Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2020, 10:45   #41
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In België doet de pers tegenwoordig niet anders dan paniek zaaien.
Dat is al een probleem op zich.
Niet moeilijk dat de bevolking corona moe is.
en het ergste is dan nog dat daar waar de grootste problemen zijn de meerderheid gewoonweg niet naar onze media luistert... en dus gewoon verder gaat zoals voordien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:00   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
en het ergste is dan nog dat daar waar de grootste problemen zijn de meerderheid gewoonweg niet naar onze media luistert... ..
Als je mensen maandenlang voor lul laat lopen met een mondkapje in een lege straat, moet je niet meer denken dat ze je ooit nog serieus nemen
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:03   #43
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oh nee, Nederlanders gaan overal op vacantie en je komt ze overal tegen; maar het kan wel zijn dat ze hunne eigen proviandzak vanuit Nederland hebben meegebracht...
Niet alleen hun proviand, zelf zakjes zand sleuren ze honderden km's over de grens heen ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 11:09   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als je mensen maandenlang voor lul laat lopen met een mondkapje in een lege straat, moet je niet meer denken dat ze je ooit nog serieus nemen
Je moet inderdaad al totaal paranoia zijn om la Belgique nog serieus te nemen...
Kan het zijn dat heel dat coronagedoe la Belgique goed uitkomt om de echte problemen uit het vizier van de bevolking te houden???

Zoals binnenkomend bericht dat Bruxelles een schuld meedraagt van 6,4miljard...
Oud 31 oktober 2020, 11:10   #45
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Niet alleen hun proviand, zelf zakjes zand sleuren ze honderden km's over de grens heen ...
Oh neen, dat laten we over aan onze nieuwe medeburgers...
Oud 31 oktober 2020, 13:06   #46
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Inderdaad. Een hoop nutteloze maatregelen in combinatie met bangmakerij.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 13:21   #47
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sorry ik weet niet eens wat de tweede kamer is en heb nog nooit naar een Nederlandse zender gekeken. Dat is geen arrogantie of misprijzen, Nederland interesseert me gewoon niet. Ik versta het Hollands trouwens zeer slecht. Voor mij is Nederland verder af dan China of Thailand bijvoorbeeld.
Your friendly neighborhood China-man.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 14:55   #48
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Your friendly neighborhood China-man.
Brainwashing van 1830 dat vandaag nog actief is. Best frappant hoe effectief. Je hebt ook zulke Nederlanders hoor (het aandeel boerenpummels, met eigen ogen gezien). Het is een kleingeestigheid waar men prat gaat over zijn eigen onkunde van basisfeiten over het andere buurland.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 14:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 18:43   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela, het gaat er niet overal zo slecht toe als in la Belgique en zeker niet wat desinformatie betreft...
Kom uit je kot man en leer eens wat meer van de wereld kennen in plaats van alleen maar de zuivere indoctrinatietaal van la Belgique...
Ik verplaats mij beroepsmatig haast dagelijks over het volledige grondgebied. Kom jij me dan niet vertellen dat ik uit mijn kot moet komen aub.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 18:47   #50
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oh neen, dat laten we over aan onze nieuwe medeburgers...
De enigen die in mijn streek met zandzakjes over de grens sleuren zijn Nederlanders. En het zijn geen nieuwe Nederlanders, ze zijn belegen ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 18:57   #51
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nederlanders met hun eigen proviand die gebakken lucht verkopen in Frankrijk. Ik ken het soort. Ik kan geen details vrijgeven, want dan weten ze wie ik ben. Maar onder mijn Nederlandse collega's toen ik er werkte waren er ook zulke knuppels die me doen begrijpen waarom er vroeger hotels en restaurants bestonden die Nederlandse toeristen weren.

Vroeger dacht ik dat dat een mythe was komend van Hollandofobe Belgen, maar dan vertellen Zuid-Fransen hetzelfde verhaal.

Ik hou van Nederland hoor en verregaand de meeste Nederlanders zijn oprecht leuke mensen, maar er bestaat ook een bekrompen Nederland dat veel Vlamingen nog moeten leren kennen. En dat Nederland valt misschien mee als je er van weg kan gaan, maar niet als je ermee op een kluitje zit voor duizenden uren.

Nu ervaren Nederlanders zelf die cultuur ook als onvrij. Denk aan de tucht die je als kleuter ervaarde, maar dan aan je opgelegd als volwassene. Dat is trouwens een aspect van het calvinisme. Geestelijke armoede en benauwende werkdruk zonder dat de geest ooit gevoed wordt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 19:02.
Oud 31 oktober 2020, 19:06   #52
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nederlanders met hun eigen proviand die gebakken lucht verkopen in Frankrijk. Ik ken het soort. Ik kan geen details vrijgeven, want dan weten ze wie ik ben. Maar onder mijn Nederlandse collega's toen ik er werkte waren er ook zulke knuppels die me doen begrijpen waarom er vroeger hotels en restaurants bestonden die Nederlandse toeristen weren.

Vroeger dacht ik dat dat een mythe was komend van Hollandofobe Belgen, maar dan vertellen Zuid-Fransen hetzelfde verhaal.

Ik hou van Nederland hoor en verregaand de meeste Nederlanders zijn oprecht leuke mensen, maar er bestaat ook een bekrompen Nederland dat veel Vlamingen nog moeten leren kennen. En dat Nederland valt misschien mee als je er van weg kan gaan, maar niet als je ermee op een kluitje zit voor duizenden uren.

Nu ervaren Nederlanders zelf die cultuur ook als onvrij. Denk aan de tucht die je als kleuter ervaarde, maar dan aan je opgelegd als volwassene. Dat is trouwens een aspect van het calvinisme. Geestelijke armoede en benauwende werkdruk zonder dat de geest ooit gevoed wordt.
De Nederlanders maken zelf een onderscheid van onder of boven de Moerdijk...
Oud 31 oktober 2020, 19:13   #53
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Nederlanders maken zelf een onderscheid van onder of boven de Moerdijk...
Het is vooral op de Moerdijk dat ze vervelend zijn. Nederland is nog steeds een vrij verzuild land zonder dat ze het zelf beseffen. Op ethisch-levenbeschouwlijk vlak zie ik drie groepen.
  • Je hebt het katholieke Nederland dat bijna dezelfde cultuur heeft als de Vlaamse. Grotendeels ontkerkelijkt en ontzield van de oude dogma's;
  • Je hebt de Bijbelgordel die streng reformatorisch is en de dans van de ontzuiling heeft weten te ontwijken. Veel leden uit zware kerken waar alles wat leuk is verboden is zijn ook effectief CEOs van bedrijven of hoge managers. Let wel, niet iedereen uit die cultuur is streng-gelovig of cultuurloos, maar die groep heeft wel voor de meeste vijandbeelden over Nederlanders gezorgd, geloof ik (de reden waarom de Belgische Revolutie heeft kunnen plaatsvinden o.a.).
    Ik heb indirect die mensen zwaar beledigd door te klagen over de kinderachtigheid en cultuurloosheid op de werkvloer, dingen waarmee ontkerkelijkte Nederlanders refo's pesten (ik besefte dit niet zelf want het was mijn oprechte klacht). Dit soort mensen zijn zeker normaler dan ze lijken, maar ze hebben een handleiding nodig;
  • En nog noordelijk ervan heb je nog een het veeleer protestantse ontkerkelijkte vrije Nederland. Op ethisch vlak verschillen die amper van de eerste groep tegenwoordig, en de verschillen zijn tegenwoordig eerder regionaal. Veel Randstedelingen komen uit deze cultuur.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 19:20.
Oud 31 oktober 2020, 19:20   #54
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is vooral op de Moerdijk dat ze vervelend zijn. Nederland is nog steeds een vrij verzuild land zonder dat ze het zelf beseffen. Op ethisch-levenbeschouwlijk vlak zie ik drie groepen.
  • Je hebt het katholieke Nederland dat bijna dezelfde cultuur heeft als de Vlaamse. Grotendeels ontkerkelijkt en ontzield van de oude dogma's;
  • Je hebt de Bijbelgordel die streng reformatorisch is en de dans van de ontzuiling heeft weten te ontwijken. Veel leden uit zware kerken waar alles wat leuk is verboden is zijn ook effectief CEOs van bedrijven of hoge managers. Let wel, niet iedereen uit die cultuur is streng-gelovig of cultuurloos, maar die groep heeft wel voor de meeste vijandbeelden over Nederlanders gezorgd, geloof ik. Ik heb indirect die mensen zwaar beledigd door te klagen over de kinderachtigheid en cultuurloosheid op de werkvloer haha, dingen waarmee ontkerkelijkte Nederlandse refo's pesten (ik besefte dit niet zelf);
  • En nog noordelijk ervan heb je nog een het veeleer protestantse ontkerkelijkte vrije Nederland. Op ethisch vlak verschillen die amper van de eerste groep tegenwoordig, en de verschillen zijn tegenwoordig eerder regionaal. Veel Randstedelingen komen uit deze cultuur.
Dank je, het is duidelijk en goed uitgelegd...

