![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Heb jij de cultuur gemist de afgelopen 5 maanden? | |||
O ja, en erg. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Neen gij, niks gemist |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
Ja maar, er is nog iets dat ik kwijt wil. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Zelf een amateur muzikant zijnde mis ik wel het optreden. Maar ook het bijwonen van concerten en festivals heb ik de afgelopen maanden toch gemist. Er was veel om naar uit te kijken deze zomer.
Ik verwacht het eerste half jaar nog niet terug op een podium te zullen staan. Het hoeft voor mij ook niet persé nu, laat het maar aan de beroepsmuzikanten en technici om nu terug stilaan wat inkomsten te vergaren. Ik heb wel wat vrienden en kennissen in het professionele muziekcircuit. Die zien godverdoeme toch zwarte sneeuw hoor. Volgende week naar het eerste concert sinds vlak voor de lockdown. Erg veel goesting in. De ticketprijzen zijn stevig maar dat geef ik er met plezier aan uit als dat die mensen helpt om deze moeilijk tijd te overbruggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pertinente vraag, dit. Wat mij persoonlijk betreft: in mijn kennissenkring is niet één persoon aan 'corona' gestorven; ik kan dus moeilijk beweren dat ik ook maar één ('corona'-)dode 'mis'. Wél zijn enkele oudere familieleden gestorven kort voordat de 'crisis' losbarstte, en soms was dat héél pijnlijk; een oom die ik heel graag had was helemaal 'uitgeteerd' van de kanker, de vader van m'n schoonbroer is gestorven ten gevolge van nier-falen en andere gezondheidsproblemen, een vriend én een vriendin zijn allebei 'uit het leven gestapt' vanwege té véél problemen/psychisch lijden. Dat zorgt er mede voor dat ik gemakkelijk 'mee-voel' met mensen die wél kennissen/vrienden/familieleden aan 'corona' verloren hebben. Ik ken ook enkele mensen die (zwaar) ziek zijn geworden, maar die zijn er met z'n allen doorheen gesparteld (goed voor hen, trouwens). Dus nee: ik heb geen één bejaarde corona-dode te betreuren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in andere 'cultuurcircuits' zoals theater en dans zien professionelen verdomd véél zwarte sneeuw. Het stemt mij bijzonder triest dat daar zo weinig aandacht aan wordt besteed. Nu, ik had eigenlijk beter moeten weten. In het 'kostbare weefsel' is er nu eenmaal weinig plaats voorzien voor 'artiesten' en 'kunstenaars', hé. Die zijn immers te weinig bruikbaar voor de verreikende 'ambities' van would be Grote Leiders en diegenen die daar mee dwepen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"we doen dinges kapot, maar stoort dat iemand ?". Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2020 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mis toch wel heel erg de sfeer van een goed rock concert. Gelukkig heb ik mijn leven kunnen genieten van legendarische concerten die ik nooit meer vergeten zal. Pink Floyd is er ééntje van de zovelen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2020 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Topartiesten. Welja, oftewel blijven thuis en leven van hun interesten, oftewel zijn ze bereid voor iets minder op te treden. Een pak Vlaamse artiesten moesten het al hebben van Sabam, billijke vergoedingen en dergelijke. Wie het meest te lijden hebben zijn de sectoren waar initiatiefnemers uitbaters geïnvesteerd hebben en hun kosten moeten betalen. Een kunstschilder heeft geen groot publiek nodig. De musea zijn open, je moet enkel reserveren. Een goeie muzikant verkoopt platen. Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2020 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe kunnen Vlamingen iets missen waar ze geen besef van hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 augustus 2020 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al schrijf ik soms nogal “kordaat” en roer ik sommige in mesthopen, dan is dit om de anderen ergens op te wijzen waar ze aan voorbij gaan. Ik heb nogal veel tijd om de wereld te aanschouwen hé....zit al 35 Jaar in een soort 'quarantaine' van waaruit ik de gekke wereld zie draaien. Waardoor huidige 'in quarantaine' toestanden voor mij en wellicht voor veel langdurige zieken en invaliden niets, maar dan ook niets veranderd heeft. De alles vermijdende simplistische reactie zal wel weer zijn "als dat waar is " is dat erg..... bedenking: als men een ziekte / doktersbriefje af geeft bij de werkgever is dat "waar" men is ziek... er word meestal niet geweifeld.... automatisch worden dan mechanismes in werking gezet voor verzorging, uitbetaling loon...... Maar langdurige zieken en invaliden die erkend zijn door het RIZIV, de mutualiteit op basis van medisch wetenschappelijke testen en bewijzende resultaten worden afgewimpeld uitgesloten door hen die er niets kunnen aan verdienen via de "hulp" met houding "als dat waar is " is dat erg....het ga je goed.... trek uw plan. Ik maak me persoonlijk niet te druk in de meeste dingen, ik bekijk het…ik pas mij aan zodat ik mij niet druk hoef te maken, haha ! Het is meestal zo dat mensen met een handicap omdat het niet anders kan wel gelukkig zijn met wat ze wel nog kunnen en wat ze al is het soms door immense inspanningen toch bereiken. En daar putten ze kracht uit, daar wekken ze hun zelf respect mee op om verder te kunnen. Want van de gemeenschap zal het meer dan waarschijnlijk niet komen ... het oppeppende sociaal contact gebeuren is er meestal niet. Toen ik lam lag in UZ Pellenberg hebben ze mij daar iets cruciaal ingepeperd dat geld op alles in het leven >>> “ tussen willen en kunnen is een groot verschil” en dat moet men ten volle beseffen met inschatting van eigen kunnen. >>> “maar dat wil niet zeggen dat men NIET moet willen” terug met het volle beseffen en rekening houdend met correct inschatting en vooral erkennen van het eigen kunnen. Dit om geen onnodige frustraties of ergernissen op te lopen bij het willen bereiken van iets, dit om de kracht te hebben om steeds opnieuw te proberen. Men moet blijven proberen en men zal waarschijnlijk veel falen maar langzaam aan gaat het beter en uit eindelijk lukt het wel, om dan terug de lat een spaak hoger te leggen en… terug te willen bereiken. “ tussen willen en kunnen is een groot verschil” Voorbeelden genoeg: ik wou naar concert maar er waren geen kaartjes meer >>> ik wou op reis maar is nu ongezond, oeps >>> ik wil een Rolls-Royce, of neen een Ferrari maar heb géén geld. Wil groot huis maar ja k’heb geen geld…. Wel ik merk dat de meeste verzuchtingen die nu gejammerd en gemopperd worden wegens tijdelijke belemmering door corona beperking in feite in de hierboven vermelde voorbeelden te situeren zijn. Wat ik noem door reclame enz. verslaaft gemaakt aan materialistisch toestanden. Leven en genieten van de kleine dingen in het leven worden door gezonde mensen zodanig verwaarlozen dat sommigen denkt dood te zijn, mens dom. Wandelen, lopen, fietsen, ruiken, proeven, voelen, zien…. Al is men door nat, dan kan men gelukkig zijn terug droog te zijn>>>zelfs al heeft men het door kou, dan kan men gelukkig zijn het terug warm te krijgen. Regen het ruik een hoe fris en lekker het buiten kan ruiken, kan aanvoelen. Dat is leven, wat al 1000 jaren geleefd word. Leven dat zelfs niets kost en toch een zeer goed gevoel geeft >>> als men het wil beseffen natuurlijk, als men leven niet beschouwd als stoefen met het aankoop prijskaartje of pronken met een "luxe camion" als een Rolls-Royce, foto's van reizen (die nadien moeten afbetaald worden, oeps weeral stress). Genieten van de kleine dingen des leven, Al de rest is commercie verslaving! Mens dom…..denk ik dan
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 31 augustus 2020 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Corona sluit cultuur, maar heb jij dat al gemist? was den draad... en neen ik heb niets gemist... waarom .... stond te lezen in mijn bijdrage.
Maar dat er zijn dat denken niet meer te leven is.... heb ik ook willen aantonen dat dat nonsens is. dat het materialistisch verlies niets met leven te maken heeft; >>>> wel alles met gehersenspoelde commercie...... Maar blijkbaar heb je het niet begrepen, OK Het ga je goed.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden ook nog steeds platenspelers gemaakt en verkocht. Of er ook winkels zijn die alléén maar vinyl verkopen, zou ik niet kunnen zeggen, maar het zou mij niet verwonderen mocht blijken dat er inderdaad nog (of: alwéér) zo'n winkels zijn. Vinyl is immers al een tijdlang zéér 'hip'. Er zijn artiesten die met hun platen ook een download code meegeven, voor een digitale versie (doorgaans .mp3, maar ook AIFF, AAC en andere formaten zijn soms beschikbaar) ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vinyl is hip, dat klopt. Punt is dat jonge mensen vooral geïnteresseerd zijn in vers geperst vinyl. En het doet dan pijn aan het hart om een originele "physical Graffitty" van Led Zeppelin voor een paar euro van de hand te doen. Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2020 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |