Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2021, 11:21   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Onzin. denk je nu werkelijk dat het kapot maken van de N-VA goed is voor Vlaanderen? Vergeet niet dat rood Willempie en zijn kliek het VB even erg haten als de N-VA. Alleen moeten zij om tactische redenen het VB nog even te vriend houden. De afrekening is voor later, wanneer de N-VA tot een 10 % partijtje verschrompeld is. Denken en hopen zij.
Ze dwalen. Het Vlaams-nationalisme is niet kapot te krijgen, maar als je zin hebt Willempie en zijn meelopers te blijven verheerlijken en aldus je eigen ondergang meehelpt te verwezenlijken, be my guest.
NVA heeft niets, maar dan ook niets gedaan voor Vlaanderen en de Vlaming toen ze de kans hadden. Ook vandaag in de Vlaamse regering niet. Weg ermee, steek ze maar in de diepvries, die kennen ze.
Oud 29 januari 2021, 11:29   #42
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
NVA heeft niets, maar dan ook niets gedaan voor Vlaanderen en de Vlaming toen ze de kans hadden. Ook vandaag in de Vlaamse regering niet. Weg ermee, steek ze maar in de diepvries, die kennen ze.
De Vlaamse regering bestaat uit N-VA, 0-VLD en de tseven. Maar alleen de N-VA verketter je. De logica hiervan is ver te zoeken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 11:30   #43
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kiezers van kleine partijen zijn evenveel waard als die van grote partijen.
Maar Vlaams niet evenveel als Waalse...
Oud 29 januari 2021, 11:34   #44
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je onafhankelijkheid wil moet je inderdaad niet op NVA stemmen. Maar dat geven ze dan ook toe he.

Het blok houdt nog steeds vast aan dat onrealistisch programmapunt.
Oud 29 januari 2021, 11:39   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse regering bestaat uit N-VA, 0-VLD en de tseven. Maar alleen de N-VA verketter je. De logica hiervan is ver te zoeken.
Van O-VLD en CD&V weten we al decennia lang welk, voor Vlaanderen, (rot) vlees we met die partijen in de kuip hebben. NVA profileerde zich als de partij voor de Vlaming maar heeft zijn kiezers laten vallen als een baksteen eens ze aan de macht zaten. Kans gekregen en niet genomen.
Nu zitten ze in dezelfde club als de andere traditionele partijen. Veel beloven voor de verkiezingen om achteraf hun programma weg te gooien. Kans gehad en verkeken.
Oud 29 januari 2021, 11:54   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. denk je nu werkelijk dat het kapot maken van de N-VA goed is voor Vlaanderen? Vergeet niet dat rood Willempie en zijn kliek het VB even erg haten als de N-VA.
Welnee robert... de haat tegenover het Blok is existentieel, is absoluut en is definitief. Het afwijzen van racisme en neo-fascisme is principieel, is compromisloos.

Dat is to-taal niet te vergelijken met het beschimpen van N-VA, die gewoon een politieke tegenstander is. Een soort CVP versie 21e eeuw. Tsjeverig, vlaams tijdens kiescampagnes, conservatief, onbetrouwbaar en machtshongerig.
Citaat:
Alleen moeten zij om tactische redenen het VB nog even te vriend houden.

Te vriend houden ? Pissen we echt nog niet genoeg in hun nek opdat je zou verstaan dat het hier gaat om diepe walging ? Moeten we het nog plastischer uitdrukken opdat het zou doordringen ?

Citaat:
De afrekening is voor later, wanneer de N-VA tot een 10 % partijtje verschrompeld is. Denken en hopen zij.
Ze dwalen. Het Vlaams-nationalisme is niet kapot te krijgen, maar als je zin hebt Willempie en zijn meelopers te blijven verheerlijken en aldus je eigen ondergang meehelpt te verwezenlijken, be my guest.
Ik denk eerder dat N-VA gaat tussen de 15 en 20% blijven hangen. Als de Grote Leider het was slimmer zou aanpakken dan zou hij het handelsfonds van de oude tsjeven (cd&v) proberen in te pikken.

Dat zijn ook conservatieven, paaps, alle 2 leden van het Nieuw Ethisch Reveil en hobby-nationalisten tijdens de kiescampagnes en NOG onbetrouwbaarder dan N-VA.

Het zou een droomhuwelijk zijn.

Met het bruine gedachtengoed van het Blok heeft dat allemaal weinig te maken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 12:07   #47
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van O-VLD en CD&V weten we al decennia lang welk, voor Vlaanderen, (rot) vlees we met die partijen in de kuip hebben. NVA profileerde zich als de partij voor de Vlaming maar heeft zijn kiezers laten vallen als een baksteen eens ze aan de macht zaten. Kans gekregen en niet genomen.
Nu zitten ze in dezelfde club als de andere traditionele partijen. Veel beloven voor de verkiezingen om achteraf hun programma weg te gooien. Kans gehad en verkeken.
Ondanks ik politiek totaal verschillend ben van Skobelev kan ik mij toch volledig akkoord verklaren met zijn bovenstaande analyse. Ook wat de andere partijen betreft.
En, zoals ik hier al meermaals schreef, is die analyse nu net exact de redenen voor het electorale verval van de N-VA.
Hun geloofwaardigheid als politiek alternatief is totaal weg.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 12:14   #48
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ondanks ik politiek totaal verschillend ben van Skobelev kan ik mij toch volledig akkoord verklaren met zijn bovenstaande analyse. Ook wat de andere partijen betreft.
En, zoals ik hier al meermaals schreef, is die analyse nu net exact de redenen voor het electorale verval van de N-VA.
Hun geloofwaardigheid als politiek alternatief is totaal weg.
Toch het beste bewijs van de totale verankering en het vastzitten van de Vlaamse kolonie in la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 12:15   #49
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
OVergeet niet dat rood Willempie en zijn kliek het VB even erg haten als de N-VA.
Waar het hart van vol is loopt het klavier van over, schreef een hoog opgeleide politiek meerdere hier eens.
Ik haat geen mensen ook geen Vlaams nationalisten. Ik heb alleen een heel andere politieke visie.

Ik vind alleen persoonlijk dat nationalisme in de huidige maatschappij een verkeerde politieke keuze is, die niet geschikt is om de moderne problemen aan te pakken. Net hetzelfde voor conservatisme.
En laat de N-VA dat nu in de praktijk bewezen hebben. Ondanks hun grote beloften in 2014 kwam er in de praktijk niets van terecht. Helemaal niets.

En laat een politiek forum nu net de geschikte plaats zijn om dat te communiceren.

Oud 29 januari 2021, 12:21   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar het hart van vol is loopt het klavier van over, schreef een hoog opgeleide politiek meerdere hier eens.
Ik haat geen mensen ook geen Vlaams nationalisten. Ik heb alleen een heel andere politieke visie.

Ik vind alleen persoonlijk dat nationalisme in de huidige maatschappij een verkeerde politieke keuze is, die niet geschikt is om de moderne problemen aan te pakken. Net hetzelfde voor conservatisme.
En laat de N-VA dat nu in de praktijk bewezen hebben. Ondanks hun grote beloften in 2014 kwam er in de praktijk niets van terecht. Helemaal niets.

En laat een politiek forum nu net de geschikte plaats zijn om dat te communiceren.
Het zou inderdaad te mooi zijn geweest moest het wel gekund hebben in la Belgique... Niet dus...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 12:22   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de VLD en CD&V weten de Vlamingen dan ook dat ze er niks moeten van verwachten. Van de N-VA hadden ze wel iets meer verwacht. De Wever wil het veel "te proper" spelen, en dat zal zich onherroepelijk wreken.
De N-VA gaat stilaan de weg van de VU op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 januari 2021 om 12:22.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 12:23   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Als je onafhankelijkheid wil moet je inderdaad niet op NVA stemmen. Maar dat geven ze dan ook toe he.

Het blok houdt nog steeds vast aan dat onrealistisch programmapunt.

Dat is voor de marketing, om te kunnen counteren dat ze niet louter een anti-makakkenpartij zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 13:18   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, van het ACW en de OVLD heeft de Vlaming niets te verwachten, dat is algemene basiskennis.

Van de N-VA had de Vlaming veel verwacht, in ruil lachte de N-VA ons vierkant uit en riepen ze leve Belgie.

