![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() De taal vind ik meestal geen probleem, vb C++ heb ik als eerste taal evengoed geleerd uit boek (buiten pascal dan).
Ik heb meer issues om mijn code deftig te organiseren, omdat ik weinig programmeer. Daarenboven moet ge meestal ook nog eens leren hoe ge verschillende libraries moet aanspreken.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kreeg telkens een bundel met de theorie en wat opdrachten, en als antwoord stuurde je dan een diskette + een uitgeprinte versie terug. De verbetering gebeurde op de uitgeprinte versie. Pascal was toen wel vrij populair bij studenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Libraries kunnen best handig zijn, tenminste als ze worden onderhouden, want de moedertaal evolueert. Als jQuery er de brui aan geeft dan ontstaat er een probleem op het web. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 november 2020 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C# en Java vind ik best leuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach.... In een grijs verleden programmeerde ondergetekende ABB-industriele robots (voor plasmasnijden) en die programmeertaal ervoor was toendertijd (rond de eeuwwisseling) gebaseerd op pascal 85 als ik me nog herinner..... Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2020 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C++ is object oriented en met C++ achtig bedoelde ik eigenlijk ‘gedetailleerd’ object oriented. Dat is interessant voor iemand die er dagelijks mee bezig is, maar de betekenis en de syntax van die ‘objecten’ begrijpen en ‘uit het hoofd leren’ is voor een casual programmer toch teveel van het goede.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kodekloppers met historische inclinatie zouden natuurlijk kunnen aanvangen met de studie van FORTRAN,ALGOL,ADA of zelfs COBOL.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De syntax en alle parameters, en liefst in de juiste volgorde uit het hoofd leren, is een onbegonnen zaak. De goeie IDE's bechikken over een efficiënt code-hint systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik momenteel iets doe, en het kan, doe ik het in Python.
Anders C#.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 12 november 2020 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele jaren geleden heb ik C# gevolgd gedurende een volledig schooljaar. Momenteel ben ik m'n kennis C# aan het heropfrissen met een handboek dat dateert van 2013: Head First C#. Als ik Visual Studio 2019 gebruik dan merk ik dat er sedertdien toch nogal wat veranderd is. Ik ben op zoek naar iets actueler qua documentatie met oefeningen, liefst online. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oefeningen vind je online ook wel, vb https://www.w3resource.com/csharp-exercises/ https://cloudemployee.co.uk/blog/pro...-coding-online Oefeningen vind ik niet altijd interessant, zelfs toen ik dat deed op avondschool kwam dat meestal op't zelfde neer. Een soort storefront of dergelijke met daaraan een database gekoppeld. Meestal zoek ik iets dat ik kan gebruiken en puzzel dat zelf wel ineen met hulp van stackoverflow. Het laatste was iets onnozel, maar wel leerrijk, een client/server combo; op mijn pc een commandline app die een backup maakt van een savegame folder, of deze terugzet, samen met een xamarin app op android om het te bedienen. En zo heb ik er al veel gemaakt. Het probleem voor mij is dat dat nooit gaat om grote projecten, waardoor mijn componenten soms met spuug- en plakwerk aan elkaar hangen. Maar't werkt, en 't is niet dat het verkocht gaat worden.
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is niet de programmeertaal. Ze zijn allemaal grotendeels gelijklopend, en echt niet zo moeilijk om onder de knie te krijgen, dus gewoon doen. Daarbij heb je ook nog eens heel wat hulp voor de syntax als je een goei development environment installeert.
Het probleem is, dat wanneer je echt iets nuttigs wil doen met je programmeertaal je een aantal frameworks moet leren, bijv. voor database operaties, web services of communicatie, grafische functies enz.... en daar heb je ook de keuze uit tientallen mogelijkheden. Dat is het punt waar het moeilijk wordt.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het ook niet om grote projecten of om iets te verkopen. Programmeren boeit mij en het is hoofdzakelijk de bedoeling om wat creatief te zijn. Na de avondschool HBO5 programmeren was ik begonnen aan een sudokusolver in JavaScript. Die functioneert goed, en die zou ik nu willen vertalen naar C#. Destijds gebruikte ik XAMPP als databaseomgeving, nu zou ik "Linq" willen gebruiken. Nogmaals bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ambitie is hoofdzakelijk desktop stand alone applicaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de beste programmeertaal die je in 2021 kan leren?
De top vijf programmeertalen voor kinderen in 2019 Zelf hou ik er mij niet echt met bezig daar mijn hersenen nu al in een knoop liggen, dat moet soms toch opvallen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |