Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2020, 15:17   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tenzij ik vreselijk fout ben worden die per County geteld. Dus dat is wel degelijk geografisch.
Dan moet je eens uitleggen waarom het in Florida bijvoorbeeld smooth is.

Jij wil zeggen dat ze in Florida overal op exact dezelfde manier stemmen. Nee, je ziet dat het zo niet is he.

Lees die blog, het is echt heel duidelijk.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  EmV2GtUXMAASR45.png‎
Bekeken: 616
Grootte:  13,3 KB
ID: 113325  

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2020 om 15:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 15:20   #42
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Waarom kom je hier dan eigenlijk? Overigens klopt dat niet, de lezers van dit forum zijn (als ze ervoor openstaan) beter geinformeerd over zaken als corona dan wie enkel de MSM en de officiele organen volgt.

en waar halen de lezers hun info dan ? bij qAnon ? wat zouden wij weten over iets als er geen media waren met verschillende opvattingen ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 15:22   #43
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee, dat is het precies. Dat volgt statistische wetten. Lees die blog eens het is echt goed geschreven.

https://threadreaderapp.com/thread/1...428163072.html
Even uit het geheugen; op gegeven moment stelt trump dat "overnight" Biden 170000 stemmen heeft bijgekregen, en dat er géén enkele voor Trump bijkwam.
Realistisch gezien geheel onmogelijk.
de MSM stelde toen snel dat het een "typo" was, en dat er slechts 17.000 stemmen voor biden bijkwamen. Maar nog steeds géén voor trump.
Men stelt eigenlijk dat trump geen 1000 keer door de bliksem is getroffen, maar slechts 100 keer na mekaar.
Nog steeds gehéél onmogelijk dus.
Deze verkiezing stinkt héél erg....
Oud 10 november 2020, 15:23   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Even uit het geheugen; op gegeven moment stelt trump dat "overnight" Biden 170000 stemmen heeft bijgekregen, en dat er géén enkele voor Trump bijkwam.
Realistisch gezien geheel onmogelijk.
de MSM stelde toen snel dat het een "typo" was, en dat er slechts 17.000 stemmen voor biden bijkwamen. Maar nog steeds géén voor trump.
Men stelt eigenlijk dat trump geen 1000 keer door de bliksem is getroffen, maar slechts 100 keer na mekaar.
Nog steeds gehéél onmogelijk dus.
Deze verkiezing stinkt héél erg....
Ik moet zeggen dat die blog post mij inderdaad zwaar heeft doen twijfelen.

Het verschil in-person / mail vond ik helemaal geen probleem. En toen ik ook dacht dat men de mail stemmen binnenbracht volgens county, leek het mij ook totaal logisch dat daar variaties konden op zitten.

Maar als het zo is dat de mail ballots normaal gezien gemixed zijn (en dat kan niet anders als je naar de Florida gegevens kijkt), dan is het heel heel heel eigenaardig dat men SYSTEMATISCHE effecten ziet die totaal niet gerandomiseerd zijn maar wel sterke neigingen vertonen.

Ik zou dat op zich totaal voldoende beschouwen als preliminair bewijs van vermoeden van fraude (ttz, de printer aanzetten).

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2020 om 15:25.
Oud 10 november 2020, 15:23   #45
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

en waar halen de lezers hun info dan ? bij qAnon ? wat zouden wij weten over iets als er geen media waren met verschillende opvattingen ?
Je kan de draden die ik stuurde lezen - waarvan patrickve de tweede dus de meest cruciale vindt, al meen ik dat daardoor de eerste ook relevant kan zijn - en dan lees je waarop het gebaseerd is...

En wat andere onderwerpen betreft: boeken en onafhankelijke geleerden doorgaans. Niet de VRT en de VTM en De Morgen idd...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 15:25   #46
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat die blog post mij inderdaad zwaar heeft doen twijfelen.
De vraag is natuurlijk hoe groot de kans is dat dit objectief onderzocht gaat worden. Ik hoop het...
Oud 10 november 2020, 15:28   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meest eigenaardige plot is die van Pensylvania.

Hoe kan dat nu dat men de stemmen GEORDEND heeft met meer en meer Biden stemmen ? Welke ordening van post-gestuurde ballots kan nu zo een gladde toename verklaren ?

Als het is omdat er "verschillende ballots binnenkomen" dan zou men RANDOM sprongen moeten hebben, niet een systematische verhoging he. Welke orde parameter is gebruikt om die ballots te tellen exact in de orde van toenemende Biden stemmen ??
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  EmV5d56XEAUHQeW.png‎
Bekeken: 608
Grootte:  15,2 KB
ID: 113326  

Oud 10 november 2020, 15:32   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat doet mij denken aan een verhaal dat ik ooit had gehoord van een gemeenteraadsverkiezing (in Oudergem, in Brussel).

Ik ken iemand die bij de telling aanwezig was, en in een envelloppe waren de resultaten al op orde gelegd ! De eerste X brieven waren voor partij 1, de volgende Y voor partij 2 en zo voort
Oud 10 november 2020, 15:36   #49
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Waarom is iedereen zo zeker dat democraten vooral via de post gingen stemmen en republikeinen naar de stembus trokken ? Normaal gezien zijn conservatieven toch voorzichtiger dan progressieven. (Het luide Trump/TeaParty deel is volgens mij een minderheid in het conservatieve kamp.)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 15:37   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat mij betreft moet je zo'n zaken nu wel met een serieuze korrel zout nemen.
En met 'statistiek' kan je alle kanten op gaan. Gevaarlijk speelgoed voor bepaalde mensen.
Moest er echt iets scheefgelopen zijn zouden we dit via andere kanalen al wel te weten gekomen zijn.
Dan zouden de reps bvb tenminste met iets concreets in hun handen naar de rechter kunnen gestapt zijn wat tot nu toe nog altijd niet echt gebeurd is.
En waar het gebeurd is, is er ondertussen al veel van weerlegt geweest.

Er zullen mss hier en daar wel ergens onregelmatigheden gebeurd zijn, en dat ga ik zeker niet ontkennen, maar dat zijn al meer geïsoleerde gevalletjes die amper iets of zelfs helemaal niets uitmaken op het totaal van de uitgebrachte stemmen.
Och, gans deze zaak is te gek om los te lopen. Het draait allemaal om de extreme grillen van een even extreem abnormaal persoon. Stemmen per post is een procedure die in de USA reeds bestaat sedert het einde van de burgeroorlog, dus zomaar eventjes sedert 1865. Hoeveel presidentsverkiezingen zijn er sedert dat jaar reeds niet geweest? Ja, in de loop van die 155 jaar zullen er hier en daar wel eens problemen geweest zijn waarbij dan een hertelling moest gebeuren. Het is overigens in de Amerikaanse wetgeving voorzien hoe hierbij moet tewerk gegaan worden. Maar bij mijn weten was er tot op heden geen enkele presidentskandidaat die begon te lullen dat stemmen per post "illegal" en per definitie "frauduleus" is. Nu wel, gewoon omdat Donald Trump een ziekelijk narcistisch en paranoia personage is. Zijn zoon Donald Trump junior is al even erg en blaft in de media ronduit oorlogstaal. Ik vraag mij af of er in die Trump-familie soms geen genetische bepaalde karakter-aandoening rondwaart.
Oud 10 november 2020, 15:37   #51
gunter5148

Standaard

Citaat:
De meest eigenaardige plot is die van Pensylvania.

Hoe kan dat nu dat men de stemmen GEORDEND heeft met meer en meer Biden stemmen ? Welke ordening van post-gestuurde ballots kan nu zo een gladde toename verklaren ?

Als het is omdat er "verschillende ballots binnenkomen" dan zou men RANDOM sprongen moeten hebben, niet een systematische verhoging he. Welke orde parameter is gebruikt om die ballots te tellen exact in de orde van toenemende Biden stemmen ??
Louter qua kansberekening geheel onmogelijk. Het is hetzelfde als 17.000keer nooit 1,2 of 3 te gooien met een teerling. Of dat dat nu 170.000 keer na mekaar is of 17.000 keer, is irrelevant. Het KAN gewoon niet.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 november 2020 om 15:37.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 15:39   #52
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, gans deze zaak is te gek om los te lopen. Het draait allemaal om de extreme grillen van een even extreem abnormaal persoon. Stemmen per post is een procedure die in de USA reeds bestaat sedert het einde van de burgeroorlog, dus zomaar eventjes sedert 1865. Hoeveel presidentsverkiezingen zijn er sedert dat jaar reeds niet geweest? Ja, in de loop van die 155 jaar zullen er hier en daar wel eens problemen geweest zijn waarbij dan een hertelling moest gebeuren. Het is overigens in de Amerikaanse wetgeving voorzien hoe hierbij moet tewerk gegaan worden. Maar bij mijn weten was er tot op heden geen enkele presidentskandidaat die begon te lullen dat stemmen per post "illegal" en per definitie "frauduleus" is. Nu wel, gewoon omdat Donald Trump een ziekelijk narcistisch en paranoia personage is. Zijn zoon Donald Trump junior is al even erg en blaft in de media ronduit oorlogstaal. Ik vraag mij af of er in die Trump-familie soms geen genetische bepaalde karakter-aandoening rondwaart.
Hou de ad hominem voor uw eigen.
Oud 10 november 2020, 15:41   #53
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat doet mij denken aan een verhaal dat ik ooit had gehoord van een gemeenteraadsverkiezing (in Oudergem, in Brussel).

Ik ken iemand die bij de telling aanwezig was, en in een envelloppe waren de resultaten al op orde gelegd ! De eerste X brieven waren voor partij 1, de volgende Y voor partij 2 en zo voort
"I consider it completely unimportant who in the party will vote, or how; but what is extraordinarily important is this — who will count the votes, and how.” (Stalin).

Maar goed, het gaat hier niet over een boerendorp he... Stel u voor dat iedereen Trump nu uitlacht omdat hij zich 'als een klein kind gedraagt' terwijl hij misschien gelijk heeft...
Oud 10 november 2020, 15:42   #54
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De verklaringen voor al dat gezever zijn allang gegeven.

De Republikeinen stemden massaal in de stemlokalen
De Democrats stemden massaal via mail

En wat er helemaal in het begin gebeurde heeft geen betekenis. Dat zijn enkele kleine counties net zoals bij ons dat boerendorp (de naam ontsnapt mij).

kom, de trumploverfanboys hebben maandenlang hier beweert dat hij Potus blijft, nu moeten ze verzoeken zich eruit te lullen

dat ze het maar zien zoals het is, Biden is President en Trumpie is over en uit

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 10 november 2020 om 15:43.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 15:43   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom is iedereen zo zeker dat democraten vooral via de post gingen stemmen en republikeinen naar de stembus trokken ? Normaal gezien zijn conservatieven toch voorzichtiger dan progressieven. (Het luide Trump/TeaParty deel is volgens mij een minderheid in het conservatieve kamp.)
DAT is precies wat hier GEEN probleem is. Het echte probleem zit hem in het gegeven dat in sommige (cruciale) staten de WILLEKEURIGE post stemmen glad toenemend meer en meer Biden/Trump verhoudingen hebben, en totaal niet random fluctueren !

Het is alsof men de postzakken exact op orde heeft gezet volgens de Biden/Trump verhouding om ze exact in die orde te tellen, zonder de minste glitch. Elke volgende zak een klein beetje meer Biden en wat minder Trump stemmen. Voor men ze geteld had, exact goed op volgorde gezet.

Dat is niet mogelijk he.
Oud 10 november 2020, 15:44   #56
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
kom, de trumploverfanboys hebben maandenlang hier beweert dat hij Potus blijft, nu moeten ze verzoeken zich eruit te lullen

Deze verkiezing stinkt.
Oud 10 november 2020, 15:44   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan jij vertellen waarom in Pensylvania de poststemmen per getelde zak bij elke volgende zak een klein beetje meer Biden stemmen hadden, exact in de volgorde van tellen ?

Mochten die zakken per county binnenkomen, dan zou men sprongen moeten zien in de twee richtingen he. Mocht dat perfect gemixed zijn, zoals het bedoeld was, dan zou dat gewoon telkens dezelfde verhouding moeten zijn op statistische fluctuaties na.

Maar wie heeft die zakken op orde gezet voor ze geteld werden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2020 om 15:45.
Oud 10 november 2020, 15:45   #58
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Deze verkiezing stinkt.
als je het zegt zal het weel de waarheid zijn
Oud 10 november 2020, 15:45   #59
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Kan iedereen die hier reageert misschien van de gegevens vertrekken en op basis daarvan commentaar leveren; dat mag ook een weerlegging zijn maar dan beargumenteerd, dank u.
Oud 10 november 2020, 15:45   #60
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is een argument altijd alleenstaand, en onafhankelijk van de bron.

Data, dat is iets anders. Maar redeneringen zijn alleenstaand, en tellen enkel maar in zoverre je ze zelf kan natrekken en op hun logica verifieren.
Neen. Er kunnen meerdere argumenten, en/of feiten zijn, en als je er moedwillig ééntje zou weglaten kan je zo soms tot een heel ander eindresultaat komen. Daarom dat ik ook opperde om ook eens wat verder te kijken.
Een taktiek die nogal eens gebruikt of misbruikt wordt.

Ik zou zo kunnen zeggen dat rood een slechte kleur is want telkens als het rood is moet ik stoppen.
De kleur rood is en belemmering van mijn vrijheden.
De kleur rood mag dus niet meer gebruikt worden.
Ik heb hier een argument, maar het geheel is wel te belachelijk om dood te doen of niet ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be