![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Men is nogal snel om een mens te veroordelen voor zijn gedacht.
Het is voor mij in deze niet bewezen dat de man homofoob is. Stellen dat holebi niet de norm is, zie ik niets verkeerds in, tenzij je daar zaken aan zou koppelen zoals het homohuwelijk. Het is de norm niet, dus keuren we het homohuwelijk niet goed, das een brug te ver, maar dat heb ik hem niet horen zeggen. Dat die gay parades nogal grotesk zijn en in mijn ogen eerder homo's in een verkeerd daglicht stellen is ook niet vergezocht. Al is zo'n parade op zich niks mis mee, maar het lijkt eerder op een carnaval stoet. Er is zoiets als plaats/tijd. Die parade had zijn plaats jaren geleden zelfs in die bombastische vorm. Nu is in mijn ogen de context stilaan veranderd en doet dat bombastische meer schade dan goed. Maar laat de holebi beweging daar maar zelf over beslissen, last heb ik er ook niet van. Dat het VB toegeeft aan politieke correctheid is wel een verassing voor mij. Ik dacht dat die daar wel immuun voor waren. Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 maart 2021 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor zin heeft het om iemand's kandidatuur te behouden als het op voorhand vaststaat dat de kandidaat al op voorhand wordt gedemoniseerd en uitgesloten? Wedden dat kandidaten van islamitische afkomst meer kans maken op een postje, eender waar?
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat je een gayparade provocerend en zelfs een hinderpaal vindt voor de aanvaarding van holebirechten, omdat men het moeilijk heeft met geslachtsoperaties te begrijpen... Onlangs was er nog een 'rel' omdat iemand 'Sam' Bettens nog Sarah noemde.. fucking pc softies, hou nog maar wat wakes met liedjes en knuffels bij de volgende moord op een 'afwijkende' persoonlijkheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit ontkennen dat homohaat een enorm probleem is bij moslims. Véél groter dan bij autochtonen, VB'ers incluis. In dit opzicht zijn ook linkse partijen hypocriet: opkomen voor holebirechten en tegelijkertijd deuren openzetten voor mensen met een Middeleeuwse visie op holebi's waardoor de klok wordt teruggedraaid. Ook dat moet benoemd worden. Ik snap perfect dat het frustrerend is om de media-aandacht te zien voor uitspraken van Elbers of andere VB'ers terwijl die vanuit moslimhoek bijna worden doodgezwegen. Maar wat we hierdoor niet mogen doen is die uit Vlaamsnationalistische hoek dan maar minimaliseren of goedpraten a la "vrijheid van meningsuiting" of "die anderen zijn veel erger". Het is allemaal even erg. Ik zie geen verschil tussen de woorden van een Jef Elbers en een (strikt in de leer zijnde) moslim over dit thema. ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 15 maart 2021 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mja
meningsvrijheid dient net om tegendraadse meningen mogelijk te maken van mening zijn dat een gayparade een perverse bedoening is? geen idee wat daar homofoob aan is. ik vind een orgie in een seksclub ook maar pervers hoor. in geen van beide gevallen roep ik op tot een verbod of geweld tegen die dingen/deelnemers. laat staan dat ik impliciet zeg dat ik die mensen zal benadelen omdat ze met die dingen bezig zijn. moslims vinden dat die mensen minder rechten zouden moeten hebben, da's een heel andere dimensie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leren lezen wat er staat maakt alles duidelijk.
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() maakt niet uit ik ben het inhoudelijk oneens met die Jef maar ik zie niet wat hij juridisch verkeerd doet/zegt. Laatst gewijzigd door 1207 : 15 maart 2021 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Als je de definitie hebt, kan je antwoorden op de vraag: Waarom is het pervers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders is het zo lastig, om bij elk gesprek iedere keer eerst nieuwe invulling te geven aan begrippen en concepten.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() https://www.encyclo.nl/begrip/pervers hier heb je 6 definities |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kritiek op gayparades is niet persé homofoob, nee. Maar wat ik mij wel afvraag: hoeveel onder jullie hebben holebi's in de familie of vriendenkring? Ik heb zo de indruk dat mensen die geen holebi's persoonlijk kennen hun mening baseren op 'wat ze in de media zien', met dan altijd die quasi obsessie met de gay parade (het meest opvallende uiteraard). Uiteindelijk gaat het daar helemaal niet om. Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om 2 mensen van hetzelfde geslacht die elkaar graag zien en samen door het leven willen gaan. Meer is het niet, hoor. Wat valt hier nu aan te problematiseren? Wie heeft daar last van? Wie of wat bedreigen zij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als homofobe uitspraken vanuit Vlaams-nationalistische hoek hun morele positie verzwakten, dan was dat zeker het geval met oproepen én plegen van moord op homo's uit islamitische hoek. Zij gaan een héél stuk verder dan "een mening". Ik heb niet de indruk dat dit het geval is. Integendeel! Niet alleen Elbers wordt gediscrimineerd en uitgesloten om zijn mening. The Strangers hadden ook het politiek correcte spek aan hun been. De Vlaams-nationalisten zijn hoe dan ook gefundenes fressen voor de verdedigers van Belgique en de nakomelingen van een volkerenmoordenaar zonder enig moreel besef. De ENIGE reden dat ALLE Vlaams-nationalisten, zelfs deze die collaboreren met de Belgische nationalisten, is dat de Vlaams-nationalisten geen Belgische nationalisten zijn, maar van Belgique en zijn Vlaams-hatende en haar fervent ondemocratische politieke "elite" af willen.
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar hier gaat het om die idioot vh VB Is hetgeen hij zegt misdadig? is dat een oproep tot systematisch geweld tegen homo's? is dat aanzetten tot moord? Wil hij hen rechten afnemen (bv recht op adoptie),... ik denk toch dat het antwoord elke keer neen is. Het is gewoon zijn mening het VB mag hem voordragen en andere partijen hebben het recht om het oneens te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je vraag beter specifiek aan degenen wiens religie dodelijk is voor homoseksuelen. Rome is eveneens homofoob, zelfs kinderen werden massaal seksueel misbruikt, maar om één of andere reden wordt daar nooit over gepiept. De "scheiding" tussen Kerk en Staat heeft daarmee te maken, zeker? Wat je vraag betreft over hoeveel onder ons holebi's in de familie of vriendenkring hebben, dat is geen vraag maar een weet. Iedereen heeft wel een homo in de familie of in zijn vriendenkring. FEIT is dat een islamitische homo zijn geaardheid anno 2021 nog altijd angstvallig verborgen houdt voor zijn familie en vriendenkring. FEIT is ook dat dit een halve eeuw geleden ook hier het geval was. Over moord op een homo heb ik in mijn jeugd nooit iets opgevangen. Homo's werden wel getreiterd, gediscrimineerd, uitgesloten en scheef bekeken. Ik ben ongeveer 35 jaar geleden met Patrick Brysbaert op stap geweest in Cordoba. Hij droeg toen alleen nog maar een grote ring in zijn neus en een hanenkam, maar ik wist ook dat hij homoseksueel was. Wij konden daar open en zonder enige terughoudendheid of dubbelhartigheid over praten....en over nog veel meer. Zoek eens op wie die man is en verdenk mij dan verder van homofobie, omdat ik een Vlaams-nationalist ben én de vrije meningsuiting hoog in het vaandel voer. OOK van mensen die mijn mening niet delen.
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |