![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpe wie begrijpe kan dat ze nog allemaal naar de EU willen komen, dat moet dus om een héél andere reden zijn.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben daar ook niet veel last van, maar dat is het punt niet: het is niet dat er in Afrika geen besmetten zijn. Er zullen overal in de wereld nog besmetten zijn. Als je dus een gigantische moeite doet, en uw maatschappij zwaar havent om uiteindelijk 0 besmetten op een zeker ogenblik te bekomen, kan je nooit garanderen dat er niet weer 1 of 2 besmetten binnenkomen in de maanden die volgen, en dan is alle moeite voor niks geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar ik ga uit van totale besmetting. Terwijl er nu nog maar ongeveer 10% of zo van besmet is. Ik ga ervan uit dat men iedereen gaat besmetten, zo hebben we een bovengrens he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn dit de gewone IFR per leeftijdsklasse, ik zie niet echt een "daling". Maar de IFR per leeftijdsklasse zijn vrij laag, zoals recent werd gepubliceerd. Voor de actieve bevolking is dat niet veel hoger dan 0.2% of zo. De ziekte is niet "zachter" geworden, we hebben nu gewoon een jongere bevolking dan destijds die geinfecteerd wordt. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2020 om 05:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg het heen en weer van al die acroniemen en afkortingen
![]() Ik moest het opzoeken want IFR heeft in mijn leef- en belangstellingswereld een heel andere betekenis. Soit, als het maar wat extra professioneel klink, niet?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IFR = Infection fatality rate: de kans om dood te gaan als je de ziekte hebt opgedaan CFR = Case Fatality rate: de kans om dood te gaan als men de ziekte officieel bij U heeft vastgesteld Wat echt telt natuurlijk is de IFR, maar wat men meestal publiceert, zijn de CFR. Die afhangen van de manier van "officieel vast te stellen dat ge ziek waard". morte-vivante had een recente publicatie aangegeven over een update over de geschatte IFR per leeftijdsklasse. https://forum.politics.be/showthread.php?t=254933 Tot aan de 40 jaar liggen die allemaal beneden de 0.04% (bereikt voor mannen tussen 35 - 39 jaar). Nadien stijgt het en voor de meest getroffen nog actieve groep, mannen van 60-65, wordt dat 0.5%. Hieruit schat ik met de natte vinger dat voor de ganse actieve bevolking, en dus ook voor leerkrachten, gemiddeld genomen over alle leeftijden, dat iets rond de 0.2% of zo moet zijn, of zelfs wat lager. Maw, je kan je ongeveer verwachten aan de dood van 0.2% van de actieve bevolking als *iedereen* ziek wordt - meer kan natuurlijk niet. Ik denk dat gelijk welk "actief systeem" de dood van 0.2% van zijn leden aankan. Gezien er elk jaar ongeveer 1% of zo met pensioen gaat, en dus ook verdwijnt. Maar waarschijnlijk gaat niet iedereen ziek worden, he, dus is het nog minder. Als de helft van het volk ziek wordt, gaat er dus 1 actieve op 1000 sterven. Gaan we daarvoor de 999 anderen beletten van hun job te doen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2020 om 05:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() daar blijven ze netto bijkweken
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige lees ik je bijdragen graag. Ze vervallen ten minste niet in dat L/R gedoe van onze ALT R/L posters en hun gekwezelarij onder gunstig toezicht van de (C.I.) Chef Inquisiteur & zijn Ilsa (M/F)
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() 10% lijkt me veel te laag aangezien er een hoop mensen blijken te zijn met een immuniteit die zo goed is dat er zelfs geen tijd is om antilichamen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lijkt me veel logischer dat de huidige epidemie zich gelijkaardig gedraagt als de griep, een piek rond februari-maart en dan een lange uitloper tot in de zomermaanden. Mogelijk zorgen de klimatologische omstandigheden voor de daling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me bij jouw GOD niet willen zeggen wat GIJ in JOUW plaats moet doen in andere plaatsen.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De website: https://www.klasse.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In rusthuizen had ik begrepen dat er rond de 60% van de ouderen besmet waren. Ik heb die cijfers niet nagetrokken, maar ik had ergens gelezen dat: - er ongeveer 100 000 rusthuisbewoners zijn - er ongeveer 6800 rusthuisdoden zijn gevallen (op de 10 000) We weten dat de IFR van ouderen +80 rond de 10% ligt, dus moeten er 68 000 geinfecteerden geweest zijn of meer om aan 6800 doden te geraken ; en bovendien was het ook dacht ik vastgesteld dat er meer dan 60% besmet geraakt waren bij de rusthuisbewoners. Dat is dus veel en veel meer dan de 10% in de bevolking, wat dus wel degelijk een sterke bias richting ouderen in die groep besmetten was. Natuurlijk zijn niet allen van die 10% ouderen, maar het percentage ouderen daarbinnen ligt hoger dan het percentage ouderen in de algemene bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is iets anders. Het is mogelijk dat er cross immuniteit bestaat en dat we dus NIET van een maagdelijke bevolking vertrokken zijn. Maar dan zijn die mensen misschien ook zelfs niet besmet geraakt. Dat is dan gewoon "dode ballast" in de bevolking, die met deze epidemie niks te maken heeft (en inderdaad al behoort tot de a priori groepsimmuniteit, maar niet omdat ze het opgedaan hebben).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2020 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik hoor het graag zeggen van onze minister van onderwijs. Alle scholen gaan open, en mocht er toevallig 1 iemand besmet zijn, moet enkel de klas in quarantaine. En zal het geen gevolg hebben voor gans de school. Niet dus. Vrees dat we komende weken wat gaan zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Echt slim om de leerkrachten bij elkaar te halen voor een face-to-face vergadering. Daar moet je voor naar school geweest zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Daar wordt waarschijnlijk met "getest" met PCR-testen. Dus men kijkt naar datgene waar men moet naar kijken: echte besmettingen en dus mensen met symptomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 30 augustus 2020 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |