Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2021, 22:52   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niet ?
Opsluiten ?
Jij komt niet meer buiten zeker ???
Ik kom inderdaad veel minder buiten dan ik zou willen. Ik kan niet op café, op restaurant. Ik mag niet naar de film, ik mag niet naar het theater. Er zijn geen festivals. Ik mag niet naar het voetbal. Ik moet voor 12u thuis zijn. De lijst van burgerrechten die geschonden worden zijn quasi eindeloos. Dat klopt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 23:17   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Van ons ook een hele lijst zaken die niet meer mogen. Sport, dansen, bioscoop, uit eten, festivals, beurzen, game avonden, koffietafel, zwemmen, op reis, bijscholing volgen en voor m'n kinderen quasi hetzelfde maar dan nog een beetje erger.

Dat mensen zich willen opsluiten is OK maar laat anderen met rust.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 07:12   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens naar Z. Afrika...
Wat ik zeg is dat de stelling van Everytime:

"Als onze generatie zich aan de regels kan aanpassen, kan de jonge generatie het ook."

dezelfde is als:

"Als de blanken zich in Zuid Afrika aan Apartheid konden aanpassen, kunnen die negers dat ook."

Immers hij spreekt over het gegeven dat een zeker systeem dat onderdrukten en geprivilegieerden maakt, en dat de geprivilegieerden er geen problemen mee hebben, dan moeten de onderdrukten daar ook maar geen problemen mee hebben.

Ik dacht dat dat duidelijk was he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 09:40   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga eens naar Z. Afrika...
We mogen niet
Oud 4 mei 2021, 12:03   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd of dit gemeenteraadslid van de MR zijn lesje geleerd heeft op boum2; dus of hij ook naar boumeke III gaat komen.

Citaat:
“Ik kom eraan!”, luidde het bijschrift. Het is niet meteen duidelijk of de bijl waarmee Reintjens poseert echt is.
Lees ook

IN BEELD. La Boum 2 start rustig, maar ontspoort toch weer helemaal
IN BEELD. La Boum 2 start rustig, maar ontspoort toch weer helemaal

In verschillende berichten op Facebook heeft de man in de afgelopen maanden zijn groot misprijzen tegenover de politie duidelijk gemaakt. “Op mijn werkplek ben ik verschillende keren zonder reden door politieagenten mishandeld”, schreef hij gisteravond. Reintjens is naar eigen zeggen “door druk uit politiekringen” zijn job kwijt, waardoor hij zonder inkomen is komen te zitten.

Partijvoorzitter Georges-Louis Bouchez - die de caféterrassen al weken eerder dan voorzien open wilde - is niet te spreken over de aantijgingen van “een MR-gemeenteraadslid in Châtelet ten aanzien van de politie. Ik veroordeel ten stelligste een dergelijke houding die in de MR niet thuishoort”, klink het op Twitter.

“Ik heb verzocht dat de betrokkene wordt doorverwezen naar het bemiddelings- en arbitragecomité van de Mouvement Réformateur dat een passende procedure zal uitvoeren”, gaat Bouchez verder. In een persbericht over de zaak steunen de Franstalige liberalen “onafgelaten de vrouwen en mannen die ons elke dag beschermen”.

Reintjens zit in de oppositie in Châtelet. Het college van burgemeester en schepenen bestaat geheel uit verkozenen van de PS.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 12:16   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nu wilt Verlinden in debat gaan met de organisatoren om er eventueel een testevent van te maken. (DS blog)
Dat komt neer op het per se willen “begrijpend en sympathiek” overkomen bij die troep hossende herrieschoppers.
Oud 4 mei 2021, 12:25   #47
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat komt neer op het per se willen “begrijpend en sympathiek” overkomen bij die troep hossende herrieschoppers.
Daar is ze al van afgestapt, ik zou wel eens willen weten wie haar op de vingers heeft getikt. Het zou mij immers verwonderen dat een minister op enkele uren tijd radicaal van gedachten verandert.

Het was nochtans een goede oplossing geweest, als ze er een testevenement van hadden gemaakt had de overheid geen gezichtsverlies geleden bij de organisatie van een zoveelste La Boum en moesten de flikken er niet invliegen wat ook niet zo een goede indruk geeft van onze politiestaat, euh rechtsstaat. Het zou dan waarschijnlijk ook de laatste La Boum geweest zijn aangezien de organisatoren zogezegd hun zin hadden gekregen en het gevoel van rebellie zou verdwijnen.

Tja, ze doen maar...
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 12:38   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Daar is ze al van afgestapt, ik zou wel eens willen weten wie haar op de vingers heeft getikt. Het zou mij immers verwonderen dat een minister op enkele uren tijd radicaal van gedachten verandert.

Het was nochtans een goede oplossing geweest, als ze er een testevenement van hadden gemaakt had de overheid geen gezichtsverlies geleden bij de organisatie van een zoveelste La Boum en moesten de flikken er niet invliegen wat ook niet zo een goede indruk geeft van onze politiestaat, euh rechtsstaat. Het zou dan waarschijnlijk ook de laatste La Boum geweest zijn aangezien de organisatoren zogezegd hun zin hadden gekregen en het gevoel van rebellie zou verdwijnen.

Tja, ze doen maar...
Een test evenement is met registratie, tests voordien en dan nog een test een week later. Laat ons zeggen dat die opmerking niet getuigde van groot verstand.
Oud 4 mei 2021, 12:46   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja, ze doen maar...
De psychische kant is hier ook erg belangrijk. Dat idee van “testevenement” had de regering dan moeten lanceren nog vóóraleer die francofoontjes op het idee kwamen hun eerste “Boume” te organiseren. Nu daarmee afkomen is veel te laat en komt neer op de duimen leggen voor de troep hossende herrieschoppers.
Oud 4 mei 2021, 12:48   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De psychische kant is hier ook erg belangrijk. Dat idee van “testevenement” had de regering dan moeten lanceren nog vóóraleer die francofoontjes op het idee kwamen hun eerste “Boume” te organiseren. Nu daarmee afkomen is veel te laat en komt neer op de duimen leggen voor de troep hossende herrieschoppers.
Nee, het gaat helemaal de verkeerde kant uit met zo een "test evenementen". Als wij aan corona willen gewoon worden, moeten wij de besmettingen de vrije loop laten, zodat wij daar geregeld eens mee in contact komen, en onze immuniteit kunnen "updaten". Wat wij ten stelligste moeten achterwege laten, is het willen tegenhouden van besmettingen. Dat was de fout van in 't begin, en men blijft maar volharden in de boosheid.
Oud 4 mei 2021, 13:07   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het gaat helemaal de verkeerde kant uit met zo een "test evenementen". Als wij aan corona willen gewoon worden, moeten wij de besmettingen de vrije loop laten, zodat wij daar geregeld eens mee in contact komen, en onze immuniteit kunnen "updaten". Wat wij ten stelligste moeten achterwege laten, is het willen tegenhouden van besmettingen. Dat was de fout van in 't begin, en men blijft maar volharden in de boosheid.
Van Ranst heeft daar ook al op gezinspeeld door te zeggen dat we na de crisis zullen moeten genezen van onze verdreven hygiëne.
Oud 4 mei 2021, 13:15   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Van Ranst heeft daar ook al op gezinspeeld door te zeggen dat we na de crisis zullen moeten genezen van onze verdreven hygiëne.
Zo nu en dan heeft Van Ranst nog een oprisping van echte viroloog he. Hij probeert dat onder bedwang te houden, maar op onbewaakte momenten vergeet hij dat hij de hysterie moet aanwakkeren, en valt terug op echte kennis van zijn vakgebied
Oud 4 mei 2021, 21:21   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slim dat ze verwijzen naar de grondwet, hoe zal de minister daar op reageren.
We hebben genoeg ervaring met de Grondwet.
We wéten dat die gemakkelijk omzeild wordt.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 21:24   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik kom inderdaad veel minder buiten dan ik zou willen. Ik kan niet op café, op restaurant. Ik mag niet naar de film, ik mag niet naar het theater. Er zijn geen festivals. Ik mag niet naar het voetbal. Ik moet voor 12u thuis zijn. De lijst van burgerrechten die geschonden worden zijn quasi eindeloos. Dat klopt.
Een beetje cliché maar de oudjes vertellen je dat het tijdens de oorlog iets gelijkaardigs was.
Na 4 jaar werd alles weer rap normaal...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 21:38   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hem ook horen zeggen dat het wellicht gedaan zal zijn met de "opvang van kleine kinderen door grootouders".
Wel, dat zie ik niet gebeuren.
(niet de echt-dagelijkse systematische opvang, maar minstens toch wanneer de kleine wegens ziekte niet naar de opvang of 't schooke kan ....)

Idem dito met het hand schudden. Ik kan me niet inbeelden mijn maten en vroegere collega's te ontmoeten zonder een stevige handdruk.

't kan natuurlijk zijn dat onze communist-bij-uitstek zijn ideeën wat aanpaste.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 mei 2021, 05:51   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb hem ook horen zeggen dat het wellicht gedaan zal zijn met de "opvang van kleine kinderen door grootouders".
Wie zijt gij wel om meneer doktoor tegen te spreken ?

Ik denk dat hij gelijk heeft. Het zou veel beter zijn dat mensen vanaf nu systematisch grootouders gaan doodkloppen. Op die manier schieten we de volgende keer niet meer in een kramp, en blijven de IC afdelingen gevrijwaard als er nog eens een virus langskomt.

"beter voorkomen dan genezen" zou ik zeggen, en alle gepensioneerden uit voorzorg afmaken, zodat ze niet voor veel zieken zorgen. Ge kunt nooit voorzichtig genoeg zijn, en onze gezondheidszorg moet gevrijwaard worden he, dat gaat in de pandemie wet staan. Dus kan men in het kader van die wet al op voorhand met een MB beslissen van de gepensioneerden af te laten maken, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2021 om 05:54.
Oud 5 mei 2021, 06:46   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie de uitdrukking niet kent, moet ze maar eens goegelen:

We had to destroy the village in order to save it.

Oud 5 mei 2021, 07:18   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(niet de echt-dagelijkse systematische opvang, maar minstens toch wanneer de kleine wegens ziekte niet naar de opvang of 't schooke kan ....)

Idem dito met het hand schudden. Ik kan me niet inbeelden mijn maten en vroegere collega's te ontmoeten zonder een stevige handdruk.

't kan natuurlijk zijn dat onze communist-bij-uitstek zijn ideeën wat aanpaste.
Van Ranst blaast warm en koud. Eerst moeten de scholen open blijven, dan waarschuwt hij om niet zomaar scholen te sluiten als er eentje ziek is en nu knikt hij goedkeurend als scholen in quarantaine gaan en stoppen met sporten. Hij heeft zich ontpopt als volwaardig politieker.
Oud 5 mei 2021, 07:40   #59
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij heeft zich ontpopt als volwaardig politieker.
Dat is al een paar jaar, hoor. Niet-verkozen politici luisteren als een schoothondje naar een niet-verkozen would-be politicus.

Wat eigenlijk best straf is. Binnenkort is hij hun directe concurrent voor een goedbetaald postje.

Laatst gewijzigd door gertc : 5 mei 2021 om 07:41.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 10:18   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje cliché maar de oudjes vertellen je dat het tijdens de oorlog iets gelijkaardigs was.
Na 4 jaar werd alles weer rap normaal...
Toen werden mensen inderdaad ook binnen gehouden door een vijandige bezettingsmacht. Zie je dan toch in dat de regering illegaal aan het handelen is?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be