Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2021, 12:20   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ikzelf besloot vaccinatie te weigeren, vanuit optiek de politiek pusht het, en DAAROM weiger ik en ik zou dat nog steeds zo kiezen ingeval dat virus mij serieuze medische problemen kan bezorgen incluis sterven, maar ik zou dan natuurlijk wel meer moeite doen om besmetting te ontlopen, of in geval nodig, "nog" wat gezonder gaan leven om er meer weerstand tegen te krijgen.
Ik vind dat een beetje onnozel, eerlijk gezegd.

Dat is een beetje als geen anti-biotica slikken uit politieke overwegingen, en een ferme ontsteking oplopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 14:49   #42
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Dat is een beetje als geen anti-biotica slikken uit politieke overwegingen, en een ferme ontsteking oplopen.
Vroeger keek ik altijd uit bij het oversteken, maar de regering is zo die verkeerslichten aan het pushen, nu ga ik gewoon wanneer ik er zin in heb.
Oud 8 mei 2021, 16:06   #43
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
So what? Normaal dat een bedrijf winst nastreeft. Een pharma bedrijf is daar geen uitzondering op.
Oh, de big farma beweert dat het prioritair om onze gezondheid gaat maar dus toch om winstbejag, de leugenaars.
Wat een no-brainer, ze gaan voor hun miljardenwinsten zelfs letterlijk en figuurlijk over lijken.
Oud 8 mei 2021, 16:15   #44
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je vrijwillig laten prikken onder sociale dwang, door politieke intimidatie met uitsluiting en chantage allerhande om dan dood te gaan aan onbekende nevenwerkingen voor een medisch experiment is even onnozel en zelfs gevaarlijk.
Oud 8 mei 2021, 17:14   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je vrijwillig laten prikken onder sociale dwang, door politieke intimidatie met uitsluiting en chantage allerhande om dan dood te gaan aan onbekende nevenwerkingen voor een medisch experiment is even onnozel en zelfs gevaarlijk.
Juist. Maar je vrijwillig laten prikken omdat de kans om met die prik een probleem te hebben, kleiner is dan datgene waar die prik U tegen helpt, niet. Dat is trouwens met alles zo. Een hamburger eten en het vrijwillig proefkonijn zijn van een groot consortium dat hamburgers maakt, en dan dood gaan aan onbekende ingredienten in die hamburger, zou ook onnozel zijn en gevaarlijk. En toch doen veel mensen dat en valt dat uiteindelijk wel mee.

Nu, we zijn akkoord dat het om twee kleine kansen gaat hoor. Maar een is kleiner dan de andere boven een zekere leeftijd. Meer is daar niet aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 mei 2021 om 17:15.
Oud 8 mei 2021, 17:54   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, de big farma beweert dat het prioritair om onze gezondheid gaat maar dus toch om winstbejag, de leugenaars.
Wat een no-brainer, ze gaan voor hun miljardenwinsten zelfs letterlijk en figuurlijk over lijken.
Maar je huisdokter die doet het niet voor zijn inkomen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 18:01   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zo'n 13 vaccinaties die quasi alle moeders met graagte laten toedienen aan hun kindertjes.
Gaat dat ook onder jouw vermeende sociale dwang, politieke intimidatie enz?

Ken jij één moeder die niet het beste wil voor haar kindje?

https://www.kindengezin.be/img/vacci...a-2020-DEF.pdf

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 mei 2021, 18:23   #48
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Maar je vrijwillig laten prikken omdat de kans om met die prik een probleem te hebben, kleiner is dan datgene waar die prik U tegen helpt, niet. Dat is trouwens met alles zo. Een hamburger eten en het vrijwillig proefkonijn zijn van een groot consortium dat hamburgers maakt, en dan dood gaan aan onbekende ingredienten in die hamburger, zou ook onnozel zijn en gevaarlijk. En toch doen veel mensen dat en valt dat uiteindelijk wel mee.

Nu, we zijn akkoord dat het om twee kleine kansen gaat hoor. Maar een is kleiner dan de andere boven een zekere leeftijd. Meer is daar niet aan.
Ben je weer daar met je goklust en kromme vergelijking met hamburgers?
Dat consortium zal wel op zijn hoede zijn om een gevaarlijk ingrediënt te mengen onder zijn hamburgers waardoor ze na 1 dodelijk slachtoffer hun bedrijf zouden kunnen opdoeken na een miljarden claim door de nabestaanden.

En nogmaals: halen jullie maar je prikken als je er zo gerust in bent en je kans om te overleven willen onderschatten door struisvogel te spelen maar laat iedereen datzelfde recht om zelf de keuze te maken zonder altijd dat onnozele geneuzel om proberen te overtuigen tot vaccineren zonder een zinnig argument maar met verwijten en gezeur.
Je kunt geen kansen berekenen als niet alle gegevens hebt en die heb je NIET want je weet niet welke gevolgen je te wachten staan met een mRNA vaccin nog nooit werd gebruikt op de mensheid.
Nogmaals: speel maar russische roulette met je leven maar respecteer anderen die er een andere meningen op na houden dan ook en luister misschien eens voor je eigen welzijn welke feiten ze te vertellen hebben.

Laatst gewijzigd door Oma : 8 mei 2021 om 18:25.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 18:40   #49
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar je huisdokter die doet het niet voor zijn inkomen?
Wat voor onnozele vraag is dat nu weer, gij werkt gratis als vrijwilliger, zeker?
Oud 8 mei 2021, 20:06   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor onnozele vraag is dat nu weer, gij werkt gratis als vrijwilliger, zeker?
Waarom zou pharma gratis moeten werken?
Snapte je echt de link niet of ben je grazg co trair?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2021, 20:49   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, je hebt mijn vraag niet begrepen.
Geen erg. Ik zou jouw antwoord toch ook niet begrijpen.

Oud 8 mei 2021, 20:55   #52
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sterven is zelfs gevaarlijk ik weet het.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 06:03   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn zo'n 13 vaccinaties die quasi alle moeders met graagte laten toedienen aan hun kindertjes.
Gaat dat ook onder jouw vermeende sociale dwang, politieke intimidatie enz?

Ken jij één moeder die niet het beste wil voor haar kindje?
Juist, maar corona is geen enkel probleem voor haar kindje. Het is daar dat ik een probleem heb: je neemt enkel maar geneesmiddelen (zoals vaccins) als JE EIGEN gezondheid daar een voordeel aan heeft.

Voor mensen boven een zekere leeftijd die ergens tussen de 30 en de 60 moet liggen, is dat met een corona prik zeker het geval. Voor zo een kind, niet.

Corona is totaal maar dan ook totaal ongevaarlijk voor een kleine, en de prik is vergelijkbaar of zelfs gevaarlijker voor die kleine. Dat blijft een klein risico, maar er is niks mee te winnen voor die kleine. In tegendeel. Hoe langer die kleine "maagdelijk" kan blijven ten aanzien van corona, hoe beter hij een immuniteit zal kunnen ontwikkelen die pertinent is. Kinderen gaan inspuiten met een OUD virus is bijzonder dom.

Wij nemen een vaccin, omdat we een accuut risico hebben om corona volgende week op te doen, en daar zwaar ziek van te zijn. Maar met dat vaccin compromitteren we een heel klein beetje onze toekomstige immunologische mogelijkheden. Dat is een afweging van risico's. Het is mogelijk dat het feit dat we vandaag een vaccin genomen hebben, onze kansen om tegen corona te kunnen in de toekomst wat omzeep geholpen hebben. Die kans is klein. Het is waar ik voor vreesde in het begin, maar ondertussen, met verschillende varianten, stellen we voorlopig geen problemen vast, dus is op korte termijn mijn vrees hier niet uitgekomen. Maar dat risicootje bestaat wel. Maar we nemen dat risico, om het risico van zwaar ziek te worden van corona volgende maand te verlagen.

Maar een kleine zijn immuunsysteem gaan "orienteren" zonder dat die daar een voordeel aan heeft op het moment zelf, is enkel maar puur nadelig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 mei 2021 om 06:17.
Oud 9 mei 2021, 06:09   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je weer daar met je goklust en kromme vergelijking met hamburgers?
Dat consortium zal wel op zijn hoede zijn om een gevaarlijk ingrediënt te mengen onder zijn hamburgers waardoor ze na 1 dodelijk slachtoffer hun bedrijf zouden kunnen opdoeken na een miljarden claim door de nabestaanden.
Juist. En die farma bedrijven ook he. Alleen is het zo dat als je een aktief geneesmiddel maakt, dat een onvermijdelijk risico heeft, in tegenstelling tot homeopathie, waar niks fout kan gaan, want ge slikt niks.

Citaat:
En nogmaals: halen jullie maar je prikken als je er zo gerust in bent en je kans om te overleven willen onderschatten door struisvogel te spelen maar laat iedereen datzelfde recht om zelf de keuze te maken zonder altijd dat onnozele geneuzel om proberen te overtuigen tot vaccineren zonder een zinnig argument maar met verwijten en gezeur.
Ik ben altijd totale voorstander geweest van vrijheid van keuze hier, zoals je zou moeten weten. Ik ben tegen al die dwingelandij en tegen al dat gemaatregel. Maar dat heeft niks te maken met de wetenschap dat vaccins wel degelijk in zekere gevallen heel nuttige geneesmiddelen zijn, en hier is dat ook zo.

Ik zal het zo zeggen: boven een zekere leeftijd is het individueel gewoon een ontegensprekelijk voordeel om een vaccin te nemen. Maar maatschappelijk is het, in tegenstelling tot wat onze zotte experten zeggen, juist beter mocht ZO WEINIG MOGELIJK VOLK zich laten vaccineren. Omdat die paar gevaccineerden daar dan langer voordeel aan zouden hebben.
Oud 9 mei 2021, 06:13   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: speel maar russische roulette met je leven maar respecteer anderen die er een andere meningen op na houden dan ook en luister misschien eens voor je eigen welzijn welke feiten ze te vertellen hebben.
Kijk, het probleem is dat men, om uw verhaal te volgen, eerst moet aannemen dat gans de wetenschappelijke literatuur "leugens" zijn en dat gepubliceerde onderzoeken allemaal fout zijn. Maar stel dat ik dat zou geloven, dan ga ik natuurlijk ook aannemen dat al die onderzoeken die JIJ aanhaalt om uw punt te maken, uiteraard OOK leugens zijn. Waarom zou ik die dan wel geloven ? Waarom zou ik aannemen dat die dingen plots wel waar zijn, en al die wetenschappelijke publicaties allemaal fout zijn ? En waarom zou ik dan geloven dat alles wat ze in universitaire cursussen vertellen, goed begrijpelijk is, maar totaal fout van A tot Z, terwijl ik dan plots wel zonder de minste twijfel uw bronnen zou moeten geloven ?
Oud 9 mei 2021, 06:40   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ge staat wat achter, ondertussen is 1/4 van de hele bevolking één keer de revue gepasseerd..
Inderdaad, bijna 1/3 van de bevolking is reeds voor de eerste maal gevaccineerd.
Toch hebben bijna enkel de zorgverleners en de +60ers een eerste spuitje gehad.
Of hoe onze maatschappij totaal verkeerd in elkaar steekt.

En "Spijt na de prik?"
Ik denk dat dit wel geld voor vele oudere ziekelijke gevaccineerden.
Vele van hen zitten eigelijk te wachten op de verlossende dood.
Iets dat opnieuw is uitgesteld door die prik.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 06:47   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vele van hen zitten eigelijk te wachten op de verlossende dood.
Iets dat opnieuw is uitgesteld door die prik.
Oud 9 mei 2021, 06:50   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, moet zelfs mijn eigen eten en drinken meenemen en krijg geen vergoeding voor de verplaatsingsonkosten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 08:09   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat dit een luchtfietsdraadje is.
Nog nergens heb ik iets gehoord van een gevaccineerde die er achteraf spijt van heeft.

Oud 9 mei 2021, 09:24   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sinds de uitrol van het experiment en vermeld onder het CDC VAERS-rapportagesysteem zijn in Amerika meer dan 4.000 doden en 50.000 vaccinatieschade gemeld. In de EU zijn meer dan 7.000 doden en 365.000 verwondingen door vaccins gemeld
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be