Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2020, 00:19   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Hup Urk hup !!
Heel Nederland zou een voorbeeld kunnen nemen aan deze bevolkingsgroep, kwestie van flinke weerstand te bieden aan deze kwakzalvende coronatirannie.
Oud 28 december 2020, 11:20   #42
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Urkers zijn strenggelovig, maar dom of gek zijn ze niet hoor.
Harde no nonsense werkers en eigenzinnig, dat was daar ook nodig toen ze nog een eiland waren daar midden op het IJsselmeer.
Oud 28 december 2020, 20:44   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hup Urk hup !!
Heel Nederland zou een voorbeeld kunnen nemen aan deze bevolkingsgroep, kwestie van flinke weerstand te bieden aan deze kwakzalvende coronatirannie.
Er zouden meer van die geloofsgemeenschappen moeten zijn, dan zou de overbevolking rap opgelost zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2020, 20:50   #44
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er zouden meer van die geloofsgemeenschappen moeten zijn, dan zou de overbevolking rap opgelost zijn.
Het is niet zeldzaam voor een Urkergezin om uit meer dan tien leden te bestaan. Meer dan de helft van de bevolking is jonger dan 20 op Urk.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 02:10   #45
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het dollarbiljet is het ultieme bewijs.
Inderdaad
https://i.imgur.com/wJqRv5m.jpg
https://i.ytimg.com/vi/HYhtW1v5fNo/maxresdefault.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikiped...ll_Reverse.jpg

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 03:21   #46
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Geen gewoon volk die Urkers.

Citaat:
Sommige wetenschappers hebben lange tijd gedacht dat op Urk het "oer-Nederlandse ras" bewaard zou zijn gebleven. Dit leidde tot onderzoeken naar de schedelomvang van de bevolking in de jaren '30 (onder anderen door de rassen-eugeneticus H.Tj. Piebenga) en daarvoor tot de roof van schedels uit Urker graven in het kader van wetenschappelijk onderzoek (onder andere in 1877 door de Hilversumse arts Johannes Fredericus van Hengel, die middels een wisseltruc drie schedels wist te ontvreemden en ze doorspeelde aan de Universiteit Utrecht). Een zestal daarvan bleef nog tot begin 21e eeuw in het bezit van diverse Nederlandse universiteiten en de Duitse universiteit van Göttingen. Het hele schedelonderzoek leverde echter nauwelijks wetenschappelijke resultaten op. In 2005 werden deze feiten op Urk door onderzoek ontdekt en bekendgemaakt. De universiteiten weigerden echter de schedels terug te geven, wat bewoners in 2007 heeft aangezet tot het oprichten van het Comité Urker Schedels, om op die manier te proberen de schedels op het eiland terug te krijgen. In september 2009 stelde de ethische adviescommissie van de Nederlandse Museumvereniging het comité in het gelijk.[10] Op 5 juni 2010 werden zes schedels in een ceremonie en kerkdienst teruggegeven.[11]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Urk
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 03:33   #47
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Geen gewoon volk die Urkers.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Urk
Ik herinner me nog dat Urkers toen de media-aandacht juist opzochten wat ze doorgaans eerder mijden. Zelf ben ik dit nieuws te weten gekomen via de Vlaamse radio, toen een Urker daar aan het woord was. De details ontgaan me wel. Ik geloof dat de zender Klara was, maar wie aan het woord was en wat er gezegd werd zitten niet in mijn langetermijnsgeheugen. Toen was ik nog niet echt geïnteresseerd in streng-gelovige dorpen in Nederland.

Best geschift dat Nederlandse vorsers zich nog niet zo lang geleden met zulke belachelijke pseudo-wetenschappelijke activiteiten bezighielden. Overal in Europa wel. Je zou verwachten dat de mensheid slimmer is.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 december 2020 om 03:41.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 03:40   #48
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herinner me nog dat Urkers toen de media-aandacht juist opzochten wat ze doorgaans eerder mijden. Zelf ben ik dit nieuws te weten gekomen via de Vlaamse radio, toen een Urker daar aan het woord was. De details ontgaan me wel. Ik geloof dat de zender Klara was, maar wie aan het woord was en wat er gezegd werd zitten niet in mijn langetermijnsgeheugen. Toen was ik nog niet echt geïnteresseerd in streng-gelovige dorpen in Nederland.

Best geschift dat Nederlandse vorsers nog niet lang geleden zulke belachelijke pseudo-wetenschappelijke activiteiten bezighielden. Overal in Europa wel. Je zou verwachten dat de mensheid slimmer is.
Frenologie kende een revival in de jaren '30. Dat viel samen met de heersende rassentheorieen die toen opgang maakten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 06:37   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Best geschift dat Nederlandse vorsers zich nog niet zo lang geleden met zulke belachelijke pseudo-wetenschappelijke activiteiten bezighielden. Overal in Europa wel. Je zou verwachten dat de mensheid slimmer is.
André Van Duin zong er over: "En onder mij daar repeteert het "Urker Mannenkoor ..."

Wist ik toen veel wat een Urker was.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 09:13   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven, ik ben zelf nog nooit besmet geweest van een virus in een kerk. Is dit toeval of spelen er wel degelijk hogere krachten mee ?
Straf dat u telkens wist hoe u een besmetting opliep.

De keren dat ik ziek was, kon ik hoogstens vermoeden hoe ik het had opgelopen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 december 2020 om 09:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 13:12   #51
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen was ik nog niet echt geïnteresseerd in streng-gelovige dorpen in Nederland.
Dat valt eigenlijk nog best mee.We zien dat nu ook he.
Hier in BE worden de Gelovigen al een half jaar geterroriseerd in hun dagelijkse leven en omgang, en nog blijven ze Devoot.
Als lemmingen Gehoorzamen, en sommigen verdedigen dan nog hun Geloof, en zelfs meer: ze vallen zelfs gewapend festiviteiten binnen om die met geweld stil te leggen.
Het is haha.
Iemand kon zich afvragen hoe de nazi's in Duitsland tijdens de jaren 193x zo een groot deel van de bevolking mee konden krijgen in die waanzin van 1000 jarig Groot Rijk. Panzergrenadier Division Großdeutschland.
Wel, je ziet het opnieuw, nu in 2020.
Gaan winkelen, wandelen, fietsen, autorijden, busrijden, met een vod voor mond en neus. Feestjes VERBOTEN. Rantsoeneringen van klanten, van producten, van samenkomen, tot en met binnen de familie.
Ze kleden het nog wat in met kleuterwoordenschat.
Deed die Duitse nazi generatie dat ook? Of iets in die aard?
Zeker is dat ze tot Geloof geindoctrineerden inzetten om die indoctrinatie over te nemen bij de kinderen. Lid zijn van hun jeugdbewegingen was MOETEN, en die hadden een MOETEN nazi als leiding.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-me...e-voorbeelden-
Citaat:
Nog vileiner zijn Groenevelds voorbeelden van rassenleer en antisemitisme in schoolboeken, waarbij foto’s van Duitse kinderen – blond, fier, krachtig – ter vergelijking worden geplaatst naast die van ‘Jodenjongens en - meisjes’; die kijken weg van de camera, hebben grote neuzen, en werden in het klimaat van Jodenhaat ongetwijfeld gezien als sluw en onbetrouwbaar.
We zien dat nu ook he.
Schoolkinderen met masker op, op 1.5 meter, het nieuwe "normaal". Het "nooit meer zoals het was".
VERBOTEN om naar het werk te gaan. MOETEN van thuis via een computer. Dan kunnen ze spioneren op de Grote Vyand. En meekijken binnen bedrijfswerkzaamheden. Want dat is zo een beetje hun Groot Probleem bij fysieke communicatie. Hetzelfde probleem als met cash geld. Hetzelfde motief om het te bannen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 29 december 2020 om 13:15.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be