Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2020, 12:58   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het is belgie
als het tegne de herfstvakantie halvelings deftig draait is tegen de lente 22 iedereen ingeËnt geraakt

vandaag proefdraaien
de zaal waar ze inenten is dezelfde zaal waar ze besmette testen.
wie verzint dat vraagt ge u af
Allicht dezelfde zaal die ze ook gebruiken bij de even nutteloze verkiezingen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 14:46   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
vandaag proefdraaien
de zaal waar ze inenten is dezelfde zaal waar ze besmette testen.
wie verzint dat vraagt ge u af
Besmetten is ook een vorm van vaccinatie he

Een die veiliger is onder de 40 jaar trouwens.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 15:05   #43
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het grote probleem is het tekort aan vaccins en de kleine beschikbaarheid voor dit land.

Eerst waren er geen mondmaskers ,nu zijn er te weinig vaccins voor onze bevolking.

Ondertussen komen er dagelijks Engelse militaire vliegtuigen op Melsbroek vaccins uit Puurs ophalen en is men in Engeland al dagen geleden gestart met vaccineren,.

Maar hier, in het land waar het vaccin geproduceerd wordt,

is men nog lang niet begonnen te vaccineren",

men draait proef in Schaarbeek".

Bravo Belgische politici.
De excuses zullen weer vlug gevonden worden zeker

Het is een logistieke kwestie geworden waarbij ieder deel van de ketting zijn deeltje moet doen op het juiste moment.
Diegene die het eerst besteld heeft wordt eerst bediend,maar loopt ook het risico de eerste problemen te ondervinden en zal ook het eerst moeten zeker zijn dat zijn logistieke ketting in orde is,totdat het spul ingespoten zit in de arm van een burger...

Er is helemaal geen "tekort" aan vaccins,gezien er geen voldoende koelcapaciteit (in verschillende stappen nog wel) is en zelfs geen voldoende vaccinatiecapaciteit.

Iemand moet de eerste zijn in het produceren,en iemand de eerste in het ontvangen.

Laatst gewijzigd door kelt : 12 december 2020 om 15:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 16:21   #44
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Oei, het tempo krijgt al een knauw :

Citaat:
Xavier De Cuyper, topman van het geneesmiddelenagentschap FAGG, stelt dat ons land vanaf februari vaccins voor zo’n 200.000 tot 250.000 patiënten per maand zal ontvangen.

Dat lijkt veel, maar aan dat tempo zou het langer dan een jaar duren vooraleer alle kwetsbaren (zo’n 4 miljoen Belgen) ingeënt zijn. Maar zo lang zal het niet duren, verzekert Ramaekers. ‘Vanaf maart en april moet het aantal geleverde vaccins substantieel toenemen. Maar die ramingen moeten we met heel veel voorzichtigheid maken.
DS
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 16:22   #45
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het grote probleem is het tekort aan vaccins en de kleine beschikbaarheid voor dit land.

Eerst waren er geen mondmaskers ,nu zijn er te weinig vaccins voor onze bevolking.

Ondertussen komen er dagelijks Engelse militaire vliegtuigen op Melsbroek vaccins uit Puurs ophalen en is men in Engeland al dagen geleden gestart met vaccineren,.

Maar hier, in het land waar het vaccin geproduceerd wordt,

is men nog lang niet begonnen te vaccineren",

men draait proef in Schaarbeek".

Bravo Belgische politici.
De excuses zullen weer vlug gevonden worden zeker
Daarom moet het nu voorbereid worden op efficiënte manier. Ik heb weinig zin in 2021 dagelijks op het nieuws dwaze reportages te horen dat ze al 4 u in de file staan om gevaccineerd te worden. Zoniet geraken ze in een Ubu situatie waar men dan zal zeggen" we hebben geen tekort aan vaccins want we kunnen toch niet op tijd vaccinneren". Om te beginnen moeten mensen die willen gevaccineerd worden zich nu al aanmelden om te plannen waar ze het vaccin gaan krijgen, dat kan evengoed bij de huisdokter, in eender welke kliniek of in tijdelijke centra. Het zal al een grote organisatorische stap zijn te weten hoeveel mensen zich wil laten vaccinneren. Nu tast men in het duister.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 16:32   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarom moet het nu voorbereid worden op efficiënte manier. Ik heb weinig zin in 2021 dagelijks op het nieuws dwaze reportages te horen dat ze al 4 u in de file staan om gevaccineerd te worden. Zoniet geraken ze in een Ubu situatie waar men dan zal zeggen" we hebben geen tekort aan vaccins want we kunnen toch niet op tijd vaccinneren". Om te beginnen moeten mensen die willen gevaccineerd worden zich nu al aanmelden om te plannen waar ze het vaccin gaan krijgen, dat kan evengoed bij de huisdokter, in eender welke kliniek of in tijdelijke centra. Het zal al een grote organisatorische stap zijn te weten hoeveel mensen zich wil laten vaccinneren. Nu tast men in het duister.
Dat zou dom zijn...Het laatste wat nodig is,is "administratief gedrum" vanuit onze rotverwende egoistische bevolking(present company not included),ongelofelijk hoeveel prioritairen we plots weer gaan zien ...

Er zal een aanbodprobleem zijn,dus zullen het de "aanbieders" zijn die zullen en moeten bepalen wie mag afkomen en wanneer.

Gezien het om twee vaccinaties gaat die een zekere tijd van elkaar gescheiden moeten zijn,lijkt het me zelfs onmogelijk de ganse Belgische bevolking in te enten in 2021.Dat is waarschijnlijk ook niet nodig.

U zult uitgenodigd worden....;

Laatst gewijzigd door kelt : 12 december 2020 om 16:34.
Oud 12 december 2020, 16:49   #47
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat zou dom zijn...Het laatste wat nodig is,is "administratief gedrum" vanuit onze rotverwende egoistische bevolking(present company not included),ongelofelijk hoeveel prioritairen we plots weer gaan zien ...

Er zal een aanbodprobleem zijn,dus zullen het de "aanbieders" zijn die zullen en moeten bepalen wie mag afkomen en wanneer.

Gezien het om twee vaccinaties gaat die een zekere tijd van elkaar gescheiden moeten zijn,lijkt het me zelfs onmogelijk de ganse Belgische bevolking in te enten in 2021.Dat is waarschijnlijk ook niet nodig.

U zult uitgenodigd worden....;
Het is belangrijk om weten met welk aantal mensen men geen rekening moet houden voor een vaccinatie om alle middelen te kunnen instellen dat er geen plaatsen zijn waar het een overrompeling is en andere plaatsen waar het medisch personeel zijn vingers draait. Een spuit steken kan iedereen zelfs een verpleegster in opleiding of een medisch student of eender welke dokter.

Ook om te vermijden dat er nu stoerdoeners zijn die hard schreeuwen "mij spuiten ze geen smeerlapperij in" maar als de vakantie aankomt de grootste drummers en roepers gaan zijn om hun spuit te krijgen als blijkt dat bepaalde landen of vliegvaartmaatschappijen een bewijs van vaccinatie eisen.
Oud 12 december 2020, 16:56   #48
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is belangrijk om weten met welk aantal mensen men geen rekening moet houden voor een vaccinatie om alle middelen te kunnen instellen dat er geen plaatsen zijn waar het een overrompeling is en andere plaatsen waar het medisch personeel zijn vingers draait. Een spuit steken kan iedereen zelfs een verpleegster in opleiding of een medisch student of eender welke dokter.

Ook om te vermijden dat er nu stoerdoeners zijn die hard schreeuwen "mij spuiten ze geen smeerlapperij in" maar als de vakantie aankomt de grootste drummers en roepers gaan zijn om hun spuit te krijgen als blijkt dat bepaalde landen of vliegvaartmaatschappijen een bewijs van vaccinatie eisen.
Een papiertje uit de printer zou dan voor mij voldoende zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 16:59   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom moet het nu voorbereid worden op efficiënte manier. Ik heb weinig zin in 2021 dagelijks op het nieuws dwaze reportages te horen dat ze al 4 u in de file staan om gevaccineerd te worden.
Denkt gij echt dat dat een stormloop zal zijn ?

Ik loop niet heel warm van die vaccins. Voor oudere mensen is het gokje waarschijnlijk de moeite waard, als er tenminste nog veel corona circuleert.

Maar het lijkt mij bijzonder dom om uw enige 6 maanden vaccinatie bescherming te verschieten voor de zomer, wanneer er weinig gevallen gaan zijn, om dan in oktober een potentieel veel zwaardere infectie op te doen dan normaal.

Liefst zou ik zelf het vaccin nemen nadat al heel veel mensen terug geinfecteerd werden geraakt die gevaccineerd waren, en als men vaststelt dat dat geen zware, maar wel milde infecties waren. Op DAT moment wil ik wel dat spul nemen. En anders zou ik het willen nemen in september of oktober van 2021, als we weer een golf zouden verwachten. Maar dan misschien een dat ondertussen wat aangepast is aan de nieuwere versies van het corona virus.

Mij in het voorjaar laten inspuiten met een vaccin gebaseerd op de corona van januari 2020, om mijn 6 maanden bescherming te verdoen tijdens de zomer, en dan misschien erger ziek te worden wegens verkeerde reactie in het najaar van 2021, daar bedank ik voor.

Als men de gevaccineerden van de cohorten wel blijft volgen tot aan volgende zomer, en als die ondertussen redelijk herinfecteren zonder veel problemen, dan wil ik het wel pakken.

Ik denk ook dat het bijzonder naief is om te denken dat gevaccineerden niemand meer zouden kunnen infecteren, maar ex-zieken wel. Ik zou dus niet goed inzien waar men voor zou willen dat JIJ je laat vaccineren. Dat doe je enkel voor jezelf. Daar bescherm je waarschijnlijk anderen niet mee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2020 om 17:05.
Oud 12 december 2020, 17:13   #50
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Denkt gij echt dat dat een stormloop zal zijn ?

Ik loop niet heel warm van die vaccins. Voor oudere mensen is het gokje waarschijnlijk de moeite waard, als er tenminste nog veel corona circuleert.

Maar het lijkt mij bijzonder dom om uw enige 6 maanden vaccinatie bescherming te verschieten voor de zomer, wanneer er weinig gevallen gaan zijn, om dan in oktober een potentieel veel zwaardere infectie op te doen dan normaal.

Liefst zou ik zelf het vaccin nemen nadat al heel veel mensen terug geinfecteerd werden geraakt die gevaccineerd waren, en als men vaststelt dat dat geen zware, maar wel milde infecties waren. Op DAT moment wil ik wel dat spul nemen. En anders zou ik het willen nemen in september of oktober van 2021, als we weer een golf zouden verwachten. Maar dan misschien een dat ondertussen wat aangepast is aan de nieuwere versies van het corona virus.

Mij in het voorjaar laten inspuiten met een vaccin gebaseerd op de corona van januari 2020, om mijn 6 maanden bescherming te verdoen tijdens de zomer, en dan misschien erger ziek te worden wegens verkeerde reactie in het najaar van 2021, daar bedank ik voor.

Als men de gevaccineerden van de cohorten wel blijft volgen tot aan volgende zomer, en als die ondertussen redelijk herinfecteren zonder veel problemen, dan wil ik het wel pakken.

Ik denk ook dat het bijzonder naief is om te denken dat gevaccineerden niemand meer zouden kunnen infecteren, maar ex-zieken wel. Ik zou dus niet goed inzien waar men voor zou willen dat JIJ je laat vaccineren. Dat doe je enkel voor jezelf. Daar bescherm je waarschijnlijk anderen niet mee.
Ik ga vooral wachten op verdere studies naar de duur van de immuniteit na natuurlijke besmetting door het virus.
Na mijn besmetting van oktober zal ik er allicht nog wel een tijdje tegen kunnen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 17:19   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ga vooral wachten op verdere studies naar de duur van de immuniteit na natuurlijke besmetting door het virus.
Na mijn besmetting van oktober zal ik er allicht nog wel een tijdje tegen kunnen.
Ik zou zeggen dat als ge het licht gehad hebt, er totaal maar dan ook totaal geen reden is dat gij U laat vaccineren. Want oftewel hebt gij anti lichamen, oftewel kunt ge er tegen.

Gelijk wie het gehad heeft, heeft geen enkele reden om zich te laten vaccineren - ik zou zelfs denken dat het logisch zou zijn om mensen eerst een bloedanalyse laten te maken om te zien of ze al geen anti-lichamen hebben. Die worden dan niet gevaccineerd, dat dient tot niks.

Het is voor de anderen dat het vaccin nuttig kan zijn, maar aangezien we niet weten hoe een HERINFECTIE gebeurt met het vaccin, en dat wel eens ERGER zou kunnen zijn voor gevaccineerden dan voor niet-gevaccineerden, zou ik DAAR eerst resultaten over willen zien. Als blijkt dat de herinfecties mild zijn, dan is er geen reden om het vaccin niet te nemen. Helpt het niet, het schaadt niet. Maar ik zou dat eerst willen zien.

Mensen zoals ik die niet weten of ze het erg gaan hebben of niet, hebben geen reden om, zolang dat niet duidelijk is, een vaccin te nemen: ze zouden immers wel eens de kans kunnen vergroten dat ze het erger hebben.

Daarentegen, oudere mensen die veel kans hebben om aan corona dood te gaan, die nemen beter het gokje. Tenminste op korte termijn zijn ze beschermd. Zo leven ze tenminste nog 4 maanden of zo.

Men zou vooral ook studies moeten maken over in welke mate die gevaccineerden asymptomatische dragers kunnen zijn. En nee, daar helpt de PCR test niet: daar moet je besmettingstesten voor doen

We zullen dat wel rap weten als er gevaccineerde verpleegsters weer gans een bejaardenhuis besmet zullen hebben....

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2020 om 17:21.
Oud 12 december 2020, 17:52   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat laatste zal men ongetwijfeld gedegen rekening mee houden;Ik kan me voorstellen dat uiteindelijk iedereen een "uitnodiging" zal krijgen met een vraag tot bevestiging (email,telefoon....).Wie niks zegt is zijn tijdsslot kwijt en zal niet meer moeten afkomen.Zo eenvoudig zal het zijn.

Zoals Patrick hier ondertussen uitlegt lijkt de kalender ondertussen eerder onhandig te worden,maar laat ons eens zien hoe het aangepakt zal worden,Misschien screent men mensen met antilichamen er gewoon uit wegens nutteloosheid van inenting?

Vliegtuigreizen en "toerisme" ondertussen zullen in 2021 niet de geringste prioriteit verkrijgen.Er zijn echt wel belangrijker zaken.

Laatst gewijzigd door kelt : 12 december 2020 om 17:55.
Oud 12 december 2020, 17:53   #53
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een papiertje uit de printer zou dan voor mij voldoende zijn.
Voor u misschien maar niet voor vliegvaartmaatschappijen en immigratie officieren van vele landen wel. Corona heeft de ganse wereld overhoop gegooid. Men gaat moeten leren leven met een nieuwe factor. Net zoals het reizen per vliegtuig na de jaren 70 en 80 totaal veranderde ten gevolge van toenmalige terroristische aanslagen. Niets gaat nog zoals voorheen zijn.
Oud 12 december 2020, 17:58   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor u misschien maar niet voor vliegvaartmaatschappijen en immigratie officieren van vele landen wel. Corona heeft de ganse wereld overhoop gegooid.
Men heeft de wereld overhoop gegooid met als excuus corona.

Citaat:
Men gaat moeten leren leven met een nieuwe factor. Net zoals het reizen per vliegtuig na de jaren 70 en 80 totaal veranderde ten gevolge van toenmalige terroristische aanslagen. Niets gaat nog zoals voorheen zijn.
Dat wordt dan misschien een reden om geen vliegtuigen meer te nemen he.
De fun was er inderdaad al grotendeels uit met die anti terroristen maatregelen, dus nam men enkel nog maar heel schoorvoetend het vliegtuig. Nu dus een paar jaar niet he.

Ik zie trouwens echt niet waarom een vaccin waarvan totaal niet geweten is of het U zelfs niet besmettelijker maakt, geeist zou worden, maar in deze gekke wereld is inderdaad nergens nog een rationele reden nodig om mensen rare dingen doen te doen.

Eens dat allemaal geweten is van dat vaccin, dan heb ik daar niks tegen. Maar dat zal minstens nog een goed jaar duren voor men dat weet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2020 om 18:00.
Oud 12 december 2020, 18:02   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien screent men mensen met antilichamen er gewoon uit wegens nutteloosheid van inenting?
Dat zou mij het meest logische lijken, en dus zal dat niet gebeuren. Het past niet in het verhaal dat "ziek worden U geen voordeel oplevert".

Maar inderdaad zou enig bewijs voor een reis eerder de test op anti lichamen moeten zijn, eerder dan de test op vaccinatie. Zo kunnen niet-gevaccineerden toch nog op vakantie: het volstaat dat ze zich vrijwillig besmetten enkele weken daarvoor.

Het zou idioot zijn om mensen bij wie het vaccin niet gewerkt heeft, toe te laten, en iemand die corona gehad heeft en anti lichamen heeft, te weren. En dus gaat men dat doen, want hoe idioter en hoe onlogischer, hoe meer de staten en kwakzalvers ervan houden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2020 om 18:04.
Oud 12 december 2020, 18:07   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou mij het meest logische lijken, en dus zal dat niet gebeuren. Het past niet in het verhaal dat "ziek worden U geen voordeel oplevert".

Maar inderdaad zou enig bewijs voor een reis eerder de test op anti lichamen moeten zijn, eerder dan de test op vaccinatie. Zo kunnen niet-gevaccineerden toch nog op vakantie: het volstaat dat ze zich vrijwillig besmetten enkele weken daarvoor.

Het zou idioot zijn om mensen bij wie het vaccin niet gewerkt heeft, toe te laten, en iemand die corona gehad heeft en anti lichamen heeft, te weren. En dus gaat men dat doen, want hoe idioter en hoe onlogischer, hoe meer de staten en kwakzalvers ervan houden.
Het lijkt er inderdaad op.Die vaccinatie zal passen in het "afvlakken van de curve"...met als gevolg dat de curve inderdaad "afvlakt"...en schijnbaar eindeloos doorgaat....
Oud 12 december 2020, 21:08   #57
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Oei, het tempo krijgt al een knauw :

DS
4 miljoen Belgen "kwetsbaar".
Lol?
Hun definitie van kwetsbaarheid moet een gemakkelijk zijn om te halen.
Het klinkt sterk als wat ik 30 jaar geleden ooit hoorde in een bankfiliaal.
Waarvan een personeelslid poogde me te bewegen tot mijn spaarsommetje wisselen voor aandelen en obligaties. 50-50 want de "veiligste formule" 25 aandeel 75 obligatie "deden ze niet".
De gegeven argumenten:
"Iedereen doet het".
"Het zou dom zijn om het niet te doen".

Intussen heb ik in speculatie geleerd om NET HET OMGEKEERDE te doen van wat "iedereen doet", als dusdanig gepropageerd in propaganda.
Er is een boek "The Bear Book" van John Rothchild (ergens eind 'negentig).
Daar staan talloze krantenkoppen vanuit de periode begin 20ste eeuw tot dan.
Moraal van het verhaal: het moment dat overheid en hun media/aanhang zeggen dat er recessie is, is 75% van de koersdaling reeds achter de rug...

edit: kerel is blijkbaar vorig jaar gestorven: https://www.nytimes.com/2020/01/10/b...hild-dead.html
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 december 2020 om 21:11.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 22:30   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jongens en meisjes, er zijn genoeg andere draden.

Deze heet : Tempo van vaccinaties (en liefst alleen over het tempo van vaccinaties)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 05:26   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tempo van vaccinaties (en liefst alleen over het tempo van vaccinaties)
Het gewenste tempo of het haalbare tempo of het tempo dat men werkelijk zal hebben ?

Het maximale tempo zal doodgewoon afhangen van het leveren. Het is totaal belachelijk om te denken dat men geremd zal worden door de "logistiek erachter", tenzij men echt een verzorgingssector heeft die nog 20 keer meer kloefkappers zijn dan we dachten. Hoe lang duurt het - zonder dwaze administratieve rompslomp - om een spuitje te geven ? Het lijkt mij dat 5 minuten "heel ruim" is. Als elke verpleegster, elke huisdokter, en elke apotheker - allemaal mensen die perfect een spuitje kunnen zetten - dat doen, 4 uur per dag laat ons zeggen, zodat ze ook nog andere dingen kunnen doen, dan zit men aan een 50-tal spuitjes per dag per gezondheidswerker of 250 per week. Als we dus 1000 gezondheidswerkers hebben, doen die er 250 000 per week. We zitten al minstens aan 2000 want dat is het aantal gezondheidswerkers die een of andere petitie getekend hadden. Dus 500 000 spuitjes per week als die mensen dat halftijds doen, en 5 lange minuten per spuitje nemen. Op een maand is 2 miljoen man gevaccineerd. En dat zal het aantal ongeveer zijn dat zich laat vaccineren he.

Ah, ja, er moeten twee spuitjes gezet worden, dus 2 maanden.

Het echte probleem gaat de levering van de vaccins zijn. Als het het spuitjes zetten is, dan is het gewoon een bewijs van de oneindige kloefkapperij van dat volk.

Dat voor het *mogelijke* tempo.

Het gewenste tempo is een heel ander. Ik zou zeggen: vaccineer de 60+ van zodra je kan, en dat is het dan. Onder de 40 zou ik geen vaccin nemen. Voor de 40+ zou ik wachten tot in het najaar op zijn minst, om twee redenen die ik al heb aangehaald. Daar dienen de 60+ dan voor als proefkonijn.

Het voordeel van de 60+ nu te vaccineren is dat het gezever dan kan ophouden over de ziekenhuizen liggen vol en zo, want die namen 75% van de plaats in, en vertegenwoordigen meer dan 90% van de doden.

Doe de 60+ van de baan in deze klucht, en er is helemaal geen reden meer om nog over corona te praten. Er is meer dan ziekenhuis plek genoeg voor de 40-60 die toch nog ziek zullen vallen, maar daar gaan er maar weinig van dood. En onder de 40 is het meestal een snotvalling.

De rest is een kwestie van zeker zijn dat dat vaccin niet voor problemen zorgt, maar aangezien 60+ nu al de maatschappij overhoop hebben gehaald sinds bijna een jaar, is het minste wat die kunnen doen, een spuitje nemen en ophouden met de wereld omzeep te helpen.
Oud 13 december 2020, 17:16   #60
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

even een merkpunt zetten :

Op 13 december 2020 is in Belgie nog niemand ingeent op basis van de aankomende massale vaccinatiecampagne.

tempo: 0 inentingen/uur
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be