Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 16:22   #41
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch wel maar ik noem dat niet direct de mensen in mijn omgeving.
Nee volgens mij roep jij wel voor iedereen in lockdown te duwen, maar zie jij nu nog altijd veel mensen uit uw directe omgeving.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 16:57   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Laat de anderen het eerst maar op zichzelf uitproberen en als na een aantal maanden blijkt dat het veilig is dan...
Dat is eigenlijk wat iedereen rondom mij ook zegt: "niks erop tegen, maar niet als eerste !".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:04   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bereidheid van het volk om zich te laten inenten is groot? Jij leeft in een heel andere wereld dan ik, in mijn omgeving staat echt niemand te wachten om als eerste gevaccineerd te worden...
Ge moogt maar met een heel beperkt aantal personen rondlopen in uw omgeving.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:08   #44
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...
Nu, eerlijk gezegd, ik vind vaccinatie goed, als men tenminste wat kijk heeft op de nevenwerkingen en die staan in verhouding met de risico's die je zelf loopt ten aanzien van de ziekte. Ik zou denken dat voor jongeren, het vaccin te riskant is. Voor mensen boven de 40 is het waarschijnlijk beter van het vaccin te nemen.
Wat de nevenwerkingen betreft, heeft men bij het testen van het vaccin op rhesus-aapjes een veralgemeende stijging vastgesteld van libidineus gedrag. Dit ging in bepaalde gevallen zo sterk dat een aantal proefdieren van uitputting gestorven is. Men verwacht dat dit in veel mindere mate tot uiting komt bij de mens. Mede daarom zoekt men nu vooral jonge gezonde proefpersonen.
Oud 22 november 2020, 17:21   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Er is een reele kans.
Herinner de gezichts-boerka's.
Eerst tekort.
Dikke bestelling.
Maar golf 1, doorgaans ergste in een epidemie, gepasseerd.
Dan zou de stock blijven liggen.
En dat oogt niet, natuurlijk.
Weeral een publieke afgang.
En dus MOETEN.
Dat dan nog werd koppelverkocht met een "versoepeling", haha.
Nu vaccin.
Twee golven (gehad?).
10+5k doden.
Hoeveel doden gaat dat vaccin nog voorkomen?
Een paar honderd jaarlijks?
Als mensen niet bang genoeg te krijgen zijn om ze vrijwillig te accepteren, gaan ze dwingen om ze kwijt te raken voor de vuilbak wenkt.
Allicht via een soort van "boete" als je ze niet accepteert, bvb je mag dit en dat niet en je MOET dit of dat, enz.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 november 2020 om 17:21.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 18:19   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Nu, eerlijk gezegd, ik vind vaccinatie goed, als men tenminste wat kijk heeft op de nevenwerkingen en die staan in verhouding met de risico's die je zelf loopt ten aanzien van de ziekte. Ik zou denken dat voor jongeren, het vaccin te riskant is. Voor mensen boven de 40 is het waarschijnlijk beter van het vaccin te nemen.
nevenwerkingen & nawerkingen kunnen fataal zijn zoals bij nieuwe medicatie voor longkanker...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 19:00   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bereidheid van het volk om zich te laten inenten is groot? Jij leeft in een heel andere wereld dan ik, in mijn omgeving staat echt niemand te wachten om als eerste gevaccineerd te worden...
Misschien zijn het “in uw omgeving” vooral jonge snaken die ervan overtuigd zijn (volkomen ten onrechte) dat zij absoluut geen gevaar lopen. Maar het corona- virus is veel smeriger dan men algemeen denkt. Meer en meer komt tot uiting dat het niet alleen maar de longen aantast (wat op zich reeds erg genoeg is) maar evenzeer doordringt tot in andere organen, tot teelballen en hersenen toe.
In elk geval, zodra er een vaccinatie mogelijk is zal ik zeker geen dag wachten om mij te laten prikken.
Oud 22 november 2020, 19:12   #48
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad want in mijn omgeving zitten ze wel op dat vaccin te wachten. En ze dragen ook allemaal zonder tegenspraak dat onnozel mondmasker. Dat zijn nu eenmaal typische Vlamingen, ze zijn er allemaal tegen maar uiteindelijk werken ze met alles mee. O
