Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2020, 10:20   #41
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat blijft hetzelfde, ik was 2 weken ziek zonder hoesten en zelfs met een hoest ga je niet naar het ziekenhuis als er geen Corona gekte is. December en Januari zijn traditioneel griepseizoen dus ze verwachten al 2000 doden meer per maand dan in de zomer, dat zie je ook in de statistieken.

Er zijn al veel bevindingen dat de besmettingen momenteel veel minder ernstig zijn bij jonge mensen, dat kan door een betere besmetting, virus varianten of herbesmettingen.
Er was wel degelijk een griepepidemie begin februari.

https://epidemio.wiv-isp.be/ID/disea...Influenza.aspx

Je kan dat ook vinden in de griepbulletins zolas dit.
https://epidemio.wiv-isp.be/ID/disea...za_2020_22.pdf

Trouwens 2 minpunten voor Sciensano, er staat weer dezelfde fout in hun grafiek.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 10:29   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ze gelijk hebben dan zijn er wel 572 dooien per dag.
Nu sterven er 200 ?* 600 mensen per dag. De hoogste cijfers zijn er bij aanhoudende hitte en het griepseizoen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 11:31   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Er was wel degelijk een griepepidemie begin februari.

https://epidemio.wiv-isp.be/ID/disea...Influenza.aspx

Je kan dat ook vinden in de griepbulletins zolas dit.
https://epidemio.wiv-isp.be/ID/disea...za_2020_22.pdf

Trouwens 2 minpunten voor Sciensano, er staat weer dezelfde fout in hun grafiek.
Nog beter, er werd toen nog niet getest dus in hoeverre was dit griep of Corona? De diagnose voor griep is via symptomen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 12:01   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog beter, er werd toen nog niet getest dus in hoeverre was dit griep of Corona? De diagnose voor griep is via symptomen.
Je hebt een punt...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 13:40   #45
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt wel degelijk getest bij opname in het ziekenhuis voor griepachtige klachten.
Men moet al weten of het een bacterie of virus is. Van beide zijn er dan nog verschillende mogelijkheden die men moet weten, zoals vb legionella.

Er is ook een peilnetwerk waar er wordt getest op de verschillende virussen die aanwezig zijn in mensen met griepachtige symptomen.
Dat kan je zien in de tweede link die ik vermeldde.
Er is hier ook een website van maar die is niet meer geupdate sinds 31/01.

Oud 10 oktober 2020, 15:00   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt wel degelijk getest bij opname in het ziekenhuis voor griepachtige klachten.
Men moet al weten of het een bacterie of virus is. Van beide zijn er dan nog verschillende mogelijkheden die men moet weten, zoals vb legionella.

Er is ook een peilnetwerk waar er wordt getest op de verschillende virussen die aanwezig zijn in mensen met griepachtige symptomen.
Dat kan je zien in de tweede link die ik vermeldde.
Er is hier ook een website van maar die is niet meer geupdate sinds 31/01.

Lees ik die tabel goed, zijn dat maar 5 tot 35 tests per week? Denk niet dat zo'n aantallen nuttig zijn.
Oud 10 oktober 2020, 17:05   #47
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees ik die tabel goed, zijn dat maar 5 tot 35 tests per week? Denk niet dat zo'n aantallen nuttig zijn.
Dit is enkel van het peilnetwerk dat werkt met een aantal dokters verspreidt over belgië.
Dit is bedoeld om een schatting te krijgen per jaar van de verspreiding en samenstelling van virussen die griepachtige symptomen veroorzaken.

Hier de volledige uitleg: https://epidemio.wiv-isp.be/ID/disea...10%20%20NL.pdf
Oud 10 oktober 2020, 17:16   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is enkel van het peilnetwerk dat werkt met een aantal dokters verspreidt over belgië.
Dit is bedoeld om een schatting te krijgen per jaar van de verspreiding en samenstelling van virussen die griepachtige symptomen veroorzaken.

Hier de volledige uitleg: https://epidemio.wiv-isp.be/ID/disea...10%20%20NL.pdf
Ja, in 2009 tijdens de varkensgriep hadden ze er tot 500 per week lees ik daar, ze hebben de website waarschijnlijk gestopt omdat die aantallen echt niet meer relevant zijn. Zoals ik dus zei, er worden nauwelijks tests gedaan voor griep dus jan-feb kan makkelijk de eerste golf van Covid geweest zijn want het was al van december in het land met kerst en nieuwjaar als superverspreiding evenement.

