Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2020, 15:12   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb voor Spanje gezocht.

Ook niks gevonden, zelfs niet op 'gob.es', geen kaart met kleurcodes, wel landen waar Spanjaarden geweerd worden.
Goed om weten. Bedankt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 15:28   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof 't maar niet, want politie is hier streng.
Juist. Streng maar ook correct, en dwingt respect af.
Een goeie maand geleden was ik voor de zoveelste keer in de regio Valencia. Met de Policia Locale Valencia (PLV) wordt er niet gelachen. Wie een boete krijgt (60 a 100 €) kan op weinig begrip rekenen.
Geen stewards met gele vestjes aan, enkel PLV.
Oud 5 september 2020, 19:35   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lijkt me dat er toch niet dezelfde cijfers instaan als dat we op het nieuws zien

Frankrijk + 9000 nieuws
Frankrijk niks te zien worldometer.

Spanje ook niet veel te zien.
Belgie relatief goed blijkbaar.

?????

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Oud 5 september 2020, 19:42   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lijkt me dat er toch niet dezelfde cijfers instaan als dat we op het nieuws zien

Frankrijk + 9000 nieuws
Frankrijk niks te zien worldometer.

Spanje ook niet veel te zien.
Belgie relatief goed blijkbaar.

?????

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Het gaat niet lang duren of we zitten hier ook terug met een stijging. Het is nu een kwestie van arm te creperen of voorrang te geven aan de economie. Virologen hun maandloon moet afgepakt worden en hun huizen en bankrekening aangeslagen worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:01   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de Sierra Nevada is er in kilometers in den omtrek geen kat te zien. Rood ?
Als de provincie Granada rood kleurt, dan kleurt hun gedeelte in de sierra nevada ook rood. .. Almeria ...
Kleurt gans Andaluzië rood, dan ... enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:14   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het begin van de corona-crisis was er in Spanje een algemeen reisverbod naar andere autonome gemeenschappen. Sommige Spanjaarden ontvluchtten toen de steden, en gingen liever de lock down doorbrengen in hun vakantiehuis aan de kust.

Ik heb de indruk dat men in Spanje nu meer inzet op een afzetten van dorpen of steden. Die isolatie is dan wel grondiger met stevigere politiecontrole.

Bemerk dat Randarkingbewoners nooit verboden werd naar de provincie Antwerpen te gaan ... maar voor Nederlanders was er in Nederland wel zo'n provincieverbod.

Logisch zou zijn: je mag wel afreizen naar een gebied waar het beter is dan jouw gebied, maar voor dat beter gebied is het redelijk dom om jou toe te laten.
Je mag ook afreizen naar een slechter gebied, maar je terugkeer wordt dan problematisch.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 september 2020, 20:14   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het gaat niet lang duren of we zitten hier ook terug met een stijging. Het is nu een kwestie van arm te creperen of voorrang te geven aan de economie. Virologen hun maandloon moet afgepakt worden en hun huizen en bankrekening aangeslagen worden.
Creperen van wat ? Er zijn in Frankrijk massa's besmettingen maar de ziekenhuizen staan leeg.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:15   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En in Frankrijk kende men de max 100 km verplaatsing, vanaf je woonplaats.
Er gingen al stemmen op om die terug in te voeren.

Oud 5 september 2020, 20:17   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het begin van de corona-crisis was er in Spanje een algemeen reisverbod naar andere autonome gemeenschappen. Sommige Spanjaarden ontvluchtten toen de steden, en gingen liever de lock down doorbrengen in hun vakantiehuis aan de kust.

Ik heb de indruk dat men in Spanje nu meer inzet op een afzetten van dorpen of steden. Die isolatie is dan wel grondiger met stevigere politiecontrole.

Bemerk dat Randarkingbewoners nooit verboden werd naar de provincie Antwerpen te gaan ... maar voor Nederlanders was er in Nederland wel zo'n provincieverbod.

Logisch zou zijn: je mag wel afreizen naar een gebied waar het beter is dan jouw gebied, maar voor dat beter gebied is het redelijk dom om jou toe te laten.
Je mag ook afreizen naar een slechter gebied, maar je terugkeer wordt dan problematisch.
En dat allemaal voor een virus waar 97 % van de mensen amper van weet dat ze besmet zijn.....2% moet er even naar het ziekenhuis mee voor wat observatie of zuurstof en de mensen die er aan ten onder gaan zijn mensen die sowieso al bijna zouden sterven aan een longontsteking of zware griep.

Sta me toe dat ik samen met vele wetenschappers me ernstige vragen begin te stellen over sommige dingen
Oud 5 september 2020, 20:24   #50
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Creperen van wat ? Er zijn in Frankrijk massa's besmettingen maar de ziekenhuizen staan leeg.
Waarom worden we dan belet van het vliegtuig te nemen? Wat nu gebeurd is voor mij goed voor een jaar. Ik had nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Maar als dit de toekomst wordt hoeft die toekomst voor mij niet meer.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 20:27   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Waarom worden we dan belet van het vliegtuig te nemen? Wat nu gebeurd is voor mij goed voor een jaar. Ik had nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Maar als dit de toekomst wordt hoeft die toekomst voor mij niet meer.
Dat er iets niet klopt beginnen meer en meer mensen te beseffen. Er zijn in Spanje veel besmettingen maar de ziekenhuizen blijven leeg. Waarom al die heisa voor een aandoening waar 97% van de mensen amper benul heeft van ermee besmet te zijn ? 2 % moet even ter observatie naar het ziekenhuis en 1 % die er aan sterft zou evengoed zijn gestorven van een 'ordinaire' griep.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 20:31.
Oud 5 september 2020, 20:32   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En in Frankrijk kende men de max 100 km verplaatsing, vanaf je woonplaats.
Er gingen al stemmen op om die terug in te voeren.

Wat wil men eigenlijk bekomen ? Dat er 0,0 besmettingen zijn ? ja dan zijn we vertrokken tot het jaar 2340.
Oud 5 september 2020, 21:29   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er iets niet klopt beginnen meer en meer mensen te beseffen. Er zijn in Spanje veel besmettingen maar de ziekenhuizen blijven leeg. Waarom al die heisa voor een aandoening waar 97% van de mensen amper benul heeft van ermee besmet te zijn ? 2 % moet even ter observatie naar het ziekenhuis en 1 % die er aan sterft zou evengoed zijn gestorven van een 'ordinaire' griep.
Waarom maak je dan steeds een heisa over mensen die naar het buitenland willen reizen.
In Spanje ben je stukken veiliger dan hier. Nogmaals.
Stel je eerst de vraag waarom en hoe het komt dat ons land zich druk maakt over Spanje (bijvoorbeeld).
De buurlanden hebben er minder problemen mee.
Moet België een soort eiland worden op vasteland ?
Er is inderdaad iets wat niet klopt binnen dit verhaal.
Oud 5 september 2020, 21:55   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom maak je dan steeds een heisa over mensen die naar het buitenland willen reizen.
Ik ? Misschien al eens ironisch bedoeld. Ik ben een wereldreiziger. Heb al 3/4 van mijn leven in het verre buitenland verbleven.Ik voel me momenteel als een gevangene die levenslang kreeg.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 21:55.
Oud 5 september 2020, 22:01   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ? Misschien al eens ironisch bedoeld. Ik ben een wereldreiziger. Heb al 3/4 van mijn leven in het verre buitenland verbleven.Ik voel me momenteel als een gevangene die levenslang kreeg.
Ik heb het niet over vroeger. Alle respect voor reizigers.
Ik begrijp echter niet waarom je steeds pleit(te) voor "blijf in je kot".
Of ik zou mij moeten vergissen.
Oud 5 september 2020, 22:07   #56
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat allemaal voor een virus waar 97 % van de mensen amper van weet dat ze besmet zijn.....2% moet er even naar het ziekenhuis mee voor wat observatie of zuurstof en de mensen die er aan ten onder gaan zijn mensen die sowieso al bijna zouden sterven aan een longontsteking of zware griep.

Sta me toe dat ik samen met vele wetenschappers me ernstige vragen begin te stellen over sommige dingen
Fred, is that you??
Oud 5 september 2020, 22:49   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over vroeger. Alle respect voor reizigers.
Ik begrijp echter niet waarom je steeds pleit(te) voor "blijf in je kot".
Of ik zou mij moeten vergissen.
Ik pleit voor niks. Ik probeer te begrijpen en aan te tonen dat het van het ene uiterste naar het andere slingert.
Het is mijn manier om ook niet meer goed te vatten wat we er nu eigenlijk moeten van aannemen zie aanvaarden. Ik probeer het al eens via de meest absurde manier te ontleden.

Als er vandaag de dag nog 500 besmettingen per dag zijn.....moeten we dan niet gewoon in ons kot blijven of moeten we doen alsof er niks aan de hand is ? Ik zou willen weten of het nu zus of zo is ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 22:53.
Oud 5 september 2020, 22:51   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Fred, is that you??
Ja nu oordeel ik naar de situatie heden ten dage. In April waren er volgens mij toch andere gegevens of heeft men ons dan andere dingen willen wijsmaken ?
Oud 5 september 2020, 22:53   #59
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pleit voor niks. Ik probeer te begrijpen en aan te tonen dat het van het ene uiterste naar het andere slingert.
Het is mijn manier om ook niet meer goed te vatten wat we er nu eigenlijk moeten van aannemen zie aanvaarden.

Als er vandaag de dag nog 500 besmettingen per dag zijn.....moeten we dan niet gewoon in ons kot blijven of moeten we doen alsof er niks aan de hand is ? Ik zou willen weten of het nu zus of zo is ?
Moeilijk eh, als je anderen nodig hebt om te beslissen wat 't beste is voor jou.

Kan je dat zelf niet voor jezelf beslissen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 22:54   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeilijk eh, als je anderen nodig hebt om te beslissen wat 't beste is voor jou.

Kan je dat zelf niet voor jezelf beslissen?
Neen. Ik zou nu het vliegtuig op willen naar New York. Dat lijkt nu het beste voor mij.
Maar anderen beslissen dat ik dat niet mag.....Inderdaad moeilijk he.

Kan jij dat even regelen voor mij bij de Amerikaanse ambassade ? Ik zelf kan het niet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 22:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be