![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Een Deens wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat smoellapjes geen bescherming tegen de kroonziekte bieden. Andere wetenschappelijke onderzoeken hebben de schadelijke gevolgen aangetoond bij langdurig gebruik. Men zou beter elkaar beschermen door niet meer te roken. Rokertjes hebben het recht verloren om over gezondheid en ziekte te praten. Met rookvrije groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heer Jansens
Deze dingen kunnen ook geen smetstoffen tegenhouden. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk wel dat ver niemand het 'alle' dagen graag draagt maar in huidige 'Covid-19' tijden is het tot op bepaalde hoogte een hulpje.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 januari 2021 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie mensen volledig alleen op de dijk langs het water wandelen met een masker op. Ik heb bijna compassie met dat soort mensen: slaafse volgelingen die duidelijk niet in staat zijn om kritisch na te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() 24 op 24 u op de zeedijk of in bepaalde straten van mijn stad wanneer er amper iemand is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn buurman houdt hem zelfs op als hij met zijn auto rijdt alleen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, je zou op den duur gelijk hebben. Zojuist de laatste twee weken vastgesteld in Oostende. Als je op den dijk wandelt is mondmasker verplicht. Als je op den dijk een irish coffee of een gluhwein bestelt, dan (anders wordt het lastig) mag je je mondmasker op de kin dragen. Ik vraag mij af waar de logica zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mag je niet onder de microscoop kijken of je ziet het universum door de gaten van het masker en covid die er als de space shuttle doorvliegt.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de drank in de man dan zit het verstand in de kan. En dat is het.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn geen wondermiddelen, maar ze zijn pakken beter dan niets. Denk je dat de dokters en verpleegkundigen mondmaskers voor de fun dragen als ze met virussen e.d. te maken hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn we blij dat de forum-virologen de ganse wereld eindelijk kunnen wijs maken hoe de mondmaskervork aan de covid-steel zit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een chirurgisch masker wordt niet gebruikt in de medische wereld om virussen tegen te houden, wel om bacteriële infecties te vermijden in open wonden. Nu is het moeilijk te zeggen in welke mate stoffen maskers, of chirurgische maskers, iets doen. Het kan zijn van wel. Het kan zijn van niet. Echt weten doen we het niet. Waarschijnlijk doet het *iets*. Een reductie van de hoeveelheid virus die je binnenkrijgt. Da's altijd meegenomen. In welke mate het belet om anderen te besmetten is misschien wel een punt, mochten we weten hoe de besmettingen gebeuren. Zijn het macro-druppels die je uitstoot, die nadien verdampen tot een aerosol ? In dat geval kan een masker dragen helpen, want het stopt de druppels voor ze kunnen verdampen. Stoot je echter een aerosol uit ? Dan gaat dat lossendoor uw masker. De enige maskers die wel werken tegen virussen, zijn FFP2 maskers. Die zijn daarvoor gemaakt. De chirurgische zullen ook wel iets filteren. De stoffen nog een pruts. Beter dan niks. Mocht men maskers dragen beperken tot plekken waar het sanitair zinvol is, dan zou men nog kunnen denken dat het een maatregel is die "nut" heeft. U een masker verplichten van aan te doen buiten is gewoon aangeven dat men een kwakzalver is. Dat is immers een regel die 0.0 sanitair nut heeft. Als ik dat vernoem bij geneeskundigen zeggen ze "jamaar het is om te beletten dat ge het aan en uit zou doen". Dat is ook zever, want dan zou men automobilisten ook moeten verplichten van mondmaskers aan te doen terwijl ze alleen in hun auto zitten. Immers, die doen ook hun masker aan en uit als ze ergens stoppen om ergens binnen te gaan. En als ik op straat wil gaan wandelen zonder ergens binnen te gaan is dat argument ook belachelijk. Bovendien is de bescherming van ANDEREN onafhankelijk van het feit dat mijn masker al dan niet herhaaldelijk aangedaan wordt. Ik kan ook hetzelfde masker 50 keer aandoen gedurende 3 weken. Dus dat is allemaal pure BS. |
|
![]() |
![]() |