![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een dodelijke luchtweg infectie, die voornamelijk oudere mensen treft. De verschillen zijn de volgende: - corona is 3 of 4 keer dodelijker dan normale griep - corona heeft een veel bredere waaier aan ziekteverlopen: van meestal veel milder dan griep, naar ook vaker zwaarder dan griep ; griep heeft een heel typisch verloop, corona niet. - griep is gevaarlijk voor jonge kinderen, corona niet Dat is het ongeveer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet veel. Veel minder dat er jaarlijks "normaal" sterven.
Kijk, een vijfde van Belgie heeft het al gehad he. Zo erg was het niet. Bijna onmerkbaar op sanitair vlak. 15000 doden. Onzichtbaar. Doe dat 5 keer over, en dat is nog altijd verwaarloosbaar. En meer dan 5 keer een vijfde van Belgie zal niet lukken he ![]() Maar meer nog: het gros van de corona doden zijn gepensioneerden. Die tellen niet mee voor de maatschappij he. De maatschappij tolereert dat gepensioneerden blijven leven, maar die dienen verder tot niks. Als die dood gaan is dat geen probleem eigenlijk. Als we naar het actieven kijken die dood gaan aan corona, dan is dat minder dan het aantal verkeersdoden per jaar. Dus is het totaal belachelijk om de actieve maatschappij daar zelfs maar een vinger breed in de weg te leggen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2020 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alsof het wat uitmaakt eens Kerstmis of Oudejaar over te slaan. Ik denk dat het vooral aantoont hoe simplistisch de mensen zijn. Omdat het zo zou horen, moet het steeds zo gebeuren en hoe ze zich als blinde mollen en als kippen zonder kop vastklampen aan bepaalde feestdagen die commercieel zijn ingegeven. Intelligente mensen zijn mensen die in staat zijn dingen in vraag te stellen, ook zaken die als vanzelfsprekend worden geacht. Het merendeel van de mensen zijn echter echte kuddedieren die het leven leiden dat hun wordt voorgespiegeld door publiciteit en bedrijven, met de onmogelijkheid daar een kritische kanttekening bij te plaatsen.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom slaat het gros van de wereld anders de andere jaren dat niet over, als het toch zo belachelijk is om dat niet over te slaan ? Waarom KIEZEN de mensen en masse om Kerstmis en Nieuwjaar te vieren, als het zo idioot is en iedereen dat normaal zou vinden om dat over te slaan ? Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2020 om 09:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 21 november 2020 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zonder veel succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2020 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Net door hun onverantwoord gedrag moet ik dingen opgeven, terwijl dat dus helemaal niet zou hoeven.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Griep is er al minstens 500 jaar (mogelijk zelfs van voor christus) en heeft al voor miljoenen doden gezorgd. Historisch gezien is covid tot nu toe totaal verwaarloosbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het verhaal van de bakker die de piloot gaat zeggen hoe hij moet vliegen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar voor één of andere reden hebben die een soort pauselijke onfeilbaarheid gekregen en wordt elke kritiek gefnuikt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet nog altijd niet wat de bedoeling van deze lockdown is en wanneer die gaat eindigen. Niemand die mij kan vertellen naar hoeveel dagelijkse cases men wil gaan en waarom. Er is geen strategie, men doet maar wat. Daar kan ik als niet-expert perfect over oordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het aantal contacten tussen mensen te verminderen en alzo het aantal besmettingen onder controle te krijgen en onze gezondheidszorg te vrijwaren. Het aantal besmettingen zou niet hoger dan 50 mogen liggen per dag. Als je wil mag je het nog eens vragen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2020 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een vraag die ik mij nog steeds stel, als we de maatregelen lossen, wat effect geeft dat op de ziekenhuizen, en op het aantal doden. En ik stel me ook ernstig vragen over de maatregelen zelf : - Wat is de kost op korte termijn - Welke levens kosten die lockdown. Andere patienten krijgen hun behandeling niet - Wat is de kost op lange termijn - Hoe gaan we recupereren van die maatregelen. Schoolachterstand en dergelijke meer. Ik heb de indruk dat een en ander niet in balans is. Iemand die corona heeft moet tegen alle prijs gered worden, en een kanker patient die zonder behandeling sterft die is blijkbaar minder waard. Zo komt het op mij over. De psychische gevolgen op de gehele bevolking, niet alleen de jongeren wordt danig onderschat. Een ernstig debat over die tegenstellingen is blijkbaar niet meer mogelijk, want kritische mensen over die lockdown krijgen een karaktermoord, en worden als onmensen voorgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou gewoon sneller gaan. Wij hebben waarschijnlijk al meer dan de helft van de doden gehad die corona kon maken, en waarschijnlijk zelfs meer. Er zijn er niet veel meer te redden. |
|
![]() |
![]() |