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 19:17   #49
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Misschien zijn het “in uw omgeving” vooral jonge snaken die ervan overtuigd zijn (volkomen ten onrechte) dat zij absoluut geen gevaar lopen. Maar het corona- virus is veel smeriger dan men algemeen denkt. Meer en meer komt tot uiting dat het niet alleen maar de longen aantast (wat op zich reeds erg genoeg is) maar evenzeer doordringt tot in andere organen, tot teelballen en hersenen toe.
In elk geval, zodra er een vaccinatie mogelijk is zal ik zeker geen dag wachten om mij te laten prikken.
Voor de 100.000ste keer. Dat geldt ook voor andere infectieziektes! Zelfs bij griep kan dit.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 19:44   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Voor de 100.000ste keer. Dat geldt ook voor andere infectieziektes! Zelfs bij griep kan dit.
Het irriteert u? Vergeet niet dat we reeds vele jaren een vaccin hebben tegen de griep. Tegen de covid hadden we in 2020 gewoon niets!!! De Covid heeft op nauwelijks één jaar tijd veel meer slachtoffers gemaakt dan de gewone jaarlijkse griep. Sommigen op dit forum gaan er wat al te gemakkelijk overheen. Het gezever over de “kudde-immuniteit” als er gewoon niets gedaan wordt getuigt van een lichtzinnigheid en cynisme. Hoeveel doden mogen we voor jullie in dit konijnenland dan wel hebben? Mensen van 60 jaar en meer hebben ook recht op leven leven hoor!
Oud 22 november 2020, 19:49   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geduld !
dat is een schone deugd
"Alles komt op tijd voor hem die kan wachten"
Rabelais.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 20:08   #52
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Het irriteert u? Vergeet niet dat we reeds vele jaren een vaccin hebben tegen de griep. Tegen de covid hadden we in 2020 gewoon niets!!! De Covid heeft op nauwelijks één jaar tijd veel meer slachtoffers gemaakt dan de gewone jaarlijkse griep. Sommigen op dit forum gaan er wat al te gemakkelijk overheen. Het gezever over de “kudde-immuniteit” als er gewoon niets gedaan wordt getuigt van een lichtzinnigheid en cynisme. Hoeveel doden mogen we voor jullie in dit konijnenland dan wel hebben? Mensen van 60 jaar en meer hebben ook recht op leven leven hoor!
Over cynisme gesproken.
Ondanks dat vaccin sterven er jaarlijks tot 650.000 doden aan de griep. Die kunnen U helemaal niks schelen. Waar hebt u op dit forum in het verleden ooit gepleit voor strenge maatregelen om die doden zoveel mogelijk te vermijden? Nooit !
Maar vertel eens : wanneer corona niet meer dan 650.000 doden per jaar maakt, is het voor u dan toch ok dat we alle maatregelen mogen laten vallen, niet ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 22 november 2020, 20:18   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Over cynisme gesproken.
Ondanks dat vaccin sterven er jaarlijks tot 650.000 doden aan de griep. Die kunnen U helemaal niks schelen. Waar hebt u op dit forum in het verleden ooit gepleit voor strenge maatregelen om die doden zoveel mogelijk te vermijden? Nooit !
Maar vertel eens : wanneer corona niet meer dan 650.000 doden per jaar maakt, is het voor u dan toch ok dat we alle maatregelen mogen laten vallen, niet ?
Dat komt omdat het griepvaccin slechts een effectiviteit heeft voor hooguit 50%.
Wat die 650 000 doden betreft zou je best nu toch eens verduidelijken of dit op planetaire schaal is of wat? Ik ben ervan overtuigd dat we voor covid 19 op het einde van 2020 aan merkelijk meer slachtoffers zullen zitten. En nogal wat onder die doden zullen 60-plussers blijken te zijn waarvan een flink deel zullen besmet zijn door jongeren die óók dachten “dat het toch allemaal niet zo erg is”.
Oud 22 november 2020, 20:28   #54
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat het griepvaccin slechts een effectiviteit heeft voor hooguit 50%.
Wat die 650 000 doden betreft zou je best nu toch eens verduidelijken of dit op planetaire schaal is of wat? Ik ben ervan overtuigd dat we voor covid 19 op het einde van 2020 aan merkelijk meer slachtoffers zullen zitten. En nogal wat onder die doden zullen 60-plussers blijken te zijn waarvan een flink deel zullen besmet zijn door jongeren die óók dachten “dat het toch allemaal niet zo erg is”.
Ja, dat is wereldwijd.
Dus, waarom mogen die grieppatiënten van u wel creperen?

Het lijkt me de taak van die 60-plussers om dan feen contact met die jongeren te zoeken. Zichzelf als het ware in lockdown te zetten.

Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 20:29.
Oud 22 november 2020, 20:57   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als artsen en verpleegkundigen en verzorgenden en kuisvrouwen uit verzoringsinstellingen slim zijn, laten ze zich vaccineren om zichzelf te beschermen.
Net zo voor brandweermannen en ambulanciers...om zichzelf te beschermen. Een vaccin zal zeer weinig bescherming bieden voor niet gevaccineerden.
Gast, ik heb niet gevraagd of die categorie van mensen slim is,
ik heb wel gevraagd of het verantwoord zou zijn, of doenbaar enz. of zij door hun directies verplicht zouden worden tot inenting.

Overigens vergis je je ook over de zeer weinig bescherming van het vaccin voor niet-gevaccineerden. Want als er genoeg gevaccineerden zijn, dan zijn die anderen indirect beschermd door het feit dat het virus uitsterft wegens onvoldoende overdragers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 21:00   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Volgens een aantal experten zal het vaccin wel verhinderen dat de vaccineerde (erg) ziek wordt, maar hij zou nog wel besmettelijk kunnen zijn. Met andere woorden, eisen dat iemand anders gevaccineerd is voor jouw veiligheid is in dat geval nonsens. Als jij bang bent moet jij jezelf vaccineren.
Maar minder lang en minder erg.
Daarom stelde ik dat nul-risico niet bestaat.
Of kunde nie leze ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 november 2020, 21:01   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
a brave new world...

als ik al de ziekte heb doorgemaakt, in ik dus al een zekere immuniteit heb opgebouwd, zou ik niet weten waarom ik bijkomend nog gevaccineerd moet worden. en we zijn al met zeker 10%
Dat kan een medisch gerechtvaardigd geval zijn.
Toch nog eerst de mening van Van Gucht vragen.

Oud 22 november 2020, 21:11   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan dat volgend jaar zien hé gast.

Eerst hoeveel artsen, verpleegsters, verzorgsters, tandartsen enz. gaan weigeren;
vervolgens hoeveel 65 plussers die in bejaardenhuizen verblijven; vervolgens die 65 plussers die nog thuis wonen;
tegelijk met de -65 die onderliggende problemen hebben, en toch weigeren.

tot slot: hoeveel er niet zullen opdagen in grote inspuit-centra, en helemaal op 't einde hoeveel er dan nog niet overhaald worden door de huisarts.

Dan zullen we weten of jouw buikgevoel juist zat.

Oud 22 november 2020, 21:19   #59
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet zoiets als "de" griep. Influenza familie heeft een familieverpakking types en subtypes, en 7 van de 11 seizoens-schattingen van welke (die ze doen om het vaccin samen te stellen) zit ernaast, hetgeen de effectiviteit van het vaccin gemiddeld halveert, van 40 naar 20%, ook gemiddeld, dus bij oudere/zwakkere mensen quasi totaal nutteloos.

De Spaanse Griep was H1N1, de numero uno, een nieuwe, en maakte een groot veelvoud doden dan deze SARS variant. Dat is 1 op 1 vergelijken, niet wat jij doet.
Oud 22 november 2020, 21:26   #60
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gast, ik heb niet gevraagd of die categorie van mensen slim is,
ik heb wel gevraagd of het verantwoord zou zijn, of doenbaar enz. of zij door hun directies verplicht zouden worden tot inenting.

Overigens vergis je je ook over de zeer weinig bescherming van het vaccin voor niet-gevaccineerden. Want als er genoeg gevaccineerden zijn, dan zijn die anderen indirect beschermd door het feit dat het virus uitsterft wegens onvoldoende overdragers.
Virussen sterven niet uit. Groepsimmuniteit moet onderhouden worden. Elk seizoen 99% van de bevolking inenten om 1% heel misschien een jaar langer te doen leven, in welke economie leef jij, die van Disney?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be