Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: ga jij je laten vaccineren ?
ja, zowiezo 7 33,33%
enkel als het verplicht is 2 9,52%
misschien, afhankelijk van welk vaccin het is 3 14,29%
zeker niet ! 8 38,10%
enkel als Prins Laurent zich ook laat vaccineren 1 4,76%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2020, 04:46   #41
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het onderzoek zal zeker enkele weken kosten,” schat Huckriede in. Daarbij moet eerst gekeken worden of de patiënt het placebo kreeg of het vaccin zelf. “Vaak weten de onderzoekers dat niet tijdens de studie; normaliter wordt dit aan het einde van de rit pas bekend.”

Er is veel haast om een vaccin zo snel mogelijk rond te krijgen. Is de ingelaste pauze een teken van een overhaast proces? Nee, zegt Marjolein van Egmond, hoogleraar immunologie van het Amsterdamse UMC. “Mensen maken zich daar wel zorgen over, of de kantjes er niet vanaf gelopen worden. Maar dit is juist een teken van zorgvuldigheid. Ik hoop dat ze alles uit de handen laten vallen om te onderzoeken wat hier is gebeurd om een zo veilig mogelijk vaccin te maken. En dat kost nu eenmaal tijd.”
Bron: Trouw

Op deze manier is het vaccin over 3 jaar nog niet klaar.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 september 2020 om 04:47.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 05:26   #42
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Volstrekte waanzin. 17.000 proefkonijnen, 1 persoon heeft een ruggenmergontsteking opgelopen. Waar gaan die krankzinnige veiligheidsmaatregelen over. Voor hetzelfde geldt heeft degene die een ruggenmergontsteking heeft opgelopen in de tussentijd lachgas of andersoortig drugs gebruikt — waardoor ontsteking is ontstaan.
'17.000 gezonde vrijwilligers' ik hoop dat de pharmaceutische industrie ze altijd zal blijven vinden.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 05:44   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die epidemie gaat nooit voorbij. Het gaat hier niet over een natuurlijk virus.
Belachelijk he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 05:45   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er is geen geneesmiddel en er is geen vaccin. Daar zal je je de eerste jaren tevreden moeten mee stellen.
Dat is voor de meeste ziektes, de meeste tijd van de mensheid zo geweest, en is nog altijd zo voor vele ziektes. Dit is een ziekte waar het in heel veel gevallen goed afloopt.
Oud 10 september 2020, 05:49   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Volstrekte waanzin. 17.000 proefkonijnen, 1 persoon heeft een ruggenmergontsteking opgelopen. Waar gaan die krankzinnige veiligheidsmaatregelen over. Voor hetzelfde geldt heeft degene die een ruggenmergontsteking heeft opgelopen in de tussentijd lachgas of andersoortig drugs gebruikt — waardoor ontsteking is ontstaan.
Welja, dat was de contradictie die ik elders al aangaf: als men zogezegd een gevaarlijke pandemie moet bestrijden die de wereldbevolking gaat decimeren, dan is een dinges dat 0.01% van de bevolking afmaakt, en hen voor 20% beschermt, toch een direct koopje, nee ?

Maar in werkelijkheid is het problematisch, want 0.01% lastige neveneffecten is erger dan corona voor mensen van minder dan 30 jaar oud...

Maw, onder uw dertig riskeert ge dan meer met dit vaccin, dan met corona, als ge het betrapt. En misschien betrapt ge het niet.

Een vaccin tegen een ONGEVAARLIJKE ziekte is riskant. Een vaccin tegen een heel gevaarlijke ziekte mag zelfs veel neveneffecten hebben, het is toch beter. Als je een vaccin tegen de builenpest hebt die woedt, en 1% gaat dood aan het vaccin, dan neem je het toch, want de builenpest doodt 50%.

Dus zal men nu kaarten op tafel moeten leggen he ! Is de epidemie nu "gevaarlijk" en zijn we heel blij met een vaccin met 0.01% slechte afloop, of was het allemaal dikke zever ?
Oud 10 september 2020, 06:22   #46
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
'17.000 gezonde vrijwilligers' ik hoop dat de pharmaceutische industrie ze altijd zal blijven vinden.
Als mensen dingen zich wijs gaan over ingebouwde chips dan kan het nog wel eens moelijk worden. In dat geval de vergoeding omhoog doen zou ik zeggen. Ik herinner mij dat voor een polio vaccin de vegroeding op 8500 euro stond — om proefkonijnen over de streep te trekken. Dan krijg je dus voor dat bedrag polio en een vaccin ingespoten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 september 2020 om 06:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 06:47   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Waarom inenten? Een griepvaccin neem ik ook al jaren niet meer. Word ik ziek, so be it. En als ik de geest geef weet ik dat toch niet meer. Die van ons is er dan ook meteen los door.

Terwijl ik dit typ is Raymond op de radio aan 't zingen van "trek het je niet aan"

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 september 2020 om 06:48.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be