![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou grosso modo nog 3 miljoen geinfecteerden betekenen. Als het genoeg opschiet, doen we dat erdoor tegen november ; een maand lang 100 000 besmettingen per dag lijkt mij haalbaar, dat moet ook bereikt zijn ergens op de piek in maart-april. Als we die deze keer niet saboteren, komen we daar wel. Een goeie factor 100, dat zijn 7 verdubbelingen, dat zit wel tegen. 7 keer 2 weken (het verdubbeld ongeveer om de 2 weken) dat is nog 3 maanden. Aiaiai, dat duurt te lang. Het zou sneller moeten stijgen om eraan te geraken. Minstens een verdubbeling per week. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2020 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politici zijn nu enkel nog maar bezig met "saving face" zoals Jantje hierboven al terecht aanhaalde. En Van Ranst en consoorten zijn crimineel hypocriet. Want zij wéten dat het allemaal niet zo erg is, maar willen uiteraard hun nieuwe tronen niet meer afgeven.
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens rond die periode is men dan begonnen met de risicogroepen, WZC-bewoners, verpleegkundigen, zorgkundigen en artsen systeemmatisch te testen. Het aantal bevestigde besmettingen daalde heel snel, er is nooit getest op antistoffen. Tussen 17 mei en 22 juli zijn we ook niet meer boven de 300 bevestigde besmettingen per dag gegaan. We hadden zelfs slechts ene gemiddelde van 150 bevestigde besmettingen per dag. Maar midden juli is men systeemmatisch iedereen die uit een rood gebied terugkwam gaan testen, en dat zijn vooral jongeren, ondanks het stijgende aantal bevestigde besmettingen, stijgen de ziekenhuisopnames en doden niet, de meeste zijn zelfs a-syntoom besmet. Je gaat dus nooit aan de verdrievoudiging aan coronadoden geraken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben blij dat de gezelligheid toch wat terug is. Vandaag was ik in Zeeland. Ik wist dat er verkeersdrukte was, dus ik hield het op Reimerswaal en Tholen (ook de Oesterdam lekker chillen van de zon en de zeebries terwijl ik een boek lees).
Ook heb ik mijn boodschappen in Sint-Annaland gedaan, aangezien ik er toch was. Iedereen hield keurig afstand. Niemand droeg een mondmasker. De winkelkarretjes werden ook keurig ontsmet (wat ik ook deed vóór en ná gebruik). In werpmunten worden wel nog gehanteerd wat in België tijdelijk uitgeschakeld is (althans in Essen). Laatst gewijzigd door Weyland : 15 september 2020 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Weyland: "Ik ben blij dat de gezelligheid toch wat terug is. Vandaag was ik in Zeeland."
Het is altijd gezellig in Zeeland ; ) Maar wat de discussie betreft: ik hoor hier allerlei rare complottheorieën. Het is toch in ieders belang om de regels rondom corona na te leven? Ik zou er bijvoorbeeld echt niet aan moeten denken dat door mijn onverantwoordelijke gedrag een kwetsbaar familielid aan de beademing zou komen te liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zelfs als Covid voorbij is zal je nooit nog contact mogen hebben met dichte familie want Covid zal terugkomen en er zijn nog dodelijke ziektes. Besef je wel dat jou redenering er eentje is zonder einddatum? Dichte familie maar eigenlijk mag je met niemand ooit nog contact hebben, wat als je iemand besmet en die gaat dood? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor men afkomt met het argument dat gezondheid boven economie gaat: zonder goed draaiende economie stuikt onze uitstekende gezondheidszorg volledig in elkaar. Ik ben het trouwens ook beu dat men "onverantwoord gedrag" gaat koppelen aan verantwoordelijkheid voor de overlijdens van familieleden. Als ik de voorbije vijftien jaar tijdens het griepseizoen mijn grootouders bezocht, vond niemand mij onverantwoord. Niemand zou zeggen dat ik verantwoordelijk ben indien iemand van hen zou sterven tijdens het griepseizoen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 september 2020 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Kruip dan alstublieft in uw zeeuwse kelder, en blijf er een jaartje of 2 inzitten. Dan zijn we ineens van uw infantiel gezwets vanaf.