![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt sterke schouders, en je hebt snelle schouders.
De traagste schouders zijn diegenen die hier bakstenen hebben, of een bedrijfje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de regering is er een aantal mensen dat de 1 % allerrijksten méér wil doen betalen.
+/- 1 % v.d. GEZINNEN of 50.000 huishoudens !!! hebben een netto vermogen van minstens 3.000.000 € . Nationale Bank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is relatief hé maar vroeger (jaren 90) was de regel, als je wat eigendom had en kon leven van de rente op de rente.
VB; eigendom vastgoed ca. 80.000.000 bfr en dan genoeg op de bank. Destijds ca. 7% netto rente. Als je dan 200.000.000 bfr vast had staan bracht dat 14.000.000 fr op, daar de rente van x 7%= 980.000 bfr om van te leven zonder aan je rekening te hoeven komen. Dan ben je nog niet rijk rijk maar je leefde alvast zonder zorgen in die rijd.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat ons eens goed bekijken wat we hier allemaal uitgeven aan profitariaat allerhande alvorens we de actieve bevolking die het hier recht houdt weer eens gaan pluimen. In geval van "uiterste nood" kan men vrijblijvend eens aankloppen bij wie meer dan 25.000.000 € bezit.
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna 0 of in sommige landen zelfs negatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen vermogenskadaster en als het niet objectief is, dan is er discriminatie en dus wordt het afgekeurd. Pas op, ik sta achter het principe. Maar heb vragen bij de opbrengst en bij de uitvoerbaarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik betaal al wel, heel lang, en nog altijd iedere maand 100 euro solidariteitsbijdrage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht zelfs dat die er was op de sociale bijdragen voor mezelf en het personeel. Rijk, volgens mijn vader was dat blij zijn met wat je had en of hij gelijk had .....
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb bvb. wel al enkele banken zien failliet gaan maar nog véél méér mensen met andermans geld zien gaan lopen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of misschien zoals ze doen in Turkije, Venezuela .... in Bitcoin handelen. ![]() Zal rap gedaan zijn met de banken, België, EU >> dictatuur die met het geld van de burger sjoemelen om hun slechte economische prestaties te verbergen. Net zoals ze nu de Corona die op zich al erg genoeg is misbruiken om geld bij te drukken om hun schulden die al niet terug te betalen zijn nog verder de dieperik in aan dikken.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 oktober 2020 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zéér interessant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden verkozen kamerleden dat ook betalen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(op goud wordt géén taks of btw betaald). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat ik onroerend goed nog de meest veilige belegging vind. Akkoord het is ook de meest logge en niet de meest rendabele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |