![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is ongeveer alles, behalve zich met zijn kinderen bezig houden, een vrije keuze he, zelfs "gaan werken". Dat is een beetje zoals lang geleden, "op jacht gaan" he, en dan kon je ook door een tijger opgevreten worden. Niemand belet U om U totaal af te zonderen, zelfs al zijt ge aktief en 40 jaar oud. Daar draagt ge dan wel de gevolgen van, het is een keuze. Maar dat was niet eens mijn punt. Mijn punt was dat zogezegd 98% van de bevolking "de maatregelen zou willen". Dan lijkt het mij logisch dat die bevolking spontaan al zou toepassen wat die maatregelen die ze zo graag willen, zou inhouden. En dan is er GEEN VERSCHIL tussen dat "opgelegd" krijgen, en dat "spontaan doen" he. En nee, die zogezegde 2% die dat niet wil, kan ONMOGELIJK de ziekenhuizen overbelasten en een significante fractie van die 98% "tegen hun wil" besmetten. Als het dus zo zou zijn dat het inderdaad waar is dat 98% die maatregelen "opgelegd wil krijgen" dan is dat opleggen nergens nodig voor want die bevolking - zouden we mogen aannemen als het geen totale hypocrieten zijn - doen alles wat die maatregelen opleggen uiteraard al spontaan, nee ? Als 98% van de bevolking wil dat men niet buiten komt na 6 uur 's avonds, dan neem ik aan dat die zelf allang niet meer buitenkomen na 6 uur 's avonds. Als 98% van de bevolking wil dat men niemand ontvangt, dan neem ik aan dat die allang zelf niemand meer ontvangen. En zo voort. Met andere woorden, als dat echt waar is dat 98% dat wil, dan DOET iedereen dat allang spontaan. Of zijn de Schoven van deze wereld zodanig hypocriet en idioot dat zij absoluut willen eisen dat niet-essentiele winkels sluiten en dat 98% van de bevolking dat wil, maar dat tevens een goed deel van die 98% van die bevolking nog steeds naar die winkels gaat ? Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2021 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me wat denken aan de BUBbels op dit forum. Er aan de ene kan rotsvast van overtuigd zijn dat de meerderheid van de Vlamingen terug naar een (quasi) unitaire staat wil, maar aan de andere kant amper stemmen krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Sinds 18/3/2020 tot op heden ben ik één (1) keer twee uur buiten de deur geweest om mijn echtgenote bij een kortstondige hospitalisatie te gaan bezoeken.
Nu voel ik mij toch zo schuldig, mens dat wilt ge niet weten hoe schuldig ik mij voel!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt gelijk om je schuldig te voelen. Zoveel zonlicht, beweging en sociaal contact dat je gemist hebt! Je moet een beetje beter voor je gezondheid zorgen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 maart 2021 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Scoort BUB zo goed in de peilingen? De maatregelen wel, wat we er verder ook van vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het gedrag van anderen is conform de maatregelen die ze willen, toch ? Als 98% die maatregelen wil "opgelegd zien" dan doen ze dat toch zelf al zonder te wachten tot het opgelegd wordt ? En in welke mate zijn uw 40-ers dan blootgesteld ? Aan die 2% ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 98% van de mensen zegt "wij willen dat het verboden is van op het strand te gaan", dan neem ik toch aan dat 98% van de mensen allang niet meer op het strand gaat ? Je bent hier twee discussies aan het verwarren. De eerste is: "volstaat het van zichzelf te beschermen of moet ik eisen stellen aan anderen als ik zelf bescherming wil ?". Maar dat is de discussie hier niet. De discussie hier is de absurditeit dat een oorverdovende meerderheid DWANG wil voor maatregelen die ze prima vinden. Dat is een absurditeit, want dan worden die maatregelen al door een oorverdovende meerderheid toegepast. Het zou enkel niet absurd zijn mocht een kleine minderheid het kunnen "bederven voor iedereen" maar dat gaat hier niet op, ondanks dat men dat soms volhoudt ; juist omdat die "kleine minderheid" niet tegelijkertijd sterk infecterend kan zijn en blijven. Immers als ze sterk infecterend was, was ze ook snel immuun en in de onmogelijkheid om voor problemen te zorgen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2021 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast zullen velen misschien in de maatregelen een soort van 'evenwicht' zien dat enkel standhoudt als anderen zich er ook aan houden. Maar dat was mijn punt niet, ik wou alleen zeggen dat je niet kan stellen dat elke maatregel 'onnodig' als iedereen gewoon zijn zin doet. Dat geldt niet voor die groep. (En uiteraard verdedig ik geen lockdown.) Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 maart 2021 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kunt natuurlijk wel pas spreken over een echt draagvlak nadat er een echt open discussie is geweest - met even veel media-aandacht voor beide kanten, en vrijheid om je mening te zeggen en te betogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 maart 2021 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het overgrote deel zo blij is met de maatregelen, moeten aanbevelingen toch voldoende zijn om 90% van de bevolking ze te laten volgen? Al die moeite voor die 5%-10% die tegenstander is van de maatregelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dus niet overeenkomt met hun uitspraken.
Citaat:
Citaat:
Nog eens: een 40-er moet maar het risico lopen van ziek te worden en dood te gaan als hij zijn inkomen wil behouden he. Schat hij zijn eigen risico en leven hoger in dan zijn inkomen, dan blijft hij thuis ; schat hij dat lager in, dan gaat hij werken, hij neemt de optimale keuze voor zichzelf. En als iedereen dat doet, dan is dat voor iedereen het beste. Natuurlijk kan de ene le beurre et l'argent du beurre krijgen, als hij een andere kan dwingen in het patroon dat hem het voordeligste uitkomt, maar dat is juist de essentie van dwingelandij he, de nadelige keuzes voor anderen in hun plaats opdringen, omdat het uw eigen voordeel geeft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelooflijk. "Please overheid, verbied de sigaret! Zonder verbod kan ik er niet afblijven!" "Please overheid, verbied alcohol! Zonder verbod kan ik er niet afblijven!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() 98% van de mensen gaat ervan uit dat hun baas tot de 2% anderen behoort? En zelfs als die baas tot de 2% anderen behoort - hoeveel van hen leggen zaken op waar 98% van hun personeel vierkant tegen is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |