![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Leegstand word zwaar finacieel bestraft,en als ne mens dan na veel kosten aan de woning al zelf niet meer mag beslissen aan wie hij verhuurd is de democratie ver zoek he! Als ik stel dat ik reeds 5 mensen aan huis gehad heb om het huis of appartement te huren kan ik om welke reden dan ook aangeklaagt worden door de 4 anderen waar ik het niet aan verhuurd heb. Het is Rechterlijke willekeur he,want neem nu eens dat ik het verhuur aan een allochtoon,en bij de andere 4 zitten nog een allochtoon en nog 2 autochtonen,en daar dient ook iemand klacht van in,wat gaan ze dan zeggen? De overheid werkt de verzuring in de hand door zulke maatregelen,het is aan hun om voldoende woningen te voorzien. Trouwens woningmaatschappijen spelen het spel ook niet zo eerlijk he! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een homo die zich meer vrouw voelt dan man, die heeft toch niets te zoeken op een herentoilet. Laten we dus niet onnozel doen en hen detoegang verlenen tot de damestoiletten, dit voor hen een betere vorm van begrip toe te kennen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door dit soort toestanden waarin een eigenaar zelf niet meer mag beslissen wie hij laat huren en wie niet, zijn er nu al eigenaars die hun huis niet meer zichtbaar te huur willen / durven zetten. Ge weet wel het OCMW heeft ook recht om den boel eerst te huren en dan in uw huis te zetten wat zij willen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zelf kan beslissen wie ik dan in mijn huis zet, dan zal ik met veel plezier die 250 € bij de grifie komen binnengeven. Als ze vriendelijk zijn krijgen ze zelf nog wa drinkgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag bij de mannen niet meer binnen!
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() En wat zou het hypocrietencentrum zeggen indien de eigenaar niet wil verhuren aan een VB-er? Er zijn toch al mensen uit de vakbond gezet omdat ze op het VB stemden, dan heb ik het centrum voor VB bestrijding niets gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar jouw uitleg gaat hier niet op, integendeel, de beide allochtonen hadden een goed inkomen en goede referenties van hun vorige huisbaas. Dus als je dan nog weigert je pand te verhuren ben je echt wel racistisch bezig. Er zullen wel veel problemen zijn met allochtone huurders, maar dat veralgemenen is nefast. Je zou moeten blij zijn dat er toch ook allochtonen zijn die geen enkel probleem opleveren. Anders komen we er nooit uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Weigeren een huis te verhuren aan een kleurling zonder inkomen of referenties of een huis weigeren te verhuren aan een kleurling met inkomen & referenties is een GROOT verschil.
Terechte boete imo. Kleur maakt niet uit, die andere 2 zaken wel ...
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een eigenaar blijft uiteraard vrij in het kiezen van zijn huurders (financiële toestand, rokers of niet, enz...). Wat een eigenaar NIET mag, en dat is maar goed ook, is iemand weigeren op basis van huidskleur. Zoals het geval was in deze correctionele zaak. Voor u moord en brand schreewt, is het altijd handig te weten waarover het precies gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=41 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Te vergelijken met het racisme aan de deur van de dancing, waar je als 'kleurling' ineens een lidkaart moet hebben als je binnen wil. Verdoken racisme is m.a.w. veel moeilijker aan te pakken dan openlijk racisme. Maar we kunnen tenmiste met dat laatste beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burgemeester
|
![]() De moraal van volgende verhaal is duidelijk en gekend, maar ik wou de zaak toch nog maar eens naar boven brengen. De huisbaas in kwestie had gerust een heterokoppel blanke Vlamingen mogen weigeren, 3000 soortgelijke koppels als het moest, maar o wee als het om een homo of niet-blanke gaat. Dan gaan de poppen aan het dansen hoor...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() dubbele topic
zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=25803 |
![]() |