![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Delphine Boel prinses van België worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Neen, zij moet koningin van de USA worden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 23,53% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik vind dat mama Boël er zelf ook uitziet als een dochter van den berre
![]()
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eens moeten opzoeken hoe dat zit, die erfelijkheid van sommige adel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze of gene adel, uw kinderen kan je niet volledig onterven. Er blijft een minimum dat hen toekomt (1/7 dacht ik, maar ben niet zeker).
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou liever Groothertog zijn.
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() rustig maar Sean, niemand wil je kleine hertog zien
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk niet.
Het is niet de zak waaruit je komt, maar de spleet waaruit je komt die de titel bepaald. Dat is nu heel het eieren eten. Om Belgische prins of prinses te worden moest je geboren worden uit het vrouwelijke deel van een Belgische gehuwd prinselijke of koninklijk koppel. Wie je in de spleet heeft gestoken speelt geen rol. Sinds 12 november 2015 is zelfs enkel die van de zittende koningin en kroonprinses de enige voorwaarden om die titel te bekomen. De tweede mogelijkheid is een huwelijk met een titeldrager als koning(in) of kroonprins(es) Op dit ogenblik kunnen dus enkel de kinderen die uit Koningin Matilde komen en de huwelijkspartner van Kroonprinses Elisabeth de titel van prins(es) van België verwerven. Eens Kroonprinses Elisabeth van België gehuwd is ook haar kinderen. Delphine Boel voldoet aan geen enkele voorwaarden en mag van mij dus Jonkvrouw. We hebben al genoeg prinsen en prinsessen van België te onderhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of net niet, het zou zoveel leuker zijn als ons buurlandje bekend wordt als het Zonderhertgdom Luxemburg
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat over de erfelijkheid van de adellijke titel. Sommige titels zijn onbeperkt erfelijk, andere alleen naar mannelijke opvolgers, andere alleen maar één generatie, en de sukkelaars onderaan de erfelijkheidsladder: niet erfelijk. Als de paljassen van Laeken elk jaar hun lintjes rondstrooien, wordt daar heel af en toe door de pers bij vermeld: al die zwabber van dat jaarlijkse karnaval, hun titels zijn nooit erfelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe spreek je eigenlijk een prinses aan?
Een prins uit het koninklijk huis: monseigneur. Een prinses uit datzelfde huis: mevrouw ????? prins uit gewone adel: prins (herinner me dat van Jambers die een prins interviewde) prinses uit gewone adel: ???? mevrouw ???
![]() |
![]() |