![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat had inderdaad minder erg geweest, onze politici werken toch ook altijd 's nachts of is dat om reden van *kassa*kassa?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 oktober 2020 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Krijgen inbrekers & verkrachters nu ook een corona compensatie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De foto's van die vleermuizensoep waren niet eens van Wuhan. Ik denk eerder dat het virus ontwikkeld werd in een laboratorium in Wuhan. Daarom is het dat het zo hardnekkig evolueert. Tegen dat een vaccin wordt gemaakt evolueert het virus verder. Het verzwakt tijdelijk maar komt harder terug
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja, zoals het recht op een minimaal hedendaagse kwaliteit aan gezondheidszorg. Met een veroordeling van het corona-virus zeker?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dan moet ge vooral mijn onderschrift bij elke post eens herlezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij aanvaarden dat er domme mensen zijn die niet snappen dat sommige maatregelen een indirect en slechts ondersteunend karakter hebben.
Ik heb het voorbeeld al gegeven: 's nachts, bij zeer weinig verkeer, en met inachtname van grote voorzichtigheid, door een rood licht rijden, is niet gevaarlijk. Uw belastingen een maandje te laat betalen, daar gaan de dotaties van de Bande de Laeken niet onder lijden. Toch wordt het niet geaccepteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nachtklok daarentegen dient tot niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Het valt me hier op hoe gemakkelijk vooral de ouderen op dit forum te overtuigen zijn om hun eigen burgerrechten en vrijheden samen met die van iedereen overboord te gooien voor een virtueel gevoel van veiligheid.
Zou die drang naar een dictatuur nu komen door het oud worden, of zou dat nog een gevolg zijn van hun opvoeding tijdens of na de oorlog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Voor de ene is een boete van €250 gewoon pech, voor de andere een serieuze hap uit het maandbudget en een ramp. Als je een laag inkomen hebt moet je dubbel zo goed opletten zodat je zelfs onopzettelijk geen foutje maakt.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij dat het een goede maatregel is, maar alleen ter ondersteuning van de andere, en een deftige wake up call. Dus louter indirect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men zich aan de andere maatregelen houdt, is er geen enkel risico door 's nachts om 3u rond te lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu begrijp ik echt hoe dictatoriale regimes kunnen ontstaan. Het percentage aan meelopers op dit forum alleen al is onthutsend. Het zijn dan meestal nog die mensen die te pas en te onpas Naziduitsland bovenhalen hé. Terwijl ze vandaag zonder verpinken hun grondrechten opgeven en die maatregelen zelfs nog verdedigen op de koop toe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men zowel een nachtklok als het dragen van een roze hoed oplegt als maatregelen, hoe weet u dan of een daling te wijten is aan de nachtklok of aan de roze hoed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou denken dat mensen die op een politiek forum actief zijn daar iets alerter in zijn. Als ik zie hoeveel mensen er op dit forum moeiteloos in meegaan, baart me dat enorm veel zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb wel de indruk dat het protest tegen de maatregelen wat aan het groeien is.
![]() |
![]() |