![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() en het ergste is dan nog dat daar waar de grootste problemen zijn de meerderheid gewoonweg niet naar onze media luistert... en dus gewoon verder gaat zoals voordien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je mensen maandenlang voor lul laat lopen met een mondkapje in een lege straat, moet je niet meer denken dat ze je ooit nog serieus nemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet alleen hun proviand, zelf zakjes zand sleuren ze honderden km's over de grens heen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan het zijn dat heel dat coronagedoe la Belgique goed uitkomt om de echte problemen uit het vizier van de bevolking te houden??? Zoals binnenkomend bericht dat Bruxelles een schuld meedraagt van 6,4miljard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Brainwashing van 1830 dat vandaag nog actief is. Best frappant hoe effectief. Je hebt ook zulke Nederlanders hoor (het aandeel boerenpummels, met eigen ogen gezien). Het is een kleingeestigheid waar men prat gaat over zijn eigen onkunde van basisfeiten over het andere buurland.
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verplaats mij beroepsmatig haast dagelijks over het volledige grondgebied. Kom jij me dan niet vertellen dat ik uit mijn kot moet komen aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nederlanders met hun eigen proviand die gebakken lucht verkopen in Frankrijk. Ik ken het soort. Ik kan geen details vrijgeven, want dan weten ze wie ik ben. Maar onder mijn Nederlandse collega's toen ik er werkte waren er ook zulke knuppels die me doen begrijpen waarom er vroeger hotels en restaurants bestonden die Nederlandse toeristen weren.
Vroeger dacht ik dat dat een mythe was komend van Hollandofobe Belgen, maar dan vertellen Zuid-Fransen hetzelfde verhaal. Ik hou van Nederland hoor en verregaand de meeste Nederlanders zijn oprecht leuke mensen, maar er bestaat ook een bekrompen Nederland dat veel Vlamingen nog moeten leren kennen. En dat Nederland valt misschien mee als je er van weg kan gaan, maar niet als je ermee op een kluitje zit voor duizenden uren. Nu ervaren Nederlanders zelf die cultuur ook als onvrij. Denk aan de tucht die je als kleuter ervaarde, maar dan aan je opgelegd als volwassene. Dat is trouwens een aspect van het calvinisme. Geestelijke armoede en benauwende werkdruk zonder dat de geest ooit gevoed wordt. Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens op een trouwfeest in Rotterdam geweest en de vrienden van de bruidegom begonnen een studentenliedje te zingen dat henzelf ophemelde als boven het plebs verheven... Grote ogen open getrokken; ik geloof dat hier zo'n lied onmiddellijk in de ban geslagen zou worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal niets te maken met het onderwerp trouwens. Buiten dat iemand veronderstelde dat het doodnormaal was dat Vlamingen interesse in Nederland hebben. Ik weet niet eens wat de 2de kamer is en kijk nooit naar de Nederlandse zenders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Senaat in België is gewoon overbodig en zou moeten verdwijnen. Dat is een perfect voorbeeld hoe men kan besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |