Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2021, 11:22   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mocht blijken dat na de uitwerking van het vaccin de gevaccineerden meer en virulenter Covid19 krijgen na blootstelling aan sars-cov-2 dan niet-gevaccineerden is dat goed nieuws voor de big farma. Ze kunnen dan meerjaarlijkse vaccins opdringen en meer medicatie slijten aan het surplus van Covid19 lijders.
Behalve dat ze dan wel HEEL SNEL zullen moeten zijn, om hun vaccins aan te passen aan varianten, en miljarden dosissen te produceren en laten te zetten binnen de 3 maanden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:33   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zowel pfizer als astrazeneca zijn niet goedgekeurd voor zwangere vrouwen en bijgevolg ook deze die kans hebben om dit jaar zwanger te worden. [/url]
Is de bijsluiter van Astrazeneca ergens op internet te vinden ? Die van Pfizer en Moderna vind ik op de website van Europa.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:36   #43
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit vind ik toch erg, al die complottheorieën.

Ik vraag me af of ze evenveel schrik hebben als ze onder de zonnebank gaan liggen. Dat is pas bewezen gevaarlijk.

En als ze zich niet willen laten vaccineren, vooruit dan maar. Ze moeten dan wel niet klagen als anderen weten dat ze niet gevaccineerd zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210206_96413995

Uw verwijzing naar zowel de Middeleeuwen als naar zonnebanken in deze is totaal van de pot gerukt!

Ge komt over als een drama-queen met extreme smetvrees.

Het staat gvdomme in de bijsluiter van dat gifspuitje! Dus die meiskes hebben overschot van gelijk om te twijfelen.

Hebt gij kinderen? Zoja, zou je die dan manu militari verplichten om hun te laten prikken?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:37   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Behalve dat ze dan wel HEEL SNEL zullen moeten zijn, om hun vaccins aan te passen aan varianten, en miljarden dosissen te produceren en laten te zetten binnen de 3 maanden he.
Ik heb het niet zozeer over de problematiek van de mutaties. Sars-cov-2 is niet zo'n snelle muteerder als influenza.

De mRNA vaccins zijn experimentele geneeskunde. Je kan het vergelijken met doping. Je kan met doping een beter conditie opbouwen maar je kan uiteindelijk niet zonder.

Het is niet onderzocht of de natuurlijke antilichaamsrespons op corona-virussen verzwakt is eens het mRNA vaccin is uitgewerkt.
Oud 7 februari 2021, 11:39   #45
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet zozeer over de problematiek van de mutaties. Sars-cov-2 is niet zo'n snelle muteerder als influenza.
We maken het wel sneller door de maatregelen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:46   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van zonnebanken is bewezen dat je er huidkanker van kan krijgen.

Van Covid is bewezen dat je er van kan sterven.

Dat je van het vaccin onvruchtbaar wordt is een gerucht.
Dat zijn allemaal waarheden waar je een koe mee kan doodslaan. Dat neemt niet weg dat er ook positieve effecten zijn van matig en verstandig zonnebank gebruik. Je kan er Vitamine D opdoen en de UV straling vernietigt ziektekiemen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/01...ken-1-2873641/
Oud 7 februari 2021, 11:48   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de bijsluiter van Astrazeneca ergens op internet te vinden ? Die van Pfizer en Moderna vind ik op de website van Europa.
Niet dat ik weet, ik heb het van dit artikel. Geen enkel vaccin wordt getest op zwangere vrouwen dus geen enkele is goedgekeurd voor die groep, het is maar met jaren ervaring dat ze meer te weten komen.

https://www.thetimes.co.uk/article/p...ials-n23ndqjv6

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 7 februari 2021 om 11:58.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 11:49   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar gaat het helemaal niet om.
Ik heb het volledig uitgebreid artikel in dS gelezen en waar het uiteindelijk om gaat is dat die jonge vrouwelijke stagiairs worden beïnvloed door de sociale media. Meer is het niet. Ze worden ingepeperd dat als ze zich laten vaccineren nooit meer zwanger kunnen worden.
Als je de bijsluiters lijst van Pfizer en Moderna zijn deze jonge vrouwelijke stagiairs goed geïnformeerd. De gazet die enkel jouw aars waard is doet blijkbaar niet eens de moeite om de informatie die vrouwen opdoen via sociale media op feiten na te gaan aan de hand van de bijsluiters.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 februari 2021 om 11:50.
Oud 7 februari 2021, 12:06   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, er is vooral bewijs dat enkele mutaties al volstaan om de immuniteit laten af te nemen. Wat jij niet begrijpt is dat hoe meer men vaccineert, hoe hoger de selectiedruk komt om wel degelijk aan immuunontwijking te doen. Omdat een virus dat dat niet doet, gewoon verdwijnt.

Het is ook tekenend dat we tot in juli of zo nergens immuunontwijkende mutaties hebben gezien, en dat de eerste precies ontstaan zijn in Brazilie, waar groepsimmuniteit min of meer bereikt werd. Het is ook tekenend dat dezelfde mutaties herontdekt worden op verschillende onafhankelijke plekken.

Aangezien we nu bijna overal in de wereld traag vaccineren, gaan we langzaam maar zeker de selectiedruk opvoeren terwijl besmettingen legio zijn: dat is de ideale incubator om resistentie te kweken tegen het vaccin.

Als jij ook maar 10 seconden denkt dat er geen resistente strains zullen zijn tegen november volgend jaar, dan moet je wel heel weinig begrijpen van evolutie.

En nu is de mop deze: in vele gevallen veroorzaken gedeeltelijke immuunreacties mildere ziekteverschijnselen. Maar dat is nu precies met deze corona versie niet altijd het geval: men heeft ontdekt dat mensen met een sterke initiele cross immuniteitsreactie eerder een slechtere pronostiek hadden. En dat is te begrijpen: corona is niet zozeer een gevaarlijke infectie, maar triggert een immuun-overreactie. Dat is de reden waarom ik met een vaccin wil wachten, tot men weet of een gevaccineerde juist meer of minder kans heeft om ernstig ziek te worden van corona als hij het toch opdoet.
Het is precies die immuun overreactie na modificatie die blijvend aanwezig zal zijn en organen zal aanvallen op termijn.

Zie gentherapie proefdieren crispr enz.

De techniek bestaat al langer hoor, covid is het nieuwkomertje. Maar de techniek en experimenteren op dieren niet.
Nu voor de meeste proefdieren is dat slecht afgelopen op termijn.
Oud 7 februari 2021, 13:25   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de bijsluiters lijst van Pfizer en Moderna zijn deze jonge vrouwelijke stagiairs goed geïnformeerd. De gazet die enkel jouw aars waard is doet blijkbaar niet eens de moeite om de informatie die vrouwen opdoen via sociale media op feiten na te gaan aan de hand van de bijsluiters.
De bijsluiter van het Pfizer vaccin zegt:

https://www.fagg.be/sites/default/fi...2020.12.21.pdf

Kinderen en jongeren tot 18 jaar
Comirnaty wordt niet aanbevolen voor kinderen jonger dan 16 jaar.
Gebruikt u nog andere geneesmiddelen?
Gebruikt u naast Comirnaty nog andere geneesmiddelen, heeft u dat kort geleden gedaan, bestaat de mogelijkheid dat u binnenkort andere geneesmiddelen gaat gebruiken of heeft u kort geleden een ander vaccin toegediend gekregen? Vertel dat dan uw arts of apotheker.
Zwangerschap en borstvoeding
Bent u zwanger, denkt u zwanger te zijn, wilt u zwanger worden of geeft u borstvoeding? Neem dan contact op met uw arts of apotheker voordat u dit vaccin toegediend krijgt.

- Die stagiaires zijn denk ik ouder dan 16.

- Als je (in de nabije toekomst) zwanger wil worden: contact opnemen met arts.
Dat gaat helemaal niet over onvruchtbaar worden.

Verder:

https://www.webmd.com/vaccines/covid...to-infertility

Citaat:
Where did this infertility myth come from?

In early December, a German doctor and epidemiologist named Wolfgang Wodarg, who has been skeptical about the need for vaccines in other pandemics, teamed up with a former Pfizer employee to ask the European Medicines Agency (the European Union counterpart to the FDA) to delay the study and approval of the Pfizer/BioNTech vaccine. One of their concerns was a protein called syncytin-1, which shares similar genetic instructions with part of the spike of the new coronavirus. That same protein is an important component of the placenta in mammals. If the vaccine causes the body to make antibodies against syncytin-1, they argued, it might also cause the body to attack and reject the protein in the human placenta, making women infertile.

Their petition was picked up by anti-vaccination blogs and websites and posted to social media. Facebook eventually removed posts about the petition from its site for spreading misinformation.

The idea that vaccines could be deployed for population control was also woven into the plot of a recent, fictional miniseries on Amazon Prime Video called Utopia. In that show -- spoiler alert -- a drugmaker obsessed with population control creates the illusion of a flu pandemic to convince people to take its vaccine, which doesn’t prevent infection, but human reproduction.

A spokesperson for Amazon Studios says the series is pure fiction.
Compleet comlot alu-hoedje gedoe.
Oud 7 februari 2021, 13:50   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gebruikt u naast Comirnaty nog andere geneesmiddelen, heeft u dat kort geleden gedaan, bestaat de mogelijkheid dat u binnenkort andere geneesmiddelen gaat gebruiken of heeft u kort geleden een ander vaccin toegediend gekregen? Vertel dat dan uw arts of apotheker.
Bent u zwanger, denkt u zwanger te zijn, wilt u zwanger worden of geeft u borstvoeding? Neem dan contact op met uw arts of apotheker voordat u dit vaccin toegediend krijgt.

Verder:

Tegelijk promoten ze het idee dat mannen minder vruchtbaar zijn na een corona besmetting, die zijn niet beter dan de komplotters.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 14:27   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, er kunnen auto-immuun ziektes opgestart worden door vaccinatie in het algemeen. En die kunnen ervoor zorgen dat je onvruchtbaar bent. Maar dat moet vrij zeldzaam zijn. Het is niet specifiek iets van vaccins, maar van ontsteking.
Ik kan die vaccins dan aan het merendeel van de mensen aanraden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 14:31   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verder:

En wat gaat ge doen als x aantal procent toch onvruchtbaar blijkt te worden door deze experimentele vaccins?
Zoals ik dat begrijp kunnen we niet ja noch neen zeggen.
Je moet niet enkel wappie bronnen in vraag stellen, maar ook de mainstream. Vandaag durven politici en wetenschappers amper eerlijk zijn omdat het ten koste van hun carrière kan gaan.
Zelfs journalisten durven geen kritiek meer uiten en spelen dat spel mee zonder eens echte kritiek te uiten.

Het enige complot is de mainstream. Ze liegen al sedert geboorte tegen ons, maar nu met covid zijn ze eerlijk? Ik betrouw onafhankelijke artsen meer dan lobbyhoeren die zonder censuur al lang door de mand vielen.
Oud 7 februari 2021, 15:07   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2021 om 15:08.
Oud 7 februari 2021, 15:10   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht

Het staat gvdomme in de bijsluiter van dat gifspuitje! Dus die meiskes hebben overschot van gelijk om te twijfelen.
Jong geleerd is oud gedaan. Zo groeit misschien nu al bij hun het besef dat het leven een tranendal is. Er zijn wat mooie dingen maar daar moet je steeds maar naar op zoek.

Misschien komen ze zo wel op het grandioze idee om zich niet voort te planten. Het zal ze veel miserie besparen in het leven.

Ik kan me niet van het idee ontdoen dat de mens veel te vruchtbaar is....wat minder zou eigenlijk niet slechter zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 februari 2021 om 15:13.
Oud 7 februari 2021, 15:30   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jong geleerd is oud gedaan. Zo groeit misschien nu al bij hun het besef dat het leven een tranendal is. Er zijn wat mooie dingen maar daar moet je steeds maar naar op zoek.

Misschien komen ze zo wel op het grandioze idee om zich niet voort te planten. Het zal ze veel miserie besparen in het leven.

Ik kan me niet van het idee ontdoen dat de mens veel te vruchtbaar is....wat minder zou eigenlijk niet slechter zijn.
Met alle respect, maar het westen had geen overbevolking tot ze aan massa migratie deden en sedert 2015 ongecontroleerde migratie veroorzaakte op ongeziene schaal.
Met bullshit praatjes van “vergrijzing” “fertility rates” etc. Maar men paste die simulaties toe op oude modellen zonder rekening te houden met de automatisering van de samenleving.

Nu met de digitalisering van alles, willen ze dat allemaal opvolgen op een schaal waarvan Hitler en zijn gestappo alleen maar van konden dromen. Wij hebben geen voortplantingsprobleem, alleen een falend beleid dat haar schuld in onze schoenen schuift.
Oud 7 februari 2021, 15:34   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tot mijn verbazing bleek dat ik de Belgische bijsluiter voor de gebruiker nog niet had gelezen.

Het is duidelijk dat in de bijsluiter ander nuances doorklinken dan in de productenfiche van het Pfizer vaccin dat op de website van Europa terug te vinden is.

https://www.ema.europa.eu/en/documen...rmation_nl.pdf

In Nederland legt hun nationale apothekersinstituut ook andere nuances:

https://www.apotheek.nl/medicijnen/c...n-recept-nodig

Zwangerschap
Over het gebruik van dit vaccin tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Het RIVM adviseert om de vaccinatie uit te stellen tot na de zwangerschap. Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent. Samen kunnen jullie bespreken wat de voor-en nadelen zijn.

Zwangere vrouwen met beroepen waarbij ze een grote kans hebben om besmet te raken met het coronavirus en zwangere vrouwen met een erge ziekte kunnen het vaccin wel krijgen. Overleg met uw arts of dit ook voor u geldt.

Borstvoeding
Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Het is niet bekend of dit vaccin in de moedermelk terechtkomt, maar nadelige gevolgen voor het kind worden niet verwacht.

Gebruikt u medicijnen op recept of die u zonder recept koopt? Wilt u helpen om de kennis over medicijngebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding te vergroten? Meld dan uw ervaring bij pREGnant
Oud 7 februari 2021, 17:24   #58
edwinp
Banneling

Standaard

Wij van Pfizer adviseren Pfizer tegen corona
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 17:34   #59
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel eigenaardig dat je dat zegt, want dat is min of meer hetzelfde gevaar als corona !

Corona is ongeveer even gevaarlijk als van kanker te sterven dit jaar.

Die dames hebben natuurlijk overschot van gelijk. Die moeten helemaal niet gevaccineerd worden. Als die corona opdoen is dat een snotneus.

Onder de 30 jaar is er geen enkele reden om een experimenteel vaccin te nemen. Boven de 70 wel.
In 2020 waren er wereldwijd 10 miljoen doden omwille van kanker. Met corona zitten we wereldwijd "maar" aan 2,3 miljoen doden. Edoch, corona is besmettelijk en kanker niet.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 februari 2021 om 17:35.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 17:41   #60
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
In 2020 waren er wereldwijd 10 miljoen doden omwille van kanker. Met corona zitten we wereldwijd "maar" aan 2,3 miljoen doden. Edoch, corona is besmettelijk en kanker niet.
Zolang kanker niet uitgeroeid is: alles in lockdown.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be