![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wtf? Om welke reden?
Wat ik bedoelde dat het blijkbaar moeilijker en moeilijker wordt om voldoende consensus te vinden binnen een ruime meerderheid van partijen. Om de 6 'politieke' rechters bij het Grondwettelijk Hof aan te duiden, heeft men een 2/3 meerderheid nodig. Die 2/3 meerderheid wordt blijkbaar moeilijker en moeilijker om te vinden. Men zou zich de vraag kunnen stellen of het Grondwettelijk Hof op die manier moet worden samengesteld. Geen idee wat dat met Trump te maken heeft. De enigen die de samenstelling van de Supreme Court momenteel willen wijzigen, zijn trouwens de democraten. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 december 2020 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Waar zie jij in la Belgique depolitisering... Gewoon weg nergens; alles is in dit land van het begin tot het einde gepolitiseerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou kunnen vragen om dat even te duiden, maar het zal wel weer verloren moeite zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eentje meer of minder zal dan voor jou ook niet erg zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon 'wraak' voor het saboteren van Khattabi haar voordracht. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 december 2020 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me gewoon de vraag of het in de toekomst niet moeilijk zal blijven om rechters van het Grondwettelijk Hof te benoemen en bovendien of het wel wenselijk is ze op die manier te benoemen. Het is me een absoluut mysterie waarom me dat een tweede Trump maakt. @ Het Oosten: ik zou in de VS geen seconde hebben getwijfeld op wie ik zou stemmen. Sowieso Biden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie van de twee is het ergste denk je??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ligt er bovendien vingerdik bovenop... Wat ze vergeten is dat ze daarbij ook het gros van de Vlamingen het licht niet in de ogen gunnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg ik dat dan?
ik zeg gewoon dat de N-VA zich gedraagt als een verwend nest dat gewoon is om alles te krijgen met een vingerknip en dat nu eens niet direct krijgt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat men Danny Pieters zulke dingen echter niet kan verwijten. Hij was niet de meest boeiende prof (zijn lessen waren redelijk saai en zijn cursus wat onoverzichtelijk) maar hij lijkt me toch een figuur te zijn dat niet al te problematisch is voor andere partijen. Hij behoort zeker niet tot de 'extremere' vleugel van N-VA. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 december 2020 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja tuurlijk gaan ze dat krijgen. Maar de arrogantie van de N-VA wordt hier nog maar eens mooi aangetoond.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antipolitiek kan inderdaad alleen maar toegejuicht worden. Ik vind het wel vreemd dat een Belgicist zoiets toejuicht. Antipolitiek zorgt er namelijk niet voor dat ons land beter bestuurd wordt. Je zou toch denken dat mensen die Belgie een warm hard toedragen een politiek zouden willen die constructief is en die vooral gericht is op goed bestuur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Maar onze Belgicisten zien dat verschil niet in... Alles wat Vlaanderen kan afkalven en la Belgique in het zadel kan houden is voor hen goed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het ook. Of het Danny Pieters gaat zijn is een andere kwestie. Ik denk dat de andere partijen de NVA ook eens door het stof willen laten gaan zodat ze weten hoe het voelt.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen in de leer gegaan zijn bij onze minister van volksgezondheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |