Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2020, 09:36   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat is volgens u een pensioengerechtigde leeftijd.
Fred, ben jij nog steeds aan het werk.

Een dertiger zei me ooit ...ik wou dat ik ook iedere maand een pensioen kreeg...waarop ik zei ja maar dan zou je er ook mijn leeftijd moeten bijnemen

Mijn pensioen op jouw leeftijd lijkt me wel fijn zei ik

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 november 2020 om 09:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 15:25   #42
edwinp
Banneling

Standaard

het eerste vaccin is klaar voor een FDA approval !
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 17:14   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
het eerste vaccin is klaar voor een FDA approval !
Dat is het probleem niet. Het probleem is de massa productie (zonder kemels).

Gans die fase 3 was zever in pakskes. Dat zogezegd willen testen dat had ook kunnen gebeuren terwijl men meer en meer mensen vaccineerde. Was het dringend of was het niet dringend ?

Nu, als ze binnen een maand of 2 een vaccin hebben tegen alle verwachtingen in (ik bedoel, een voor iedereen, in de apotheek, niet "op papier"), dan is dat bijzonder goed nieuws. Maar ik vrees dat dat bijlange het geval niet zal zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 18:16   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het probleem niet. Het probleem is de massa productie (zonder kemels).

Gans die fase 3 was zever in pakskes. Dat zogezegd willen testen dat had ook kunnen gebeuren terwijl men meer en meer mensen vaccineerde. Was het dringend of was het niet dringend ?

Nu, als ze binnen een maand of 2 een vaccin hebben tegen alle verwachtingen in (ik bedoel, een voor iedereen, in de apotheek, niet "op papier"), dan is dat bijzonder goed nieuws. Maar ik vrees dat dat bijlange het geval niet zal zijn.
daarnet op het VRT nieuws van 18.04 u: Pfizer produceert in het Duitse Biontech & in Puurs duizenden vaccins die voro 90 % betrouwbaar zijn.
???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 18:19   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
daarnet op het VRT nieuws van 18.04 u: Pfizer produceert in het Duitse Biontech & in Puurs duizenden vaccins die voro 90 % betrouwbaar zijn.
???
Ja, daar zijn we nu vet mee he. Het ware beter geweest van ze te produceren, in plaats van die te testen. Dat testen kon achteraf automatisch gebeuren.
Oud 9 november 2020, 18:24   #46
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
???
De eerste 3 miljoen in Puurs laten in beslag nemen in nationaal belang. Alle ouderen in spuiten en ju de gas er terug op.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 18:33   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De eerste 3 miljoen in Puurs laten in beslag nemen in nationaal belang. Alle ouderen in spuiten en ju de gas er terug op.
Haha ja. Ze zullen nog eens iets in Belgie produceren dan.

Was ook de mop die Macron uitgehaald had met de maskers: alle maskers in beslag nemen. Van de slag was een groot bedrijf dat alle connecties in China had om maskers laten over te vliegen, niet zot, en heeft onmiddellijk ginder alle transporten stilgelegd. Zij hadden geen goesting dat de maskers waar zij zo zinvol aan onderhandeld hadden, afgepakt zouden worden door de Franse staat. Van zodra de inbeslagname afgekondigd werd, hebben alle import bedrijven die dat konden, direct alle import van maskers laten vallen.

Van de slag zaten we hier met nog minder maskers dan had men gewoon de mensen die hun vak kenden, hun normale handel laten doordrijven. Toen was dat natuurlijk niet erg, want dat was nog in de tijd dat officieel aangekondigd werd door de minister van volksgezondheid dat het bijzonder gevaarlijk was voor het publiek om maskers gaan te dragen, dat het een bron was van besmetting en dat ge 3 jaar studies moest doen om zoiets leren te gebruiken...

Ik heb geen idee WANNEER er 3 miljoen dosissen zullen geproduceerd worden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2020 om 18:34.
Oud 9 november 2020, 18:40   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, daar zijn we nu vet mee he. Het ware beter geweest van ze te produceren, in plaats van die te testen. Dat testen kon achteraf automatisch gebeuren.
???
Er staat wel: "produceert" in Biontech en in Puurs.
Oud 9 november 2020, 18:42   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???
Er staat wel: "produceert" in Biontech en in Puurs.
Jaja, ze gaan nu beginnen denk ik. Terwijl ze al in juli hadden kunnen beginnen, maar nee er moest eerst nog die derde fase zijn.
Oud 9 november 2020, 18:43   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
In beslag nemen ???
In de praktijk is dat niet zo simpel als op dit forum.

Oud 9 november 2020, 18:46   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, ze gaan nu beginnen denk ik. Terwijl ze al in juli hadden kunnen beginnen, maar nee er moest eerst nog die derde fase zijn.
In de farma wereld gelden nu eenmaal bepaalde reglementen en in de belgische staat zijn er wetten.

Oud 9 november 2020, 19:07   #52
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
In de farma wereld gelden nu eenmaal bepaalde reglementen en in de belgische staat zijn er wetten.

Welnee, er zijn al een aantal maanden geen wetten meer in belgie. Misschien ben je het al vergeten, maar we leven dus in een dictatuur. Als de croo het morgen in zijn kop krijgt om het leger naar puurs te sturen om het bedrijf over te nemen dan kan hij dat gewoon. Er zijn geen grenzen meer aan wat mogelijk is en wat niet.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 19:39   #53
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik weer wel zeker dat er in Amerika geen een vaccin vertrekt voor dat ze er zelf genoeg hebben.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 19:42   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Welnee, er zijn al een aantal maanden geen wetten meer in belgie. Misschien ben je het al vergeten, maar we leven dus in een dictatuur. Als de croo het morgen in zijn kop krijgt om het leger naar puurs te sturen om het bedrijf over te nemen dan kan hij dat gewoon. Er zijn geen grenzen meer aan wat mogelijk is en wat niet.
Inderdaad. Het moet bij sommigen blijkbaar nog doordringen he.
Zo gaat dat dus. Zo is dat gebeurd in Rusland, in Vietnam, in China, en op zoveel andere plekken, maar vaak was daar eerst een gevecht aan vooraf gegaan. Hier werd er bang gejuicht.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2020 om 19:45.
Oud 9 november 2020, 20:05   #55
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
opschalen van productiecapaciteit was een probleem. ik weet niet of die al helemaal uitgeklaard zijn
Oud 9 november 2020, 20:12   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
opschalen van productiecapaciteit was een probleem. ik weet niet of die al helemaal uitgeklaard zijn
Ik heb het idee dat die goeie nieuws show dient om ons aan het lijntje te houden. Naar schatting moeten we in Belgie al niet ver van de 20% van de bevolking zijn die al "natuurlijk gevaccineerd" werd.

Zoals we kunnen vaststellen is dat met bijzonder weinig slachtoffers gegaan. We gaan nooit aan 150 000 potentiele geredden geraken. Zoveel volk valt er niet te redden, en daarvan hebben we er toch al 20% opgesmoord.

Als dat vaccin er niet massaal is binnen een maand, dan hebben we het niet meer nodig he. Dan werken we de zaken af met een derde golfje, en is het grotendeels achter de rug. Daarvoor hebben we wel schade veroorzaakt die enkel maar billijk was om 200 000 mensen te redden.

Let wel, het gaat nuttig zijn om zo een vaccin te hebben nadien, maar dat zal niks meer te maken hebben met deze epidemie. Wel om een seizoensgebonden terugkeer in te dijken, in de herfst volgend jaar, maar die zou toch niet zo erg zwaar zijn.
Oud 9 november 2020, 20:21   #57
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De productie van vaccins van o.a. dat van Oxford is al in juli begonnen. Niet met enkele honderdduizenden in Puurs, maar met tientallen miljoenen in India. Je denkt toch niet dat die multinationals massaproductie in Europa zouden laten uitvoeren? 60% van alle vaccins wereldwijd wordt in India geproduceerd.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 20:31   #58
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De productie van vaccins van o.a. dat van Oxford is al in juli begonnen. Niet met enkele honderdduizenden in Puurs, maar met tientallen miljoenen in India. Je denkt toch niet dat die multinationals massaproductie in Europa zouden laten uitvoeren? 60% van alle vaccins wereldwijd wordt in India geproduceerd.
Euh, nie echt

Citaat:
With a large proportion of the world's production, research and development activities located there, Europe is the global leader in vaccine production. The following infographic is based on Vaccines Europe data and it shows that Europe currently accounts for 76 percent of global production with North American following with 13 percent.
https://www.statista.com/chart/21133...-by-continent/
Oud 9 november 2020, 20:53   #59
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Vreemd. Volgens uw bron zou in Europa 1,7 miljard dosissen per jaar geproduceerd worden, en dat zou 76% van de wereldmarkt zijn. Volgens andere bronnen (o.a. hier) produceert 'Serum Institute of India' op zijn eentje even veel - naast een paar andere Indische producenten die samen ook nog eens zoveel produceren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 22:14   #60
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze waren als gestart met de productie voorafgaand aan goedkeuring en testen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be