Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2021, 09:16   #41
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"gij hebt uw diploma van chirurg zekers via de telefoon gehaald ? ! "

"eh, ja, ik ben van de corona generatie he "

Dat is zelfs geen mop. In het tweede en derde jaar geneeskunde hier in Grenoble is het vak "klinisch onderzoek in de praktijk" via Zoom gegeven
Dat klinkt haast als een plan van u.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 10:03   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja en ze beginnen het ook zelf te beseffen. Vorige week was het nog te vroeg om te lossen en nu de mensen niet meer luisteren en de cijfers toch niet stijgen, doen ze juist of zij dit zo gepland hebben.

https://www.hln.be/binnenland/biosta...zien~a63f801f/
Oei, dat is slecht nieuws. Als Molenberghs zegt dat het gaat verbeteren, dan ziet het er slecht uit
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 10:04   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat klinkt haast als een plan van u.
Ik ben voor de democratisering van het medische onderwijs
Oud 3 mei 2021, 10:06   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Praktijk is uiteraard onmogelijk op afstand, maar als je gelooft dat theorie lessen via video even goed werken als gewone lessen, dan geloof je in sprookjes. Van kleuteronderwijs tot universitair onderwijs zal ongeveer elke leerkracht bevestigen dat zijn/haar leerlingen achter staan t.o.v. dezelfde leeftijd en richting 2 jaar geleden.
Inderdaad is het in het algemeen een pure ramp. Het is enkel in een aantal zeer specifieke gevallen waar zelfstudie goed werkt, en daar heb je geen tele onderwijs nodig.
Oud 3 mei 2021, 10:07   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Overvolle lijkenhuizen en wachtrijen in crematoria zijn voor u van secundair belang ?
Inderdaad, die treffen veel en veel minder volk, en stellen veel en veel minder levensjaren voor. Moet ik weer dat rekeningske maken ?

Stel nu, wat helemaal niet waar is, dat dat gemaatregel 50 000 corona doden zou gered hebben. Dat is bijlange niet het geval, als het 10 000 mensen zal gered hebben, zal het veel zijn.

We weten dat de gemiddelde corona dode nog een kleine 10 jaar te leven had, zelfs minder. Er zouden hier dus 10 jaar * 50 000 geredden = 500 000 levensjaren gered zijn door dat gemaatregel, als we heel ferm overdrijven.

Welnu, er zijn gemakkelijk 4 miljoen levensjaren verknoeid. Als iedereen een kwart minder goed geleefd heeft tijdens deze periode, is iedereen gemiddeld een derde van een levensjaar kwijtgespeeld. Sommigen meer, sommigen minder, maar dat komt neer op ongeveer 4 miljoen verloren levensjaren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 10:10.
Oud 3 mei 2021, 10:08   #46
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja en ze beginnen het ook zelf te beseffen. Vorige week was het nog te vroeg om te lossen en nu de mensen niet meer luisteren en de cijfers toch niet stijgen, doen ze juist of zij dit zo gepland hebben.

https://www.hln.be/binnenland/biosta...zien~a63f801f/
ik vond al dat het alweer lang geleden was dat Molenberghs nog eens met zijn mening in de gazet had gestaan
Oud 3 mei 2021, 10:15   #47
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praktijk is uiteraard onmogelijk op afstand, maar als je gelooft dat theorie lessen via video even goed werken als gewone lessen, dan geloof je in sprookjes. Van kleuteronderwijs tot universitair onderwijs zal ongeveer elke leerkracht bevestigen dat zijn/haar leerlingen achter staan t.o.v. dezelfde leeftijd en richting 2 jaar geleden.

En als je weet dat onderzoek heeft aangetoond dat een leerachterstand van een jaar uitmondt in 3% minder inkomen, levenslang, en een jaar minder gezonde levensverwachting, dan kun je beginnen uittellen welke schade die virologen, alleen al in de scholen, hebben aangericht.
het is ondertussen gekwantificeerd voor Nederland:

