![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kan Somers tenminste de VLD van de verdere aftakeling behoeden.
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is amper 1/3 van de leden opgedaagd, omdat het hen niet kan schelen, en bij de overige zouden nog blanco's zitten, of hebben op 2 kandidaten gestemd? Laat me niet lachen. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken meer dan een persoon die doelbewust ongeldig is gaan stemmen. Dolkomisch vind ik het overigens dat quasi alle gekanker op het verloop van deze verkiezingen van niet VLD-leden komt. Of er al dan niet fraude is gepleegd en/of onregelmatigheden zich hebben voorgedaan, is het probleem van de VLD-leden en niet dat van de CD&V, Vlaams Belang of andere politieke partijen hun leden. Bijna even grappig vind ik het dat mensen hier een signaal inzien dat er meer rekening moet worden gehouden met "de basis", immers aan de lage opkomst te zien maakt "de basis" zich minder zorgen dan de leden van andere partijen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Daarbij vraag ik me af wat zij als VLD'ers zouden doen...sommigen hier denken blijkbaar dat de VLD het beste een tweede Vlaams Belang zou worden
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat alles in de veronderstelling dat de andere ongeldige stemmen niet meetellen. Zelfs dat vind ik in de VLD-statuten niet terug. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"de absolute meerderheid der uitgebrachte stemmen" Dat zijn dus 27.110 stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je dan dat de regels voor deze verkiezing anders zijn als de regels vastgelegd in de statuten?
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Het belang zou toch eens goed lawaai maken hierrond, om de VLD nog wat dieper naar beneden te duwen.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, onthoudingen worden nooit meegeteld. Probleem opgelost.
|
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() @Hans 1
Dat is nu juist waarom ik niet moet weten van dat België dat u zo lief hebt. Art.53 van de Grondwet is nochtans duidelijk: "Elk besluit wordt bij volstrekte meerderheid van de stemmen genomen, behoudens hetgeen door de reglementen der Kamers zal worden bepaald met betrekking tot verkiezingen en voordrachten. Dat houdt noch min noch meer in dat alle uitgebrachte stemmen bij het tot stand komen van een wet moeten in aanmerking genomen en dat een wet slechts kan tot stand komen wanneer de ja-stemmen de helft +1 van de uitgebrachte stemmen bereiken, onthoudingen inbegrepen. Een zelfde regel werd opgenomen in de statuten van de VLD. En de VLD gedraagt zich nu even democratisch als dat België dat u zo lief hebt zich altijd heeft gedragen: zij vegen hun voeten aan de rechten van hun leden of van de burgers.
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008. Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 12 december 2004 om 11:52. |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw uitleg vind ik mager... Ik ben beter van uw gewoon ![]() |
|
![]() |