Ik heb dat walgelijke gedrag al eerder gezien, van de VU.
Oud 29 januari 2021, 13:19   #54
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee hoor, van het ACW en de OVLD heeft de Vlaming niets te verwachten, dat is algemene basiskennis.

Van de N-VA had de Vlaming veel verwacht, in ruil lachte de N-VA ons vierkant uit en riepen ze leve Belgie.

Ik heb dat walgelijke gedrag al eerder gezien, van de VU.
Verwachten de CD&V en Open VLD kiezeres dan niets van hun partijen? Waarom stemmen ze er dan op?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 13:20   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welnee robert... de haat tegenover het Blok is existentieel, is absoluut en is definitief. Het afwijzen van racisme en neo-fascisme is principieel, is compromisloos.

....
Dat is mijn houding tegenover het Belgo-fascisme.
Oud 29 januari 2021, 13:21   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Verwachten de CD&V en Open VLD kiezeres dan niets van hun partijen? Waarom stemmen ze er dan op?
Omdat het politieke onnozelaars zijn?

Zeg het maar.

Er zijn er trouwens nog die op de CVP stemmen omdat ze denken dat ze hun gestolen Arcogeld gaan terug krijgen...

Die gelijk nog niet begrijpen dat het de CVP was die met hun geld weg is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 januari 2021 om 13:22.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 13:22   #57
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Die enkelen die over blijven ?
Dat is nog wat familie en kennissen van mandatarissen. Of nog wat oude pavlov stemmers.

Oud 29 januari 2021, 13:47   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, deze BE-regering bruist van het democratisch proces. Zeven partijen die genoodzaakt zijn om samen te hokken om toch maar aan een meerderheid te geraken. Ik denk niet dat Flupke, als "democratisch" onverkozene, goed weet wat echte democratie betekent :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...s-land-in-str/
België is geen democratie maar een particratie.
En dan nog een zeer slechte.
Binnen een democratie kan iedere burger stemmen op iedere politicus die deelneemt aan de verkiezingen, iets dat in België niet het geval is.
Je kan als Belg zelfs niet eens op alle partijen stemmen als je niet in het BHG woont.
En de huidige Belgische regering bestaat uit 3 politieke families en een kleine Vlaamse partij.
Een goed werkende regering bestaat normaal uit politieke families die raakpunten hebben, iets dat de Belgische meerderheidspartijen niet hebben.
Er zijn zelfs ministers die al op pensioen waren en niet op de kieslijsten stonden, maar ja, dat noemt men Belgische democratie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 13:50   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk nu juist dat nationalisme wel kan helpen, ook bij moderne problemen. Voor mij slaat nationalisme vooral op identiteit en opkomen voor wat dit betekent. Ieder land draagt dit mee binnen eigen cultuur wat je kunt zien als de geschiedenis van een land of volk.
Een modern probleem is bijvoorbeeld migratie en hoe dan samen te leven en dit botst vaak op identiteit van anderen die culturele en religieuze bagage meebrengen. Waarom zou wie niet migreert dan eigen identiteit en cultuur niet mogen verdedigen als uitgangspunt voor de ordening van samenleven in eigen land? Waarom is dit zo politiek geladen?

Of voor Vlamingen, wanneer zij de Belgische rekeningen grotendeels betalen, waarom zouden ze dan niet meer zeggenschap mogen hebben over hoe middelen besteed worden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 14:55   #60
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde

siegfried1648's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat veel kiezers stemmen op de partij uit traditie. In delen van Nederland blijven mensen stemmen op bepaalde traditionele partijen uit traditie, omdat hun ouders en grootouders dat ook al deden. Een paar jaar geleden was er een heel stuk over dat fenomeen en werd er gezocht waarom in Twente, Groningen etc PVDA nog steeds veel aanhang heeft; uit nader onderzoek bleek dat men stemde op de partij die men altijd al stemde, opa was een textielarbeider en stemde voor de PVDA, want die had het goed voor de arbeider. Dat de tijden ondertussen veranderd waren dat bleek niet toe te doen blijkbaar.

Ik kan me dus voorstellen dat ook zo iets misschien wel meespeelt bij verkiezingen in België.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be