Citaat:
our results reveal a learning loss of about 3 percentile points or 0.08 standard deviations. The effect is equivalent to one-fifth of a school year, the same period that schools remained closed. Losses are up to 60% larger among students from less-educated homes, confirming worries about the uneven toll of the pandemic on children and families. Investigating mechanisms, we find that most of the effect reflects the cumulative impact of knowledge learned rather than transitory influences on the day of testing. Results remain robust when balancing on the estimated propensity of treatment and using maximum-entropy weights or with fixed-effects specifications that compare students within the same school and family. The findings imply that students made little or no progress while learning from home and suggest losses even larger in countries with weaker infrastructure or longer school closures.
afstandsonderwijs had evengoed geen onderwijs kunnen zijn, had geen verschil uitgemaakt

https://www.pnas.org/content/118/17/e2022376118
Oud 3 mei 2021, 12:17   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad is het in het algemeen een pure ramp. Het is enkel in een aantal zeer specifieke gevallen waar zelfstudie goed werkt, en daar heb je geen tele onderwijs nodig.
Dit is niet om iets te zeggen maar ik dacht dat jij een tijd geleden pleitte voor afstandsonderwijs.
Ik kan mij uiteraard vergissen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:20   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als je weet dat onderzoek heeft aangetoond dat een leerachterstand van een jaar uitmondt in 3% minder inkomen, levenslang, en een jaar minder gezonde levensverwachting, dan kun je beginnen uittellen welke schade die virologen, alleen al in de scholen, hebben aangericht.
Akkoord. Ik heb ook niet gezegd dat afstandsonderwijs even efficiënt is als contactonderwijs. Er moeten uiteindelijk ook nog examens worden afgelegd.
Wat gaan de onderwijsmensen doen. Het niveau van de vraagstelling verlagen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:34   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dit is niet om iets te zeggen maar ik dacht dat jij een tijd geleden pleitte voor afstandsonderwijs.
Ik kan mij uiteraard vergissen.
Ik ben daar dan ook groot voorstander van, maar niet de transpositie van klassikaal onderwijs naar zoom. DAT is een ramp.

Ik ben een groot voorstander van THUIS zelf-onderricht, met een vorm van begeleiding. Dat is iets anders dan "afstandsonderwijs" zoals het nu gedaan wordt, waar men de klas of de aula virtueel maakt.

En ja, er zijn praktijk situaties, en situaties met jongeren beneden de 15 jaar, waar *begeleiding* nodig is, maar dan van de ouders of zo. Niet van een dinges met Zoom.

Ik zou denken dat de vrije markt het vindingrijkste zou zijn om de beste formules te bedenken.

Nu misschien ben ik mis. Dat is dan voortschrijdend inzicht. Misschien werkt dat niet. Maar de algemene vaststelling is dat de HUIDIGE VORM van afstandsonderwijs nog stukken minder efficient is dan het "normale" onderwijs. Overal stelt men de ramp vast.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 12:35.
Oud 3 mei 2021, 13:22   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben daar dan ook groot voorstander van, maar niet de transpositie van klassikaal onderwijs naar zoom. DAT is een ramp.

Ik ben een groot voorstander van THUIS zelf-onderricht, met een vorm van begeleiding. Dat is iets anders dan "afstandsonderwijs" zoals het nu gedaan wordt, waar men de klas of de aula virtueel maakt.

En ja, er zijn praktijk situaties, en situaties met jongeren beneden de 15 jaar, waar *begeleiding* nodig is, maar dan van de ouders of zo. Niet van een dinges met Zoom.

Ik zou denken dat de vrije markt het vindingrijkste zou zijn om de beste formules te bedenken.

Nu misschien ben ik mis. Dat is dan voortschrijdend inzicht. Misschien werkt dat niet. Maar de algemene vaststelling is dat de HUIDIGE VORM van afstandsonderwijs nog stukken minder efficient is dan het "normale" onderwijs. Overal stelt men de ramp vast.
Om het even met een voorbeeld uit de praktijk te illustreren, destijds hebben we onze directie leden en mamagement een cursus van een twintig tal uur laten volgen om succesvol video conferenties bij te wonen / voor te zitten.

Het schort dus zeker aan opleiding, en het kennen van een zeker aantal regels om op een succesvolle manier met dingen als zoom of teams te werken. Een set basis regels zeg maar.

Een van die regels is, dat zo een meeting best zo kort mogelijk is, een kwartier kan veel efficienter zijn dan een uur over iets lullen, tegen die tijd ben je al lang de aandacht van je publiek kwijt. Korte maar krachtige uitleg dus, of vragen rond een bepaald toppic.

Dus 8 uur kinderen naar iemand op zoom laten kijken is een heel slecht idee.

Maar dan hangt het af van de leerkracht of aanbieder van de cursus om iets te maken dat inderdaad in zelfstudie aantrekkelijk is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:28   #52
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord. Ik heb ook niet gezegd dat afstandsonderwijs even efficiënt is als contactonderwijs. Er moeten uiteindelijk ook nog examens worden afgelegd.
Wat gaan de onderwijsmensen doen. Het niveau van de vraagstelling verlagen ?
En dan vergeet je nog het menselijk en sociaal aspect bij afstandsonderwijs.

Zo kweken virologen en roverheid een generatie asocialen zonder enige empathie, zonder sociale vaardigheden en zonder gedegen (praktijk) kennis door internet-onderwijs.
Om nog maar te zwijgen van de achterstand van minderheidsgroepen zoals allochtonen die al niet mee konden en waarvoor het onderwijs niveau reeds gekelderd werd.
En dan komt er nog de groep analfabete vluchtelingen/anderstaligen bij die zelfs de taal niet begrijpen, laat staan al ooit enig onderwijs kregen - die halen hun achterstand dus nooit meer in.
De verwoesting van de volgende generaties al door een denkbeeldige coronacrisis.
Maar hoe dommer en asocialer, hoe gemakkelijker te manipuleren, vraag maar eens aan van ranst, die weet hoe dat werkt.

En molenberghs? Die moet weer even wat valse hoop komen wekken: nog even geduld, we zijn er bijna, er komt een kantelpunt...wat een geleuter om te sussen met een dooie mus want ze merken dat het geen verf meer pakt en het protest blijft groeien, zeker na de vaccinaties en dus kunnen ze de onwettige maatregelen niet meer blijven rekken.
De dooie mussen stapelen zich op tot een berg die intussen al hoger is dan mount everest, enkel debielen trappen daar nog in.
Eigen schuld, dikke bult. "Als het vaccin er eenmaal is, keren we terug naar het normale leven" - die dooie mus breekt hen nu zuur op en het volk pikt het niet meer dat ze ondanks de 'verlossende' vaccinaties nog steeds gepest blijven worden door onwettige en nutteloze maatregelen.
Oud 3 mei 2021, 13:39   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ah was die avondklok er nog? Dacht dat die al vorige maand afgeschaft was.
Wij hebben geen avondklok. Wel een nachtklok. Het “progressief” geblaat en gemekker over die zogezegde “avond”klok is je reinste Bullshit. Niemand had daar last van. Tot nader order begint de nacht om 24:00 uur.
Oud 3 mei 2021, 13:44   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wij hebben geen avondklok. Wel een nachtklok. Het “progressief” geblaat en gemekker over die zogezegde “avond”klok is je reinste Bullshit. Niemand had daar last van. Tot nader order begint de nacht om 24:00 uur.
Als Vampier is dat wel lastig, nog weinig maagden op de baan na 0:00
Oud 3 mei 2021, 13:46   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben geen avondklok. Wel een nachtklok. Het “progressief” geblaat en remember over die zogezegde “avond”klok is je reinste Bullshit. Niemand had daar last van.Tot nader order begint de nacht om 24:00 uur.
Ik wel, gezien m'n onregelmatig slaapritme ging ik al eens 's nachts een luchtje scheppen &/of de neighbourhood katjes een bezoekje brengen. Nu met die f**king curfew gaat dat niet meer

Laatst gewijzigd door bembem : 3 mei 2021 om 13:47.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:54   #56
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als Vampier is dat wel lastig, nog weinig maagden op de baan na 0:00
Waren er dat vorig jaar zoveel meer?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 14:12   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waren er dat vorig jaar zoveel meer?
er is wel iets aan de smaak veranderd, komt misschien door die covid, de textuur is niet meer hetzelfde.
Oud 3 mei 2021, 14:16   #58
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf.
Wie met de kippen op stok gaat omdat ze al met een been in het graf staan hebben inderdaad van een oorlogsklok geen last en zullen dan ook binnenkort verder van niks meer last hebben.
Oud 3 mei 2021, 14:16   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
er is wel iets aan de smaak veranderd, komt misschien door die covid, de textuur is niet meer hetzelfde.

Ik zie de conversatie al bij de dokter "dokter, als ik maagden proef is de smaak anders, denkt U dat ik covid heb ? "
Oud 3 mei 2021, 14:16   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als niemand daar last van heeft, dan is die totaal nutteloos he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be