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja veel expats hun lichaam is dan wel aan de andere kant van de wereld maar hun geest is blijven hangen in de lage landen. Ze integreren zich niet. De taal leren is een eerste vereiste.
Een positieve ingesteldheid en niet chagrijnige levenshouding is eerder de eerste vereiste maar ja, correcte prioriteiten stellen is niet evident voor iedereen.
Ik begrijp dat wel.
Oud 26 augustus 2020, 06:45   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja.....de Chinezen lachen zich een bult .....Ondertussen zitten wij voor nog enkele jaren in de shit.....En maar proberen van onder de 500 nieuwe besmettingen te komen per dag. Het feest kan beginnen in China.....Je moet het maar doen in een land van 1 miljard inwoners geen enkele besmetting meer.....

Maar we zullen maar geloven dat het een niet gericht virusje is....Fred denkt er het zijne van.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...emen~a081546f/

Bij wie nu nog geen belletje begint te rinkelen zal het nooit rinkelen.....
China ging als eerste in lockdown.
3 maanden geen productie meer.

Toen het daar beter ging begon de rest van de wereld aan een lockdown, weer geen productie.

Ondertussen worden overal ter wereld geplande projecten on hold gezet of afgelast.
Weer geen productie meer.

Geloof me, in China zien ze zwarte sneeuw en er komen een hoop faillissementen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 09:55   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Toen het daar beter ging begon de rest van de wereld aan een lockdown, weer geen productie.

Ondertussen worden overal ter wereld geplande projecten on hold gezet of afgelast.

Inderdaad. Denken dat de Chinezen fun hebben aan "hun" epidemie is totaal van de pot gerukt. Dit is een ramp voor iedereen, grotendeels een *georganiseerde* ramp door overdreven paniek maatregelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 11:35   #47
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit is een schets op korte termijn. China evolueert al jaren van goedkopere productie en andere bedrijven en producten copieëren naar de absolute top wat betreft nieuwe technologieën. Nieuwe technologie zal binnen korte middellange termijn vooral van uit China komen. Amerika en Trump weten dat ook en trachten op alle manieren te boycotten en hen af te blokkeren maar binnen dit decennia is China de absolute nr één in de wereld wat ontwikkeling van nieuwe producten en technologie betreft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 11:35   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een positieve ingesteldheid en niet chagrijnige levenshouding is eerder de eerste vereiste maar ja, correcte prioriteiten stellen is niet evident voor iedereen.
Ik begrijp dat wel.
Het zijn enkel de chagrijnige en negatief ingestelde die zich niet willen integreren. Ze gaan dan maar met ganser dagen hun frustraties uitstrooien op forums van hun thuisland dat ze maar niet kunnen loslaten.
Lokale vrienden hebben ze niet of nauwelijks.

U echt integreren en het loslaten van de reden waarvoor men is gaan emigreren is uiteraard niet evident voor iedereen.
Zet ze bij elkaar en er blijven twee onderwerpen over ...het begint met kakken op hun thuisland en gaat dan over naar kakken op hun 'nieuwe' land.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2020 om 11:39.
Oud 26 augustus 2020, 11:37   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke dan zoal ? Aan de beurskoersen te zien heb ik daar sterke twijfels over.
Oud 26 augustus 2020, 13:04   #50
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit is een schets op korte termijn. China evolueert al jaren van goedkopere productie en andere bedrijven en producten copieëren naar de absolute top wat betreft nieuwe technologieën. Nieuwe technologie zal binnen korte middellange termijn vooral van uit China komen. Amerika en Trump weten dat ook en trachten op alle manieren te boycotten en hen af te blokkeren maar binnen dit decennia is China de absolute nr één in de wereld wat ontwikkeling van nieuwe producten en technologie betreft.
Dat beseffen de VS reeds sinds Obama. Trump zet hier de politiek van Obama verder met zijn pivot to Asia dat als doel had China te boycotten. Obama's plan had echter ook een militaire component tegen China gericht. (Militaire basissen, mini nuclaire wapens, plannen voor preemptive strikes enz...) Vanuit de VS optiek van leider van de wereld en de 'indispensable nation' (dixit Obama) is het een multipolaire wereld ondenkbaar. Daarom doen de 'peacefull rise' van China kapot gemaakt desnoods ten koste van zware gevolgen voor de rest van de wereld. Maar de VS kan dit plan niet uitvoeren tenzij het ook andere landen kan isoleren van China. Er staat daarom druk vanuit de VS op Europa om de banden met china te breken, zelfs al is dat nadelig voor Europa. We zullen zien of Europa bestand is tegen die druk. Het is niet evident hieraan te ontsnappen aangezien het continent nog steeds vast zit in post WO2 koude oorlog structuren zoals de NATO. Ook de media zijn hier grotendeels gecontroleerd vanuit de VS om van de sociale media nog maar te zwijgen.

Je ziet het gevolg van de dagelijkse media propaganda ook op dit forum. Een anti chinese houding wordt bewust gecreëerd en daarbij wordt dikwijls 'fake news' gebruikt. Druppelsgewijs.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 augustus 2020 om 13:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 14:10   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn enkel de chagrijnige en negatief ingestelde die zich niet willen integreren. Ze gaan dan maar met ganser dagen hun frustraties uitstrooien op forums van hun thuisland dat ze maar niet kunnen loslaten.
Lokale vrienden hebben ze niet of nauwelijks.

U echt integreren en het loslaten van de reden waarvoor men is gaan emigreren is uiteraard niet evident voor iedereen.
Zet ze bij elkaar en er blijven twee onderwerpen over ...het begint met kakken op hun thuisland en gaat dan over naar kakken op hun 'nieuwe' land.
Ik begrijp dat wel. Dat norse en knorrige is je vergeven.
Die CV-19 gaat in de kleren zitten las ik in de corona draden, niet? Sterkte.
Oud 26 augustus 2020, 14:48   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussen de VS & China is er NU een dooi...
De 21ste eeuw is de eeuw van Azië.
Ekonomen zijn het daarover +/- eens.
Voor één keer.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 14:52   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat beseffen de VS reeds sinds Obama. Trump zet hier de politiek van Obama verder met zijn pivot to Asia dat als doel had China te boycotten. Obama's plan had echter ook een militaire component tegen China gericht. (Militaire basissen, mini nuclaire wapens, plannen voor preemptive strikes enz...) Vanuit de VS optiek van leider van de wereld en de 'indispensable nation' (dixit Obama) is het een multipolaire wereld ondenkbaar. Daarom doen de 'peacefull rise' van China kapot gemaakt desnoods ten koste van zware gevolgen voor de rest van de wereld. Maar de VS kan dit plan niet uitvoeren tenzij het ook andere landen kan isoleren van China. Er staat daarom druk vanuit de VS op Europa om de banden met china te breken, zelfs al is dat nadelig voor Europa. We zullen zien of Europa bestand is tegen die druk. Het is niet evident hieraan te ontsnappen aangezien het continent nog steeds vast zit in post WO2 koude oorlog structuren zoals de NATO. Ook de media zijn hier grotendeels gecontroleerd vanuit de VS om van de sociale media nog maar te zwijgen.

Je ziet het gevolg van de dagelijkse media propaganda ook op dit forum. Een anti chinese houding wordt bewust gecreëerd en daarbij wordt dikwijls 'fake news' gebruikt. Druppelsgewijs.
De VS krijgen China NIET kapot !

(VS: 330 miljoen inwoners
China : 1,7 miljard inwoners) + De VS worden ondermijnd door de drugs.
Waarom konden ze niet winnen in Vietnam ? De belangrijkste reden was dat een groot deel van hun soldaten aan de drugs zat. Ga daarmee naar den oorlog.

Laatst gewijzigd door Boduo : 26 augustus 2020 om 14:57.
Oud 26 augustus 2020, 17:32   #54
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

In China is het niet al koek en ei. Alles gaat goed tot ge in botsing met de overheid komt. Je bedrijf kan van de ene dag op de andere gesloten worden. Als je in contact komt met het Chinese "gerecht" heb je nul rechten.

En we weten dat de Nato u in de weg staat omdat uw vriend Putin zo zijn goesting niet kan doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 18:43   #55
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In China is het niet al koek en ei. Alles gaat goed tot ge in botsing met de overheid komt. Je bedrijf kan van de ene dag op de andere gesloten worden. Als je in contact komt met het Chinese "gerecht" heb je nul rechten.

En we weten dat de Nato u in de weg staat omdat uw vriend Putin zo zijn goesting niet kan doen.
Het is vrij goedkoop maar ook voorspelbaar om mensen die weigeren de oorlogsmeute te volgen te beschuldigen mee te heulen met 'de vijand'.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 19:37   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat wel. Dat norse en knorrige is je vergeven.
Die CV-19 gaat in de kleren zitten las ik in de corona draden, niet? Sterkte.
Dat gans die virus historie mensen geen goed doet ben ik helemaal mee akkoord. En ook aan mij niet. Aan niemand denk ik.
Oud 26 augustus 2020, 22:01   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke discipline ? Met duizenden in een immens zwembad op elkaar geplakt zonder masker ?
Ik heb denk 3 maanden geleden beelden gezien van Peking.....en ik weet niet wat daar zo veel meer aan discipline te merken was als hier ? Ik zag daar bv veel mensen aanschuiven zonder afstand te houden voor een bezoek aan een attractie.

Ik ken Chinezen alleen van wanneer ze op bezoek zijn in andere landen in Azië. En dan zijn het de grootste onbeschofte niet gedisciplineerde boeren die je je kan voorstellen.
In die mate dat sommige attracties in die buurlanden op het punt staan om er Chinezen te weren.
Iets tegen de boeren ?
Zou je niet beter schrijven 'niet gedisciplineerde lomperiken" ?
De boeren zorgen door hun harde werk er voor dat wij voor een GROOT deel ons eten hebben.

Laatst gewijzigd door Boduo : 26 augustus 2020 om 22:01.
Oud 26 augustus 2020, 22:06   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Iets tegen de boeren ?
Zou je niet beter schrijven 'niet gedisciplineerde lomperiken" ?
De boeren zorgen door hun harde werk er voor dat wij voor een GROOT deel ons eten hebben.
Iets tegen lomperiken ?
De lomperiken doen dikwijls zwaar gevaarlijk werk dat anderen niet durven doen. Een fijnbesnaarde gevoelige mens zal je niet moeten op rekenen om uw dak te komen herstellen 20 meter boven de grond.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2020 om 22:07.
Oud 26 augustus 2020, 22:35   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets tegen lomperiken ?
De lomperiken doen dikwijls zwaar gevaarlijk werk dat anderen niet durven doen. Een fijnbesnaarde gevoelige mens zal je niet moeten op rekenen om uw dak te komen herstellen 20 meter boven de grond.
Iets tegen dakwerkers ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be