Als niemand er zich druk over maakt dan is Covid niets meer dan een stevig griepjaar, de oversterfte komt dan door de extra doden vanwege de maatregelen. Wat meer en meer bewezen wordt door de cijfers van bv hartaanvallen.
Oud 10 oktober 2020, 17:32   #49
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, jaja, tuurlijk. Maar om te zeggen dat er een golf is geweest, die dan is uitgestorven, om dan weer in februari beginnen op te flakkeren om iets gelijkaardigs te doen, daar heb ik moeite mee dat die eerste, van dezelfde orde, onder de radar zou gebleven zijn.

Ik zeg niet dat gewone mensen het zouden merken. Maar dat sanitaire diensten niks statistisch zouden zien, ik denk dat niet.
Ik denk gewoon dat de golf veel minder steil is dan in de statistieken te zien was. Dat hij al maanden aan het opbouwen was voor men door had dat er iets zat aan te komen.

Dat zien we nu ook weer. Er is al maanden een toename van gevallen, zonder dat er doden zijn. Om terug een dodenaantal zoals in april te krijgen gaan we opnieuw een miljoen mensen tegelijk moeten besmetten. Maar dat duurt dus zelfs met een al wijd verspreidde besmetting toch nog maanden.

Terwijl men ons in maart heeft proberen wijsmaken dat het zo extreem besmettelijk was dat een paar skiers die mogelijk in contact gekomen waren in een paar weken tijd het hele land hebben besmet.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2020, 18:18   #50
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, in 2009 tijdens de varkensgriep hadden ze er tot 500 per week lees ik daar, ze hebben de website waarschijnlijk gestopt omdat die aantallen echt niet meer relevant zijn. Zoals ik dus zei, er worden nauwelijks tests gedaan voor griep dus jan-feb kan makkelijk de eerste golf van Covid geweest zijn want het was al van december in het land met kerst en nieuwjaar als superverspreiding evenement.

Als niemand er zich druk over maakt dan is Covid niets meer dan een stevig griepjaar, de oversterfte komt dan door de extra doden vanwege de maatregelen. Wat meer en meer bewezen wordt door de cijfers van bv hartaanvallen.

Wat nogal opvallend is het groot aantal mensen met koorts tijdens de corona periode. (pag 4)
https://www.nivel.nl/sites/default/f...2020_wk39b.pdf
Oud 11 oktober 2020, 05:54   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik denk gewoon dat de golf veel minder steil is dan in de statistieken te zien was. Dat hij al maanden aan het opbouwen was voor men door had dat er iets zat aan te komen.

Dat zien we nu ook weer. Er is al maanden een toename van gevallen, zonder dat er doden zijn. Om terug een dodenaantal zoals in april te krijgen gaan we opnieuw een miljoen mensen tegelijk moeten besmetten. Maar dat duurt dus zelfs met een al wijd verspreidde besmetting toch nog maanden.

Terwijl men ons in maart heeft proberen wijsmaken dat het zo extreem besmettelijk was dat een paar skiers die mogelijk in contact gekomen waren in een paar weken tijd het hele land hebben besmet.
Wel, ik heb er moeite mee, omdat de *oversterfte* toch duidelijk een heel scherpe en korte piek vertoont. Ik ben het met U eens dat er een opbouw is geweest die langer aansleepte, maar de helling, zowel van de "corona doden" in maart, als van de totale oversterfte, is toch wel heel scherp.

Deze keer is het veel trager. Ik denk dat wij nu naar een "Brazilie" achtig scenario gaan, omdat wij de winter ingaan. Het zal wel tot golven herschapen worden door de idiotie van onze "leiders", maar ik verwacht mij helemaal niet aan zo een scherpe stijging deze keer, veel meer een soort van "grondgolf" die niet echt tegen te houden valt.
Oud 11 oktober 2020, 06:00   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat nogal opvallend is het groot aantal mensen met koorts tijdens de corona periode. (pag 4)
https://www.nivel.nl/sites/default/f...2020_wk39b.pdf
Haha, zalig rapport. Vanaf maart had natuurlijk iedereen schrik van corona, en koorts of hoesten waar je normaal niet naar de dokter voor ging, was nu een teken om naar de dokter te hollen he !

Het lijkt dat de lockdown vooral goed gewerkt heeft tegen otitis en diarhee.
Oud 11 oktober 2020, 06:54   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, ik heb er moeite mee, omdat de *oversterfte* toch duidelijk een heel scherpe en korte piek vertoont. Ik ben het met U eens dat er een opbouw is geweest die langer aansleepte, maar de helling, zowel van de "corona doden" in maart, als van de totale oversterfte, is toch wel heel scherp.

Deze keer is het veel trager. Ik denk dat wij nu naar een "Brazilie" achtig scenario gaan, omdat wij de winter ingaan. Het zal wel tot golven herschapen worden door de idiotie van onze "leiders", maar ik verwacht mij helemaal niet aan zo een scherpe stijging deze keer, veel meer een soort van "grondgolf" die niet echt tegen te houden valt.
Het begint opnieuw de rusthuizen binnen te gaan, het zal dus opnieuw wat stijgen maar ik verwacht geen oversterfte meer. De ziekenhuizen blijven vol en de behandeling is beter.

In Maart werden ziekenhuizen geleegd, mensen opgesloten en behandelingen gestopt. Mensen waren bang om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ken er verschillende uit de zorg die gestopt zijn omdat ze het mentaal niet meer kunnen aanzien, mensen opsluiten en als beesten laten dood gaan heeft er op in gehakt.

Die 4000 oversterfte is volgens mij volledig het gevolg van de maatregelen en de schrik, 1000-1500 meer hartaanvallen, dat is extreem en verlaagt die oversterfte. In rusthuizen stierven massa's mensen van eenzaamheid en stress.

De situatie is nu anders, ze laten mensen meer uitzieken in plaats van geforceerd beademen, ziekenhuizen worden niet geleegd enz. Momenteel zitten we op een redelijk normale reactie al mag de bangmakerij wel eens stoppen.
Oud 11 oktober 2020, 18:40   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Momenteel zitten we op een redelijk normale reactie al mag de bangmakerij wel eens stoppen.
Het zou beter zijn eindelijk eens te aanvaarden dat de situatie zeer ernstig is .....Het zou beter zijn dat mensen nu eens echt bang zouden worden gezien daar een goede reden voor is.

Ik heb nog steeds de indruk dat een hoop idiote jongeren (en ook anderen) nog steeds niet willen aanvaarden dat ze voor 1 keer in hun leven eens moeten gehoorzamen in het belang van de ganse gemeenschap.

Het toont nog maar eens goed aan hoe onze samenleving is losgeslagen en geen enkel respect meer toont voor de medemens.

Niks voor niks worden we binnen dit en 10 jaar volledig opgevreten door de Aziatische landen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2020 om 18:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 18:53   #55
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zou beter zijn eindelijk eens te aanvaarden dat de situatie zeer ernstig is .....Het zou beter zijn dat mensen nu eens echt bang zouden worden gezien daar een goede reden voor is.

Ik heb nog steeds de indruk dat een hoop idiote jongeren (en ook anderen) nog steeds niet willen aanvaarden dat ze voor 1 keer in hun leven eens moeten gehoorzamen in het belang van de ganse gemeenschap.

Het toont nog maar eens goed aan hoe onze samenleving is losgeslagen en geen enkel respect meer toont voor de medemens.

Niks voor niks worden we binnen dit en 10 jaar volledig opgevreten door de Aziatische landen.
Het zou vooral best zijn te aanvaarden dat dit helemaal geen ernstige ziekte is, en dat het in ons aller voordeel is dat er zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen besmet worden. Bij voorkeur jonge gezonde mensen, zodat we de ouderen zo veel mogelijk kunnen redden.

Het staat u vrij op irrationeel bang te worden, maar het staat u niet vrij uw fobie aan te grijpen om anderen hun rechten te schenden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 20:38   #56
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U zou elke jongere die besmet geraakt eigenlijk dankbaar moeten zijn. Zij vangen de spreekwoordelijke "kogel" voor u op. Hoe meer van hen besmet geraken, hoe meer ouderen en kwetsbaren zij op termijn zullen redden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 20:59   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Van Ranst is al weer aan het pleiten voor een lockdown.

Die wil zijn plaats in de spotlight nog niet kwijt...
Deze morgen waren het Erika Vlieghe en anderen die lieten verstaan dat een lockdown er misschien wel aankomt.
De 7de dag.
Deze avond in het Nieuws: na Tsjechie kleurt Belgie het roodst in de EU.
Onmiddellijk gevolgd door onze noorderburen die alles béter weten dan die domme Belgen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 21:02   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jongeren: YOLO !!!
De 21ste eeuw is de eeuw van Azië.
Oud 11 oktober 2020, 21:14   #59
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze morgen waren het Erika Vlieghe en anderen die lieten verstaan dat een lockdown er misschien wel aankomt.
De 7de dag.
Deze avond in het Nieuws: na Tsjechie kleurt Belgie het roodst in de EU.
Onmiddellijk gevolgd door onze noorderburen die alles béter weten dan die domme Belgen.

Als ze de maatschappij helemaal willen ontwrichten moeten ze vooral dat doen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 21:17   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Als ze de maatschappij helemaal willen ontwrichten moeten ze vooral dat doen.
De maatschappij is al ontwricht.
Het zorgpersoneel is ten einde raad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be