![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al de rest is eigenlijk ononderscheidbaar van een zware verkoudheid of een lichte griep (behalve dat koorts bij een griep veel hoger gaat).
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoed af voor Tavek deze keer, niettegenstaande de pogingen van de 'rechtsen' om een averechtse te doen bijten...
Goed jong: ge leert bij! P.S. Dat van die vermoeidheid vind ik geen goed argument in feite. (Zeker niet voor een sos want die gebruiken die reden altijd en voor van alles en nog wat.)
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mogelijkheden: 1) "typisch" gedrag van een corona virus: na 6 maanden kan een deel van de bevolking geherinfecteerd worden, maar heeft nu resistentie, en het evolueert naar gewone verkoudheid (men heeft vermoedens dat OC43 - een normaal verkoudheidsvirus - dat ook gedaan heeft, en dat de "Russische griep" van 1889 de eerste grote OC43 epidemie was). 2) Tavek behoort tot een statistische minderheid die herinfecteert. Wat eigenaardig is, is dat hij het zwaar zitten had in maart (normaal gezien is immuniteit het hoogste bij die die zwaar ziek waren) EN dat hij wel degelijk anti lichamen had nadien. Het is waarschijnlijk omdat hij nadien niet meer in contact is gekomen met het virus dat hem een "boost" had kunnen geven, dat hij het nu weer milder zitten had. 3) zoals Prof Raoult beweert, hebben we nu een variant van corona die deels de immuniteit van de vorige weet te ontduiken (zoals griep varianten). Die vorige immuniteit geeft wel nog deelse bescherming, die maakt dat het milder is. In elk geval, tenzij we hier op het forum een merkwaardige statistische fluctuatie hebben, denk ik dat we nu het vaccin wel op onze buik kunnen schrijven binnen een jaar ! |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit was peanuts ivg met begin maart. Wel koddig om zo een supperlekkere curry te eten en er niks van de proeven.... |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banneling
|
.
Laatst gewijzigd door Tavek : 3 november 2020 om 11:35. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) veel te laat komt om ondertussen nog iets te doen "aan de grote hoop" mensen 2) ondertussen misschien zelfs op de verkeerde variant is toegespitst (zoals een griepvaccin van 2 jaar geleden of zo) 3) enkel maar zal werken bij mensen die toch niet zouden sterven aan covid-19 4) op dat ogenblik er geen echt probleem meer is van plaats in ziekenhuizen en de behandelingen ondertussen al voldoende werkend zijn. Maar wat het wel kan doen is als "comfort" vaccin, ttz, mensen die anders SERIEUS ziek zouden zijn, een "verkoudheid" laten te hebben. Het is dan totaal onnozel om dat vaccin op "efficientie" te testen nu en daardoor een veel te lang uitstel te veroorzaken. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 november 2020 om 11:41. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ongeacht of het nu deftig werkt of niet. Dat alleen al moet worden toegejuicht. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien risicopatiënt? + 70 en obees.
|
|
|
#49 |
|
Minister-President
|
ja van mijn part beginnen ze morgen al iedereen met suikerwater in te spuiten en zeggen dat dat het vaccin is.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik doe regelmatig de smaak en geurtest.
Ik giet me een glas wijn uit en ruik er aan en daarna de smaaktest. De volgende dag kan je een lichte hoofdpijn hebben en dat kan een symptoom van covid zijn. Daarom opnieuw de smaak en geurtest met een vers glas wijn. Een mens moet dezer dagen op safe spelen hé. Veel juister dan een waardeloze pcr test.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2020 om 16:49. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenslotte betalen ze dat niet terug.
|
|
|
|
#57 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
onze sociale zekerheid heeft z'n prioriteiten ECHT niet meer op een rijtje.
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.brusselstimes.com/news/b...ouble-masking/ Ik denk niet dat de Amerikaanse MVR nog met een dubbel mondmasker rondloopt. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Te rap geweest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 mei 2021 om 17:58. |
|
|
|