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 september 2020 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer ANDEREN ziek worden, hoe kleiner de kans is dat IK ziek word of dat een kwetsbare naaste ziek wordt he. Ik ben bijvoorbeeld redelijk blij dat mijn oudste zoon het te pakken heeft terwijl ik NIET bij hem was. Zo weet ik dat ik binnen enkele weken het van hem al niet meer kan betrappen. Ik zou het liefste van al hebben dat ongeveer iedereen rondom mij het opdoet, en dat ik op dat moment wel VOOR MIJZELF de juiste maatregelen tref om het zelf niet op te doen. NADIEN is mijn omgeving dan veilig voor mij. Hoe RAPPER, en hoe MEER anderen zich besmetten, hoe minder lang ik goed moet opletten, en hoe gemakkelijker het is voor mij om de dans te ontspringen he. Als dit maanden en maanden duurt, ga ik op den duur een fout maken en het vlaggen hebben. Als dit op enkele weken heel hevig is, volstaat het van zelf heel goed op te letten gedurende die paar weken, alle anderen aan te moedigen om zo zot mogelijk te doen, en dan is het voorbij he. Ik wil vooral NIET dat mensen met wie ik in contact kom, lang opletten, en dus een blijvend risico vormen dat ze het ooit eens hebben als mijn aandacht verminderd is. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2020 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat veel mensen als dezeeuw hier gewoon niet verder kijken dan het vtm nieuws. Die mensen denken werkelijk dat corona een ernstige dodelijke ziekte is, gewoon omdat hen dat in het begin is wijsgemaakt en er hen ondertussen niemand heeft verteld dat het niet zo is. Veel mensen denken nog steeds dat corona 10% ofzo van de bevolking gaat doden. Gewoon omdat onze klassieke media die ze bekijken hen nog altijd niet hebben ingelicht dat het hooguit 0,5% zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is geen Ebola of Pest. Het staat gelijk aan Influenza in dodelijkheid De besmettingsgraad in België ligt nu op +/- 95 000 besmette op +/- 11 500 000 inwoners of +/- 0.82% De sterftegraad in België ligt nu op +/-10 000 doden op 11 500 000 iwoners of +/- 0.087% 10% doden op 11 500 000 inwoners zou een dodencijfer van 1 150 000 coronadoden geven of gemiddel + 3 000 coronadoden per dag in België. Daar zijn we zelfs tijdens nog ver onder gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vele denken dat ook en bekom je een situatie die vergelijkbaar is met de maatregelen die een overheid (op een stuntelige manier) oplegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Er sterven "on aggregate" meer mensen door een hittegolf.... Door de woorden "ernstige" en "dodelijke" te gebruiken is 80% van het volk al verblind door angst. Laat dat aub.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zou je verwachten dat de overheid dan vanalles doet om U te beletten van U te beschermen. Zodat er geen escalatie optreedt van beschermingsmaatregelen. Men zou eigenlijk 20 handdrukken en 50 zoenen per dag moeten opleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want het volk is hier niet aanwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat er geen natie met zo'n overheid bestaat op de planeet, die natie zou anders economisch boomen tegenover de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Dus laat ze inderdaad maar in de wei staan, het volk ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist door de mensen op de echte reden voor de lockdowns en vrijheidsberovingen te wijzen, dat je hen wakker maakt. Het is juist door de mensen er op te wijzen dat het eeuwige leven niet bestaat en dat sterven één van de weinige dingen, eigenlijk het enige, is dat elk levend weze moet doen. Als je tijd op is, is je tijd op en kan geen enkel medicijn of vaccin daar iets aan veranderen. En ja, iedereen mens sterft liever rustig in zijn bed van ouderdom na een gezond en gelukkig leven van 120 jaar te hebben gehad. Maar het is ijdele hoop zelfs maar te verwachten dat men de 110 haalt. |
|
![]() |
![]() |