Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2020, 09:26   #41
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En nog zo goed als dagelijks zorgt dat stuk stront-os voor frustraties...
Geen problemen met Windows 10 hier, en ik gebruik het al jaren.

De meeste mensen die ik ken, hebben geen problemen met Windows 10. Het is een behoorlijk stabiel besturingssysteem.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 09:59   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Daar is een schitterende XKCD over : De Ballmer Peak.

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 10:02   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de jaren '90 had je wel een pc (Microsoft) nodig als je serieus wou gamen.
Nog altijd he. De meeste games draaien enkel maar op Windows (tenminste als je op een computer wil gamen). Ja, ik speel minecraft op linux, maar je kan niet zeggen dat linux gemaakt is om te gamen. En Apple al zeker niet, vermits bij Apple een machine van 1500 Euro de guts heeft van een PC van 400 Euro. Om willen te gamen op een mac moet je 3000 of 4000 Euro neertellen en dan nog heb je iets minderwaardigs aan een PC van 1000 Euro.

Dus nee, om te gamen moet je wel windows gebruiken. Het is de enige bestaansreden nog van windows denk ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2020 om 10:02.
Oud 27 augustus 2020, 10:04   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De meeste mensen die ik ken, hebben geen problemen met Windows 10. Het is een behoorlijk stabiel besturingssysteem.
Zoals ik zegde, ik heb redelijk weinig ervaring met windows, maar XP was een goed systeem, en ik heb de indruk dat win 10 ook niet slecht is. Win 7 was ook niet slecht. De systemen die ik gezien heb en die mij een ramp leken, waren:
millenium, Vista en windows 8.
Oud 27 augustus 2020, 11:32   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog altijd he. De meeste games draaien enkel maar op Windows (tenminste als je op een computer wil gamen). Ja, ik speel minecraft op linux, maar je kan niet zeggen dat linux gemaakt is om te gamen. En Apple al zeker niet, vermits bij Apple een machine van 1500 Euro de guts heeft van een PC van 400 Euro. Om willen te gamen op een mac moet je 3000 of 4000 Euro neertellen en dan nog heb je iets minderwaardigs aan een PC van 1000 Euro.

Dus nee, om te gamen moet je wel windows gebruiken. Het is de enige bestaansreden nog van windows denk ik.
Windows 10 installeren op een Mac met Boot Camp-assistent

Windows 7 installeren op uw Mac via Boot Camp

Have FUN!!!
Oud 27 augustus 2020, 11:37   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik zegde, ik heb redelijk weinig ervaring met windows, maar XP was een goed systeem, en ik heb de indruk dat win 10 ook niet slecht is. Win 7 was ook niet slecht. De systemen die ik gezien heb en die mij een ramp leken, waren:
Ik vind de beste versie nog altijd windows 7 dewelke hier nog het meest draait ondanks er géén ondersteuning meer voor is, Windows Defender bvb.. (dat kan je opvangen door andere programma's te installeren op het OS systeem)

Zoals ik al eerder wist te schrijven bouwde ik vrij recent een nieuwe pc (krachtig ding met die Ryzen 7) die draait onder Win10.

Ik wilde eerst de Ryzen 9 nog nemen maar voor wat ik de PC maaér nodig heb zou dat overkill geweest zijn.

En om het allemaal een beetje leuker te maken:

Als die aanstaat waan ik mij op de kermis of in een Disco maar alles werkt naar behoren.

En dat voor iemand die maar hobbyist is.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 augustus 2020 om 11:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 12:07   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand die MS Office wilt gebruiken zijn er niet veel of geen opties.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 12:56   #48
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
MS Office heeft ook een Mac-versie hoor.

En Windows heeft natuurlijk nog een bestaansreden : kwaliteit vs. prijs (inclusief support) is het nog altijd veruit het beste en betrouwbaarste.

En Windows 10 is stukken beter dan Windows 7, dat sinds januari niet meer ondersteund wordt.

Bij ons draaien zowat 8000 pc's en toestellen waarvan +95% Windows.
De 5% mac-users krijgen minimale service en tools en worden verondersteld van hun plan te trekken.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 augustus 2020 om 13:00.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 13:05   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja dat is natuurlijk de top van het idiote: een machine van 3000 Euro nemen om op te doen wat je beter kon op een machine van 1100 Euro...
Oud 27 augustus 2020, 13:06   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat draait ook op een mac, en eerlijk gezegd, waarom zou je dat willen gebruiken als er open source alternatieven zijn die nu voor de gemiddelde gebruiker even goed werken ?
Oud 27 augustus 2020, 13:10   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij ons draaien zowat 8000 pc's en toestellen waarvan +95% Windows.
De 5% mac-users krijgen minimale service en tools en worden verondersteld van hun plan te trekken.
Hier is het lichtjes anders: de office gebruikers zijn waarschijnlijk 50 - 50 windows en mac, de "power users" zijn bijna allemaal linux, alle "serieuze" dinges draaien onder linux. Maar ik ben een van de weinigen die alles onder linux doet, en geen klein macske voor tekstverwerking liggen heeft. Alle instrumentatie en inhouse development is linux. Maar de administratie is win/mac volgens de voorkeuren van de mensen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2020 om 13:11.
Oud 27 augustus 2020, 15:33   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat draait ook op een mac, en eerlijk gezegd, waarom zou je dat willen gebruiken als er open source alternatieven zijn die nu voor de gemiddelde gebruiker even goed werken ?
Juist ja. Er bestaan alternatieve Office versies.
Het is pure gewoonte, beroepshalve ook. Momenteel gebruik ik MS Office PRO 2016. Daar zit ook oa MS Project in. Voor e-mail gebruik ik MS Outlook, met kalender, takenplanner ...
Pure gewoonte.
Oud 27 augustus 2020, 15:42   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MS Office heeft ook een Mac-versie hoor.
Dat weet ik.
Ik ben nooit een fan geweest van die Mac's. Ze zijn gebruiksvriendelijk, juist ja, maar ik heb altijd de indruk gehad dat Apple de gebruikers voor stomme idioten houdt.
Wat uiteraard niet belet dat die toestellen fantastisch zijn voor wie in de grafische design wereld werkt.
En ze zijn wel duur.
Ik verkies een pc (laptop) die ik na een paar jaar kan vervangen voor een moderner toestel.
Oud 27 augustus 2020, 15:49   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tweetal laptops geleden had ik een Vista toestel, gewoonweg omdat op dat moment Vista het meest recente besturingssysteem was. Maar inderdaad, het was pure miserie, crashen op de meest ongepaste momenten. Een vriendin die international vendor was bij Microsoft zei me dat 'k best iets anders kocht. Soit.
Oud 27 augustus 2020, 16:23   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een prima alternatief (vrije officesoftware)LibreOffice

Moet zeker niet onderdoen aan MS Office ik gebruik het zelfs liever en Windows & Linux.

Je kan die mensen voor hun prima werk ook wat geven.

Uw donatie die geheel vrijblijvend is, ondersteunt onze wereldwijde gemeenschap.

Als software het echt waard is doe ik dat al wel eens.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 augustus 2020 om 16:34.
Oud 27 augustus 2020, 16:27   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is natuurlijk de top van het idiote: een machine van 3000 Euro nemen om op te doen wat je beter kon op een machine van 1100 Euro...
Met zoals ik doe een PC zelf maken heb je die' kosten best in de hand in de zin van: je kan die zo duur of 'goedkoop' maken als je zelf wil in het kader voor wat je uw pc maar nodig hebt in sommige gevallen.

Er zijn toestellen die de prijs halen van een kleine wagen inderdaad.

Snoepprijsje € 3.699

Wel een prachtig toestel.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 augustus 2020 om 16:30.
Oud 27 augustus 2020, 18:07   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een prima alternatief (vrije officesoftware)LibreOffice
Moet zeker niet onderdoen aan MS Office ik gebruik het zelfs liever en Windows & Linux.
Je kan die mensen voor hun prima werk ook wat geven.
Uw donatie die geheel vrijblijvend is, ondersteunt onze wereldwijde gemeenschap.
Als software het echt waard is doe ik dat al wel eens.
Die mensen die open source software programmeren kan ik alleen maar respecteren.
Ik gebruik echter bitter weinig open source behalve de jQuery library voor client webscripting. En dan nog, het liefst puur JavaScript.
Betalen heb ik nog nooit gedaan.
Ik ben niet zo tuk op open source omdat ik nooit zeker ben of de software ook wordt onderhouden. Als de vrijwilligers het laten afweten is het amen en uit.
Oud 27 augustus 2020, 19:37   #58
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen die open source software programmeren kan ik alleen maar respecteren.
Ik gebruik echter bitter weinig open source behalve de jQuery library voor client webscripting. En dan nog, het liefst puur JavaScript.
Betalen heb ik nog nooit gedaan.
Ik ben niet zo tuk op open source omdat ik nooit zeker ben of de software ook wordt onderhouden. Als de vrijwilligers het laten afweten is het amen en uit.
Dat kan inderdaad voorvallen.

LibreOffice heeft nog steeds regelmatig updates.
Oud 9 september 2020, 18:54   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind de beste versie nog altijd windows 7 dewelke hier nog het meest draait ondanks er géén ondersteuning meer voor is, Windows Defender bvb.. (dat kan je opvangen door andere programma's te installeren op het OS systeem)

Zoals ik al eerder wist te schrijven bouwde ik vrij recent een nieuwe pc (krachtig ding met die Ryzen 7) die draait onder Win10.

Ik wilde eerst de Ryzen 9 nog nemen maar voor wat ik de PC maaér nodig heb zou dat overkill geweest zijn.

En om het allemaal een beetje leuker te maken:

Als die aanstaat waan ik mij op de kermis of in een Disco maar alles werkt naar behoren.

En dat voor iemand die maar hobbyist is.
Daar kan een fantastische dampkap mee vervaardigd worden zo te zien...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 19:09   #60
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hm, een idee!!!

p.s.

Is er nu eigelijk nog 1 krantensite op het net te vinden die zonder die ziekelijke cookies werkt.

Toch is er verandering in gekomen want bij sommige sites komt er een pop-up raam uit het niets tevoorschijn waar je bepaalde 'cookie' instellingen met kan zetten.

Alleen de functionele om de opgevraagde site te laten werken zijn daarbij meer dan voldoende.

Lukt het niet dan zoek ik naar een andere site die al die zever niet tevoorschijn tovert.

Bij al dat opdringerige gedoe ga je nog denken: Is mijn PC nog wel van mij of is die het al jaren niet meer?????

En dan heb je nog Google die de laatste tijden meer- en meer zaagt ende zevert om een account te maken.

Is een Huawei zonder google een goede keuze?

Wel als je alleen maar wil telefoneren en géén app gedoe wil lijkt mij dat géén slechte keuze of zouden er addertjes onder het gras zitten? (onderstaande is een oudere site want er is al een nieuwer model geloof ik)

De nieuwste Huawei onder de loep: is er leven zonder Google?

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 september 2020 om 19:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be