Eens op een trouwfeest in Rotterdam geweest en de vrienden van de bruidegom begonnen een studentenliedje te zingen dat henzelf ophemelde als boven het plebs verheven... Grote ogen open getrokken; ik geloof dat hier zo'n lied onmiddellijk in de ban geslagen zou worden...
Oud 31 oktober 2020, 19:33   #55
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dank je, het is duidelijk en goed uitgelegd...

Eens op een trouwfeest in Rotterdam geweest en de vrienden van de bruidegom begonnen een studentenliedje te zingen dat henzelf ophemelde als boven het plebs verheven... Grote ogen open getrokken; ik geloof dat hier zo'n lied onmiddellijk in de ban geslagen zou worden...
Toch een andere cultuur natuurlijk, maar niet onvrij. Misschien zij ze zelfs vrijer dan ons Vlamingen. Vrij zeker van van wel. Maar ze zijn ook anders dan bijvoorbeeld Tilburgers of Bredenaren. In het katholieke Noord-Brabant voel ik me dan ook amper in den vreemde. In de Randstad is het toch een 'ander soort Nederland' waarin je terecht komt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 31 oktober 2020 om 19:34.
Oud 31 oktober 2020, 19:51   #56
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, men is francofiel gebraindstormt of men is het niet...
Het ergste is dan nog dat ze er zelf fier om zijn en hoog mee oplopen...
Enfin, waarmee ze dan natuurlijk zelf bewijzen hoe bekrompen ze wel geworden zijn...
Mijn vader was een Fransman en mijn moeder een Vlaamse. Ik sprak dus doorgaans met mijn vader Frans en met mijn moeder Vlaams of ook Frans en de dagelijkse krant toen was Le Soir. Toen de TV opkwam stond hij doorgaans op de ORTF toenmalige Franse zender en het was mijn moeder die besliste dat ik Franstalige studies moest doen, want met dat Vlaams zou ik het niet ver brengen.
Allemaal niets te maken met het onderwerp trouwens. Buiten dat iemand veronderstelde dat het doodnormaal was dat Vlamingen interesse in Nederland hebben. Ik weet niet eens wat de 2de kamer is en kijk nooit naar de Nederlandse zenders.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 20:04   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vader was een Fransman en mijn moeder een Vlaamse. Ik sprak dus doorgaans met mijn vader Frans en met mijn moeder Vlaams of ook Frans en de dagelijkse krant toen was Le Soir. Toen de TV opkwam stond hij doorgaans op de ORTF toenmalige Franse zender en het was mijn moeder die besliste dat ik Franstalige studies moest doen, want met dat Vlaams zou ik het niet ver brengen.
Allemaal niets te maken met het onderwerp trouwens. Buiten dat iemand veronderstelde dat het doodnormaal was dat Vlamingen interesse in Nederland hebben. Ik weet niet eens wat de 2de kamer is en kijk nooit naar de Nederlandse zenders.
De Tweede Kamer in Nederland moet iets zijn zoals de Senaat bij ons was (is): Pure reflectie, brainstormen ... In België werden de bevoegdheden beperkt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 20:13   #58
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De Tweede Kamer in Nederland moet iets zijn zoals de Senaat bij ons was (is): Pure reflectie, brainstormen ... In België werden de bevoegdheden beperkt.
De Senaat in België is gewoon overbodig en zou moeten verdwijnen. Dat is een perfect voorbeeld hoe men kan besparen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 20:15   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Senaat in België is gewoon overbodig en zou moeten verdwijnen. Dat is een perfect voorbeeld hoe men kan besparen.
Akkoord. Maar dat was de essentie niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 20:17   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De winkels worden gesloten.
Maar dat is geen lockdown

De rest doet wel verder.
Geen vakantie dus.
Winkels gesloten ?
En die 99 "essentiële" dan ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be