![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Streng maar ook correct, en dwingt respect af.
Een goeie maand geleden was ik voor de zoveelste keer in de regio Valencia. Met de Policia Locale Valencia (PLV) wordt er niet gelachen. Wie een boete krijgt (60 a 100 €) kan op weinig begrip rekenen. Geen stewards met gele vestjes aan, enkel PLV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me dat er toch niet dezelfde cijfers instaan als dat we op het nieuws zien
Frankrijk + 9000 nieuws Frankrijk niks te zien worldometer. Spanje ook niet veel te zien. Belgie relatief goed blijkbaar. ????? https://www.worldometers.info/coronavirus/
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleurt gans Andaluzië rood, dan ... enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het begin van de corona-crisis was er in Spanje een algemeen reisverbod naar andere autonome gemeenschappen. Sommige Spanjaarden ontvluchtten toen de steden, en gingen liever de lock down doorbrengen in hun vakantiehuis aan de kust.
Ik heb de indruk dat men in Spanje nu meer inzet op een afzetten van dorpen of steden. Die isolatie is dan wel grondiger met stevigere politiecontrole. Bemerk dat Randarkingbewoners nooit verboden werd naar de provincie Antwerpen te gaan ... maar voor Nederlanders was er in Nederland wel zo'n provincieverbod. Logisch zou zijn: je mag wel afreizen naar een gebied waar het beter is dan jouw gebied, maar voor dat beter gebied is het redelijk dom om jou toe te laten. Je mag ook afreizen naar een slechter gebied, maar je terugkeer wordt dan problematisch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Creperen van wat ? Er zijn in Frankrijk massa's besmettingen maar de ziekenhuizen staan leeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in Frankrijk kende men de max 100 km verplaatsing, vanaf je woonplaats.
Er gingen al stemmen op om die terug in te voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta me toe dat ik samen met vele wetenschappers me ernstige vragen begin te stellen over sommige dingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom worden we dan belet van het vliegtuig te nemen? Wat nu gebeurd is voor mij goed voor een jaar. Ik had nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Maar als dit de toekomst wordt hoeft die toekomst voor mij niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er iets niet klopt beginnen meer en meer mensen te beseffen. Er zijn in Spanje veel besmettingen maar de ziekenhuizen blijven leeg. Waarom al die heisa voor een aandoening waar 97% van de mensen amper benul heeft van ermee besmet te zijn ? 2 % moet even ter observatie naar het ziekenhuis en 1 % die er aan sterft zou evengoed zijn gestorven van een 'ordinaire' griep.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Spanje ben je stukken veiliger dan hier. Nogmaals. Stel je eerst de vraag waarom en hoe het komt dat ons land zich druk maakt over Spanje (bijvoorbeeld). De buurlanden hebben er minder problemen mee. Moet België een soort eiland worden op vasteland ? Er is inderdaad iets wat niet klopt binnen dit verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ? Misschien al eens ironisch bedoeld. Ik ben een wereldreiziger. Heb al 3/4 van mijn leven in het verre buitenland verbleven.Ik voel me momenteel als een gevangene die levenslang kreeg.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp echter niet waarom je steeds pleit(te) voor "blijf in je kot". Of ik zou mij moeten vergissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mijn manier om ook niet meer goed te vatten wat we er nu eigenlijk moeten van aannemen zie aanvaarden. Ik probeer het al eens via de meest absurde manier te ontleden. Als er vandaag de dag nog 500 besmettingen per dag zijn.....moeten we dan niet gewoon in ons kot blijven of moeten we doen alsof er niks aan de hand is ? Ik zou willen weten of het nu zus of zo is ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je dat zelf niet voor jezelf beslissen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anderen beslissen dat ik dat niet mag.....Inderdaad moeilijk he. Kan jij dat even regelen voor mij bij de Amerikaanse ambassade ? Ik zelf kan het niet ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2020 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |